Thursday, February 14, 2013

သကၤန္းဝတ္႐ံုနည္း၊ သကၤန္းတင္နည္းနစ္မ်ိဳး


                                                   သကၤန္းဝတ္႐ံုနည္း

                   သကၤန္းဝတ္႐ံုနည္းကေတာ့ ဧကံသဝတ္႐ုံနည္း၊ ပရိမ႑လဝတ္႐ံုနည္း၊ သုပၸဋိစၦႏၷဝတ္႐ံုနည္းရယ္လို႔ သံုးမ်ိဳးထင္တယ္ကြယ့္၊ သည္သံုးမ်ဳိးအနက္ ဧကံသဝတ္႐ံုနည္းဆိုတာ ကံႀကီးကံငယ္ ရြက္ေဆာင္တဲ့အခါ၊ ရတနာသံုးပါးပူေဇာ္ေသာအခါ၊ မိမိေက်ာင္းတိုက္တာအတြင္း ေနထိုင္ေသာအခါမ်ိဳးမွာ ဝတ္႐ံုတဲ့နည္းျဖစ္တယ္၊ ပရိမ႑လဝတ္႐ံုနည္းဆိုတာလည္း ဧကံသဝတ္႐ံုနည္းပါပဲ၊ သို႔ေသာ္ ဧကံသဝတ္႐ံုနည္းမွာ -
                   ဧကံသံ ဥတၱရာသဂၤ ံ ကရိတြာ ဥကၠဋိကံ နိသီဒိတြာ အဥၨလိ ံ ပဂၢေဟတြာ လို႔  ကခၤါ ၁၂-မွာဆိုတဲ့အတြက္ သကၤန္းကို စံပယ္တင္ၿပီး ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေအာက္ပိုင္း သကၤန္းအေနအထားပံုကို မျပဘူး၊ အေပၚပိုင္းသကၤန္းအေနအထား ပံုသဏၭာန္ကိုသာ ေဖာ္ျပတယ္၊ ပရိမ႑လဝတ္႐ံုနည္းက်ေတာ့ သကၤန္းအဝန္းညီစြာ ဝတ္႐ံုပံုဝတ္႐ံုနည္းႏွင့္တကြ ကိုယ္ခႏၶာရဲ႕ ေအာက္ပိုင္း သကၤန္းအေနအထား ပံုသ႑ာန္ကိုျပထားတယ္၊ သုပဋိစၦႏၷဝတ္႐ံုနည္းကေတာ့ ၿမိဳ႕တြင္း ရြာတြင္းသြားလာတဲ့အခါ၊ လူစုလူေဝးထံခ်ဥ္းကပ္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ဝတ္႐ံုနည္းျဖစ္တယ္

                   မွန္ပါ - အဲသည္ဝတ္႐ံုနည္းမ်ားကုိလည္း အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါဦး

                   အင္း - ေျပာရတာပါ့၊ ေရွးဦးစြာ ဧကံသဝတ္႐ံုနည္းကို ေျပာၾကစို႔ရဲ႕၊ ဧကံသံ ဥတၱရာသဂၤ ံ ကရိတြာ ဆိုတဲ့ ကခၤါအ႒ကထာစကားကို ကခၤါဋီကာသစ္က ဧကသိၼ ံ အံေသ၊ သာဓုကံ ဥတၱရာသဂၤ ံ ကရိတြာတိ အေတၳာ လို႔ ဖြင့္ျပသကြယ့္၊ ဧကသိၼ ံ အံေသ-လက္ဝဲပခံုးထက္၌၊ သာဓုကံ-ေကာင္းမြန္စြာ၊ ဥတၱရာသဂၤ ံ-ကိုယ္ဝတ္စံပယ္တင္သည္ကို၊ ကရိတြာ-ျပဳ၍လို႔ အနက္ျပန္ရမယ္၊ အဓိပၸာယ္က ကိုယ္ဝတ္သကၤန္းကို ဝိယာအညီအမွ်ခ်ိန္ဆၿပီး လက္ယာလက္ျဖင့္ လက္ယာဘက္က သကၤန္းအစြန္းကို လက္ဝဲဘက္ပခံုးေပၚတင္ရမယ္တဲ့၊ တင္တဲ့အခါမွာလည္း ၾကည္ညိဳဖြယ္အသြင္ကိုေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ ေကာင္းေကာင္းတင္ရမယ္တဲ့၊ သည္လိုၾကည္ညိဳဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ တင္တာကိုပင္ စံပယ္တင္တယ္ဆိုတဲ့ ေပါရာဏစကားလံုးႏွင့္ သံုးထားတယ္၊ စံပယ္ဆိုတာ စံပယ္ပန္းကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ တင့္တယ္စြာေနျခင္းကို ဆိုလိုတယ္ကြယ့္

                   လက္ယာလက္ျဖင့္ သကၤန္းအစြန္းတစ္ဘက္ကိုကိုင္ၿပီး လက္ဝဲပခံုးထက္ကို ေကာင္းစြာတင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ လက္ဝဲဘက္က သကၤန္းအစြန္းတစ္ဘက္ကို ဘယ္လိုထားရမယ္လို႔ ညႊန္ၾကားခ်က္ ရွိပါေသးလား ဘုရား 

                   ဧကံသဝတ္႐ံုနည္းမွာေတာ့ လက္ဝဲဘက္သကၤန္းအေၾကာင္း ေဖာ္ျပတာမရွိဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း ပရိမ႑လဝတ္႐ံုနည္းမွာ သည္အေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပထားတယ္ကြယ့္

                   ဘယ္လိုေဖၚျပပါသလဲဘုရား

                   ဥေဘာကေဏၰ သမံ ကတြာ ပါ႐ုပနံ ပရိမ႑လပါ႐ုပနံ နာမ လုိ႔ ေဖာ္ျပထားတယ္၊ ရေဘာကေဏၰ-အနားေထာင့္စြန္းႏွစ္ဘက္တို႔ကို၊ သမံ-အညီအမွ်၊ ကတြာ-ျပဳ၍၊ ပါ႐ုပနံ-တင္႐ံုျခင္းသည္၊ ပရိမ႑လံ-အဝန္းညီစြာ၊ ပါ႐ုပနံ နာမ-တင္႐ံသည္မည္၏တဲ့ကြယ္

                 “ဘယ္လုိေဖာ္ျပပါသလဲဘုရား

                   ဥေဘာကေဏၰ သမံ ကတြာ ပါ႐ုပနံ ပရိမ႑လပါ႐ုပနံ နာမ လို႔ ေဖာ္ျပထားတယ္၊ ဥေဘာကေဏၰ- အနားေထာင့္စြန္းႏွစ္ဘက္တို႔ကို၊ သမံ-အညီအမွ်၊ ကတြာ-ျပဳ၍၊ ပါ႐ုပနံ-တင္႐ံုျခင္းသည္၊ ပရိမ႑လံ-အဝန္းညီစြာ၊ ပါ႐ုပနံ နာမ-တင္႐ံုသည္မည္၏တဲ့ကြယ္

                   သကၤန္းေထာင့္စြန္းႏွစ္က္တို႔ကို အညီအမွ်ျပဳရမယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုျပဳရမွာတဲ့လဲ ဘုရား

                                              သကၤန္းတင္နည္းနစ္မ်ိဳး
                   သကၤန္းေထာင့္စြန္းႏွစ္ဘက္ အညီအမွ်ျပဳရမယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ အယူအဆကေလးေတြကြဲေနၾကတယ္၊ အခ်ိဳ႕ေသာဆရာမ်ားက ပထမအယူအဆ သုပၸဋိစၦႏၷ-သကၤန္း႐ံုတဲ့အခါမွာလည္း သကၤန္းအနားနွစ္ခုကို ညီညီလိပ္ၿပီး ဘက္ဝဲဘက္ပခံုးေပၚ ရန္းတင္လိုက္ျခင္းကို ပရိမ႑လ႐ံုနည္းလို႔ယူဆၾကတယ္၊ သည္တင္႐ံုနည္းအတိုင္း သကၤန္း႐ံုခဲ့လွ်င္ သကၤန္းအစြန္းႏွစ္ဘက္လံုး လက္ဝဲဘက္ကိုဖံုးေနတာမို႔ ေရွ႕ဘက္မွာ သကၤန္းအစြန္းမက်သင့္ဘူးေပါ့၊ သည္ပထမ အယူအဆ ပရိမ႑လတင္႐ံုနည္းကို အခ်ိဳ႕ေသာ သိဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္,ထိုင္းရဟန္းေတာ္, ေလာရဟန္းေတာ္, ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား ဝတ္ျပဳတဲ့အခါမ်ိဳးမွာတင္႐ံုၾကတယ္ကြယ့္၊ ဒုတိယအယူအဆတစ္ခုက ယခုျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား သကၤန္းတင္႐ံုၾကသလို ညာဘက္သကၤန္းအစြန္းကို ဘယ္ဘက္လက္ျဖင့္ လက္ဝဲပုခံုးေပၚတင္၊ သည္လိုတင္လိုက္တဲ့အခါ ေက်ာ္ဘက္မွာသကၤန္းေထာင့္စြန္းတစ္ခု၊ ေရွ႕ရင္ဘတ္ထက္မွာ သကၤန္းေထာင့္စြန္းတစ္ခု၊ သည္လုိ သကၤန္းေထာင့္စြန္းႏွစ္ခု ၿပိဳင္က်ေနတယ္၊ သည္လိုက်ေနတဲ့ သကၤန္းေထာင့္စြန္း နွစ္ဘက္ညီေစရမယ္လုိ႔ ယူဆၾကတယ္

                   သည္ႏွစ္ခုအနက္ မည္သည့္အယူအဆက ပိုမိုမွန္ကန္ပါသလဲဘုရား

                   ဝိနယသာရဂဏိၭက်မ္း စာမ်က္ႏွာ ၂၄၆-မွာ ပရိမ႑လ တင္႐ံုမႈႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခု ေရးသားထားတာရွိတယ္ကြယ့္

                   အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါ ဘုရား

                   ေရးသားထားပံုက ပရိမ႑လ သိကၡာပုဒ္ႏွင့္အညီ လက္ဝဲပခံုးတစ္ဘက္ကိုသာ ႐ံုရာ၌လည္း သုပၸဋိစ ၦႏၷသိကၡပုဒ္ႏွင့္ အညီ ႐ံုတင္ျခငးကဲ့သို႔ အစြန္းႏွစ္ဘက္ကို အညီျပဳသျဖင့္ လိပ္၍သာတင္႐ံုအပ္၏ ဟု ေကစိဆရာတို႔ ဆိုကုန္၏၊ မသင့္အေနတည္း၊ ထိုသို႔ေသာ္ အသို႔႐ံုအပ္သနည္းဟူမူကား လက္ဝဲဘက္ပခံုးတစ္ဘက္၌ တင္ေသာကိုယ္ဝတ္၏ ေက်ာကုန္း၏အနီးျဖစ္ေသာ နံပါး၌လည္းေကာင္း၊ ဝမ္း၏ အနီးျဖစ္ေသာ နံပါး၌လည္းေကာင္း၊ တြဲရရြဲက်ကုနု္ေသာ အစြန္းႏွစ္ဘက္တို႔ကို အညီအညြတ္ျပဳ၍ ႐ံုအပ္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဝိနယ ဝိနိစ ၦယဋီကာ၌ ဥေဘာကေဏၰ သမံ ကတြာဘိ ပါ႐ုပနႆ ဧကံေသကတာႆ ပိ႒ိပေႆ ဥဒရပေႆ စ ၾသလမၺမာေန ဥေဘာ ကေဏၰ သမံ ကတြာ ဟု ဝါနိႆရ မဟာေထရ္ မိန္႔အပ္ၿပီလို႔ ျပဆိုထားတယ္၊ သည္ျပဆိုခ်က္ကိုေထာက္လွ်င္ ပထမအယူအဆဟာ မွားၿပီး ဒုတိယအယူအဆက မွန္ကန္တယ္လို႔ ဆိုသင့္တာေပါ့၊ သာသနာေတာ္ေလာကမွာ သကၤန္းအတင္ဂိုဏ္း၊ အ႐ံုဂိုဏ္းရယ္လို႔ ႏွစ္ဂိုဏ္းကြဲခဲ့ဖူးေပမယ့္ ပရိမ႑လ တင္႐ံုႏွင့္ပတ္သက္လို႔ေတာ့ ဂိုဏ္းကြဲေအာင္ ျငင္းခံုမႈမျဖစ္ခဲ့ပါဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာေရွးေဟာင္း႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားရဲ႕ သကၤန္း႐ံုတင္မႈကိုေလ့လာမယ္ဆိုလွ်င္ အတင္ဂိုဏ္းသားရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ တစ္ဘက္႐ံုနည္းေခၚၾကတဲ့ ပထမအယူအဆဟာ ပရိမ႑လ တင္႐ံုနည္းအတိုင္း သကၤန္းကိုတင္႐ံုတင္ၿပီး အဲသည္သကၤန္းအထက္ လက္ဝဲဘက္မွာ ဒုကုဋ္ေခၚၾကတဲ့ သကၤန္းေခါက္ကေလးကို တင္ထားၾကလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆဖြယ္ရွိတယ္ကြယ့္

                   ဘယ္လိုဘုရာ့၊ သည္စကားမရွင္းလို႔ ထပ္ၿပီးအမိန္႔ရွိေပးပါဦး

                   အင္းဝေခတ္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္တို႔မွာ တံုဂိုဏ္း ႐ံုဂိုဏ္းကြဲၾကတယ္

                   မွန္ပါ - ၾကားဖူးေၾကာင္းပါ ဘုရား

                   တံုဂိုဏ္းဆိုတာ မန္ေအာင္ရတနာေစတီေတာ္ ဒါယကာ မင္းတရားလက္ထက္ အေနာက္ဘက္ တံုရြာေက်ာင္း ရွင္ဂုဏာဘိလကၤာရတို႔ အဦးထားၿပီး ကြဲျပားတဲ့ဂိုဏ္းျဖစ္လို႔ တံုဂိုဏ္းလို႔ ေခၚၾကတယ္၊ အယူအဆကေတာ့ သာမေဏမ်ား ရြာတြင္းၿမိဳ႕တြင္းဝင္တဲ့အခါ သုပၸဋိစ ၦႏၷနည္းအရ သကၤန္းမ႐ံုေစဘဲ သကၤန္းလက္ကန္ေတာ့တင္ၿပီး ဝင္ေစတဲ့ ဂိုဏ္းျဖစ္တယ္၊ အမွန္ေတာ့ သညအယူအဆကို တံုဆရာေတာ္က စၿပီးထြင္တာမဟုတ္ဘူး၊ သီဟိုဠ္က စတင္တည္ထြင္လာတဲ့ ဂိုဏ္းျဖစ္တယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလို အျငင္းအခံုမျဖစ္ပြားဘဲ သီဟိုဠ္မွာေရာ, ပုဂံမွာေရာ, ထိုင္းမွာေရာ, ကမ္းပူးခ်ားတို႔ ေလာတို႔မွာေရာ သည္အယူအဆဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး ပ်ံ႕ႏွံ႔ဟန္တူတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီေခတ္ကထုလုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အခ်ိဳ႕ေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္ ပံုဟန္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္တယ္၊ တံုဂိုဏ္းသကၤန္းတင္တယ္ဆိုတာ ယခုျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားလို ညာဘက္သကၤန္းကို ညာဘက္လက္ျဖင့္ ဘယ္ဘက္ပခံုးတင္၊ ဘယ္ဘက္သကၤန္းကို ဘယ္လက္လက္ျဖင့္ ဘယ္လက္ပခံုးေပၚတင္တာကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ဘူး၊ ပထမပရိမ႑လတင္႐ံုနည္းအတိုင္း သကၤန္းအစြန္းႏွစ္ဘက္ ညီညီညာညာဗယ္လက္ျဖင့္လိပ္ကိုင္ၿပီး ဘယ္ဘက္လက္ကို ဖံုးမိေအာင္ ဗယ္ဘက္ပခံုးေပၚယမ္းတင္လိုက္တယ္၊ အဲသည္ေနာက္ ဘယ္ဘက္ပခံုးေပၚ ဒုကုဋ္အတုတစ္ခု ထပ္တင္တာကို ဆိုလိုတယ္ကြယ့္

                   ဒုကုဋ္အတုဆိုတာ ဘယ္လုိဟာလဲ၊ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီးကို ဒုကုဋ္ေခၚတာ မဟုတ္လားဘုရား

                   ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီးကို ဒုကုဋ္လို႔ေခၚတာမွန္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အတင္ဂိုဏ္းက ဒုကုဋ္ဆိုတာ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီးမဟုတ္ဘူး၊ အနံတစ္ေတာင္၊ အလ်ား သံုးေတာင္မွ်သာရွိတဲ့ သကၤန္းငယ္ျဖစ္တယ္ကြယ့္၊ ပခံုးတင္ဖို႔အတြက္ အဲသည္သကၤန္းငယ္ကို အတြန္႔အလိပ္မ်ားႏွင့္ ပိပိရိရိခ်ဳပ္ထားတယ္၊ ပထမ အယူအဆ ပရိမ႑လ႐ံုနည္းမ်ိဳးႏွင့္ သကၤန္းတင္႐ံုၿပီး ၾကည္ညိဳဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ အဲသည္ ဒုကုဋ္အတု ပခံုးေပၚထပ္တင္ထားရမယ္

                   ဆရာေတာ္အမိန္႔ရွိမွပဲ သတိျပဳမိတယ္

                   အင္းဝေခတ္ကစၿပီး ထုလုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားရဲ႕ အသြင္အျပင္ကို သတိျပဳမိရဲ႕လား

                   ႐ုပ္ပြားေတာ္တိုင္းေတာ့ ဖူးျမင္ေနတာပဲ၊ ေသေသခ်ာခ်ာေတာ့ သတိမျပဳမိဘူး ဘုရား

                   သည္လိုဆို အျမင္ရွင္းသြားေအာင္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ထုတ္ၿပီး ေလ့လာၾကည့္ၾကဦးစို႔လားကြယ့္

                   အလြန္ေကာင္းပါတယ္ ဘုရား

                   အမွတ္(၁) ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ပံုကိုၾကည့္စမ္း၊ အမွတ္မဲ့ၾကည့္လွ်င္ ယခု ရဟန္းေတာ္မ်ား ဧကံသစံပယ္တင္နည္းကို လက္ဝဲပခံုးထက္ ကိုယ္ထက္ဝက္ကို တင္ၿပီး လက္ဝဲဘက္က သကၤန္းအစြန္းပခံုးေပၚ ျပန္တင္ထားသလိုလို  ထင္လိမ့္မယ္၊ အမွန္ကေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ လက္ဝဲဘက္က သကၤန္းအစြန္း ပခံုးထက္ျပန္တင္လွ်င္ လက္ဝဲဘက္တစ္ခံုလံုး သကၤန္းဖံုးအုပ္လို႔မျဖစ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ယခုပံုဟာ ကိုယ္ဝတ္သကၤန္းကို ပထမအယူအဆ ပရိမ႑လ႐ံုနည္းအတိုင္း အစႏွစ္ဘက္ညီညီ လက္ဝဲပခံုးထက္လိပ္တင္ကာ လက္ဝဲလက္ကို ဖံုးအုပ္ထားၿပီးမွ လက္ဝဲပခံုးထက္ ဒုကုဋ္ေခါက္ၿပီး တင္ထားပံုျဖစ္တယ္၊ လက္ဝဲပခံုးထက္ တင္ထားတဲ့ ဒုကုဋ္ေခါက္ၿပီး တင္ထားပံုျဖစ္တယ္၊ လက္ဝဲပခံုးထက္ တင္ထားတဲ့ ဒုကုဋ္ကိုပယ္လိုက္လွ်င္ ေဟာသည္ ပံုေတာ္အမွတ္(၂) မယ္ကြယ့္

                   မွန္ပါ သေဘာေပါက္ပါၿပီ ဘုရား

                   ဒါေၾကာင့္ ပထမအယူအဆ ပရိမ႑လတင္႐ံုနည္းဟာ မွားပင္မွားေသာ္လည္း သီဟိုဠ္ေခတ္ကစၿပီး ရဟန္းေတာ္ေလာကအတြင္း စိမ့္ၿပီးပ်ံ႕ႏွံ႔ေနဟန္တူတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း သည္အတြက္ ျငင္းခံုမႈျပႆနာ မႀကီးထြားခဲ့ဘူး၊  ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦးက်မွ အတင္ဂိုဏ္း အ႐ံုဂိုဏ္းရယ္လို႔ ျပႆနာျဖစ္ၿပီး အတင္ဂိုဏ္း႐ံႈးနိမ့္သြားတယ္၊ အတင္ဂိုဏ္း႐ံႈးနိမ့္ေတာ့ သူတို႔အားထားတဲ့ ပထမအယူအဆပရိမ႑လတင္႐ံုနည္းဟာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တစ္ဝန္းမွာ ေမွးမွိန္သြားတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားမွာေတာ့ ေရွးပံုစံအတိုင္း သမိုင္းအေထာက္အထားအျဖစ္ျဖင့္ တင္က်န္ရစ္ခဲ့တယ္ကြယ့္

                   ပထမအယူအဆ ပရိမ႑လကတင္႐ံုနည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေမွးမွိန္သြားတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုအေထာက္အထားေၾကာင့္ မိန္႔ဆိုေတာ္မူႏိုင္တာလဲဘုရား

                   ကုန္းေဘာင္ေခတ္ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းျဖစ္တဲ့ မႏၲေလးေခတ္ရဟန္းေတာ္မ်ား ဝတ္ပံုကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ပထမအယူအဆ ပရိမ႑လတင္႐ံုနည္းမ်ိဳး သိပ္မေတြ႔ရဘူး၊ ဒုတိယအယူအဆ ပရိမ႑လတင္႐ံုနည္းသာ အမ်ားအျပားေတြ႔ၾကရတယ္၊ ဥပမာအားျဖင့္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားရဲ႕ ဓာတ္ပံုေတြ သံဃာဂိုဏ္းႀကီး ကိုးဂိုဏ္းစာအုပ္မွာ ပါဝင္တဲ့ ေရႊက်င္ဂဏသမု႒ာပက ပထမေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရား ဓာတ္ပံု၊ အုတ္ဖိုဆရာေတာ္ဘုရားဓာတ္ပံု၊ ေရႊြမင္းဝံငွက္ကြင္းဆရာေတာ္ဘုရားဓာတ္ပံုႏွင့္ ေလာကစကၡဳက်မ္းဦးမွာပါတဲ့ ေရႊက်င္နိကာယ ဥကၠ႒ ဒီပဲယင္းဆရာေတာ္ဘုရားဓာတ္ပုံမ်ားဟာ ဒုတိယအယူအဆ ပရိမ႑လတင္႐ံုနည္းသာ ျဖစ္ၾကတယ္ကြယ့္

                   တျဖည္းျဖည္းေမွးမိွန္သြားတယ္ဆိုေတာ့ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာမဟုတ္ဘူးေပါ့၊ က်န္ရွိသင့္သေလာက္ က်န္ရွိေနေသးတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္လား ဘုရား

                   ပထမအယူအဆ ပရိမ႑လတင္႐ံုနည္းဟာ အလြန္သိမ္ေမြ႔တဲ့ တင္႐ံုနည္းျဖစ္တယ္၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ကိုလည္း ေဆာင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ လံုးလံုးေတာ့ မေပ်ာက္ဘူးကြယ့္၊ အခ်ိဳ႕ေသာဆရာေတာ္မ်ား ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ေဆာင္ၾကတယ္လို႔ သိရတယ္ကြယ့္

                   မွန္ပါ - သည္ေလာက္ဆိုလွ်င္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕အထက္ပိုင္း ပရိမ႑လသကၤန္းတင္႐ံုပံုသိပါၿပီ၊ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ေအာက္ပိုင္း သကၤန္းအေနအထားကိုလည္း အမိန္႔ရွိပါဦး

                   ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ေအာက္ပိုင္း ပရိမ႑လဖံုးလႊမ္းမႈႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ေတာ့ မူကြဲမရွိပါဘူး၊ သင္းပိုင္ကိုဝတ္တဲ့အခါ ခါးပတ္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ညီညီဝတ္ရမယ္၊ ဒူးဆစ္ေအာက္ လက္ရွစ္သစ္ေလာက္မွန္းၿပီး ညီညီဝတ္ရမယ္၊ ကိုယ္ဝတ္ကိုေတာ့ သင္းပိုင္ရဲ႕အထက္ လက္ေလးသစ္ေလာက္တိုၿပီး ညီညီဝတ္ရမယ္ကြယ့္

                   သကန္း႐ံုတာေကာ မူကြဲရွိေသးသလားဘုရား

                   သကၤန္း႐ံုနည္းကိုေတာ့ သုပၸဋိစ ၦႏၷ႐ံုနည္းလို႔ ေခၚတာေပါ့ကြယ္၊ သုပၸဋိစၦႏၷ႐ံုနညး္ကို ကခၤါအ႒ကထာမွာ သည္လိုျပထားသကြယ့္

                   အမိန္႔ရွိပါဘုရား

                   ေရွးဦးစြာ အနားပတ္သီးတပ္ရမယ္၊ ၿပီးေတာ့ ကို္ယ္ဝတ္ကို ျမွင့္တင္၊ သကၤန္းအနားႏွစ္ခုတို႔ကို ညီညီလိပ္ၿပီး ယခုျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား ႐ံုေတာ္မူၾကတဲ့အတိုင္း လက္ေကာက္ဝတ္ကိုဖံုးမိေအာင္႐ံုရမယ္၊ သကၤန္းအလ်ား အနားပတ္စြန္းျဖင့္လည္း လည္ပင္းကို ဖံုးထားရမယ္တဲ့၊ သကၤန္းကို ႐ံုၿပီးသြားတဲ့အခါ ပုဆစ္ဒူးဝန္းႏွင့္ ရင္ဘတ္ကိုဖြင့္ၿပီးမသြားရဘူးတဲ့၊ ထုိင္တဲ့အခါ လည္ခ်ိဳင့္ရဲ႕ အထက္ ဦးေခါင္း၊ လက္ေကာက္ဝတ္ရဲ႕ အဖ်ားျဖစ္တဲ့ လက္ေျခသလံုးသားျဖစ္တဲ့ ေျခမ်ားကိုဖြင့္ တစ္ကိုယ္လံုးကို ၿခံဳ႐ံုၿပီးထိုင္ရမယ္လို႔ ဆိုထားတယ္၊ သည္အဆိုအတိုင္းပဲယေန႔ထိ ရဟန္းေတာ္မ်ားက်င့္သံုးေနထိုင္ၾကတယ္၊ မူကြဲရယ္လို႔ မရွိပါဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း ေခတ္အေလ်ာက္ ေဒသအေလ်ာက္ အနည္းငယ္ ဟန္အမူအရာ ထူးျခားတာေလးေတြေတာ့ ရွိသေပါ့ကြယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ပံုပ်က္ေလာက္ေအာင္ေတာ့ မရွိပါဘူး၊ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ေတာ့ သည္ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနထိုင္ေတာ္မူၾကတ့ဲ ေထရဝဒါ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ အသြင္အျပင္ဟာ ေခတ္ကလာအေလ်ာက္ အနည္းငယ္ ကြဲလြဲခ်က္ရွိေစကာမူ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ အသြင္အျပင္ႏွင့္ မကြဲျခားဘူး ဘုရားရွင္ရဲ႕ လိဂၤသာသနာေတာ္ကို ယေန႔အထိ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ေသးတယ္လို႔ အေျဖေပးရမွာပဲကြယ့္

                   မွန္ပါ - ဝမ္းသာလွပါၿပီ ဘုရား

                   သာဓု - သာဓု - သာဓု

***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၈)  အံသကိုဋ္ႏွင့္ လံုကြင္း

***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (ႏွာ ၄၉- ၆၃) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ယခုအေမးအေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

ကပိၸယ ေမာင္ရဲ  - https://www.facebook.com/yewin.tun.71
  

0 comments:

Post a Comment