Monday, March 4, 2013

သရဏဂံုတင္ျပႆနာ(လူေသလွ်င္ သရဏဂံုတင္၍အက်ိဳးမရွိ၊ရက္လည္ဆြမ္းစဥ္ ျပဳလုပ္ရသည့္အေၾကာင္း)


                              သရဏဂံုတင္ျပႆနာ

                   မႏၱေလး ဦးေဇ႒က ထံက စာတစ္ေစာင္ ေရာက္လာျပန္တယ္ ဘုရား

                   ဘယ္ဦးေဇ႒က တုန္းကြယ့္

                   ဟို - လြန္ခဲ့တဲ့ ငါးႏွစ္ေလာက္က တေကာင္းၿမိဳ႕ေဟာင္း ခ်မ္းသာႀကီးေက်ာင္းတိုက္မွာ သီတင္းသံုးဖူးတဲ့ ဦးေဇ႒ကပါ ဘုရား

                   ေၾသာ္ - သိၿပီ သိၿပီ၊ ဦးေဇ႒ကက ယခု စိန္ပန္းရိပ္သာမွာ တရားအားထုတ္ေနတယ္ဆိုတာ ဟုတ္လား

                   ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရား၊ ယခု ရိပ္သာကေပးလိုက္တဲ့ စာပါပဲ ဘုရား

                   ဖတ္စမ္းပါဦး၊ စာက ဘာတဲ့တုန္း

                   ႐ိုေသသြာေလွ်ာက္ထားပါသည္ဘုရား၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူမ်ိဳးအားလံုး ေရွးအခါမွစ၍ ယခုအခ်ိန္ထိ လူေသလွ်င္ သရဏဂံုတင္ၾကပါသည္၊ အခ်ိဳ႕က လူေသလွ်င္ သရဏဂံုတင္ရန္မလို၊ သရဏဂံုတင္ေသာ္လည္း ေသသူအတြက္ ဘာမွ်အက်ိဳးမရွိဘူးဟု ယူဆေျပာဆိုေနၾကပါသည္ဘုရား၊ လူေသလွ်င္ သရဏဂံု တင္၍အက်ိဳးမရွိကို ဆရာေတာ္ဘုရားက အမ်ားမွတ္သားၾကေစရန္ ဓမၼဗ်ဴဟာ စာေစာင္မွ ေျဖရွင္းေပးေတာ္မူပါမည့္အေၾကာင္းႏွင့္ လူေသလွ်င္ ခုနစ္ရက္ အတြင္း ဘာေၾကာင့္ ရက္လည္ဆြမ္းစဥ္ ျပဳလုပ္ၾကရသည္ကိုလည္း ျဖည့္စြက္ ေျဖၾကားေတာ္မူပါမည့္အေၾကာင္း ႐ိုေသစြာေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဘုရား၊ တပည့္ ေဇ႒က၊ ေခတၱ-မႏၱေလး ပါတဲ့ ဘုရား

                   သည္ျပႆနာက အေမးတိုေပမယ့္ အေျဖကိုေတာ့ တိုတိုေျဖ႐ံုႏွင့္ မျပည့္စံုဘူးကြယ့္၊ အနည္းငယ္ေတာ့ ရွည္ရွည္ေျဖမွာ ျပည့္စံုလိမ့္မယ္

                   မွန္ပါ - စာဖတ္သူ နားလည္ေအာင္ အေျဖေပးေတာ္မူပါ ဘုရား

                   သရဏဂံုဆိုတဲ့ စကားကို ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္း ၾကားဖူးၾကတယ္ေနာ္

                   ၾကားဖူးပါတယ္ ဘုရား

                   ၾကားေတာ့ ၾကားဖူးၾကရဲ႕၊ သို႔ေသာ္လည္း အဓိပၸါယ္ေပါက္သူကေတာ့ နည္းလိမ့္မယ္ ထင္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သရဏဂံုဆိုတဲ့ စကားက စၿပီး ေျပာၾကစို႔ရဲ႕၊ သရဏဂံုဆိုတာ သရဏ ႏွင့္ ဂမန ႏွစ္ပုဒ္စပ္ထားတဲ့ သရဏ-ဂမနကို သရဏဂံုလို႔ ျမန္မာျပန္ထားျခင္း ျဖစ္တယ္၊ သရဏဂံုဆိုတဲ့ပုဒ္က သဒၵါအားျဖင့္ သရဓာတ္ ယုပစၥည္း၊ ယုပစၥည္းကို အနျပဳထားတယ္၊ သရဓာတ္က ဘူဝါဒိဂိုဏ္းျဖစ္လွ်င္ ေအာက္ေမ့ျခင္း (စိႏၱာ)၊ ညွဥ္းဆဲျခင္း (ဟိ ံသာ)၊ အသံျပဳျခင္း (သဒၵ) အနက္မ်ားကို ေဟာတယ္၊ ျပယုဂ္ကေတာ့ စိႏၱာအနက္မွာ သတိ အာပတၱိ ပရိယႏၱံ န သရတိ စသည္-၊ ဟိ ံသာအနက္မွာ သရဏဇာတံ သရဏေတာ့ ဘယံ- စသည္၊ သဒၵအနက္မွာ သေရာ - အသံ အ႗ႆေရာ- ၾကင္နာေသာအသံ စသည္တို႔ ျဖစ္ၾကတယ္။

                   အကယ္၍ သရဓာတ္ဟာ ဘူဝါဒိဂိုဏ္း, စုရာဒိဂိုဏ္း ႏွစ္ဂိုဏ္းတို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံခဲ့လွ်င္ သြားျခင္း လာျခင္းဆိုတဲ့ ဂတိအနက္ကို ေဟာတယ္၊ ျပယုဂ္ကေတာ့ သရတိ-သြား၏၊ သံသရတိ-က်င္လည္၏၊ ဝိသရတိ- ေရြ႕၏ စသည္တို႔ ျဖစ္ၾကတယ္၊ သရဓာတ္ဟာ စုရာဒိဂိုဏ္းသန္႔သန္႔ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ပစ္ပယ္ျခင္း (အေကၡပ) ခ်ဲ႕ျခင္း, ျဖန္႔ျခင္း (ပ သာရဏ) အနက္မ်ားကို ေဟာတယ္၊ ျပယုဂ္ကေတာ့ သရီယေတ - ပစ္လႊတ္အပ္၏ စသည္တို႔ျဖစ္ၾကတယ္။

                   သည္အနက္ေတြထဲက သရဏမွာ ပါဝင္တဲ့ သရဓာတ္ကေတာ့ ညွဥ္းဆဲျခင္း (ဟိ ံသာ) အနက္ကို ေဟာတယ္၊ ဘာကို ညွဥ္းဆဲတာလဲဆိုေတာ့ အပါယ္ဆင္းရဲ, သံသရာဆင္းရဲ တို႔ကို ညွဥ္းဆဲတက္တယ္တဲ့၊ ဝိၿဂိဳလ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ (သရတိဟိ ံသတီတိ သရဏံ) လို႔ ဝိၿဂိဳလ္ဆိုရမွာပ၊ သည္အဓိပၸာယ္ကို မူလပဏၰာသ အ႒ကထာ ပ-၁၃၆-မွာ ဟိ ံသတီတိ သရဏံ၊ ေတေနဝ သရဏဂမေနန ဘယံ သႏၱာသံ ဒုကၡံ ဒုဂၢတိပရိေလသံ ဟနတိ ဝိနာေသတီတ အေတၳာ- လို႔ ဖြင့္ျပထားတယ္ကြယ့္

                   သည္အ႒ကထာပါဌ္ရဲ႕ အနက္က ဘယ္လိုပါလဲဘုရား

                   ဟိ ံသတိ-ညွဥ္းဆဲတက္၏၊ ဣတိ-ထို႔ေၾကာင့္၊ သရဏံ-သရဏမည္၏၊ ေတေနဝ သရဏဂမေနန-ထိုသရဂံုျဖင့္သာလွ်င္၊ ဘယံသႏၱာသံ-ေၾကာက္ျခင္း  ထိတ္လန္႔ျခင္းသေဘာရွိေသာ၊ ဒုကၡဥၥ-ဆင္းရဲကိုလည္းေကာင္း၊ ဒုဂၢတိ ပရိကိေလသံ- ဒုဂၢတိသို႔လားေစတက္ေသာ ကိေလသာကိုလည္းေကာင္း၊ ဟနတိ-ညွသ္းဆဲတက္၏၊ ဝိနာေသတိ- ပ်က္စီးတက္၏၊ ဣတိ-အယံ ဤသည္ကား၊ အေတၳာအနက္တည္းတဲ့ကြယ္

                   မွန္ပါ - သရဏဆိုတဲ့ပုဒ္ဟာ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔ျခင္းေဘး, ဒုဂၢတိေဘးမ်ားကိုညွဥ္းဆဲတက္တယ္၊ ဖ်က္ဆီးတက္တယ္ဆိုတာေတာ့ သေဘာရပါၿပီ၊ သရဏကို အရေကာက္ေတာ့ ဘာကို အရေကာက္ရမွာလဲ ဘုရား

                   သရဏပုဒ္ရဲ႕ အရေကာက္ကို (ရတနတၱယေႆေဝတံ အဓိဝစနံ)လို႔ မူလပဏၰာသ အ႒ကထာမွာ ဖြင့္ျပထားပါတယ္၊ ဧတံ-ထိုသရဏဂံုဟူေသာ အမည္သည္ ရတနာတၱယေႆဝ-ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာျမတ္သံုးပါး အေပါင္း၏သာလွ်င္၊ အဓိဝစနံ-အမည္တည္း-လို႔ ဆိုတဲ့အတိုင္း သရဏပုဒ္ရဲ႕ အရေကာက္ကေတာ့ ရတနာသံုးပါးကို အရေကာက္ရတယ္

                   ဂမန ဆိုတဲ့ ပုဒ္ကိုလည္း အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား

                   ဂမနဆိုတဲ့ပုဒ္က သဒၵါေရးအားျဖင့့္ ဂမုဓာတ္, ယု-ပစၥည္း၊ ယုပစၥည္းကို အနျပဳထားတာပဲကြယ့္၊ ဂမုဓာတ္က လားျခင္းဆိုတဲ့ ဂတိအနက္ကိုေဟာတယ္၊ အဲသည္ဂတိအနက္ကလည္း ေယသံ ဓာတူနံ ဂတ်ေတၳာ ဗုဒိၶပိ ေတသံ အေတၳာ-ဆိုတဲ့ ဓာတ္စကားအရ သိျခင္းဆိုတဲ့ (ဗုဒိၶ)အနက္ကိုလည္း ေဟာႏိုင္ျပန္တယ္၊ ဤမွတစ္ပါး ဂမနသဒၵါကို ေရာက္ျခင္း(ဂတိ)၊ ဆည္းကပ္ျခင္း(ဘဇ)၊ မွီဝဲျခင္း(ေသဝန)၊ ကပ္ေရာက္ျခင္း (ပယိ႐ုပါသန) အနက္မ်ား ေဟာေၾကာင္းသိရတယ္ကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္ သရဏႏွင့္ ဂမန ႏွစ္ပုဒ္တြဲအဓိပၸာယ္ကို ဆင္းရဲကို ညွဥ္းဆဲပယ္ေဖ်ာက္တက္ေသာ ရတနာသံုးပါးကုိ သိျခင္း, ေရာက္ျခင္း, ဆည္းကပ္ျခင္း, မွီဝဲျခင္း, ကပ္ေရာက္ျခင္းကို သရဏဂမန (သရဏဂံု) လု႔ိ မွတ္ရတယ္။

                   ဆုိလိုရင္းေတာ့ ဗုဒၶသရဏဂံုႏွင့္စပ္လို႔ ဘုရားရွင္ကို သစၥာတရား သိေသာပုဂၢိဳလ္ဟူ၍သိျခင္း၊ ဘုရားရွင္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ျခင္း၊ ဘုရားရွင္ကို ဆည္းကပ္မွီဝဲ ကပ္ေရာက္ျခင္းကို ဗုဒၶသရဏဂံုရယ္လို႔ ေခၚတယ္၊ က်န္ေသာ ဓမၼသရဏဂံု, သံဃ သရဏဂံုမ်ားလည္း သည္အတိုင္းပဲေပါ့ကြယ္၊ ဘုရား, တရား, သံဃာ သရဏဂံုသံုးပါးကို ယခုေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း သိတဲ့ပုဂၢိဳလ္, ဆည္းကပ္မွီဝဲတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို သရဏဂံုတည္တဲ့ပုဂၢိဳလ္လို႔ ေခၚၾကရတယ္၊ ယခုလို အသိဓာတ္ႏွင့္ သရဏဂံုတည္မႈဟာ အလြန္ခက္တယ္၊ မဂ္ဉာဏ္, ဖိုလ္ဉာဏ္, နိဗၺာန္ရဲ႕အစဟာ သရဏဂံုတည္မႈျဖစ္တယ္။

                   ဥပရိပဏၰာသ အ႒ကထာမွာ သည္အေၾကာင္းကို -
                   ေသာတာပတိၱဖလသစိၦကိရိယာ ပဋိပေႏၷာတိ ဧတၳ ေဟ႒ိမေကာဋိယာတံ သရဏံ ဂေတာ ဥပါသေကာ ပိ ေသာတာပတိၱဖလ သစိၦကိရိယာယ ပဋိပေႏၷာနာမ- လို႔ ဖြင့္ျပထားတယ္၊ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ေသာတာပတိၱဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းငွာ က်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ အယုတ္ဆံုးအားျဖင့္ သရဏဂံုတည္တဲ့ ဥပါသကာပုဂၢိဳလ္ကို ဆိုလိုပါသတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶသာသနာတြင္း သက္ဝင္ျခင္းရဲ႕ အစဟာ သရဏဂံုတည္ျခင္းပဲျဖစ္တယ္၊ သရဏဂံုတည္သူဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အစစ္ျဖစ္တယ္၊ သရဏဂံုမတည္သူဟာ ဘယ္ေလာက္အက်င့္ပင္ေကာင္းေစကာမႈ ဗုဒၶဘာသာဝင္အစစ္မဟုတ္ဘူး၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္သူဟာ ဗုဒၶတရားကို ယံုၾကည္သူျဖစ္လို႔ အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၱ ကို ျမင္ေအာင္႐ႈႏိုင္တယ္၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မဟုတ္သူကေတာ့ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို ယံုၾကည္သူမဟုတ္တဲ့အတြက္ အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၱတရားမ်ားကို ျမင္ေအာင္ မ႐ႈႏိုင္ဘူး။

                   ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔အတြက္ လကၡဏာေရးသံုးပါးကိုတင္ၿပီး မဂ္ဉာဏ္, ဖိုလ္ဉာဏ္, နိဗၺာန္ျမင္ဖို႔ဟာ အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ မိမိလည္း သရဏဂံုေဆာက္တည္တယ္၊ မိမိရဲ႕သားေျမးျမစ္မ်ားကိုလည္း ငယ္စဥ္ကစၿပီး သရဏဂံုတည္ေစတယ္၊ ေဗာဓိမင္းသားရဲ႕ မယ္ေတာ္ဟာ ကိုယ္ဝန္တည္စကပင္ ဝမ္းတြင္းကသားကို ရည္ရြယ္ၿပီး သရဏဂံုေဆာက္တည္ထားသတဲ့ကြယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း သရဏဂံုဟာ ေလာကီသရဏဂံု, ေလာကုတၱရာသဏဂံုရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာမွာ ေလာကုတၱရာသရဏဂံုဟာ မဂ္ရသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ၿပီးတဲ့ အတြက္ ေလာကီသရဏဂံုလို ဗုဒၶ သရဏံ ဂစာၦမိ စသည္ျဖင့္ ေဆာက္တည္ဖို႔လည္း မလိုဘူး၊ သရဏဂံုရဲ႕ ညစ္ညဴးျခင္းလည္း မရွိတဲ့အတြက္ ဘယ္ေသာအခါမွာ ပ်က္စီးတယ္လို႔ မရွိဘူးကြယ့္၊ ေလာကီသရဏဂံုကေတာ့ ပုထုဇဥ္တို႔သႏၱာန္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေလာကုတၱရာသရဏဂံုလို မခိုင္မာဘူး၊ ယေန႔သာ ရတနာသံုးပါးရဲ႕ ေက်းဇူးကိုယံုတယ္၊ နက္ျဖန္ယံုခ်င္မွ ယံုတယ္၊ ရတနာသံုးပါးရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ယံုၾကည္ခိုက္ သရဏဂံုတည္တယ္၊ မယံုၾကည္ေတာ့ဘူးဆုိလွ်င္ သရဏဂံုမတည္ေတာ့ဘူး၊ သရဏဂံုပ်က္တက္တယ္၊ အကယ္၍ အသက္ရွင္စဥ္ သရဏဂံုမပ်က္ေသာ္လည္း သရဏဂံုဟာ အသက္ထက္ဆံုးမွ်သာတည္တယ္၊ အသက္ဆံုးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ သရဏဂံုပ်က္တယ္ကြယ့္။

                   ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔အတြက္ သရဏဂံုတည္မႈဟာ အလြန္အေရးႀကီးတယ္၊ သရဏဂံုပ်က္သည္ႏွင့္ မဂ္ဖိုလ္ရဖို႔ အခြင့္အေရးဟာလည္း ပ်က္ေတာ့တာကိုးကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ မိမိတို႔လည္း သရဏဂံုမပ်က္ခ်င္ဘူး၊ မိမိႏွင့္ရင္းႏွီးသူမ်ားကုိလည္း သရဏဂံုမပ်က္ေစခ်င္ၾကဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း ေသမင္းကို မႏိုင္လို႔, ေသျခင္းကိုမတားႏိုင္လို႔ ေသမင္းေနာက္လိုက္ပါတဲ့သူဟာ ခုဘဝ သရဏဂံုေဆာက္တည္ထားတာ  ပ်က္သြားၿပီ၊ လူေသရဲ႕ သႏၱာန္မွာ သရဏဂံုမရွိေတာ့ဘူး၊ တစ္သက္လံုး ေဆာက္တည္ထားတဲ့ သရဏဂံုပ်က္သုဥ္းသြားတဲ့အတြက္ က်န္ရစ္တဲ့ ေဆြမ်ိဳးဉာတကာမ်ားက အလြန္ဝမ္းနည္းၾကတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုမွ် မတက္ႏုိင္ၾကဘူး၊ သည္ဘဝအတြက္ လက္လႊတ္လိုက္ၾကရၿပီ၊ ဟိုဘဝမွာ သတိရလွ်င္ သရဏဂံုဆက္ၿပီး ယူပါေစေတာ့လို႔ လူေသတဲ့အခါ သရဏဂံုတင္ၾကျခင္းျဖစ္တယ္ကြယ့္

                   လူေသေကာင္ကို သရဏဂံုတင္႐ံုႏွင့္ ေနာက္ဘဝမွာ သတိရၿပီး သရဏဂံုတင္ၿပီး ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား ဘုရား

                   သည္ဘဝက သရဏဂံုတင္လုိက္တာႏွင့္ ဟိုဘဝမွာ သရဏဂံုတင္ၿပီး ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ခက္ေတာ့ ခက္တာေပါ့ကြယ္၊ သို႔ေသာ္ သတိျပဳစရာက ေဗာဓိမင္းသားရဲ႕ မယ္ေတာ္ဟာ သူ႔ဝမ္းတြင္းသေႏၶသားကို ရည္ရြယ္ၿပီး သရဏဂံုခံယူေၾကာင္း ဓမၼပဒ-အ႒ကထာ ေဗာဓိရာဇကုမရဝတၳဳမွာ ျပဆိုထားတယ္၊ သားကိုရည္ရြယ္ၿပီး မယ္ေတာ္ သရဏဂံုေဆာက္တည္တာႏွင့္ သားျဖစ္သူ သရဏဂံုတည္ႏိုင္ပါ့မလား၊ တရားကိုယ္အားျဖင့္ အေမတျခား သားတျခားပါပဲ၊ သို႔ေသာ္ မိခင္ရဲ႕ႀကီးမားေသာ ေမတၱာက႐ုဏာျဖင့္ သားျဖစ္သူဟာ မိမိရည္မွန္းသလို ျဖစ္သြားေစခ်င္တယ္ေပါ့၊ သား သရဏဂံုတည္ျခင္း မတည္ျခင္းက ပဓာနမဟုတ္ဘူး၊ မိခင္ရဲ႕ေမတၱာ ကရုဟာက ပဓာနျဖစ္တယ္ေပါ့။

                   အဲသည္လိုပဲ လူေသကို သရဏဂံုတင္ျခင္းဟာလည္း ေသေသာသူဟာ ေနာက္ဘဝမွာ သရဏဂံုတည္ျခင္း မတည္ျခင္းက ပဓာနမဟုတ္ဘူး၊ က်န္ရစ္သူမ်ားရဲ႕ ေမတၱာ က႐ုဏာက ပဓာနလို႔ယူဆေစခ်င္တယ္၊ ဥပမာေျပာၾကစို႔ဆိုလွ်င္ လူေသအေလာင္းကို အေကာင္းဆံုးအဝတ္မ်ား ဆင္ယင္ျခင္း, အလွဆံုးပန္းမ်ားကို ပန္ေပးျခင္း၊ အတီးအမႈတ္ အကအခုန္တို႔ျဖင့္ ေျဖေဖ်ာ္ျခင္း၊ အလွဆံုးျဖစ္တဲ့ စံေက်ာင္း မ႑ပ္မ်ားမွာထားျခင္း စသည္မ်ားဟာ သူေသအတြက္ ဘာမွ်အက်ိဳးမရွိဘူး၊  က်န္ရစ္တဲ့လူေတြအတြက္လည္း ဘမွ်အက်ိဳးမရွိဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း ေသေသာသူအေပၚ ခ်စ္ေသာေမတၱာ, သနားေသာက႐ုဏာကိုျပခ်င္လို႔ ဒါမ်ိဳးေတြလုပ္ၾကတာပဲ၊ ေနာက္ဆံုးခ်ီးျမွင့္ျခင္းျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္ၾကတာပဲ၊ အဲသည္ ဥပမာအတိုင္း ေသသူကို သရဏဂံုတင္တဲ့အတြက္ ေသသူလည္း အက်ိဳးမရွိဘူး၊ က်န္ရစ္တဲ့သူလည္း အက်ိဳးမရွိဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း ေသသူအေပၚ က်န္ရစ္သူမ်ားက ဒါေလာက္ထိ ေမတၱာ က႐ုဏာရွိပါတယ္လို႔ မိမိတို႔ရဲ႕ ေမတၱာက႐ုဏာကို ျပတာပဲ၊ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ အတက္ႏိုင္ဆံုး ခ်ီးေျမွာက္လိုက္တာပဲေပါ့ကြယ္   

                  သည္လုိဆို လူေသကုိ သရဏဂံုတင္ျခင္းဟာ က်န္ရစ္သူရဲ႕ ေမတၱာဂ႐ုဏာကိုျပ႐ံုမွ်ျဖစ္လို႔ ဘာမွ်အက်ိဳးထူး မရွိဘူးေပါ့ဘုရား

                   ဟုတ္တယ္၊ သရဏဂံုဘက္ကၾကည့္လွ်င္ေတာ့ ဘာမွ်အက်ိဳးထူးမရွိဘူးလို႔ ဆိုရမွာပဲ

                   သရဏဂံုဘက္ကၾကည့္လွ်င္ေတာ့ အက်ိဳးမရွိဘူး၊ ဘယ္ဘက္ကၾကည့္လွ်င္ေတာ့ အက်ိဳးရွိပါေသးလဲ ဘုရား

                   ဒါနဘက္ကၾကည့္လွ်င္ေတာ့ အက်ဳိးရွိေသးတယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့ကြယ္

                   ဒါနဘက္က ၾကည့္နည္းကိုေတာ့ အဂၤုတၱရဒသကနိပါတ္ ဇာဏုေႆာဏိသုတ္ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာရမွာပဲ

                   အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား

                   တစ္ရက္ေသာအခါ ဇာဏုေႆာဏိပုဏၰားဟာ ဘုရားရွင္ထံခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ျပႆနာတစ္ခုကို ေလွ်ာက္ထားသကြယ့္၊ ေလွ်ာက္ထားပံုက အရွင္ေဂါတမ- အကၽြႏ္ုပ္တို႔ပုဏၰားမ်ိဳးဟာ မိမိတို႔ႏွင့္နီးစပ္ေသာသူ ကြယ္လြန္ပါလွ်င္ ဤအလွဴသည္ ကြယ္လြန္သူသို႔ ေရာက္ပါေစလို႔ ရည္ညႊန္းၿပီး အလွဴျပဳတက္ၾကပါတယ္၊ အဲဒီအလွဴဟာ ကြယ္လြန္သူထံ ေရာက္မေရာက္ မိန္႔ေတာ္မူပါလို႔ ေလွ်ာက္ထားတယ္၊ ဘုရားရွင္က ေရာက္သင့္ေသာဌာနကိုေရာက္လွ်င္ ေရာက္တယ္၊ မေရာက္သင့္ေသာဌာနကိုေရာက္လွ်င္ မေရာက္ဘူးလို႔ ေျဖၾကားေတာ္မူတယ္၊  ပုဏၰားက ေရာက္သင့္ မေရာက္သင့္ေသာဌာနဟာ ဘယ္ဌာနပါလဲလို႔ ထပ္ေလွ်ာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္က ကြယ္လြန္ေသာပုထုဇဥ္တို႔အတြက္ လားေရာက္ရာဌာ (ဂတိ)ငါးပါးရွိရာမွာ တိရစၦာန္, ငရဲ, လူ, နတ္ဆိုတဲ့ ဂတိေလးပါး ဆိုက္ေရာက္ခဲ့လွ်င္ အလွဴရဲ႕ အက်ိဳးကို မခံစားရဘူး၊ ေပတဂတိဆိုေသာ ၿပိတၱာဘံုသို႔ေရာက္လွ်င္ ခံစားတယ္လို႔ ေျဖဆိုေတာ္မူတယ္၊ ပုဏၰားက အကယ္၍ ကြယ္လြန္သူ ၿပိတၱာဘံုမေရာက္ပါက ဤဒါနအက်ိဳးကို အဘယ္သူခံစားရပါ့မလဲလို႔ ေလွ်ာက္ျပန္တယ္၊  ဘုရားရွင္က ပုဏၰား-အျခားေဆြမ်ိဳးေတာ္ဖူးေသာ ၿပိတၱာမ်ားခံစားရလိမ့္မယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္၊ ပုဏၰားက ၿပိတၱာဘံုမွာ အလွဴရွင္ႏွင့္ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ေသာ ၿပိတၱာမရွိခဲ့ေသာ္ အဘယ္သူခံစားရပါ့မလဲလို႔ ေလွ်ာက္ျပန္တယ္၊ ဘုရားရွင္က ရွည္လ်ားေသာသံသရာကာလတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေဆြမ်ိဳးမေတာ္ခဲ့ဖူးေသာသူရယ္လို႔ မရွိစေကာင္းဘူး၊ တစ္ဘဝမွာေဆြမ်ိဳး မေတာ္ခဲ့ေသာ္ အျခားေသာတစ္ဘဝမွာ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ရလိမ့္မယ္၊ အကယ္၍ ၿပိတၱာေဘာင္၌ ေဆြမ်ိဳးေတာ္သူရွိသည္ပင္ျဖစ္ေစ မရွိသည္ျဖစ္ေစ အလွဴ၏ အက်ိဳးကို ၿပိတၱာတို႔ရသည္ပင္ျဖစ္ေစ မရသည္ပင္ျဖစ္ေစ အလွဴရွင္ကား အက်ိဳးမဲ့မျဖစ္ႏိုင္၊ ျဖစ္တိုင္းေသာဘဝတို႔၌ အစားအေသာက္, ပန္း, အထူးထူးေသာ အဆင္တန္ဆာတို႔ိကုိရႏိုင္တယ္၊ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ကို ရႏိုင္တယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္။

                   သည္ဇာဏုေႆာဏိသုတ္ကို ေထာက္႐ႈၿပီး ေသသူကိုရည္မွန္းၿပီး အလွဴအတန္းလုပ္ျခင္းဟာ သူေရာကိုယ္ေရာ အက်ိဳးရွိႏိုင္တာေပ့ါ၊ ေသသူေရာ ရွင္သူပါ အက်ိဳးရွိဖို႔အတြက္ ဒါနျပဳတဲ့အခါ သီလရွိသူျပဳေသာဒါနႏွင့္ သီလမရွိသူျပဳေသာဒါနရယ္လို႔  ဒါနႏွစ္မ်ိဳးျပားခဲ့ျပန္သကြယ့္၊  သီလရွိသူျပဳေသာ ဒါနက ၾသဇာေကာင္းေသာေျမေပၚ ခ်တ့ဲမ်ိဳးေစ့လို အက်ိဳးေပးဖြ႔ံထြားတယ္၊ သီလမဲ့သူျပဳေသာဒါနက က်တ္တီးကုန္းျပင္မွာ ပစ္ခ်ေသာမ်ိဳးေစ့လို အက်ိဳးေပးမဖြံ႔ထြားဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဒါန အက်ိဳးေပးဖြံ႔ထြားေအာင္ ဒါနမျပဳမီ သီလကို ေဆာက္တည္ၾကရတယ္၊ ေဆာက္တည္တဲ့သီလကလည္း သရဏဂံုအေျခခံေသာ သာသနာတြင္းသီလႏွင့္ သရဏဂံုကို အေျခမခံေသာ သာသနာပ သီလရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိျပန္သကိုး။

                   ယခုလိုသာသနာတြင္းမွာ ေဆာက္တည္တဲ့သီလမ်ိဳးက သရဏဂံုအေျခခံသကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္ ငါးပါးသီလ, ရွစ္ပါးသီလ, ဆယ္ပါးသီလတို႔ကို မခံယူမီ ေရွးဦးစြာ သရဏဂံုကိုခံယူၾကရျခင္းျဖစ္တယ္၊ သည္အေျခခံသေဘာတရားကို စဥ္းစားၾကည့္လိုက္လွ်င္ လူတစ္ေယာက္ကြယ္လြန္လွ်င္ က်န္ရစ္ေသာေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းတို႔က ကြယ္လြန္သူၿပိတၱာျဖစ္ေသာ္ ၿပိတၱာဘဝကကၽြတ္လြတ္ဖို႔, ကြယ္လြန္သူၿပိတၱာ မျဖစ္ေသာ္ ၿပိတၱာဘဝမွာရွိၾကတဲ့ ေရွးကဉာတိ ၿပိတၱာမ်ားကၽြတ္လြတ္ဖို႔ႏွင့္ မိမိတို႔ ဒါနကုသိုလ္ဖို႔ ကြယ္လြန္သူအတြက္ အလွဴဒါနျပဳရင္း သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ သရဏဂံုယူျခင္းျပဳၾကရာက ေနာင္အခါ ကြယ္လြန္သူအေပၚတင္စားၿပီး သရဏဂံုတင္တယ္ဆိုတဲ့စကား ျဖစ္ပြားလာတယ္လို႔ အေျဖေပးရမွာပဲကြယ့္၊ ဘယ့္ႏွယ့္ သေဘာက်ပါရဲ႕လား

                   မွန္ပါ့- သရဏဂံုတင္တာကိုေတာ့ သေဘာက်သြားပါၿပီ၊ ရက္လည္ ဆြမ္းစဥ္ ျပဳၾကျခင္းကိုလည္း အမိန္႔ရွိပါဦးဘုရား

                   ကြယ္လြန္သူကိုရည္ရြယ္ၿပီး ဒါနျပဳျခင္းဟာ ဘယ္အခ်ိန္မွာျပဳရမယ္ဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မရွိပါဘူး၊ ျပဳလိုေသာရက္ ျပဳလိုေသာအခ်ိန္မွာ ျပဳႏိုင္ပါတယ္၊ သည္လိုျပဳႏိုင္ပါလ်က္နဲ႔ ၇-ရက္အတြင္းမွာျဖစ္ေစ, ၇-ရက္ေျမာက္ေသာေန႔မွာ ျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္ၾကျခင္းဟာ ဗုဒၶဝါဒန႔ဲ အတၱဒိ႒ိဝါဒတို႔ ေရာေထြးေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ကြယ့္

                   ဘယ္လိုေရာေထြးေနပံုလဲ၊ အမိန္႔ရွိပါဦးဘုရား

                   ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ခံယူထားေသာ္လည္း အတၱဒိ႒ိကို မပယ္ခြာႏိုင္ေသးဘူး၊ အတၱအစြဲအလမ္းက ရွိေနေသးတယ္

                   ဘယ္လိုရွိေနပါသလဲ ဘုရား

                   ရွိပံုက သည္လိုေလ၊ သည္ခႏၶာကိုယ္ေကာင္ႀကီးကို ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္ ၂-ပါးစပ္ၿပီး တည္ေဆာက္ထားတာမွန္ေသာ္လည္း အႏၶပုထုဇဥ္က ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္တဲ့ ပရမတ္ကိုမျမင္ဘူး၊ ငါပဲသူပဲဆိုတဲ့ ပညတ္မွ်ကိုသာျမင္ေနတယ္၊ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္က ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ေသာ ပရမတ္ကိုေတာ့ ျမင္ပါရဲ႕၊ သို႔ေသာ္လည္း ႐ုပ္နာမ္တို႔ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကိုျမင္ဘူး၊ အဲသည္လိုမျမင္တဲ့အတြက္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အတြင္းမွာ ခိုင္မာတဲ့ သတၱိထူးတစ္ခုရွိေနတယ္၊ သည္သတိၱထူးဟာ လူေသေသာ္လည္း သူကမေသဘဲ ထိုိထိုဘဝေတြမွာ ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈရဲ႕ အက်ိဳးကို ခံစားရတယ္လို႔ အယူမွားေနၾကတယ္၊ အဲဒီသတိၱထူးဟာ ငါေကာင္လို႔ေခၚရတဲ့ အတၱပဲေပါ့။

                   အခ်ိဳ႕က အဲသည္အတၱဟာ လူေသရဲ႕ ခႏၶာက ထြက္ခြာၿပီး ေနာက္ဘဝမွာ မဝင္စားမီ တေစၦအျဖစ္ျဖင့္ အိမ္မွာ ၇-ရက္ေနတာကို(အႏၲရဘဝ-စုတိပဋိသေႏၶတို႔၏အၾကားဘဝ) လို႔ ယူဆတက္ၾကတယ္၊ အႏၲရဝါဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားက အဲဒီၾကားကာလ တေစၦဘဝဟာ တန္ခိုးႀကီးေသာနတ္မ်ားလို ျမင္ခ်င္တာကို ျမင္ႏိုင္တယ္၊ ၾကားခ်င္တာကိုၾကားႏိုင္တယ္၊ ေရာက္လိုရာကို ခ်က္ခ်င္းေရာက္ႏိုင္တယ္လို႔ အယူရွိၾကတယ္၊ အဲဒီအႏၲရဘဝအယူျဖင့္ ေသေသာသူရဲ႕ အတၱဟာ ဘဝတစ္ပါးမွာ မျဖစ္မီ သာဓုအႏုေမာဒနာ ေခၚႏိုင္ေအာင္ရယ္လို႔ ရ-ရက္အတြင္း ေသသူအတြက္ အလွဴလုပ္ၾကျခင္း ျဖစ္တယ္ကြယ့္

                   အႏၲရဘဝဆိုတဲ့ ၇-ရက္အတြင္း အိမ္မွာ တေစၦျဖစ္တယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ဘုရား

                   မဟုတ္ပါဘူးကြယ္၊ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟက်မ္းမွာ -
                   ပစၥဳပၸႏၷဘဝပရိေယာသာနဘူတံ စုတိစိတၱံ ဥပၸဇိၨတြာ နိ႐ုဇၩတိ၊
                   တသိၼ ံ နိ႐ုဒၶါဝသာေန တႆာနႏၲရေမဝ ပဋိသႏိၶသခၤ ါတံ မာနသံ
                   ဥပၸဇၨမာနေမဝ ပတိ႒ာတိ ဘဝႏၲေရ -
လို႔ တိတိက်က်ျပထားပါတယ္

                   သဂၤဟက်မ္းကလာတဲ့ အဲဒီပါဌ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကိုလည္း ရွင္းပါဦးဘုရား

                   သဂ္ဟက်မ္းရဲ႕ အဓိပၸာယ္က ပစၥဳပၸန္ဘဝရဲ႕ အဆံုးျဖစ္တဲ့ စုတိစိတ္ျဖစ္ၿပီး ခ်ဳပ္သြားသတဲ့၊ စုတိစိတ္ခ်ဳပ္ၿပီး အၾကားကာလရယ္လို႔လည္း မရွိဘဲ ဒုတိယဘဝမွာ ခ်က္ခ်င္းပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္ကြယ့္

                   သည္လိုဆို အိမ္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ၇-ရက္ တေစၦျဖစ္ေနေသးတယ္ဆိုတာ အလကားေျပာတာေပါ့ ဘုရား

                   အလကားေျပာတာပါကြယ္၊ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး

                   မွန္ပါ - သည္လို သိရတဲ့အတြက္ ဝမ္းသာလွပါတယ္ ဘုရား

                   သာဓု - သာဓု - သာဓု  





***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၂၄) -  ဘံုကိုးပါးႏွင့္ ခုနစ္ပါး


***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (စာမ်က္ႏွာ - ၁၈၆-၁၉၅) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ဤ အေမး-အေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

(ကပိၸယ-ေမာင္ရဲ)
Thursday, September 13,2012        10:48 am



0 comments:

Post a Comment