Monday, February 25, 2013

ကာလပရိယႏၲသီလ (ကာလအပိုင္းအျခားျဖင့္ ေဆာက္တည္ေသာ သီလ)



                   ၇-၁၂-၈၂ ရက္စြဲျဖင့္ ဆရာေတာ္ထံ စာတစ္ေစာင္ ေရာက္လာပါတယ္ ဘုရား

                   ဘယ္ကလာတဲ့စာလဲကြယ့္

                   သီေပါၿမိဳ႕ ပန္းထိမ္ရပ္ ဦးသုခထံကပါဘုရား

                   ေၾသာ္-အင္း-အင္း၊ ဟိုကမၼဝါစာကိစၥေလွ်ာက္ဖူးတဲ့ ဦးသုခပါလား၊ စာက ဘာတဲ့တုန္းကြယ့္

                   သူ႔စာရဲ႕ ဆုိလိုရင္းက ဓမၼဗ်ဴဟာစာေစာင္မွာပါတဲ့ ေဆာင္ပါးအမွတ္(၁၂)တြင္ ဥပုသ္ခ်ၿပီး ညစာစားသူမ်ားကို သစ္က်ဳတ္၏ သီလႏွင့္ ခိုင္းႏိႈင္းထားတာကို ဖတ္႐ႈရပါသတဲ့၊  မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားေရးသားတဲ့ ဝဇီရဂၢ ဒီပနီက်မ္းမွာ မ္ိမိေစာင့္ႏိုင္သမွ် တစ္ေအာင့္တစ္ခဏ, တစ္ညတစ္ရက္, တစ္လ, တစ္ႏွစ္စသည္ ေဆာက္တည္ႏိုင္သမွ် ေဆာက္တည္ျခင္းဟာ အက်ိဳးရတယ္လို႔ ပါပါတယ္တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ေနကုန္ေအာင္ မေစာင့္ႏိုင္ၾကလို႔ ေန႔ဝက္ ညဥ့္ဝက္ေစာင့္ျခင္းမ်ားလည္း ရွိၾကပါတယ္၊ သည္လုိတက္ႏိုင္သေလာက္ သီလေစာင့္ေရွာက္ျခင္းမ်ား သင့္မသင့္အက်ိဳးရွိမရွိ သိလိုပါသတဲ့ ဘုရား

                   ေအးကြယ့္ - သူ႔အေမးက ေမးသင့္ေမးထိုက္တဲ့အေမးပါပဲ၊ လူတိုင္းလည္း အလြန္သိဖို႔ေကာင္းပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အေမးကို ဂ႐ုတစိုက္အေျဖေပးလိုက္ပါ့မယ္၊ ပဋိသမိၻဒါမဂ္အ႒ကထာ(ပ) စာမ်က္မွာ ၁၈၈-မွာ ပရိယႏၱသိကၡာပုဒ္ဆိုတာကို ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္၊ ပရိယႏၱာသိကၡာပုဒ္ဆိုတာ အပိုင္းအျခားရွိေသာ သိကၡာပုဒ္လို႔ဆိုလိုတယ္၊ သည္ေနရာမွာ အပုိင္းအျခား ႏွစ္မ်ိဳးရွိသကြယ့္

                   အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါ ဘုရား

                    (၁) အပိုင္းအျခားတစ္မ်ိဳးက သိကၡာပုဒ္အပိုင္းအျခား၊ (၂) အပိုင္းအျခားတစ္မ်ိဳးက ကာလအပိုင္းအျခားျဖစ္တယ္၊ သိကၡာပုဒ္အပိုင္းအျခားဆိုတာ မိမိေစာင့္ေရွာက္မည့္ သိကၡာပုဒ္အေရအတြက္ကိုဆိုလိုတယ္၊ အခ်ိဳ႕ေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ားဟာ သိကၡာပုဒ္တစ္ပါး, ႏွစ္ပါး, သံုးပါး, ေလးပါး, ငါးပါး, ရွစ္ပါး, ဆယ္ပါးအထိ ေဆာက္တည္တက္ၾကတယ္၊ သာမေဏမ်ားက်ေတာ့ ဆယ္ပါးသီလကို ေဆာက္တည္တက္ၾကတယ္၊ သည္လိုသိကၡာပုဒ္အေရအတြက္ အပိုင္းအျခားျဖင့္ ေဆာက္တည္တာကို သိကၡာပဒပရိယႏၱ သိကၡာပုဒ္အပိုင္း အျခားျဖင့္ ေဆာက္တည္တယ္လို႔ေခၚတယ္၊ ကာလအပိုင္းအျခားျဖင့္ ေဆာက္တည္တယ္ဆိုတာက အခ်ိဳ႕ေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ားဟာ အလွဴေပးစဥ္ ပရိဝုဏ္အပိုင္းအျခားအတြင္းမွ်သာ သီလေဆာက္တည္တက္ၾကတယ္၊ ေက်ာင္းဝင္းအတြင္းေရာက္လာၾကတဲ့  အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားလည္း ေက်ာင္းဝင္းအပိုင္းအျခားအတြင္းေနသမွ် သီလကို ေဆာက္တည္တက္ၾကတယ္၊ ေက်ာင္းဝင္းအပေရာက္သြားလွ်င္ သီလကိုမယူေတာ့ဘူးေပါ့၊ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း သူ႔အသက္သတ္ျခင္းကို တစ္ရက္ေရွာင္မယ္၊ တစ္လေရွာင္မယ္၊ တစ္ႏွစ္ေရွာင္မယ္၊ ေသရည္အရက္ ဘိန္းဘင္းကေစာ္ ေသာက္စားရွဴ႐ိႈက္ျခင္းကို တစ္ရက္ေရွာင္မယ္၊ တစ္လေရွာင္မယ္၊ တစ္ႏွစ္ေရွာင္မယ္ စေသာအားျဖင့္ အခ်ိန္ပိုင္းျခားၿပီး ေဆာက္တည္တက္ၾကတယ္၊ သည္လုိကာအပိုင္းအျခားျဖင့္ ေဆာက္တည္ေသာသီလကို ကာလပရိယႏၱသီလ လို႔ေခၚတယ္။

                   ဝိသုဒိၶမဂ္အ႒ကထာ(ပ-၁၁) သီလပၸေဘဒကထာ ႏွစ္ပါးစုသီလအျပားမွာလည္း (၁) ကာလပရိယႏၱသီလ၊ (၂) အာပါဏေကာဋိကသီလလို႔ သီလႏွစ္မ်ိဳးျပားေၾကာင္းျပဆိုထာတးယ္၊ ထိုသီလႏွစ္ပါးအနက္ ကာလပရိယႏၱသီလ ကိုကာလပရိေစၦဒံ ကတြာ သမာဒိႏၷံ သီလံ ကာလပရိယႏၱံ လို႔ ဖြင့္ျပထားတယ္၊ အခ်ိန္ကာလအပိုင္းျခားၿပီး ေဆာက္တည္က်င့္သံုးအပ္ေသာ သီလသည္ ကာလအပိုင္းအျခားရွိေသာ ကာလပရိယႏၱသီလမည္သတဲ့၊ ယာဝဇီဝံ သမာဒိယိတြာ တေထဝ ပဝတိၱတံ အာပါဏေကာဋိကႏိၱ အသက္ထက္ဆံုး ေဆာက္တည္ၿပီး ထိုေဆာက္တည္သည့္အတိုင္း က်င့္သံုးေသာသီလသည္ အာပါဏေကာဋိကသီလ မည္သတဲ့၊ ယခုေျပာခဲ့တဲ့ သီလႏွစ္မ်ိဳးအနက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား က်င့္သံုးေဆာက္တည္ေနၾကတဲ့ ငါးပါးသီလ, ရွစ္ပါးသီလ, ကိုးပါးသီလ, ဆယ္ပါးသီလတို႔ဟာ ဘယ္သီလအတြင္း ပါဝင္တယ္လို႔ ထင္ျမင္သလဲကြယ့္

                   ယခုဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ခံယူက်င့္သံုးၾကတဲ့ သီလဟာ တစ္ရက္တစ္သီတင္း, တစ္လ တစ္ႏွစ္မွ်သာ ခံယူေဆာက္တည္ၾကတာျဖစ္လို႔ ကာလပရိယႏၱသီလအတြင္း ပါဝင္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ဘုရား

                   ဟုတ္ပါတယ္ကြယ့္၊ ယခုသီတင္းသည္မ်ားအနက္ အသက္ထက္ဆံုး က်င့္သံုးေဆာက္တည္ၾကမည့္ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ရွိေတာ့ရွိမွာပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အလြန္ရွားပါးလိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သီလကို မိမိက်င့္သံုးႏိုင္တဲ့ကာလအတြင္း ေဆာက္တည္က်င့္သံုးႏိုင္ပါတယ္၊ တစ္ေအာင့္တစ္ခဏပင္ျဖစ္ေစ သီလက်င့္သံုးေဆာက္တည္ႏိုင္ျခင္းဟာ အလြန္ေက်းဇူးမ်ားပါတယ္၊ ဒီေဆာင္းပါးအမွတ္ ၁၂-မွာ ဆိုလိုတာက မိမိခံယူေဆာက္တည္ထားတဲ့ကာလအပိုင္းအျခားအတြင္း ခံယူထားေသာကတိႏွင့္အညီ က်င့္သံုးႏိုင္ဖို႔ကိုဆိုလုိတယ္၊ တစ္ေအာင့္တစ္ခဏျဖစ္ေစ, တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီျဖစ္ေစ သည္အခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာ မေကာင္းမႈကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ့မယ္လုိ႔ ကတိခံယူထားၿပီး မိမိခံယူထားတဲ့ ကတိသစၥာကို မိမိခ်ိဳးဖ်က္လွ်င္ ေလာကအေနအထားအားျဖင့္ေသာ္လည္း ကဲ့ရဲ႕ထိုက္တယ္၊ အကယ္၍ မိမိခံယူထားေသာ ကတိအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့လွ်င္ အသက္ေသဆံုးသည့္တိုင္ေအာင္ အခ်ည္းအႏွီးမျဖစ္ဘူးကြယ့္

                   ဟာ - ဆရာေတာ္ကလည္း အသက္ေသတဲ့အထိေတာ့ လြန္သြားၿပီထင္ပါတယ္

                   မလြန္ဘူးကိုယ္ေတာ္ေရ႕၊ မလပဏၰာသအ႒ကထာ ေကာသမီၺသသုတ္ အဖြင့္ကလာတဲ့ ႐ုကၡစိုးနတ္မင္းအေၾကာင္း ၾကားဖုူးတယ္မဟုတ္လား

                   အမိန္႔ရွိပါဘုရား

                   ၾကားမ်ားၾကားဖူးသလားလို႔ ေမးလိုက္ပါတယ္၊ အမိန္႔ရိွပါဘုရားဆိုေတာ့ အင္း - မိန္႔ရဦးေတာ့မွာပ၊ ကဲ- နားေထာင္ဗ်၊ နားေထာင္

                   ဘုရားရွင္ပြင့္လုကာနီးကာလက ေကာသမီၺျပည္မွာ သူေ႒းႀကီး သံုူးဦးရွိၾကသတဲ့၊ သူေ႒းႀကီးသံုးဦးဆိုတာက (၁) ပါဝါရကသူေ႒းတို႔ျဖစ္ၾကတယ္၊ သူေ႒းႀကီးသံုးဦးတို႔ဟာ ဗုဒၶဘုရားရွင္ႏွင့္ မႀကံဳေတြ႔ၾကဖူးေသးတဲ့အတြက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားေတာ့ မျဖစ္ၾကေသးဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း ကံ-ကံရဲ႕အက်ိဳးကိုယံုၾကည္တဲ့ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သူေ႒းႀကီးသံုးဦးတို႔ဟာ ဘဝကူးေကာင္းမြန္ရန္အတြက္ ရေသ့ငါးရာတို႔ကို ႏွစ္စဥ္လုပ္ေကၽြးၾကၿမဲျဖစ္သတဲ့။

                   ရေသ့ငါးရာတို႔ဟာ ဟိမဝႏၱာေတာအရပ္မွာ ေဆာင္းရာသီ ေႏြရာသီပတ္လံုး က်င့္သံုးေနထိုင္ၾကၿပီး မိုးရာသီေရာက္လာေတာ့ ဟိမဝႏၱာအရပ္မွာ မိုးကအားႀကီးရြာတယ္၊ မိုးအားႀကီးရြာေတာ့ ရႊံ႕ဗြက္ေတြထူတယ္၊ မွက္,ျခင္, ကၽြတ္စေသာ ေဘးရန္ေတြမ်ားျပားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဟိမဝႏၲာေတာက ထြက္ၿပီး မိုးေလးလပတ္လံုး လူတို႔ရြာအနီးအပါးမွာ ေနထုိင္ၾကတယ္၊ သူေ႒းႀကီး သံုးဦးတို႔ဟာ ေတာေပ်ာ္ရေသ့ႀကီးငါးရာတို႔ကို ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း လုပ္ေကၽြးပူေဇာ္ၾကတယ္။

                   တစ္နွစ္မွာေတာ့ ေႏြလကုန္ဆံုးကာနီး ကဆုန္ နယုန္အခ်ိန္မွာေပါ့ကြယ္၊ ရေသ့မ်ားဟာ ဟိမဝႏၲာကခြာၿပီး လူတို႔ေနထိုင္ရာ ေကာသမီၺျပည္ကို လာခဲ့ၾကတယ္၊ အဲသည္ႏွစ္မွာ မိုးကေခါင္ေတာ့ ကဆုန္ နယုန္မွာ ရာသီမိုးေတာင္ မက်ဘူးတဲ့၊ မိုးမက်ေတာ့ ေနကအလြန္ပူတယ္၊ ခရီးသြားျဖစ္ၾကတဲ့ ရေသ့မ်ားဟာ ခရီးလမ္းကလည္းၾကမ္း၊ ေနကလည္ပူျပင္းေတာ့ အင္မတန္ေရငတ္ၾကသတဲ့၊ ေရငတ္ၾကေသာ္လည္း ေရရွာလို႔မေတြ႔ၾကဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း ကံေတာ္ကံညား အရိပ္အာဝါသႏွင့္ျပည့္စံုတဲ့ ေညာင္ပင္ႀကီးကိုေတြ႔ၾကတယ္။

                   အလြန္ပူျပင္းတဲ့အခ်ိန္ ေညာင္ပင္ႀကီးကိုေတြ႔ၾကေတာ့ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဝမ္းသာၾကရေသးတာေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္ ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ စု႐ံုးထိုင္ၾကၿပီး ေညာင္ပင္ႀကီးကို ေမာ့ၾကည့္ၾကတယ္၊ ေမာ့ၾကည့္ၾကၿပီးေတာ့ သည္ေညာင္ပင္ႀကီးဟာ သည္ေတာမွာရွိသမွ် သစ္ပင္ေတြထက္ စည္လည္းစည္ပင္တယ္၊ သာလည္သာယတယ္၊ ႏွစ္သက္ဖြယ္လည္းေကာင္းတယ္၊ ဤသို႔ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းသည္ကို ေထာက္ေသာအားျဖင့္ သည္ပေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္မင္းဟာ အလြန္တန္ခိုးႀကီးေသာ နတ္မင္းျဖစ္္ရလိမ့္မယ္။

                   အို - နတ္မင္း၊ အရွင္နတ္မင္းကား တန္ခိုးႀကီးမားလွပါ၏၊ တန္ခိုးႀကီးမားေသာ အရွင္နတ္မင္းသည္ ငါတို႔ရဲ႕ ဆင္းရဲျခင္းကိုျမင္သျဖင့္ ၾကည္လင္ေသာ ေရကိုလွဴပါ၊ ငါတို႔အလြန္ေရငတ္ေနၾကပါတယ္ လို႔ ေျပာၾကားၾကသတဲ့။

                   ရေသ့တို႔ရဲ႕စကားကို ပေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္ၾကားေတာ့ မိမိကိုယ္ထင္စြာျပၿပီး အေဖ်ာ္ယမကာႏွင့္တကြ ရေသ့မ်ားအလိုရွိေသာ ပစၥည္မ်ားကို မိမိလက္က ယိုထြက္ေစၿပီး ရေသ့မ်ားကို လုပ္ေကၽြးသတဲ့ကြယ္။

                   ရေသ့မ်ားဟာ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာအံ့ၾသၾကၿပီး အိုနတ္မင္း - အရွင္နတ္မင္းကား တန္ခိုးႀကီးေပစြ၊ အဘယ္ေကာင္းမႈျပဳခဲ့၍ ဤမွ်တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ ႀကီးမားပါသလဲ လို႔ ေမးျမန္းၾကသတဲ့။

                   ေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္မင္းက 
အရွင္ေရေသ့တို႔ - ေလာကသံုပါး၌ ယခု ဘုရားပြင့္ေနပါၿပီ၊ ဘုရားရွင္ဟာ ယခုအခါ သာဝတၱိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးစံေနေတာ္မူပါတယ္၊ ဘုရားေက်ာင္းဒါယကာ အနာထပိဏ္ သူေ႒းႀကီးဟာ ဘုရားရွင္အားလုပ္ေကၽြးျပဳစုၿပီး ေန႔တိုင္းဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ပါတယ္၊ သားသမီးေက်းကၽြန္မ်ားကိုလည္း တစ္လ ေလးသီတင္း ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္က်င့္သံုးေစပါတယ္၊ အကၽြႏု္ပ္ဟာ ယခင္ဘဝက ထိုအနာထပိဏ္သူေ႒းႀကီး၏ လယ္အလုပ္သမားတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္၊ ဥပုသ္တစ္ေန႔မွာ အကၽြႏု္ပ္ဟာ ေစာေစာ လယ္ေတာရွိရာသြားၿပီး လယ္ထြန္ပါတယ္၊ မြန္းတည့္ခ်ိန္လြန္ေတာ့ လယ္အလုပ္ကိုနားထားၿပီး ထမင္းစားဖို႔ သူေ႒းအိ္မ္ကိုျပန္ခဲ့ပါတယ္၊ သူေ႒းအိမ္ေရာက္ေတာ့ ထမင္းခ်က္ကၽြန္မက အကၽြႏ္ုပ္အတြက္ ထငမး္ဟင္းမ်ားကို ခူးခပ္ေပးပါတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း အကၽြႏ္ုပ္စိတ္ထဲမွာ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနပါတယ္၊ ခါတိုင္းေန႔မ်ားမွာဆိုလွ်င္ ခုလိုထမင္းစားခ်ိန္မွာ ထမင္းစားၾကတဲ့ အလုပ္သမားမ်ားဟာ ပြဲတမွ် စည္ကားလွပါတယ္၊ သည္ယေန႔ေတာ့ အကၽြႏ္ုပ္တစ္ဦးတည္း ေျခာက္ေတာက္ေတာက္ျဖစ္ေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ထမင္းခ်က္ ကၽြန္မကို အျခားအလုပ္သမားမ်ား ဘယ္သြားၾကသလဲလို႔ ေမးမိတယ္။

                   ထမင္းခ်က္ကၽြန္မက သည္ယေန႔ ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္ပါတယ္၊ ဥပုသ္ေန႔မို႔ အလုပ္သမားမ်ားေရာ အိမ္သားမ်ားပါ အားလံုးဥပုသ္ေစာင့္ၾကလို႔ ညစာမစားၾကပါဘူးလို႔ ျပန္ေျပာေတာ့ အကၽြႏ္ုပ္စိ္တ္ထဲမွာ ထိတ္ကနဲ႔ သံေဝဂဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္၊ ဥပုသ္ေန႔မွာသူတစ္ပါးကေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္သံုးၾကတယ္၊ ငါကေတာ့ အလုပ္လုပ္ေနတယ္၊ ငါ့ဘဝမွာ အလုပ္လုပ္ရင္းပင္ ေသရဖို႔ရွိေတာ့တယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ဥပုသ္ေစာင့္ခြင့္ရဖို႔ မျမင္ဘူး၊ သူတစ္ပါးေတာင္ ဥပုသ္ေစာင့္ႏိုင္လွ်င္ ငါက ဘာလို႔ မေစာင့္ႏိုင္ရမွာလဲ၊ ငါလည္း သူမ်ားလို ဥပုသ္ေစာင့္မယ္၊ အဲသည္လို သံေဝဂဉာဏ္ေပၚလာတဲ့အတြက္ ထမင္းခ်က္ကၽြန္မကို အို အမိ-ယခုလို မြန္းလြဲခ်ိန္ေရာက္မွ ဥပုသ္ေစာင့္လို႔ ျဖစ္မျဖစ္ သူေ႒းႀကီးကို ေမးေပးပါ၊ ဥပုသ္ေစာင့္လို႔ျဖစ္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ဥပုသ္ေစာင့္သံုးခ်င္ပါတယ္ လို႔ သူေ႒းႀကီးထံေမးခိုင္းလို္က္ပါတယ္၊ ကၽြန္မက သြားေရာက္ေမးျမန္းေတာ့ သူေ႒းႀကီးက ဥပုသ္ဆိုတာ ကိုယ္ေစာင့္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္ ေစာင့္သံုးႏိုင္တယ္၊ ေန႔ဝက္ေစာင့္လွ်င္လည္း အက်ိဳးရွိတာပါပဲလို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။

                   အကၽြႏု္ပ္လည္း သူေ႒းႀကီးရဲ႕ အေျဖစကားကိုၾကားေတာ့ ဝမ္းသာေသာ စိတ္ျဖင့္ ဥပုသ္အဂၤါမ်ားကို ခံယူေဆာက္တည္ၿပီး မိမိေနရာမွာ သီလကို ဆင္ျခင္ၿပီး အိပ္ပါတယ္၊ ညဥ့္အခါက်ေတာ့ ခႏၶာကိုယ္မွာ အစာလံုးဝမရွိတဲ့အတြက္ ဝမ္းတြင္းက ေလတက္လာပါတယ္၊ တက္လာတဲ့ ေလလံုးဆို႔တဲ့အတြက္ နံနက္မိုးေသာက္ထခ်ိန္ စုတိျပတ္ေၾကြေသလြန္ၿပီး ဥပုသ္ေန႔ဝက္မွ် ေဆာက္တည္က်င့္သံုးခဲ့ရတဲ့ ေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ သည္ပေညာင္ပင္ႀကီးမွာ ေညာင္ေစာင့္နတ္ျဖစ္လာပါတယ္ လို႔ ျပန္ေျပာသတဲ့ကြယ္။

                   ဒါေၾကာင့္ ဥပုသ္သီလကို မိမိခံယူထားတ့ဲ ကတိကဝတ္အတိုင္း က်င့္သံုးေဆာက္တည္လွ်င္ ေသသည့္တိုင္ေအာင္ အခ်ည္အႏွီးမျဖစ္ဘူးလို႔ ေျပာတာေပါ့ကြယ့္

                   မွန္ပါ - ေန႔ထက္ဝက္ ဥပုသ္ေစာင့္ရတဲ့အက်ိဳး နားၾကားရလို႔ ဝမ္းသာပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မဝေရစာစားရသလို နာရတာအဆင္မေျပဘူး ဘုရား

                   ဘာကိုဆိုလိုတာလဲကြယ့္၊ ရွင္းရွင္းေျပာစမ္းပါ

                   ဆရာေတာ္ အမိန္႔ရွိတဲ့ ဝတၳဳအေၾကာင္းက မဆိုးပါဘူး ဘုရား၊ ရေသ့ေတြ ဘာျဖစ္သြားၾကေသးသလဲလို႔ သိခ်င္ေနပါတယ္၊ ဆက္ၿပီး အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား

                   ေၾသာ္ - အဲဒါလား၊ အဲဒီအပိုင္း ယခုအေမးႏွင့္ မသက္ဆိုင္လို႔ ခ်န္ခဲ့တာကိုး၊ နာခ်င္လည္း ဆက္ေျပာရေသးတာေပါ့ေလ

                   အမိန႔္ရွိပါဦး ဆရာေတာ္

                   ရေသ့မ်ားဟာ ႐ုကၡစိုးနတ္မင္းရဲ႕ စကားကို ၾကားၾကေတာ့ ဘုရားရွင္ သီတင္သံုးရာ သာဝတၳိျပည္ကို သြားလိုတဲ့ဆႏၵ အလြန္ျဖစ္လာၾကသတဲ့၊ သို႔ေသာ္လည္း ေကာသမီၺျပည္မွာ ငါတို႔ရဲ႕ ဆြမ္းဒကာမ်ား ရိွၾကေသးတယ္၊ သူတို႔ကို အေၾကာင္းၾကားၿပီးမွ သြားၾကမယ္လို႔ အႀကံျဖစ္ၿပီး ေကာသမီၺျပည္ကို လာခဲ့ၾကတယ္၊ ေကာသမီၺျပည့္ကို ေရာက္ေတာ့ သူေ႒းႀကီးသံုးဦးတို႔က ခရီးဦးႀကိဳဆိုၿပီး ေနာက္တစ္ရက္ ဆြမ္းလွဴၾကတယ္၊ ရေသ့မ်ားက ဆြမ္းစားၿပီးေတာ့ သူေ႒းႀကီးမ်ားကို ငါတို႔ သြားၾကမယ္လို႔ ျပန္ၾကားၾကသတဲ့၊ သူေ႒းႀကီးမ်ားက -

                   အရွင္တို႔ - အရွင္တို႔ဟာ ယခင္က တစ္လ ႏွစ္လ သံုးလ ေလးလ ၾကာေအာင္ေနၿပီးမွ အရပ္တစ္ပါး ၾကြသြားတက္ၾကပါတယ္၊ ခုေတာ့ ျမန္လွခ်ည့္လား လို႔ ေမးျပမန္ၾကေတာ့ ရေသ့မ်ားက ဒကာတို႔- ေလာကမွာ ဘုရားပြင့္ေနၿပီ၊ အသက္အႏၲရာယ္ကို မသိႏိုင္ဘူး၊ အသက္ မေသခင္ ဘုရားရွင္ကို ဖူးျမင္ဖို႔ အလြန္ အေရးႀကီးတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ခပ္ျမန္ျမန္ သြားလိုၾကျခင္းျဖစ္တယ္ လို႔ ျပန္ေျပာသတဲ့၊ သူေ႒းႀကီးမ်ားက အရွင္တို႔ - ဘုရားပြင့္ေနလွ်င္ အကၽြႏု္ပ္တို႔လည္း လိုက္ပါၾကပါမည္၊ အကၽြႏ္ုပ္တို႔ႏွင့္ အတူတကြ ၾကြေတာ္မူၾကပါ လို႔ ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္၊

                   ရေသ့မ်ားက ဒကာတို႔-လူသားဆိုတာ အမႈကိစၥမ်ားျပားတယ္၊ ေနာက္မွ တျဖည္းျဖည္း လိုက္ခဲ့ၾက၊ ငါတို႔ ယခု သြားႏွင့္ၾကမယ္လို႔ ေျပာၿပီး ေကာသမီၺျပည္က သာဝတၳိျပည္အေရာက္ ေတာက္ေလွ်ာက္လာၾကတယ္၊ ဘုရားရွင္ထံေတာ္ေရာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္က ရေသ့မ်ားႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားတဲ့အတြက္ ရေသ့အားလံုး ရဟန္းဝတ္ၿပီး တရားအားထုတ္ၾကလို႔ ရဟႏၲာျဖစ္သြားၾကသတဲ့ကြယ္

                   သူေ႒းႀကီးေတြ အေၾကာင္းလည္း ဆက္ပါဦးဆရာေတာ္

                    သူေ႒းႀကီးသံုးဦးတို႔လည္း လွည္းအစီးေပါင္းငါးရာစီႏွင့္ လွဴဖြယ္ဝတၳဳ အျပည့္တင္ေဆာင္ၿပီး လာၾကရာ သာဝတၳျပည့္ေရာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္ထံ ဝင္ေရာက္လွဴဒါန္းပူေဇာ္ၾကသတဲ့၊ ဘုရားရွင္က သူေ႒းမ်ားႏွင့္ သင္ေလ်ာ္တဲ့ တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားတဲ့အတြက္ သူေ႒းသံုးဦးတို႔လည္း ေသာတာပန္တည္ၾကသတဲ့၊ ေသာတာပန္တည္ၾကၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘုရားရွင္ကို ေကာသမီၺျပည္ ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ား သီတင္းသံုးဖို႔အတြက္ ေဃာသကသူေ႒းက ေဃာသိတာ႐ံုေက်ာင္းႀကီး ကို ေဆာက္သတဲ့၊ ကုကၠဳဋသူေ႒းက ကုကၠဳဋာ႐ံုေက်ာင္းႀကီး ကို ေဆာက္လုပ္သတဲ့၊ ပါဝါရိက သူေ႒းက သူပိုင္ဆိုင္တဲ့ သရက္ဥယ်ာဥ္အတြင္းမွာ ပါဝါရိကာ႐ံုေက်ာင္းႀကီးေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းသတဲ့ကြယ္၊ ကဲ - ဆံုးပါၿပီဗ်ာ၊ သေဘာက်ရဲ႕လား

                   မွန္ပါ - သေဘာက်ပါၿပီ ဘုရား

                   သာဓု - သာဓု - သာဓု


***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၂၃) -  သရဏဂံုတင္ျပႆနာ


***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (စာမ်က္ႏွာ - ၁၇၈-၁၈၅) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ဤ အေမး-အေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

(ကပိၸယ-ေမာင္ရဲ)
http://kpymgye.blogspot.com/
https://www.facebook.com/yewin.tun.71


Wednesday, September 12,2012        10:30 am


0 comments:

Post a Comment