Thursday, February 14, 2013

သကၤန္းဟူသည္၊ ဆိုးရည္ေျခာက္မ်ိဳး၊ မအပ္ေသာ သကၤန္းအေရာင္ေျခာက္မ်ိဳး


ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ သကၤန္းေတာ္အသြင္အျပင္ အပိုင္း(၁)

                   “ေမာ္လၿမိဳင္ခ႐ိုင္ မုဒံုနယ္ဘက္ကို တပည့္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ့ ေတာ္ကူး၊ က်ိဳကၠာေက်းရြာ ဓမၼရကိၡတေက်းရြာ ဒမၼရကိၡတေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဦးေတဇဆိုတဲ့ ေတာရပုဂၢိဳလ္ႀကီးႏွင့္ တပည့္ေတာ္ဆံုေတြ႔ပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ ေမာ္လၿမိဳင္နယ္ဘက္ေရာက္တဲ့ ၁၃၃၉-ခုႏွစ္က အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးဟာ သိကၡာေတာ္ ၃၅-ဝါ ရွိေနပါၿပီ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ဝိနည္းတရားေတာ္ကို အလြန္ေလးစားေတာ္မူတယ္၊ စာေပကိုလည္း အေတာ္ေလ့လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးျဖစ္ပါတယ္၊ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘယ္လိုမိန္႔ေတာ္မူပါသလဲဆိုေတာ့ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္မွာ ရွိေနၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ သကၤန္တင္ပံု၊ ႐ံုပံု အသြင္အျပင္မ်ားဟာ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ကအတိုင္း ဟုတ္မဟုတ္ တိတိက်က်သိခ်င္တယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္ ဘုရား”

                    “သည္ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္က ဘယ္လိုေျဖခဲ့သလဲ”

                   “တပည့္ေတာ္ ဘယ္လိုေျဖတက္မွာလဲ၊ ဆရာေတာ္အားကိုးနဲ႔ အဲဒီျပႆနာကို ေဆာင္ယူခဲ့တာပဲ၊ သည္ျပႆနာကိုလည္း ဆရာေတာ္ အေျဖေပးေတာ္မူပါဦး ဘုရား”

                   “ေအးကြယ့္ - သည္ျပႆနာဟာ ေမးခြန္းကေတာ့ တိုတိုပဲ၊ အေျဖကေတာ့ ဟုတ္တယ္မဟုတ္ဘူး၊ ေျဖ႐ံုႏွင့္မေျပဘူး၊ အေတာ္ကေလး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေျဖမွ နည္းနည္းေလာက္ ေျပလိမ့္မယ္ထင္တယ္ကြယ့္”

                   “နည္းနည္းေလာက္ဆိုတဲ့စကားကို ဘာေၾကာင့္သံုးရတာလဲဘုရာ့”

                   “နည္းနည္းေလာက္ဆိုတဲ့ စကားက အလံုးစံုအမွန္ လို႔ မေျပာႏိုင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ေပါ့ကြယ္”
                   “အလံုးစံုအမွန္ မေျဖဆိုႏိုင္တာက ဘာေၾကာင့္လဲ ဘုရား”

                   “အလံုးစံုအမွန္ မေျဖဆိုႏိုင္တာက ဘုရားရွင္လက္ထက္ ကိုယ္တိုင္မမီဘူးေလ၊ ကိုယ္တိုင္မမီေတာ့ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ရဟန္းေတာ္မ်ား ဝတ္႐ံုပံုကို ကိုယ္ေတြ႔မသိရဘူး၊ စာထဲကဆိုသမွ်ကိုသာ အားကိုးၿပီး ေျဖဆိုရမွာကိုးကြယ့္၊ စာဆိုတာ လက္ေတြ႔ႏွင့္ ကိုက္ညီတာလည္းရွိတယ္၊ မကိုက္ညီတာလည္း ရွွိတက္တယ္၊ အေကာက္ အယူအဆလည္း လြဲတက္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အလံုးစံု အမွန္မေျဖဆိုႏိုင္တာပဲကြယ္”

                   “စာလာအတိုင္း မိန္႔ရမယ္ဆုိလွ်င္ ေရွးဦးစြာ သကၤန္းသမိုင္း အတိုခ်ဳပ္ေျပာၾကဦးစို႔ရဲ႕”

                   “မွန္ပါ - မိန္႔ေတာ္မူပါ ဘုရား”


                                                        သကၤန္းဟူသည္

                   “သကၤန္းကို ပါဠိလိုအားျဖင့္ ‘စီဝရ’ လို႔ေခၚသကြယ့္၊ စီဝရဆုိတာ ဓာတ္ရင္းအားကေတာ့ ‘စိဓာတ္’ ပဲ၊ စိဓာတ္ေနာင္ ‘စ်ာဒီဟိ ဤဝေရာ’ ဆိုတဲ့ သုတ္ႏွင့္ ‘ဤဝရပစၥည္း’ သက္ထားလို႔ စီဝရလို႔႐ုပ္ၿပီးေနတယ္၊ စိဓာတ္က စေယ-ဆည္းပူးျခင္း၊ စပ္ျခင္းဆိုတဲ့ အနက္ကိုေဟာတယ္၊ ‘ဆည္းပူး’ ဆိုတဲ့ ပုဒ္မွာ ပုဒ္အကၡရာႏွစ္လံုးရွိတယ္၊ ဆည္းကတစ္ပုဒ္ပူးကတစ္ပုဒ္ေပါ့၊ သည္ႏွစ္ပုဒ္အနက္ ဆည္းဆိုတဲ့ပုဒ္က ရွာေဖြျခင္း, ပူးေပါင္းျခင္း, ပူးကပ္ျခင္း, အတူတကြျဖစ္ျခင္းအနက္ကိုေဟာတယ္ကြယ့္၊ ဆည္းႏွင့္ပူးႏွစ္ပုဒ္ စပ္လိုက္ေတာ့ ရွာေဖြ၍ ပူးေပါင္းျခင္းရယ္လို႔ အနက္ထြက္လာတယ္၊ သကၤန္းဆိုတာ အစမူလ ဒါယကာမ်ား စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ အဝတ္အစားအမ်ားကို ရွာေဖြစုေဆာင္းၿပီး ဆက္စပ္္ထားတဲ့ အဝတ္အထည္မ်ိဳးျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဘိဓာန္ဋီကာမွာ ‘ဝတၡခေ႑ဟိ စီယေတတိ စီဝရံ’ လို႔ ဝိၿဂိဳလ္ဆိုထားတယ္၊ ဝတၳခေ႑ဟိ-အဝတ္အပိုင္းတို႔ျဖင့္၊ စီယေတ-စိအပ္စပ္အပ္၏၊ ဣတိ-ထို႔ေၾကာင့္၊ စီဝရံ-စီဝရမည္၏တဲ့ကြယ့္”

                   သကၤန္းဆိုတာ အဲဒီလိုအဝတ္အစုတ္အျပတ္ေတြကို ခ်ဳပ္စပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ေခ်းေညွာ္ေတြ တင္ေနလွ်င္လည္း မသိမသာေအာင္, ကိုယ္ရဲ႕မေကာင္းတဲ့ အနံ႔အသက္မ်ားကိုလည္း ထိန္းသိမ္းႏိုင္ေအာင္ရယ္လို႔ ဖန္ရည္ဆိုးထားျပန္တယ္၊ ဖန္ရည္ဆိုးထားျပန္တဲ့အတြက္ ‘ကသာေယန ရတၱံ  ကာသာယံ’ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ‘ကသာေဝန ရတၱံ ကာသာဝံ’ ဟူ၍လည္းေကာင္း ဝိၿဂိဳလ္ဆိုၿပီး သကၤန္းကို ပါဠိဘာသာအားျဖင့္ ‘ကာသာယ’ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ‘ကာသာဝ’ ဟူ၍လည္းေကာင္း ေခၚၾကျပန္တယ္ကြယ့္”

                   “ဖန္ရည္ဆိုတာက ဘာလဲ ဘုရား”

                   “ဖန္ရည္ဆိုတာက လွ်ာႏွင့္ တို႔စမ္းလိုက္လွ်င္ ဖန္ေသာအရသာရွိတဲ့ အရည္ေပါ့ကြယ္၊ သည္စကားကို သည္မွ်ေလာက္ေျဖ႐ံုႏွင့္ေတာ့ ေပါ့ဆဆျဖစ္ေနလိမ့္မယ္ထင္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ နည္းနည္းခ်ဲ႕ၿပီး ေျပာၾကဦးစို႔”

                   “မွန္ပါ - မိန္႔ေတာ္မူပါဘုရား”

                   “အဘိဓာတ္ဋီကာ ၁၄၈-မွာ ‘ကံ ပါနိယံ ေသဝတီတိ ကသာေဝါ၊ ကံ သဝါေပတီတိ ‘ကသာေဝါ’ လို႔ ကသာဝပုဒ္’ ရဲ႕ ဝိၿဂိဳလ္ႏွစ္မ်ိဳးျပထားတယ္၊ ပထမဝိၿဂိဳလ္ရဲ႕ အနက္က ‘ကံ ပါနိယံ-ေရကို၊ ေသဝတိ-မွီဝဲတက္၏၊ ဣတိ-ထို႔ေၾကာင့္၊ ကသာဝါ-ကသာဝမည္၏တဲ့’၊ ဒုတိယဝိၿဂိဳလ္ရဲ႕အနက္က ‘ကံ-ေရကို၊ သဝါေပတိ-ယိုစီးေစတက္၏၊ ဣတိ-ထို႔ေၾကာင့္၊ ကသာေဝါ-ကသာမည္၏တဲ့’၊ ဝိၿဂိဳလ္ႏွစ္ခုရဲ႕ အဓိပၸာယ္က ‘ကသာဝ’ ဆိုတာ အဆီအေစးဓာတ္မ်ားတဲ့အတြက္ ေရကိုစုပ္ငံုထားတက္တယ္၊ သို႔မဟုတ္ အဆီအေစးျဖစ္တဲ့ ေရမ်ားယိုစီးထြက္တက္တယ္တဲ့၊ အဲဒီလို အဆီအေစးမ်ားတဲ့ အေခါက္ အပြင့္ အသီးအသား အႏွစ္မ်ားကို ကသာဝ(ဖန္ေရ) လို႔ ဆိုလိုတယ္၊ အဲဒီဖန္ေရျဖင့္ ဆိုးထားတဲ့ အဝတ္မ်ားကိုေတာ့ ‘ကာသာဝ’ လို႔ေခၚသတဲ့၊ ဏရာဂါ-တဓာဒမညေတၳသု စ ဆိုတဲ့ သဒၵါႀကီး တဒိၶက္က်မ္းရဲ႕ အစီအရင္ေပါ့ကြယ္”

                   “ဖန္ရည္ဆိုးတယ္ဆိုေတာ့ အရသာဖန္လွ်င္ ဘာဖန္ရည္ျဖင့္ပင္ ဆိုးဆိုး ဆိုးႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆလွ်င္ ျဖစ္္မလားဘုရား”

                   “အခုေျပာေနတာက ပုဒ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ေျပာေနတုန္းရွိေသးတယ္၊ ဆိုးပံုဆိုးနည္းေျပာေနတာ မဟုတ္ေသးဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အရသာဖန္တိုင္း ဆိုးလို႔မျဖစ္ဘူး၊ သည္ေနရာမွာ အထူးသတိျပဳစရာက ကာသာဝဆိုတဲ့ပုဒ္ႏွင့္တြဲလ်က္ ကာသာယဆိုတဲ့ သကၤန္းေဟာ ပုဒ္တစ္ပုဒ္ပါတယ္ မဟုတ္လား”

                   “မွန္ပါ - ပါေၾကာင္းပါ ဘုရား”

                   “အဲဒီ ကာသာယပုဒ္ဟာ ဖန္ရည္ဆိုးေသာ အဝတ္မွ်ကိုသာ ေပးတာမဟုတ္ေသးဘူး၊ အနီေရႊေရာစပ္ေသာအဆင္းျဖင့္ ဆိုးထားေသာအဝတ္ဆိုတဲ့ အနက္ကိုလည္း ေဟာတယ္၊ မဂဓအဘိဓာန္ ဂါထာနံပါတ္ ၉၆၁-မွာ ‘ျဒေဝ ဝေဏၰ ရသေဘေဒ၊ ကသာေယာ သုရဘိမွိ စ’ လို႔ ဆိုထားတယ္၊ ကသာေယာ- ကသာယ သဒၵါကို၊ ျဒေဝ-အရည္၌လည္းေကာင္း၊ ဝေဏၰ-အနီအေရႊေရာေသာအဆင္း၌လည္းေကာင္း၊ ရသေဘေဒ-အဖန္အရသာ၌လည္းေကာင္း၊ သူရဘိမွိ-ေကာင္းေသာအနံ႔၌လည္းေကာင္း၊  ဝုေတၱာ-ေဟာအပ္၏ တဲ့ကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္ အရည္ဖန္႐ံုႏွင့္ မဆိုးအပ္ေသးဘူး၊ အေရာင္ကလည္း အနီအေရႊေရာစပ္တဲ့ အေရာင္ျဖစ္ပါမွ အပ္တဲ့ဆိုးရည္ျဖစ္တယ္”

                   “အပ္သည္ဆိုလို႔ အနီေရႊအေရာင္ထြက္ေအာင္ စပ္ၿပီးဆိုးလွ်င္ သကၤန္း ဆိုးရည္အပ္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါ့မလား ဘုရား”

                   “သကၤန္းဆိုးရည္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အပ္တဲ့ဆိုးရည္ မအပ္တဲ့ဆိုးရည္၊ အပ္တဲ့အေရာင္ မအပ္တဲ့အေရာင္မ်ားကို ဝိနည္းေဒသနာေတာ္မွာ ပညတ္ၿပီး ရွိပါတယ္၊ ပညတ္ၿပီးကိုေက်ာ္လြန္လို႔ေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး”


                                                 ဆိုးရည္ေျခာက္မ်ိဳး

                   “ဘုရားရွင္ ခြင္ျပဳေတာ္မူတဲ့ ဆိုးရည္ဟာ ေျခာက္မ်ိဳးရွိသကြယ့္၊ ေျခာက္မ်ိဳးဆိုတာ 
(၁) ပင္စည္ဆိုးရည္၊ 
(၂) အသီးဆိုးရည္၊ 
(၃) အပြင့္ဆိုးရည္၊ 
(၄) အေခါက္ဆိုးရည္၊ 
(၅) အရြက္ဆိုးရည္၊
 (၆) အျမစ္ဆိုးရည္မ်ားျဖစ္ၾကတယ္၊ သည္ေျခာက္မ်ိဳးအနက္ ပင္စည္ဆိုးရည္မွာ ထန္းက်င့္ႏွင့္ ပိႏၷဲႏြယ္ရည္ဟာ ဆိုးရည္ မအပ္ဘူးကြယ့္”

                   “မွန္ပါ၊ ထန္းက်င့္တဆိုတာ ဘယ္လိုအပင္ပါလဲ ဘုရား”

                   “ထန္းက်င့္ကို ပါဠိဘာသာအားျဖင့္ မဥိၨ႒ာ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဝိကသာ ဟူ၍လည္းေကာင္း ေခၚေဝၚေၾကာင္း မဂဓအဘိဓာန္မွာဆိုထားတယ္၊ အပင္က ကင္ပြန္းခ်ဥ္ပင္ႏွင့္တူတယ္၊ အပင္ရဲ႕ အႏွစ္က အနီေရာင္ရွိတယ္၊ နံ႔သာနီအစစ္ကို ရွာမရလွ်င္ ထန္းက်င့္ႏွစ္ကို နံ႔သာနီအစား ေဆးမွာ သံုးရတယ္၊ အဲဒီအႏွစ္ကို ေရေႏြးမွာစိမ္လိုက္လွ်င္ ပန္းေရာင္အေသြးထြက္လာတယ္၊ ျဖဴတဲ့အဝတ္ကို အဲဒီ ထန္းက်င့္ရည္ႏွင့္ဆိုးလိုက္လွ်င္ နီလြင္တဲ့အဝတ္ျဖစ္လာတယ္၊ သည္အပင္ကို ေရွးကာလက ထန္းက်င့္လို႔ေခၚၾကေသာ္လည္း ယခုအခါမွာ ‘တိမ္းညက္ပင္’ လို႔ေခၚၾကတယ္၊ အခ်ိဳ႕က ‘သေဘာၤနီေဆးပင္’ လို႔ ေခၚၾကတယ္၊ ဆိုးရည္ေျခာက္ပါးမွာ ထန္းက်င့္ဆိုးရည္ကို ပင္စည္ဆိုးရည္လို႔ သာမန္ျပထားေသာ္လည္း ပင္စည္ရဲ႕ အခြံအကာမွာ အေရာင္မရွိဘူး၊ အႏွစ္မွာသာ အေရာင္ရွိတယ္”

                   “ပိႏၷဲႏြယ္ပင္ဆိုတာလည္း အမိန္႔ရွိပါဦး”

                   “ပိႏၷဲႏြယ္ပင္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သိစရာက ကမၻာေျမျပင္မွာ အဖိုရွိလွ်င္ အမရွိသလို ပင္ေစာက္မ်ိဳးရွိလွ်င္လည္း ႏြယ္ပင္မ်ိဳးလည္း ရွိတက္သကြယ့္၊ ဥပမာမွာ ေညာင္ပင္ဟာ ပင္ေစာက္ရွိသလို ေညာင္ႏြယ္လည္းရွိတယ္၊ သရက္ပင္ ေစာက္ရွိသလို သရက္ႏြယ္ပင္လည္းရွိတယ္၊ ယမေနပင္ ေၾကာင္လွ်ာပင္တို႔ ပင္ေစာက္ရွိသလို ယမနႏြယ္ ေၾကာင္လွ်ာႏြယ္ပင္မ်ားလည္းရွိတယ္၊ အဲဒီ ဥပမာလို ပိႏၷဲပင္ေစာက္ရွိသလို ပိႏၷဲႏြယ္လည္း ရွိတာေပါ့ကြယ္၊ ပိႏၷဲႏြယ္ကို ျပဳတ္လိုက္လွ်င္ နႏြင္းေရာက္ထြက္တယ္၊ အဲဒီဆိုးရည္ကိုသကၤန္းမွာမဆိုးအပ္ဘူး”

                   “ပိႏၷဲႏြယ္ဆိုးရည္ေတာ့ မအပ္ဘူး၊ ပိႏၷဲပင္ဆိုးရည္ေတာ့ေကာ အပ္ပါသလားဘုရား”

                   “ပိႏၷဲပင္ဆိုးရည္ေတာ့အပ္ပါတယ္၊ ေရွးက ကိုယ္ေတာ္ေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပိႏၷဲဆိုးရည္ကို ဆိုးၾကတာမ်ားပါတယ္”

                   “ပိႏၷဲပင္က ဆိုးရည္ထုတ္ေတာ့ ပိႏၷဲအေခါက္ကိုျပဳတ္ၿပီး ထုတ္ရတယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား ဘုရား”

                   “ပိႏၷဲေခါက္ကို ျပဳတ္လို႔ ဘယ္မွာ ဆိုးရည္ထြက္မလဲကြယ္၊ ပိႏၷဲပင္အႏွစ္ေကာင္းေကာင္းကို ေတာက္ေတာက္စင္းၿပီး ဒယ္အိုးႀကီးျဖင့္ အေစးထြက္ေအာင္ျပဳတ္မွ အဝါေရာင္ဆိုးရည္ထြက္လာတယ္၊ အဲဒီဆိုးရည္က ထပ္ခါထပ္ခါ ဆိုးပါမွ အဝါေရာင္သကၤန္းထြက္လာတယ္ကြယ့္”

                   “မွန္ပါ - ဆက္ၿပီး မိန္႔ေတာ္မူပါဘုရား”

                   “အင္း - ကိုယ္ေတာ္ၾကားျဖတ္ေမးလိုက္တာနဲ႔ ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္”

                   “ပင္စည္ဆိုးရည္ ေရာက္သြားပါၿပီ ဘုရား”

                   “ပင္စည္ဆိုးရည္ၿပီးေတာ့ အသီးဆိုးရည္ေပါ့ကြယ္၊ အသီးဆိုးရည္မွာေတာ့ မအပ္ေသာအသီးရယ္လို႔ မရွိဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း သကၤန္းေရာက္မဟုတ္တဲ့ အျပာေရာင္၊ အနီေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္မ်ိဳးဆိုလွ်င္ေတာ့ မအပ္ဘူးကြယ့္၊ အပြင့္ဆိုးရည္က်ေတာ့ ဝတ္ပန္းပြင့္ ေပါက္ပြင့္တို႔ရဲ႕ ဆိုးရည္ဟာ မအပ္ဘူး၊ က်န္အပြင့္ ဆိုးရည္ေတာ့အပ္တယ္၊ အေခါက္ဆိုးရည္မွာေတာ့ ေတာက္ရပ္ေခါက္၊ ၾကပိုင္ေခါက္ဆိုးရည္မ်ားဟာ မအပ္ဘူး၊ ေတာက္ရပ္မွာ အေခါက္မအပ္ေသာ္လည္း အရြက္ရည္က်ေတာ့ ပိႏၷဲဆိုးထားတဲ့ သကၤန္းေရာက္မကၽြတ္ေအာင္ ေတာက္ရပ္ရြက္ဆိုးရည္ႏွင့္ ထပ္အုပ္ရတယ္”

                   “ေတာက္ရပ္ရြက္ဆိုးရည္က အေရာင္ကို ထိန္းထားႏိုင္သလား ဘုရား”

                   “ေအးကြယ့္၊ ေတာက္ရပ္ရြက္က ခ်ဥ္တာကိုး၊ အခ်ဥ္ဓာတ္က အေရာင္ကို ထိန္းထားႏိုင္တယ္ဆိုကိုးကြယ့္”

                   “ၾကပိုင္ဆိုတာလည္း အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား”

                   “ၾကပိုင္ကို အခု မဒမ လို႔ေခၚၾကတယ္၊ မဒမပင္အေၾကာင္း ျမန္မာစြယ္စံုက်မ္း အတြဲ(၈)မွာ အက်ယ္ဖြင့္ျပထားပါတယ္၊ မဒမဆိုးရည္က အညိဳေရာင္ကြယ့္၊ ေလွရြက္တို႔ ပိုက္ကြန္တို႔ကိုဆိုးၾကတယ္၊ သကၤန္းဆိုးရည္အတြက္ကေတာ့ မအပ္ဘူးကြယ့္”

                   “မအပ္ဘူးသာဆိုတယ္၊ ခုေခတ္ ကိုယ္ေတာ္မ်ားက မဒမအေရာင္ကိုေတာင္ ပိုႀကိဳက္ေနၾကေသးတယ္ ဘုရား”

                   “ႀကိဳက္-မႀကိဳက္ဟာ ပဓာနမဟုတ္ပါဘူးကြယ္၊ အပ္-မအပ္ကသာ ပဓာနပါ၊ ႀကိဳက္ပင္ႀကိဳက္ေသာ္လည္း မအပ္လွ်င္ မလုပ္ေကာင္းဘူးေပါ့ကြယ့္”

                   “မွန္ပါ - ဆက္ၿပီး မိန္႔ေတာ္မူပါဦး ဘုရား”

                   “အရြက္ဆိုးရည္မွာေတာ့ မဲရြက္တို႔၊ ဒန္းရြက္တို႔က အျပာေရာင္မို႔ မအပ္ဘူး၊ အျမစ္ဆိုးရည္က်ေတာ့ နႏြင္းျမစ္ဆိုးတာက မအပ္ဘူးကြယ့္၊ အဲဒီဆိုးရည္မအပ္တဲ့ အပင္, အသီး, အပြင့္, အေခါက္, အရြက္ အျမစ္မ်ားကို အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီး -
                   နႏြင္း, ထန္းက်င့္၊ ဆူးပန္းပြင့္၊ ေပါက္ပြင့္ ပိႏၷဲရယ္၊
                   ၾကပိုင္ ေတာက္ရပ္၊ မဲ ဒန္း မွတ္၊ မအပ္ဆိုးရည္ဝယ္-
လို႔ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားက သံခိပ္ေရးသားေတာ္မူခဲ့တယ္။

                   “သကၤန္းအေရာင္အဆင္းကိုလည္း အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား”


                                     မအပ္ေသာ သကၤန္းအေရာင္ေျခာက္မ်ိဳး

                   “မဟာဝါ စီဝရကၡႏၶာကမွာ မအပ္ေသာ သကၤန္းအေရာင္ေျခာက္မ်ိဳးကို ဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူထားသကြယ့္၊ အေရာင္ေျခာက္မ်ိဳးက-
                   (၁)     သဗၺနီလက      -         အလံုးစုံညိဳေမာင္းေသာအေရာင္၊
                   (၂)     ပီတ              -         ေရႊေသာအေရာင္၊
                   (၃)     ေလာဟိတ      -         နီေသာအေရာင္၊
                   (၄)     ကဏွာက        -         မည္းနက္ေသာအေရာင္၊
                   (၅)     မဟာရဂၤ         -         ကင္းေျခမ်ားေက်ာကုန္းအေရာင္၊
                   (၆)     မဟာနာမရဂၤ    -         ဖက္ရြက္ေရာ္ကဲ့သို႔ ေဖ်ာ့ေတာ့ေသာအေရာင္
သည္အေရာင္ေျခာက္မ်ိဳးဟာ သကၤန္းအတြက္ မအပ္တဲ့အေရာင္မ်ားျဖစ္တယ္ကြယ့္”

                   “အေရာင္ေျခာက္ပါးကို တစ္ပါးစီခြဲျခားၿပီး မိန္႔ပါဦးဘုရား”

                   “အေရာင္ေျခာက္ပါးအနက္ သဗၺနီလက အလံုးစံုညိဳေမာင္းတယ္ဆိုတဲ့ စကားမွာ အညိဳဆိုတာက ေအာက္မဲညိဳပြင့္အေရာင္တဲ့ကြယ္၊ ေအာက္မဲညိဳပြင့္ဟာ  ညိဳတယ္ဆိုေသာ္လည္း ဆံပင္အေရာင္အနက္ညိဳမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ ေကာင္းကင္ေရာင္အျပာညိဳမ်ိဳးျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အျပာေရာင္မဆိုးအပ္ဘူး၊ ေမာင္းတယ္ဆိုတာက အမည္း, အျပာ, အနီ သံုးပါးေရာစပ္တဲ့အေရာင္တဲ့ကြယ့္၊ အမည္း, အျပာ, အနီ အေရာင္သံုးပါးေရာစပ္ေတာ့ မဥိၨ႒ဆိုတဲ့ အနီေဖ်ာ့ ပန္းေရာင္ျဖစ္လာတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သကၤန္းကို ပန္းေရာင္လည္း မဆိုးေကာင္းဘူး၊ ပီတ-ေရႊြေသာအေရာင္ဆိုတာကိုေတာ့ မဟာေလွခါးပန္းႏွင့္ႏိႈင္းျပထားတယ္၊ မဟာေလွခါးဆိုတာ အရြက္ႏွစ္ခြရွိတဲ့ စြယ္ေတာ္ပင္မ်ိဳးပဲကြယ့္၊ စြယ္ေတာ္ဟာ အျဖဴမ်ိဳး, အနီမ်ိဳး, ပန္းေရာင္မ်ိဳး, အျပာေရာင္မ်ိဳး, အဝါေရာင္မ်ိဳးရယ္လို႔ မ်ိဳးကြဲေတြရွိေနတယ္၊ သည္ေနရာမွာဆိုလိုတဲ့အေရာင္ကေတာ့ ဝါေရႊေသာအေရာင္ျဖစ္တယ္၊ သကၤန္းကို ဝါေရႊေသာအေရာင္မ်ိဳး မဆိုးေကာင္းဘူး၊ ေလာဟိတ-နီေသာအေရာင္ဆိုေတာ့ လယ္ေခါင္ရမ္းပြင့္ႏွင့္ ႏိႈင္းျပထားတယ္၊ ယခုအခါမွာေတာ့ ၾကက္ေသြးေရာင္လည္း မဆိုးေကာင္းဘူး၊ ကဏွာက-မည္းနက္ေသာအေရာင္ကိုေတာ့ ဆင္ပုတီးေစ့အဆင္းႏွင့္ႏိႈင္းထားတယ္၊ ဆင္ပုတီးေစ့ဟာ မီးေသြးလိုမည္းနက္တာမို႔ သကၤန္းကို မီးေသြးေရာင္လည္း မဆိုးေကာင္းဘူး၊ မဟာရဂၤအဆင္းကိုေတာ့ ကင္းေျခမ်ားေကာင္ရဲ႕ ေက်ာကုန္းအဆင္းႏွင့္ ႏိႈင္းထားတယ္၊ မဟာနာမရဂၤအဆင္းကို ဖက္ရြက္ေရာ္အဆင္းႏွင့္ ႏိႈင္းထားျပန္တယ္၊ သည္အဆင္းေျခာက္မ်ိဳးဟာ သကၤန္းအတြက္ မအပ္တဲ့ အဆင္းေရာင္မ်ားျဖစ္ၾကတယ္၊ သည္အေၾကာင္းကို-
                   အညိဳအေမာင္း၊ နီေရႊေဆာင္း၊ တစ္ေၾကာင္းမည္းနက္ေရာက္။
                ကင္းေျခေက်ာဆင္း၊ ေဖ်ာ့ေတာ့ျခင္း၊ အလ်ဥ္းမအပ္ေရွာင္
လို႔ ဆရာမ်ားက သံခိပ္ေရးသားေတာ္မူခဲ့ၾကတယ္”


                                                                
***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၇) ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ သကၤန္းေတာ္အသြင္အျပင္  (အပိုင္း -၂)            

***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (ႏွာ ၄၁-၄၉) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ဤ “ေဗာဓိပင္ျပႆနာ အေမး-အေျဖ” အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

ကပိၸယ ေမာင္ရဲ  - https://www.facebook.com/yewin.tun.71

 Tuesday, August 14,2012     11:00  am 



0 comments:

Post a Comment