Monday, March 4, 2013

တရားအားထုတ္သူတိုင္း မဂ္ဖိုလ္ ရမရ ႏွင့္ တရားအားထုတ္ေသာပုဂၢိဳလ္ ၄-မ်ိဳး


တရားအားထုတ္သူတိုင္း မဂ္ဖိုလ္ ရမရ    
              

                   ျပႆနာတစ္ခု ဆက္ၿပီးေလွ်ာက္ထားပါရေစဘုရား

                   ေလွ်ာက္ပါေလ၊ ေလွ်ာက္ထားတာေပါ့

                   ဥပုသ္ဇရပ္တစ္ေဆာင္မွာ ဥပသ္သည္မ်ား တရားေဆြးေႏြးေနၾကတယ္ ဘုရား

                   ဘယ္လိုမ်ား ေဆြးေႏြးေနၾကတာတုန္း

                   ဥပုသ္သည္တစ္ေယာက္က ေျပာတယ္ဘုရား၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ဆိုတာ ေျမႀကီးေအာက္မွာ အၿမဲတည္ေနတဲ့ေရလို သဘာဝအေလ်ာက္ အၿမဲတည္ေနတဲ့ တရားမ်ိဳးျဖစ္ပါသတဲ့၊ ေျမႀကီးေအာက္ကေရကို အလိုရွိတဲ့သူဟာ လံု႔လဝီရိယစိုက္ထုတ္ၿပီး ေျမႀကီးကိုတူးယက္လိုက္လွ်င္ ေရကိုေတြ႔ႏိုင္သလို ေယာဂါဝစရပုဂၢိဳလ္ဟာလည္း ဝီရိယစိုက္ထုတ္ၿပီး ဝိပႆနာအလုပ္ကို လုပ္မယ္ဆိုလွ်င္ မဂ္ဉာဏ္, ဖိုလ္ဉာဏ္, နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ပါသတဲ့၊ ခုကာလ မဂ္ဖိုလ္ မရၾကတာဟာ ေျမကိုမတူးလို႔ ေရမရတာလို ဝိပႆနာအလုပ္ကို တကယ္မလုပ္တဲ့အတြက္ တကယ္မရၾကျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ အဲသည္ပုဂၢိဳလ္က အခိုင္အမာ ေျပာတယ္ဘုရား၊ အဲသည္တရားေဆြးေႏြးပြဲမွာ သူ႔အယူအဆႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူေတြလည္း ရိွၾကပါတယ္၊ မႀကိဳက္သူေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ သူတို႔ေဆြးေႏြးခ်က္ကို မွတ္သားၿပီးသာယူခဲ့တယ္၊ ဘာမွ်ေထာက္ခံျခင္း, ကန္႔ကြက္ျခင္း, စြက္ဖက္ျခင္းမျပဳခဲ့ဘူး၊ သည္ပုဂၢိဳလ္ေျပာတဲ့စကားဟာ ဟုတ္သင့္ မဟုတ္သင့္ ဆရာေတာ္ ေျဖေပးပါဦး

                   သည္ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕စကားဟာ ဟုတ္သင့္သေလာက္ေတာ့ ဟုတ္ၿပီး၊ မဟုတ္သင့္သေလာက္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးကြယ့္

                   ဘယ္လိုေၾကာင့္တံုး ဘုရား


                                                    သရက္သီးမွည့္ဥပမာ

                   အေၾကာင္းကေတာ့ သည္လိုကြယ့္၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္တယ္ဆိုတာ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားမွ ျပဳႏိုင္ၾကတယ္၊ အရိယာမဟုတ္လွ်င္ မျပဳႏိုင္ၾကဘူး၊ အရိယာပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ ဘယ္လိုအမ်ိဳးအစားလဲလို႔ သိဖို႔အတြက္ သိလြယ္ေအာင္ သရက္ပင္က သရက္သီးႏွင့္ ဥပမာေပးၾကစို႔ရဲ႕၊ သရက္ပင္ေပၚက သရက္သီးဟာ သီးကင္းကစၿပီး မွည့္ရြမ္းေနသည္အထိ အဆင့္ဆင့္ ရွိၾကတယ္၊ သရက္သီးမွည့္ရြမ္းခ်ိန္ မေရာက္မီ အဖန္ဓာတ္, အခ်ဥ္ဓာတ္ေတြက ပိုကဲေနလို႔ အခ်ိဳဓာတ္မရွိဘူး၊ အသီးရင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် အဖန္ဓာတ္, အခ်ဥ္ဓာတ္ေတြဟာ တစ္စ တစ္စ နည္းပါးလာၿပီး အခ်ိဳဓာတ္က ပိုလဲလာတယ္၊ ေလာကအတြင္း က်င္လည္ေနၾကတဲ့ သတၱဝါအနႏၲဟာလည္း သရက္သီးဥပမာအတိုင္းပဲကြယ့္၊ ပါရမီအင္အားနည္းပါးေနစဥ္ကာလမွာ တဏွာအင္းအား, မာနအင္အား, ဒိ႒ိအင္အား စတဲ့ အဖန္ဓာတ္, အခ်ဥ္ဓာတ္ေတြက မ်ားေနယတ္၊ သည္အခ်ိန္မွာ အခ်ိဳဓာတ္ဆိုတဲ့ မဂ္ဖိုလ္ရေအာင္ ျပဳလုပ္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ကူဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေစ ဝိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ခဲ့လွ်င္ အမွန္တကယ္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ ရႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ စကားဟာ မမွန္ဘူး၊ ေလာကစကားမွာ ပြင့္ခ်ိန္တန္မွပြင့္, သီးခ်ိန္တန္မွာ သီးဆုိတဲ့ စကားရွိသလို အရိယာဆိုတာလည္း ျဖစ္ခ်ိန္တန္မွ ျဖစ္တယ္၊ ျဖစ္ခ်ိန္ မတန္လွ်င္ မျဖစ္ဘူးကြယ့္

                   ျဖစ္ခ်ိန္တန္တယ္ဆိုတာ ဘာကို ဆိုလိုပါသလဲဘုရား

                   ျဖစ္ခ်ိန္တန္တယ္ဆိုတဲ့ စကားကို အထက္က သရက္သီး ဥပမာႏွင့္ ေျပာခဲ့ၿပီးပါၿပီ၊ သရက္သီးဟာ မွည့္ခ်ိန္တန္မွသာ မွည့္တယ္၊ မွည့္ခ်ိန္မတန္မီ ဘယ္လိုပင္ မွည့္ေအာင္အုပ္အုပ္ မမွည့္ဘူး၊ ပုပ္ေဆြးၿပီးသာ သြားတယ္၊ ပုဂၢိဳလ္ဟာလည္း အရိယာျဖစ္ခ်ိန္ မတိုင္မီ ဘယ္လိုပင္ တရားအားထုတ္ေစကာမူ မဂ္ဖိုလ္  မရႏိုင္ဘူး၊ သူ႔အခ်ိန္က်မွာသာ မဂ္ဖိုလ္ကို ရႏိုင္တယ္၊ သည္စကားရပ္ကို ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဣၿႏိၵယပေရာပရိယတိၱဉာဏ္ေတာ္ႏွင့္ ခ်ိန္ဆၾကည့္လွ်င္သိႏိုင္တာေပါ့

                   ဘယ္လို သိႏိုင္ပါသလဲ၊ အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား

                   သရက္သီးတစ္လံုးဟာ အေစ့ယွက္ၿပီး ရင့္က်က္ပါမွ မွည့္ႏိုင္သလို ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာလည္း ဣေျႏၵရင့္က်က္ပါမွ မဂ္ဖိုလ္ကိုရႏိုင္ပါတယ္၊ သည္ေနရာမွာ ဣေျႏၵဆိုတာ ေဗာဓိပကိၡယတရား ၃၇-ပါးမွာပါဝင္တဲ့ သဒိၶေျႏၵ, ဝီရိယိေျႏၵ, သမာဓိေျႏၵ, ပညိေျႏၵ တို႔ကို ဆိုလိုတယ္ကြယ့္၊ သည္ဣေျႏၵေတြ ႏုေသးလွ်င္ သရက္သီးႏုႏုကို အုပ္မရသလို ဝိပႆနာတရား အားထုတ္ေသာ္လည္း မဂ္ဖုိလ္မရႏိုင္ဘူး၊ ဥပမာထုတ္ျပရမယ္ဆိုလွ်င္ -
  

                                           အယူမွားေသာ မဟာဝါစကာလ

                   ဂဂၤ ါျမစ္တစ္ဘက္ကမ္းမွာ မဟာဝါစကာလအမည္ရွိတဲ့ ဒကာတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ဖူးတယ္၊ အဲသည္ဒကာဟာ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္ၾကာေအာင္ ေသတာပတၱိမဂ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ေအာင္ရယ္လို႔ ၃၂-ပါးေသာ ဒြတိၱ ံသကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းပြားမ်ားတရားအားထုတ္ခဲ့တယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း မဂ္ရဲ႕ အရိပ္အေရာင္မွ်ကိုေတာင္ မထင္ခဲ့ဖူးတဲ့ကြယ္၊ သည္ေတာ့ ဒကာရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ငါဟာ သည္ေလာက္တရားအားထုတ္ပါလ်က္ႏွင့္ မဂ္မရတာကို ေထာက္ဆခဲ့လွ်င္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆံုးအမေတာ္ဟာ သံသရာထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း မဟုတ္ပါဘူးလို႔ အယူေဖာက္ျပန္သြားရွာတယ္။

                   အဲသည္ အယူေဖာက္ျပန္စိတ္ႏွင့္ ကြယ္လြန္တဲ့အခါ မဟာဂဂၤါျမစ္အတြင္းမွာ ကိုးဥသဘရွိတဲ့ မိေက်ာင္းၿပိတၱာႀကီးျဖစ္ရွာသတဲ့၊ သည္မိေက်ာင္းၿပိတၱာႀကီးဟာ မိေက်ာင္းျဖစ္တဲ့ေန႔ကစၿပီ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် ဝမ္းဝေအာင္ မစားရရွာဘူးတဲ့၊ တစ္ေန႔ေတာ့ ကစၦကဆိပ္ကမ္းလမ္းအတိုင္း လွည္းေပါင္း ၆၀-ေက်ာက္ေတြကို တိုက္လာၾကသတဲ့၊ သည္လွည္းေတြကိုျမင္ေတာ့ အလြန္ဆာေလာင္ေနတဲ့ မိေက်ာင္းၿပိတၱာႀကီးဟာ လွည္းေပၚက ေက်ာက္ေတြေရာ ႏြားေတြပါ အကုန္လံုး ဖမ္းၿပီး စားလိုက္သတဲ့ကြယ္။

                   သည္ဝတၳဳေၾကာင္းက အဂၤုတၱရ တိကနိပါတအ႒ကထာ စာမ်က္ႏွာ ၁၀၈-က လာတဲ့ စကားရပ္ျဖစ္တယ္၊ သည္ဒကာက ေနာက္ဆံုးအယူေဖာက္ျပန္သြားလို႔ မဂ္ဖိုလ္မရတာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ သည္ထက္မက အသက္ေပးၿပီး တရားအားထုတ္ပါလ်က္ႏွင့္ ပါရမီမရင့္တဲ့အတြက္ မဂ္ဖိုလ္မရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိၾကတယ္ကြယ့္



                                ေတာင္ကလပ္ေပၚက ရဟန္းေတာ္မ်ား

                   ကႆပဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္ေနာက္ပိုင္းမွာ သာသနာေတာ္ဝန္ထမ္း ရဟန္းမ်ားဟာ အက်င့္သီလပ်က္စီးခဲ့ၾကသတဲ့၊ သည္အခါ သတိ သံေဝဂရေတာ္မူၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္ ၇-ပါးတို႔ဟာ သာသနာေတာ္ မကြယ္ေပ်ာက္မီကာလမွာ တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ပိုင္ေအာင္ေတာ့ အားထုတ္ေတာ္မူၾကမယ္လို႔ တိုင္ပင္ၾကၿပီး အလြန္ျမင့္တဲ့ ေတာင္ကလပ္ထိပ္ေရာက္ေအာင္ ေလွကားေထာင္ၿပီး တက္ၾကသတဲ့၊ ေတာင္ထိပ္ေရာက္ေတာ့ ေလွကားရွိေနလွ်င္ အသက္၌တြယ္တာမႈ ရွိေနလိမ့္မယ္၊ အသက္စြန္႔ၿပီး တရာအားထုတ္ၾကစို႔လို႔ သေဘာတူေလွကားကိုတြန္းခ်ၿပီး တရားအားထုတ္ခဲ့ၾကတယ္၊ သို႔ကေလာက္ အသက္ေပးၿပီး တရားအားထုတ္တာေတာင္ အားလံုး မဂ္ဖိုလ္မရၾကရွာဘူး၊ ရဟန္းေတာ္ ၇-ပါးအနက္ အႀကီးဆံုးမေထရ္ႀကီးက ၅-ရက္ေျမာက္တဲ့ေန႔မွာ အရဟတၳဖိုလ္ကို ရသြားတယ္၊ ဒုတိယမေထရ္ကေတာ့ ၇-ရက္ေျမာက္တဲ့ေန႔မွာ အနာဂါမိဖိုလ္ကို ရသြားတယ္၊  က်န္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ၅-ပါးတို႔ကေတာ့ ဘာမဂ္ဘာဖိုလ္မွ် မရၾကဘဲ ပုထုဇဥ္ဘဝျဖင့္ စုေတကြယ္လြန္ခဲ့ၾကၿပီး ကႆပဘုရား သာသနာေတာ္ႏွင့္ ယခုေဂါတမဘုရား သာသနာေတာ္အၾကားကာလမွ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္အလီလီ က်င္လည္ေတာ္မူခဲ့ၾကတယ္။

                   ယခု ဘုရားရွင္လက္ထက္က်ေတာ့ တစ္ဦးက ဂႏၶရတိုင္း တကၠသိုလ္ျပည္မွာ ပကၠဳသာတိမင္းႀကီး ျဖစ္လာတယ္၊ တစ္ဦးက မဇၩႏိၲကတိုင္းမွာ သဘိယပရိဗိုဇ္ျဖစ္လာတယ္၊ တစ္ဦးက ဗာဟိယတိုင္းမွာ ဗာဟိယျဖစ္လာတယ္၊ တစ္ဦးက ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္မွာ ကုမာရကႆပျဖစ္လာတယ္၊ တစ္ဦးက မလႅာတိုင္းမွာ ဒဗၺျဖစ္လာတယ္၊ သည္ပုဂၢိဳလ္ ၅-ဦးဟာ ယခုေဂါတမ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္ေရာက္မွ ပါရမီျပည့္ဝလို႔ မဂ္ဖိုလ္ရခဲ့ၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိန္မတန္လွ်င္ ဘယ္လိုပင္ တရားအားထုတ္ေသာ္လည္း မဂ္ဖိုလ္မရႏိုင္ဘူးကြယ့္

                   သည္လိုဆို ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ပင္ျဖစ္ေစ တရားအားမထုတ္လို႔သာ မဂ္ဖိုလ္ကို မရျခင္းျဖစ္တယ္၊ တရားသာအားထုတ္လွ်င္ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ စကားဟာ မွားတာေပ့ါဘုရား

                   ေအး - မွားသေလာက္မွားၿပီး မွန္သေလာက္ေတာ့ မွန္တယ္ကြယ့္

                   ဘယ္လိုမွန္တာလဲ အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား

                   ယခုဘဝ ရဟႏၲာအျဖစ္ျဖင့္ ကၽြတ္တမ္းဝင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္ကို ႏွစ္မ်ိဳးခြဲရမယ္ကြယ့္၊ တစ္မ်ိဳးက ဧကန္ ရဟႏၲာျဖစ္မည့္ပုဂၢိဳလ္၊ တစ္မ်ိဳးက အေနကန္ ရဟႏၲာျဖစ္မည့္ပုဂၢိဳလ္တို႔ ျဖစ္ၾကတယ္၊ ယခုဘဝ ဧကန္ရဟႏၲာျဖစ္မည့္ပုဂၢိဳလ္က ဘာႏွင့္တူသလဲဆုိေတာ့ မွည့္ခ်ိန္တန္လို႔ မွည့္တဲ့ သရက္သီးႏွင့္တူတယ္၊ မဂ္ဖိုလ္ရဖို႔အတြက္ ေသခ်ာေပါက္ျဖစ္ေနၿပီ၊ မဂ္ဖိုလ္မရသမွ် ျမင္းမိုရ္ေတာင္ႀကီးႏွင့္ ႀကိတ္သတ္လို႔ေတာင္ ေသရိုးထံုးစံမရွိဘူး၊ ဒဗၺေထရ္တို႔ သံကိစၥေထရ္တို႔ဟာ မိခင္ကို ကိုယ္ဝန္ႀကီးႏွင့္ မီးသၿဂၤ ိဳလ္တုန္း ဖြားျမင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြပဲ၊  အႏိၲမပုဂၢိဳလ္ေတြျဖစ္ေလေတာ့ မိခင္ရဲ႕ အေလာင္းေကာင္သာ မီးကၽြမး္ၿပီး ျပာက်သြားတယ္၊ သူတို႔ကေတာ့မေသဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဓမၼပဒအ႒ကထာ ပထမတြဲ ၄၂၆-မွာ ပစိၦမဘဝိကႆ သတၱႆ ဟိ သိေနရုနာ ၾသတၳရိယမာနႆပိ အရဟတၱံ အပတြာ ဇီဝိတကၡေယာ နာမ နတၳိ လု႔ိ ဖြင့္ျပထားတာေပါ့။

                   အခ်ဳိ႕ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ့ ပါရမီဓာတ္အား မႏုမရင့္ျဖစ္ေနတယ္၊ မႏုမရင့္သရက္သီးဟာ အလိုအေလ်ာက္ေတာ့ျဖင့္ မမွည့္ဘူး၊ အလိုအေလ်ာက္ ပစ္ထားလိုက္လွ်င္ ပုပ္သြားတက္သလို အခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ တရားအားထုတ္လွ်င္ မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္တယ္၊ အားမထုတ္လွ်င္ မဂ္ဖိုလ္မရဘူး၊ ဥပမာ အဇာတသတ္မင္းႏွင့္ မဟာဓနသူေ႒းသားတို႔လိုေပါ့၊ အဇာတသတ္မင္းဟာ အကယ္၍ ခမည္းေတာ္ကို မသတ္ခဲ့လွ်င္ သာမညဖလသုတ္ေတာ္ကို နာယူရာ၌ ေသာတာပန္ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ခမည္းေတာ္ကို သတ္မိတဲ့ ဂ႐ုကံႀကီးေၾကာင့္ မဂ္ဖိုလ္ႏွင့္လြဲသြားရတယ္၊ ဗာရာဏသီျပည္ မဟာဓနသူေ႒းသားဟာလည္း တရားေတာ္ကို ႀကိဳးစားက်င့္ႀကံခဲ့လွ်င္ အရိယာျဖစ္ခြင့္ရွိတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း တရားေတာ္ကို မႀကိဳးစားဘဲ ကာမတရားလိုက္စားမိတဲ့အတြက္ မဂ္ဖိုလ္ႏွင့္လြဲသြားရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားပုဂၢိဳလ္ဟာ  မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္ေသာ ဘဝပင္ျဖစ္ေစ ေသာတာပတၱိ အဂၤါေလးခ်က္ႏွင့္ မကိုက္ညီခဲ့လွ်င္ မဂ္ဖိုလ္မရႏိုင္ဘူး။


                                ေသတာပတိၱမဂ္ အဂၤါ ၄-ခ်က္

                   ေသတာပတိၱမဂ္အဂၤါေလးခ်က္ကို မဟာဝဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာ -
                   (၁) သပၸဳရိသသံေသဝ = သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကိုမွီဝဲရမယ္၊
                   (၂) သဒၶမၼႆဝန = သူေတာ္ေကာင္းတရားၾကားနာရမယ္၊
                   (၃) ေယာနိေသာမနသိကာရ = အသင့္အားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းရမယ္၊
                   (၄) ဓမၼႏုဓမၼပဋိပတၱိ = တရားအားေလ်ာ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ရမယ္- တဲ့ သည္အဂၤါေလးခ်က္မွာဓမၼာႏုဓမၼပဋိပတၱိ ဆိုတာ ဝိပႆနာအလုပ္လုပ္တာကို ေျပာတာေပါ့ကြယ္၊ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးထဲမွာ မိမိဘာသာ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ အတန္းအစားထဲ ပါဝင္သည္ျဖစ္ေစ တရားအားထုတ္တာဟာ အမွန္ေကာင္းတယ္၊ အကယ္၍ မိမိဟာ ဉာဏ္ရင့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လွ်င္လည္း မဂ္ဖိုလ္ကို ရႏိုင္တယ္၊ ဉာဏ္မရင့္က်က္ေသးလွ်င္လည္း ပါရမီမ်ိဳးေစ့ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ မိမိဟာ တရားအားထုတ္လွ်င္ မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္ေသာ ဒုတိယပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးျဖစ္ပါလ်က္ တရားအားမထုတ္လွ်င္ မဂ္ဖိုလ္ႏွင့္လြဲသြားႏိုင္တယ္၊ မဂ္ဖိုလ္ႏွင့္ ခုဘဝမွာ လြဲသြားလွ်င္ ေနာင္အခါ သည္လိုတရားအားထုတ္ခြင့္ရွိတဲ့ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႏွင့္ ႀကံဳခ်င္မွ ႀကံဳေတာ့မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ တရားအားထုတ္လွ်င္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္တယ္ဆိုတဲ့ စကားဟာ မွန္သင့္သေလာက္မွန္တယ္လို႔ ဆိုလိုက္ရျခင္း ျဖစ္တယ္ကြယ့္

                   ယခု ဆရာေတာ္အမိန္႔ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးဆုိတာ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ဆိုလုိတာပါလဲ ဘုရား



                                        တရားအားထုတ္ေသာပုဂၢိဳလ္ ၄-မ်ိဳး

                   ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးကို ပုဂၢလပညတ္ စတုကၠနိေဒၵသႏွင့္ အဂၤုတၱရ စတုကၠနိပါတ္ ပုဂၢလဝဂ္မွာ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူထားတယ္၊ အေရအတြက္ကေတာ့ (၁) ဥဂါၣဋိတညဴပုဂၢိဳလ္၊ (၂)ဝိပဥိၥတညဴပုဂၢိဳလ္၊ (၃) ေနယ်ပုဂၢိဳလ္၊ (၄) ပဒပရမပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ၾကတယ္ကြယ့္

                   အက်ယ္အမိန္႔ရွိပါဦးဘုရား

                   ဥဂါၣဋိတညဴပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးဟာ ေရႏွင့္မထိဘဲ ေရကိုလြန္ၿပီးတည္တဲ့ ၾကာငံုလို ကိေလသာတည္းဟူေသာ ေရကိုလြန္ၿပီး တည္တဲ့အတြက္ ဉာဏ္ပညာအလြန္ထက္ျမတ္တယ္၊ တရားေတာ္ကို အက်င္းနာ႐ံုႏွင့္ အက်ယ္ေဝဖန္ၿပီး သိႏိုင္စြမ္းရွိတယ္၊ (၂)ဝိပဥိၥတညဴပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကေတာ့ ေရမ်က္ႏွာျပင္ႏွင့္အမွ်တည္တဲ့ ၾကာငံုလို ကိေလသာေရႏွင့္ ဉာဏ္ေရာင္ဟာညီမွ်ေနတယ္၊ တရားေတာ္ကို အက်ဥ္းနာ႐ံုႏွင့္ မဂ္ဖိုလ္မရႏိုင္ဘူး၊ အက်ယ္နာရမွ မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္တယ္၊ (၃) ေနယ်ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ေရအတြင္း နစ္ျမဳပ္ေနၾကတဲ့ ၾကာငံုလို ကိေလသာေရထဲမွာ နစ္ျမဳပ္ေနတဲ့အတြက္ ဉာဏ္ငုပ္ေနတယ္၊ တရားအက်ဥ္းနာ႐ံု အက်ယ္နာ႐ံုႏွင့္ မဂ္ဖိုလ္မရႏိုင္ဘူး၊ တရားေတာ္လာအတုိင္း ဝိပႆနာအလုပ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္လုပ္ပါမွ မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္တယ္။


                                                                    အရွင္ရ႒ပါလ

                   သည္ေနရာမွာ တျခားပုဂၢိဳလ္ကို မဆိုထားႏွင့္၊ ရွင္မဟာရ႒ပါလကိုပဲ သက္ေသထားၿပီးၾကည့္ေတာ့ ရွင္မဟာရ႒ပါလဟာ လြန္ခဲ့သည့္ ကမၻာတစ္သိန္းထက္က ပဒုမုတၱရ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ထံေတာ္မွာ ေနာင္အခါ ေဂါတမဘုရားလက္ထက္ သဒၶါပဗၺဇိၨတဧတဒဂ္ရ ရဟႏၲာျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ရ ဘုန္းသမၻာထက္ၾကပ္မကြာ ပါလာခဲ့သူျဖစ္ပါလ်က္ ေနယ်ပုဂၢိဳလ္အမ်ိဳးအစားမို႔ တရားေတာကို တစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ၾကာေအာင္ ျပင္းထန္စြာ အားထုတ္ၿပီးမွ ရဟႏၲာအျဖစ္ကို ဆိုက္ေရာက္ေတာ္မူတယ္၊ သည္အေၾကာင္းကို မဇိၩမပဏၰာသအ႒ကထာမွာ ေနယ်ပုဂၢေလာ ဟိ အယမာယသၼာ တသၼာ ပုညဝါ အဘိနီဟာရသမၸေႏၷာပိ သမေနာ၊ အဇၨအေဇၨဝ အရဟတၱႏိၲ သမဏဓမၼံ ကေရာေႏၲာပိ ဒြါဒသမေမဝေႆ အရဟတၱံ ပါပုဏိ လို႔ ဖြင့္ျပထားတယ္ကြယ့္၊ သည္အခ်ိန္ဟာ သာသနာေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းေရာက္လာခ်ိန္မို႔ ေနယ်ေခတ္လို႔ ဆိုရလိမ့္မယ္ကြယ့္၊ သည္ေခတ္မွာ တရားေတာ္ကို နာ႐ံု စာေပကိုၾကည့္႐ံုမွ်ႏွင့္ မဂ္ဖိုလ္မရႏိုင္ဘူး၊ ရွင္မဟာရ႒ပါလတို႔ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အလုပ္လုပ္ပါမွ မဂ္ဖိုလ္ကို ရႏိုင္ခြင့္ရွိေတာ့တယ္ ကြယ့္။

                   (၄) ပဒမရမပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ေရထဲမွာ ငါးလိပ္တို႔ရဲ႕ အစာျဖစ္ရတဲ့ ၾကာငုံလို ကိေလသာအလြန္လႊမ္းအုပ္ေနတဲ့အတြက္ ယခုဘဝဘယ္လိုပင္ တရားအားထုတ္ေသာ္လည္း မဂ္ဖိုလ္မရႏိုင္ဘူး၊ ပါရမီမ်ိဳးေစ့မွ်ေလာက္သာျဖစ္တယ္။


                                                  ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးခ်ိန္ထိုးၾကည့္ေသာ္

                   ဦးပဥၥင္းေလွ်ာက္ထားတဲ့ မူလစကားကို သည္ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္မယ္ဆိုလွ်င္ ဥဂါၣဋိတညဴ၊ ဝိပဥိၥတညဴဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အမ်ိဳးအစားကေတာ့ သည္ေခတ္မွာ လံုးဝမရွိေတာ့ဘူးကြယ့္၊ ဘာေၾကာင့္ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာရတာလဲဆိုေတာ့ သည္ပုဂၢိဳလ္ေတြက ပဋိသမိၻဒါပတၱ အမ်ိဳးေတြျဖစ္ၾကတယ္၊ ပဋိသမိၻဒါေခတ္ဟာ သာသနာေတာ္ အႏွစ္တစ္ေထာင္အတြင္းမွာသာရွိတယ္၊ သာသနာေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းမွာမရွိဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ခုလို သာသနာေတာ္ေနာက္ပိုင္းမွာ သည္ပုဂၢိဳလ္ေတြမရွိေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ရတယ္၊ သည္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးႏွစ္မ်ိဳး သည္ေခတ္မွာမရွိေတာ့တဲ့အတြက္ တရားနာ႐ံု တရားေဆြးေႏြး႐ံု စာေပၾကည့္႐ံုႏွင့္ တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္မရေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာခဲ့တာပဲကြယ့္၊ သို႔ေသာ္မိမိတို႔ဟာ ေနယ်ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးျဖစ္လွ်င္ တရားေတာ္ကိုလည္း အားထုတ္ခဲ့မယ္ဆိုလွ်င္ မဂ္ဖိုလ္ကို ရႏိုင္ခြင့္ ဧကန္ရွိႏိုင္ပါတယ္၊ သည္ေနယ်ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ရည္ရြယ္ၿပီး ေျမတူးလွ်င္ ေရရသလို ဝိပႆနာအလုပ္လုပ္လွ်င္ မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္တယ္လို႔ ဦးပဥၥင္းရဲ႕ ဒကာကေျပာတာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ပဒပရမ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးျဖစ္လွ်င္ေတာ့ ဘယ္လိုပင္အားထုတ္ေသာ္လည္း မဂ္ဖိုလ္မရႏိုင္ပါဘူး။

                   မဂ္ဖိုလ္ကို မရပါဘူးဆိုၿပီး ဝီရိယေတာ့ မေလွ်ာ့သင့္ၾကဘူး၊ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ မဂ္ဖိုလ္ကိုပင္မရေသာ္လည္း စိတ္ပ်ံ႕လြင့္မႈမရွိဘူး၊ စိတ္တည္ၿငိမ္တယ္၊ ေသာကဗ်ာပါရ စေသာအပူအပင္ေတြ ေအးၿငိမ္းတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ႀကံဳရခဲတဲ့ ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္ႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ရခိုက္ ျပဳလုပ္ရန္ အင္မတန္ခက္ခဲတဲ့ ဝိပႆနာအလုပ္ကို တက္ႏိုင္သေလာက္ အားထုတ္သင့္ၾကတယ္လို႔ အေျဖေပးလိုက္ပါတယ္

                                                    သာဓုပါဘုရား - သာဓု - သာဓု


***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၂၆) -  အတၱ အနတၱ အနတၱလကၡဏာ


***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (စာမ်က္ႏွာ - ၂၀၄-၂၁၁) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ဤ အေမး-အေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

(ကပိၸယ-ေမာင္ရဲ) https://www.facebook.com/yewin.tun.71
Monday, September 17,2012        12:45 pm




0 comments:

Post a Comment