Monday, February 18, 2013

ရဟန္းေယာင္ကေပးေသာ ျပႆနာမ်ား



                   ယခုေလွ်ာက္ထားခ်င္တာကေတာ့ လူသားေလာကႏွင့္မဆုိင္ဘူး၊ တပည့္ေတာ္မ်ား ရဟန္းေတာ္မ်ား ေလာကသက္သက္ပဲပါဘုရား

                        အင္း - ဆိုစမ္းပါဦး

                        တပည့္ေတာ္ ခရီးလွည့္ရင္း ရြာတစ္ရြာေရာက္သြားေတာ့ အဲဒီရြာေက်ာင္းထိုင္ကိုယ္ေတာ္ အမႈျဖစ္ေနတာႏွင့္ ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရပါတယ္ ဘုရား

                        ဘယ္လုိျဖစ္ေနတာတုန္း

                        အမႈကေတာ့ ဝက္ေသမႈဘုရား၊ ေက်ာင္းရဲ႕ အနီးအပါးမွာ ဒကာတစ္ေယာက္က ဝက္ေတြေမြးထားတယ္၊ ဝက္ေမြးထားၿပီး ဝက္ေတြကို ေကာင္းေကာင္းမေစာင့္ေရွာက္ဘဲ ေပါက္လႊတ္ပစ္ထားေတာ့ ဝက္ေတြဟာ မၾကာမၾကာ ေက်ာင္းထဲေရာက္လာၿပီး ေက်ာင္ဝင္းထဲက စိုက္ပ်ိဳးထားတ့ဲ သစ္ပင္ကေလးမ်ားကို ဖ်က္ဆီးပစ္တက္သတဲ့ ဘုရား၊ တစ္ရက္ေတာ့ ေက်ာင္းဝင္းအတြင္း ဝင္ေရာက္လာတဲ့ဝက္ကို ေက်ာင္းထိုင္ကိုယ္ေတာ္က ေက်ာင္းေပၚကဆီးၿပီး ေက်ာက္ခဲနဲ႔ ပစ္ေပါက္လုိက္တာ ခ်က္ေကာင္းထိမွန္ၿပီး ဝက္ေသဆံုးသြားေတာ့ ေက်ာင္းထိုင္ကိုယ္ေတာ္လည္း ဘာလုပ္ရမွန္းမသိဘဲ အနီးရွိတာႏွင့္ ဆြဲအုပ္ထားလိုက္တယ္၊ ဒါကို ရြာသားေတြ တစ္ေယာက္စကား တစ္ေယာက္ၾကားတဲ့ၿပီး ဝက္ပိုင္ရွင္က ေက်ာင္းထိုင္ကိုယ္ေတာ္ကို ပါရာဇိက အာပတ္နဲ႔စြပ္စြဲလို႔ အမႈျဖစ္ၾကတာ၊ ဒီကိစၥနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး တပည့္ေတာ္သိခ်င္တာ အဲဒီကုိုယ္ေတာ္ ဘယ္အာပတ္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္မယ္ဆုိတာပါ ဘုရား

                        သည္ကိစၥကို သည္မွ်ေလာက္ထား႐ံုႏွင့္ မျပည့္စံုဘူး၊ ဝက္သတ္မိတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ဟာ ဘယ္လိုစိတ္ႏွင့္ ဝက္ကုိသတ္တာလဲ
                        (၁)        ခိုးလိုတဲ့စိတ္ႏွင့္ သတ္မိသလား၊
                        (၂)        ဝက္ကုိ ေသေစလိုတဲ့စိတ္ႏွင့္ သတ္မိသလား၊
                        (၃)        ေက်ာင္းဝင္းအတြင္းက ထြက္ခြါေစလိုတဲ့စိတ္နဲ႔ ေမာင္းရင္းသတ္မိသလား
ဆိုတာေတြကို စံုစမ္းစစ္ေဆးဖို႔ က်န္ေနေသးတယ္၊ 
အကယ္၍ 
(၁) ခိုးယူလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ သူသတ္တယ္ဆိုလွ်င္ ပါရာဇိက ေရွး ဒုကၠဋ္ေျပး ဆိုတဲ့ အတိုင္း ဒုကၠဋ္အာပတ္ျဖင့္ ဦးစြာဆံုးျဖတ္ရလိမ့္မယ္၊ ခိုးယူလုိေသာစိတ္ျဖင့္ သတ္ၿပီး ဝက္ေသကို တည္ရာက မေျပာင္းေရႊ႕တဲ့အတြက္ ခိုးျခင္းကိစၥ မၿပီးေျမာက္ေသးဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ပါရာဇိကျဖင့္မဆံုးျဖတ္ဘဲ ဘ႑ာစားေပးေစလို႔သာ ဆံုးျဖတ္သင့္တယ္၊ 
(၂) ခိုးယူလိုေသာစိတ္ျဖင့္ မဟုတ္ဘဲ ေသေစလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ သတ္ခဲ့လွ်င္ ဝက္ေသျခင္းေၾကာင့္ ပါစိတ္အာပတ္ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ဝက္ေသကို ထိန္ဝွက္ဖံုးအုပ္ထားျခင္းေၾကာင့္ ဘ႑ာစားေပးေစလို႔ပင္ ဆံုးျဖတ္ရလိမ့္မယ္၊ 
(၃) ေက်ာင္းဝင္းအတြင္းက ထြက္သြားေစလိုတဲ့စိတ္ျဖင့္ ေျခာက္လွန္႔တာဆိုလွ်င္ေတာ့ တစ္စံုတစ္ခုေသာအာပတ္ႏွင့္မွ် မပတ္သက္ဘဲ ဝက္ေသကို ထိန္ခ်န္မိတဲ့အတြက္ ဘ႑ာစားေပးေစလို႔ပင္ ဆံုးျဖတ္ရမယ္ကြယ့္

                        မွန္ပါ - သည္အဆံုးအျဖတ္ကို တပည့္ေတာ္ သေဘာက်ပါၿပီ ဘုရား၊ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းထိုင္ကိုယ္ေတာ္ဟာ ဝက္ကို ခိုးလိုေသာစိတ္ျဖင့္ သတ္ၿပီး ဝက္ေသကို ေရႊ႕ေျပာင္းထားလွ်င္ေကာ ဝိနည္းဓိုရ္တစ္ဦးအျဖင့္ ဘယ္အာပတ္ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္သင့္ပါသလဲ ဘုရား

                        ဝက္ေသကိုယူေဆာင္ဖို႔ သြားခဲ့လွ်င္ ေျခလွမ္းတိုင္း ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္တယ္၊ ဝက္ေသကိုသံုးသပ္ခဲ့လွ်င္လည္း ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ျပန္တယ္၊ ပါရာဇိကထိုက္တဲ့ ဝတၳဳကို တုန္လႈပ္သြားေစလွ်င္ ထုလႅစၥည္းအာပတ္သင့္တယ္၊ တည္ရာက ေရြ႕ေစလွ်င္ ပါရာဇိကက်တယ္ကြယ့္

                        ပါရာဇိကထိုက္တယ္ဆိုတာ ပစၥည္းကိုခိုးယူတိုင္း ပါရာဇိကမက်ပါဘူး၊ ပါရာဇိကက်ေလာက္တဲ့ ဝတၳဳကိုခိုးယူမွ ပါရာဇိကက်တယ္၊ ပါရာဇိကက်ေလာက္တဲ့ ဝတၳဳဆိုတာက ေရႊစင္ငါးပဲသား(သို႔မဟုတ္) တစ္မတ္တန္တဲ့ဝတၳဳ၊ တစ္မတ္ထက္တန္ဖိုးျမင့္တဲ့ဝတၳဳျဖစ္တယ္၊ ဝက္ေသဟာ ေရႊစင္တစ္မတ္(သို႔မဟုတ္) တစ္မတ္ထက္အဖိုးထိုက္လွ်င္ ပါရာဇိက၊ တစ္ပဲ, တစ္ပဲေအာက္သာ တန္ဖိုးရွိလွ်င္ ထုလႅစၥည္းအာပတ္သင့္တယ္ကြယ့္

                        ေရႊစင္ဆိုတာ ေရႊအစစ္ကိုဆုိလိုတာလား၊ စပ္ထားတဲ့ ကာရက္ေရႊမ်ိဳးကို ဆုိတာလားဘုရား

                        ဒီေနရာမွာ ေရႊစင္လို႔ သံုးေသာ္လည္း ေရႊအစစ္မဟုတ္ပါဘူး၊ စပ္ထားတဲ့ေရႊမွ်သာ ျဖစ္တယ္ကြယ့္

                        စပ္ထားတဲ့ေရႊဆိုတာ ဘယ္လိုစပ္ထားသလဲ၊ ေရႊတစ္က်ပ္သားမွာ ေခတ္တန္ဖိုးနဲ႔ ဘယ္ေလာက္တန္မလဲဆိုတာလည္း မိန္႔ေတာ္မူပါဦး ဆရာေတာ္

                        စပ္ထားတဲ့ေရႊစင္ကို နီလကဟာပဏလို႔ေခၚသကြယ့္၊ နီလကဟာပဏစပ္ပံုက ေရႊစစ္တစ္မတ္, ေငြစစ္တစ္မတ္, ေၾကးနီႏွစ္မတ္, ယင္းတစ္က်ပ္သားကို အရည္က်ိဳ၊ အေရာင္အဆင္းေကာင္းေအာင္ အခ်ိန္တစ္စပါးေလာက္ရွိ၍ သံေကာင္းေကာင္းကိုထည့္၊ အားလံုးျပန္သြန္တဲ့အခါ ေလးမတ္(သို႔မဟုတ္) တစ္က်ပ္သားပဲက်န္တယ္၊ အဲဒီေရႊစင္ တစ္က်ပ္သားအေပၚမွာ အရပ္စတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ခတ္ထားတယ္၊ ယခုေခတ္ ေရႊဒဂၤါးမ်ားလိုေပါ့၊ အဲဒီလို အမွတ္တံဆိပ္ခတ္ထားတဲ့ ေရႊစင္တစ္က်ပ္သားကို နီလကဟာပဏလို႔ ေခၚတယ္၊ နီလကဟာပဏဟာ ေရႊအစစ္မဟုတ္ဘူး၊ ေရႊစင္ေလးပံုတစ္ပံုမွ်သာ ပါဝင္တယ္၊ ကမၻာေပၚမွာ ေရႊေစ်းဟာ မတည္ၿငိမ္ဘူး၊ အတက္ေစ်း အက်ေစ်းရွိေနတယ္၊ တစ္ေနရာႏွင့္တစ္ေနရာလည္း ေစ်းခ်င္းမတူညီဘူး၊ သူ႔ကာလ သူ႔ဌာနအားေလ်ာ္စြာ ေရႊေစ်း-ေၾကးေစ်း-ေငြေစ်းတို႔ႏွင့္ တန္ဖိုးျဖတ္လို႔ အာပတ္ကို ဆံုးျဖတ္ရလိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ကခၤါဋီကာသစ္မွာ -
                        ဝတၳဳံ ကာလဥၥ ေဒသဥၥ၊ အဂံၣ ပရိေဘာဂပဥၥမံ။
                        တုလယိတြာ ပဥၥ႒ာနာနိ၊ ဓာေရယ်တၳံ ဝိစကၡေဏာ-
လို႔ ျပထားတာေပါ့ကြယ္

                        မွန္ပါ- အဲဒီဂါထာရဲ႕ အဓိပၸာယ္က ဘယ္လိုပါတဲ့လဲဘုရား

                        ဂါထာရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ခိုးမႈကိုဆံုးျဖတ္မယ္ဆုိလွ်င္ ခိုးအပ္ေသာဝတၳဳ, ခိုးေသာကာလ, ခိုးယူေသာေဒသ, ပစၥည္းတန္ဖိုး, သံုးေဆာင္ၿပီး ဟုတ္မဟုတ္- သည္အခ်က္ငါးခ်က္ႏွင့္ ႏိႈ္င္းခ်ိန္ၿပီးမွ ဆံုးျဖတ္ရမယ္လို႔ ဆုိလိုတာေပါ့ကြယ္၊ ဒုတိယ ပါရာဇိကအာပတ္ဟာ အလြန္သိမ္ေမြ႔သကြယ့္


                                                             အႏိၱမေရာက္ ရဟန္းေယာင္

                        မွန္ပါ-သည္ေလာက္ဆိုလွ်င္ ဝက္ေသမႈျပႆနာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဝိနည္းအဆံုးျဖတ္ဟာ ရွင္းလင္းသေလာက္ ျဖစ္သြားပါၿပီ ဘုရား၊ ႀကံဳတုန္း ဒီျပႆနာနဲ႔ တစ္ဆက္တည္း ေခါင္းထဲေပၚလာတဲ့ ျပႆနာတစ္ရပ္ကို ေလွ်ာက္ထားပါရေစ ဘုရား

                        ဘယ္လိုျပႆနာလဲကြယ့္

                        ျပႆနာက ရဟန္းျဖစ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေလးပါးေသာ ပါရာဇိကအနက္ တစ္ပါးပါးေသာ ပါရာဇိကအာပတ္ကို က်ဴးလြန္တဲ့အတြက္ သာသနာေတာ္က ဆံုး႐ံႈးျခင္းဆိုတဲ့ ပါရာဇိကေရာက္သြားၿပီဆိုပါေတာ့ ဘုရား၊ ပါရာဇိကေရာက္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ သူ႔အျပစ္ကို ႐ိုးသားစြာ သူဝန္ခံၿပီး လူထြက္သြားလွ်င္ ဘာမွျပႆနာမျဖစ္ဘူးေပါ့ ဘုရား၊ အကယ္၍ လူလည္းမထြက္ဘဲ (ဝိနည္းဓိုရ္အဖြဲ႔အစည္းက စစ္တာမွာလည္း ဝန္မခံဘဲ အေယာင္ေဆာင္ေနခဲ့ေသာ္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကေပးတဲ့ ျပႆနာဟာ သာသနာေတာ္အဖို႔လည္း မေကာင္း၊ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းတည္တံ့ျပန္႔ပြားေရး ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ သံဃာ့အဖြ႔ဲအစည္း အဆင့္ဆင့္ကိုလည္း မေထမဲ့ျပင္ျပဳရာေရာက္တာေပါ့ဘုရား၊ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ သာသနာေတာ္မွာ ေနၿမဲတိုင္းေနမယ္၊ ျပဳၿမဲတိုင္းျပဳမယ္တဲ့၊ အကယ္၍) သူကိုယ္တိုင္ဆရာလုပ္ၿပီး သာမေဏျပဳလွ်င္ သူ႔တပည့္ သာမေဏေလာင္းဟာ သာမေဏစစ္ျဖစ္ မျဖစ္၊ သူကဆရာလုပ္ၿပီး ရဟန္းခံေပးလွ်င္ သူ႔တပည့္ရဟန္းေလာင္းဟာ ရဟန္းစစ္ ျဖစ္မျဖစ္ စတဲ့ျပႆနာကိုလည္း ဆရာေတာ္ ေျဖေပးေတာ္မူပါဦး ဘုရား

                        ေအး-အဲဒီျပႆနာကေတာ့ အေတာ္ႀကီးေလးတဲ့ ျပႆနာပဲကြယ့္၊ အတိအက် အေျဖေရးသားထားတာေတြလည္း မွတ္မွတ္ရရ မၾကည့္မိဘူး၊ သေဘာအရ ေျဖရမယ္ဆိုလွ်င္ ပါရာဇိကေရာက္ၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ရဟန္းမဟုတ္သူက ျပဳေပးတဲ့ သာမေဏဟာလည္း သာမေဏစစ္မျဖစ္ဘူး၊ ရဟန္းမဟုတ္သူက ျပဳေပးတဲ့ ရဟန္းဟာလည္း ရဟန္းစစ္မျဖစ္ဘူး၊ ယုတိၱျပပါဆိုလွ်င္ ပါရာဇိကေရာက္ၿပီးသူဟာ မီးေလာင္ၿပီးတဲ့ သစ္ေစ့ႏွင့္တူတယ္၊ မီးေလာင္ၿပီးေသာသစ္ေစ့ဟာ အပင္မေပါက္ႏိုင္သလို ပါရာဇိကေရာက္ၿပီး သူဟာလည္း ရွင္စစ္ ရဟန္းစစ္ဆိုတဲ့အပင္ဟာ မေပါက္ႏုိင္ဘူးလို႔ ေျဖဆိုရလိမ့္မယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ဝိနည္းတရားဆိုတာ အာဏာေဒသနာေတာ္မို႔ သုတၱန္တရား အဘိဓမၼာတရားတို႔လို သေဘာၾကည့္ၿပီး ေျဖဆုိလို႔ မမွန္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ သေဘာအရ ေျဖဆိုခ်က္ကို ေဘးဖယ္ထားၿပီး ဝိနည္းေတာ္က ဘယ္လုိမိန္႔သလဲဆိုတာသိရေအာင္ ဝိနည္းပါဠိေတာ္ အ႒ကထာဋီကာဂဏိၭက်မ္းမ်ားကို စိစစ္ၾကည့္ရမယ္၊ အဲဒီလို စိစစ္တဲ့အခါ ေရွးဦးစြာ ဝိနည္းမဟာဝါ မဟာခႏၶကကို စိစစ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေရွးဦးစြာ ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ ဥ႐ုေဝလေတာ ေနရဥၨာျမစ္ကမ္းအနီး ေဗာဓိပင္ရင္းမွာ သစၥာေလးပါးကိုသိလို႔ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူတယ္၊ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ခုနစ္ရက္ ခုနစ္လီ သတၱ သတၱာဟ အဆင့္ဆင့္ စံေနေတာ္မူတယ္

                        ေနာက္ဆံုး ရာဇာယတနေခၚတဲ့ လင္းလြန္းပင္ရင္းမွာ ခုနစ္ရက္စံေနေတာ္မူၿပီးေနာက္ လင္းလြန္းပင္ရင္းက အဇပါလေခၚတဲ့ ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္ပင္ရင္းကို ၾကြေရာက္သီတင္းသံုးေတာ္မူရင္း ငါသိတဲ့တရားဟာ ခက္ခဲနက္နဲတယ္၊ သာမန္ပုဂၢိဳလ္တို႔ ဉာဏ္သက္ဝင္ဖို႔ခဲယဥ္းတယ္၊ သတၱဝါေတြဟာ အလြန္ ကိေလသာထူေျပာၾကတယ္၊ ကာမဂုဏ္ညြန္အိုင္အတြင္းမွာ နစ္ျမဳပ္ေနၾကတယ္။ ဒီသတၱဝါေတြကို တရားေဟာေသာ္လည္း ငါ့တရားကို နားမလည္ခဲ့ ငါသာ ပင္ပန္း႐ံုျဖစ္လိမ့္မယ္ လို႔ သတၱဝါမ်ားအေပၚ တရားေဟာဖို႔ စိတ္မညြတ္ဘဲ ေၾကာင့္ၾကမဲ့ေနဖို႔သာ စိတ္ညြတ္ေတာ္မူတယ္၊ ဒီအခါ သဟမၸတိျဗဟၼာမင္းဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အႀကံေတာ္ကို မိမိစိတ္ျဖင့္ သိတဲ့အတြက္ ျဗဟၼာ့ျပည္က အျမန္လာၿပီး တရားေဟာရန္ ေတာင္းပန္သတဲ့၊ ဒီအခါမွာ ဘုရားရွင္က တရားေဟာဖို႔ ဝန္ခံေတာ္မူၿပီး၊ ဗုဒၶစကၡဳျဖင့္ ေလာကကိုၾကည့္ေတာ္မူတယ္၊ ေရွးဦးစြာ ကာလာမအႏြယ္ျဖစ္တဲ့ အာ႒ာရ ရေသ့ကို ျမင္ေတာ္မူတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီအခ်ိန္မွာ အ႒ာရ ရေသ့ ကြယ္လြန္ေသာ ခုနစ္ရက္ရွိသြားၿပီျဖစ္လို႔ ရာမရဲ႕သား ဥဒကရေသ့ထံ စိတ္ညြတ္ေတာ္မူျပန္တယ္၊ ဥဒကရေသ့ဟာလည္း ယမန္ေန႔ကပင္ ကြယ္လြန္သြားေၾကာင္း သိျမင္ေတာ္မူလို႔ ပဥၥဝဂၢီ ငါးဦးတို႔ရွိရာ မိဂဒါဝုန္ေတာကိုၾကြၿပီး ဓမၼစၾကာတရား ေဟာၾကားေတာ္မူျပန္တယ္။

                        ပဥၥဝဂၢီ တုိ႔ဟာ တရားေတာ္ကို နာၾကားရတဲ့အတြက္ အသိဉာဏ္ေပါက္ၿပီး အားလံုး ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္၊ အဲဒိေနာက္ ဗာရာဏသီ သူေ႒းသား ယသႏွင့္ သူငယ္ခ်င္း ငါးက်ိပ္ေလးေယာက္တို႔ ရဟန္းျဖစ္ၾကျပန္တယ္၊ အားလံုးေပါင္းလုိက္လွ်င္ ပဥၥဝဂၢီ ငါးဦးရယ္, ယသရယ္, သူငယ္ခ်င္း ငါးက်ိပ္ေလးေယာက္ရယ္ ရဟႏၲာေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ရွိသြားၿပီ၊  ဒီရဟႏၲာေျခာက္ဆယ္တို႔ဟာ အားလံုး ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းေတြခ်ည္းပဲ၊ ဣသိပတန မိဂဒါဝုန္ေတာမွာ ပထမဝါကပ္ဆုိစဥ္ တရားသိျမင္သြားၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ၾကတယ္၊ ဝါလကၽြတ္ေတာ့ ဘုရားရွင္က ရဟႏၲာေျခာက္က်ိပ္တို႔ကို ေခၚေတာ္မူၿပီး ရဟန္းတို႔၊ ငါဟာ တဏွာညႊတ္ကြင္းမွ ကင္းလြတ္ခဲၿပီ၊ သင္တို႔လည္း ကင္းလြတ္ၾကၿပီ၊ သတၱဝါေတြဟာ တဏွာညႊတ္ကြင္းမွာ မိေနၾကတယ္၊ သင္တို႔လည္း အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာမွာ ေဒသစာရီလွည့္လည္ၾကၿပီး တဏွာေက်ာ့ကြင္းမိေနၾကတဲ့ သတၱဝါေတြကို ကယ္တင္ၾက၊ ဉာဏ္မ်က္စိရွိၾကတဲ့ သတၱဝါေတြဟာ အမွန္တရားကို မနာၾကားရတဲ့အတြက္ မဂ္ဖိုလ္က ဆံုး႐ံႈးေနၾကရွာတယ္၊ တရားေတာ္ကို ေဟာျပခဲ့လွ်င္ အမွန္ကိုသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေပၚေပါက္လာလိမ့္မယ္ လို႔ မိန္႔ေတာ္မူၿပီး သာသနာျပဳ ေစလႊတ္ေတာ္မူလို္က္တယ္။

                        ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားဟာ အမိန္႔ေတာ္အတိုင္း အရပ္အသီးသီး ေဒသစာရီၾကြခ်ီေတာ္မူၾကၿပီး တရားဓမၼေဟာျပေတာ္မူတဲ့အတြက္ ရွင္ျဖစ္လို ရဟန္းျဖစ္လိုေတာ္မူၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေပၚေပါက္လာခဲ့လွ်င္ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားဟာ ရွင္ေလာင္း ရဟန္းေလာင္းမ်ားကို ဘုရားရွင္ထံ ေခၚေဆာင္လာၾကတယ္၊ ဒီလိုေခၚေဆာင္လာၾကတဲ့အတြက္ ရဟႏၲာမ်ားေရာ, ရွင္ေလာင္း ရဟန္းေလာင္းမ်ားေရာ အလြန္ ပင္ပန္းၾကတယ္၊ ဒီအေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္သိေတာ္မူလို႔ ရဟန္းတို႔ ယခုအခါ သင္တို႔ကိုယ္တိုင္သာလွ်င္ ထိုထိုအရပ္ ထိုထိုဇနပုဒ္တို႔မွာ ရွင္ရဟန္းျပဳေပးၾက၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ ရွင္ရဟန္းျပဳေပးၾကရမယ္။

                        (၁)        ေရွးဦးစြာ ဆံ, မုတ္ဆိတ္တို႔ကို ပယ္ၾကရမယ္၊
                        (၂)        ထို႔ေနာက္ သကၤန္းတို႔ကို လက္ဝဲတစ္ဘက္ ပခံုးထက္မွာ ကိုယ္ဝတ္စံပါယ္ တင္ေပးရမယ္၊
                        (၃)        ထို႔ေနာက္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ လက္အုပ္ခ်ီေစၿပီး ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ-
အစရွိတဲ့ သရဏဂံုကို ရြတ္ဆုိေစျခင္းျဖင့္ ရွင္အျဖစ္, ရဟန္းအျဖစ္ ျပဳေပးၾကရမယ္ လို႔ မိန္႔ဆိုေတာ္မူတယ္၊ 
အဲဒီမိန္႔ဆုိခ်က္အတိုင္း ပထမဦးစြာ ရွင္ျပဳျခင္း, ရဟန္းခံျခင္းမ်ားဟာ သရဏဂံုကိုရြတ္ဆိုေနျခင္းမွ်သာျဖစ္တယ္၊ 
 ေနာင္အခါ ရာမပုဏၰား သာသနာေတာ္အတြင္း ဝင္ေရာက္ခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္က သရဏဂံုသံုးပါးမွ်ႏွင့္ ရဟန္းခံျခင္းကိစၥကု ပယ္ဖ်က္ေတာ္မူၿပီး ဉ တိၱစတုတၳကံျဖင့္ ရဟန္းခံဖို႔ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့တယ္၊ အခုေျပာခဲ့တာက ရွင္ျပဳမႈ ရဟန္းခံမႈရဲ႕ အေျခခံ နိဒါန္းေပါ့ကြယ္၊ ဒီအေျခခံနိဒါန္းမွာ သာမေဏစစ္ျဖစ္မႈအတြက္-
                        (၁)        ပထမ ဆံ, မုတ္ဆိတ္တို႔ကို ပယ္ရမယ္၊
                        (၂)        ဒုတိယ လူဝတ္ခၽြတ္ၿပီး သကၤန္းဝတ္ေပးရမယ္၊
                        (၃)        တတိယ ဆရာခ်ေပးတဲ့ သရဏဂံုကို ရြတ္ဆိုရမယ္ -
သည္အဂၤါသံုးခ်က္ ျပည့္စံုလွ်င္ သာမေဏစစ္ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ သည္အဂၤါသံုးပါး အနက္ ဆံ, မုတ္ဆိတ္ ပယ္ရိတ္ခါနီးလွ်င္ သံဃာကို ပန္ၾကားရမယ္၊ ပန္ၾကားရျခင္းေၾကာင္းက -
                        ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ကာလက ေရႊပန္းထိမ္သည္ရဲ႕ သားဟာ မိဘတို႔ကို မသိမေပးဘဲ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကိုလာၿပီး သာမေဏဝတ္တယ္၊ မိဘမ်ားက ေက်ာင္းကိုလာၿပီး သည္လိုပံုသဏၭာန္ ကေလးတစ္ေယာက္ကို ေက်ာင္းကို မလာဘူးလားလို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ေမးေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားက မသိတဲ့အတြက္ မျမင္ဘူးလို႔ေျပာၾကတယ္၊ ေနာက္ သူတို႔ဘာသာလိုက္ရွာၾကေတာ့ ေတြ႔သြားတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတြဟာ လိမ္တက္တယ္လို႔ ကဲ့ရဲ႕ၾကတာကိုးကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က ဆံခ်ကာနီး သံဃာ့ထံပန္ၾကားရမယ္လို႔ ပညတ္ေတာ္မူရတယ္၊ ထင္ထင္ရွားရွား ဝတ္တာမ်ိဳးက်ေတာ့ မပန္ၾကားလည္း ကိစၥမရွိပါဘူး၊ ဒါယကာမ်ား သူတို႔ဘာသာ ဆံခ်ေပးလွ်င္လည္း ခြင့္ပန္ဖို႔မလိုပါဘူး၊ သံဃာေတာ္ေတြ မ်ားလြန္းလို႔ ပန္ၾကားဖို႔ခက္လွ်င္လည္း မပန္ၾကားဘဲ ခ႑သိမ္အတြင္းမွာ ဆံခ်ႏိုင္တယ္။


                                                အ႒ကထာ ဋီကာ ဂဏိၭတို႔၏ အဆိုမ်ား

ဒီအဂၤါသံုးပါးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မဟာဝါ မဟာခႏၶက အ႒ကထာ ၁၄၈-၂၅၁-တို႔ရဲ႕  ဖြင့္ဆိုပံုကိုလည္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာျပဦးမယ္၊ ပထမအဂၤါအရ သာမေဏေလာင္းကို ဆံ, မုတ္ဆိတ္ပယ္ၿပီးလွ်င္ ဒုတိယအဂၤါအရ သကၤန္းဝတ္ေပးရမယ္၊ သကၤန္းဝတ္ေပးရာမွာ ဆရာကိုယ္တိုင္ဝတ္ႏိုင္လွ်င္ ဝတ္ေပး၊ ကိုယ္တိုင္ဝတ္ေပးဖို႔ မအားလပ္လွ်င္ဧေကာ ဒဟရဘိကၡဳ ဝတၱာေဗၺာ ဧတံ ပဗၺာေဇတိ ဆိုတဲ့အတိုင္း ရဟန္းငယ္ကိုေသာ္လည္း သူ႔ကို သကၤန္းဝတ္ေပးလိုက္လို႔ ခိုင္းႏိုင္တယ္၊  ရဟန္းငယ္ကိုသာမဟုတ္ဘူး၊ သကၤန္းကိုေကာင္းစြာဝတ္ေပးတက္တဲ့ သာမေဏမ်ား, ဒါယကာမ်ားကိုလည္း ခိုင္းႏိုင္တယ္၊ သာမေဏေလာင္းကိုယ္တိုင္ သကၤန္းဝတ္တက္လွ်င္လည္း မင္းဘာသာဝတ္လို႔ ခိုင္းႏိုင္တယ္၊ ဒီေနရာမွာ သတိျပဳစရာက ရဟန္းကဝတ္ခိုင္းလို႔ဝတ္တာမဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ဘာသာေတာ့ျဖင့္ သကၤန္းမဝတ္ေကာင္းဘူး၊ သကၤန္းဝတ္ေပးၿပီးလွ်င္ သရဏာ နိပန သယံ ဒါတဗၺာနိ လို႔ ဖြင့္ဆိုတဲ့အတိုင္း သရဏဂံုေပးရာမွာမွာေတာ့ ဆရာကိုယ္တိုင္ ေပးရမယ္တဲ့၊ ဒီေနရာမွာ အထႆ ဥပဇၩာေယန ဝါ အာစရိေယန ဝါ လို႔ ျပထားတဲ့အတြက္ ဥပဇၩာယ္ဆရာျဖစ္ေစ၊ နိႆရည္းဆရာျဖစ္ေစ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ-စေသာနည္းျဖင့္ သရဏဂံုကို အစဥ္အတိုင္း ေပးၾကရမယ္တဲ့၊ အစဥ္မဟုတ္ေသာအားျဖင့္ မေပးၾကရဘူးတဲ့၊ ပုဒ္တစ္ပုဒ္ အကၡရာတစ္လံုးမွ်ေသာ္လည္း အစဥ္မဟုတ္ေပးခဲ့လွ်င္ သရဏဂံုေပးသည္ မမည္ဘူးတဲ့။

                        သည္ေနရာမွာ အ႒ကထာဆရာ အထူးျပဳထားတာက ရဟန္းခံတာက ဧကေတာသုဒိၶ-တဲ့၊ ဆရာျဖစ္သူဘက္က ဌာန္က႐ိုဏ္းပီသလို႔ စင္ၾကယ္ခဲ့လွ်င္ ကံေအာင္ျမင္သတဲ့၊ သာမေဏျပဳတာက်ေတာ့ ဥဘေတာသုဒိၶတဲ့၊ ဆရာေရာ တပည့္ေရာ ႏွစ္ပါးလံုး သရဏဂံုပီသမွန္ကန္ပါမွ သာမေဏအစစ္ျဖစ္ပါသတဲ့၊  ဒါေၾကာင့္ သာမေဏျပဳေပးတဲ့အခါ သာမေဏအစစ္ျဖစ္ေအာင္ ဆရာေရာ တပည့္ေရာ ႏွစ္ပါးလံုး ဌာန္, က႐ိုဏ္း, ပယက္ ပီပီသသ ရြတ္ဆိုၾကရမယ္တဲ့၊ နိဂၢဟိတႏၲ, မကာရႏၲႏွစ္မ်ဳိးျဖင့္ ဆက္ရြတ္နည္း, ျဖတ္ရြတ္နည္း မွန္ကန္ေအာင္ ရြတ္ဆိုၾကရမယ္တဲ့၊ ဆရာ တပည့္ႏွစ္ပါးလံုး သရဏဂံုပီသလွ်င္ ဥဘေတာသုဒိၶျဖစ္ၿပီး စင္ၾကယ္တဲ့သာမေဏျဖစ္သတဲ့ကြယ္။

                        အခုေျပာခဲ့တာက သာမေဏျဖစ္မႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မဟာဝါ အ႒ကထာဖြင့္ဆိုခ်က္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ျဖစ္တယ္၊ ဒီဖြင့္ဆိုခ်က္ထဲမွာ ဆရာႏွင့္တပည့္ သရဏဂံု မွန္ကန္ေအာင္ ရြတ္ဆိုမႈကို အဓိကထားၿပီး ျပထားတယ္၊ ဆရာျဖစ္သူရဲ႕ အက်င့္သီလကိုေတာ့ ဖြင့္ျပမထားဘူး၊ သို႔ေသာ္ ပါရာဇိကေရာက္ၿပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ လူသားမဟုတ္ေသးဘူး၊ ရဟန္းလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ဒါျဖင့္ ဘာလဲဆိုိေတာ့ ဝဇၨနီယပုဂၢိဳလ္ႏွစ္က်ိပ္တစ္ေယာက္အတြင္းမွာ အႏိၲမဝတၳဳေရာက္သူ လို႔ ဆိုထားတယ္၊ သူဟာ လူသားမဟုတ္တဲ့အတြက္ ရဟန္းေယာင္, ရဟန္းတုျဖစ္ေနတယ္၊ သူ႔အျပစ္ကို သူဝန္ခံျခင္းမရိွေသးတ့ဲအတြက္ သူ႔ကိုအျခား ရဟန္းေတာ္မ်ားက ရဟန္းေကာင္းလို႔ထင္ေနၾကတယ္၊ အဲဒီလိုရဟန္းေကာင္းအမွတ္ႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္တဲ့အတြက္ ေပါင္းေဖာ္ေသာရဟန္းမွာလည္း အာပတ္မသင့္ဘူး၊ သူ႔ကိုယ္၌ကလည္း ရဟန္းအသြင္ရွိေနတဲ့အတြက္ ေထယ်သံဝါသကမျဖစ္ဘူး၊ ဒါမွ်မကေသးဘူး၊ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ကံႀကီးကံငယ္ ရြက္ေဆာင္ရာမွာ သူက ကမၼဝါစာကို မွန္ကန္စြာရြတ္ဖတ္ႏိုင္ခဲ့လွ်င္ အကယ္၍ အဲဒီကံဟာ သူမပါဘဲ သံဃာလည္း ျပည့္စံုလုံေလာက္တယ္ဆိုလွ်င္ အဲဒီကံဟာမပ်က္ဘူး၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူ႔ကို အမ်ားရဟန္းက ရဟန္းလို႔ မွတ္ယူေနေသးတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ လုိ႔ ေတရသသဏ္ဋီကာ ဦနဝီႆတိ သကိၡာပုဒ္အဖြင့္မွာ ဆိုထားတယ္။


                                                လူဖတ္ေသာ ကမၼဝါစာ

                        ဒီေနရာမွာ သတိမူဖို႔ေျပာလိုက္ရဦးမယ္၊ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားက ေမးၿပီး မင္းကြန္းအလယ္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားက ေျဖဆိုေတာ္မူတဲ့ သတပဒိက ပုစၦာဝိသဇၨနာက်မ္းမွာ မန္လည္ဆရာေတာ္က ဘယ္လိုေမးသလဲဆိုေတာ့ -
                        ကမၼဝါရြတ္မႈ၌၊ ဘိကၡဳမွ ျပည္စံု၊ ဆိုပံုက လြန္မ်ား၊
                        လူျဖစ္သူ မွန္မွန္ရြတ္က၊ ကံခၽြန္မည္လား-
လို႔ေမးတယ္၊ မင္းကြန္းအလယ္ေတာရဆရာေတာ္က-
                        ကမၼဝါရြတ္မႈ၌၊ ဘိကၡဳမွ ျပည့္စံု၊ ဆိုပံုက လြန္မ်ား။
                        လူ႔အသြင္ သမဏ သညာၾကဥ္လို႔၊
လို႔ ေျဖဆိုေတာ္မူတယ္၊ သည္အေမးအေျဖကို သာမန္ၾကည့္႐ႈခဲ့လွ်င္ ကမၼဝါစာကို လူျဖစ္သူ မွန္ေအာင္ရြတ္ဖတ္ခဲ့ပါလွ်င္  ကံပ်က္မည္လားလို႔ ေမးေတာ့ လူျဖစ္သူရြတ္ဖတ္လွ်င္ မွန္ေအာင္ရြတ္ေစကာမူ ကံပ်က္မွာပဲလို႔ အဓိပၸာယ္ေပါက္သြားလိမ့္မယ္၊  အေျဖကဗ်ာကို အေသအခ်ာၾကည့္႐ႈခ့ဲလွ်င္ သမဏသညာၾကဥ္လို႔ ဆိုတဲ့ စကားအထူးကိုေတြ႔ရလိမ့္မယ္၊ အဲဒီစကားအထူးေၾကာင့္ ရဟန္းလို႔ မမွတ္သားႏိုင္တဲ့ လူသားျဖစ္သူ ကမၼဝါဖတ္တဲ့အတြက္ ကံပ်က္တာမွန္ေသာ္လည္း ရဟန္း အမွတ္အသားရွိေနေသးတဲ့ ပါရာဇိကက်ၿပီးေသာသူ ကမၼဝါစာဖတ္ခဲ့လွ်င္ ကံမပ်က္ဘူးတဲ့ကြယ္။

                        ဒီအေျဖကို မင္းကြန္းအလယ္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားဟာ သူ႔စိတ္ကူးႏွင့္ ေျဖဆိုတာမဟုတ္ဘူး၊ ဝဇိရဗုဒိၶဋီကာ စာမ်က္ႏွာ ၁၀၉-ကို ကိုးစားၿပီး ေျဖဆိုထားျခင္းျဖစ္တယ္၊ ဒီေနရာမွာ ဝဇီရဗုဒၶိဋီကာရဲ႕ ဖြင့္ျပခ်က္ကို အတိုခ်ဳပ္ေျပာျပဦးမယ္၊ ဗ်ေတၱနာ ပဋီဗေလန ဘိကၡဳနာ သံေဃာ ဉာေပတေဗၺာ လို႔ ေဟာေတာ္မူတဲ့ေနရာမွာ ရဟန္းမဟုတ္သူ ကမၼဝါကိုရြတ္ဖတ္ေသာ္လညး္ ကံမပ်က္ဘူးတဲ့၊ ဘာေၾကာင့္ ကံမပ်က္တာလဲ၊ ယုတၱိထုတ္ျပပါဆိုလွ်င္တဲ့ ရဟန္းျဖစ္ဖူးသူ ကမၼဝါကိုရြတ္ဖတ္ခဲ့လွ်င္ သံဃာအမ်ားကလည္း ကမၼဝါစာရြတ္ဖတ္သူကို ရဟန္းလို႔ အမွတ္ရိွေနလွ်င္ ကံမပ်က္ဘူးတဲ့၊ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ သံဃာအမ်ားက ယူဆခဲ့လွ်င္ေတာ့ ကံပ်က္သတဲ့၊ သည္စကားရပ္ဟာ ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာကလာတဲ့ စကားေတာ့မဟုတ္ပါဘူး၊ ဋီကာဆရာရဲ႕ အယူအဆမွ်သာ ျဖစ္ပါသတဲ့။

                        သံေဃာ ဥပသမၸာေဒယ် လို႔ ေဟာေတာ္မူတဲ့အတြက္ သံဃာကပင္ ကမၼဝါစာကိုရြတ္ရြတ္၊ သံဃာအတြင္းအက်ံဳးဝင္ေသာ ရဟန္းေကာင္းတစ္ပါးပါးကပင္ ရြတ္ရြတ္၊ သံဃာအတြင္းအက်ံဳးဝင္တယ္လို႔ ထင္မွတ္အပ္ေသာ ပါရာဇိကေရာက္ၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပင္ရြတ္ရြတ္ သံဃာရြတ္တယ္လို႔ပင္ ယူဆသင့္ပါတယ္လို႔ ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ပါရာဇိကေရာက္ၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ရဟန္းစစ္ေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း သမဏသညာရိွေနေသးတဲ့အတြက္ ကံႀကီးကံငယ္ေတြမွာ ကမၼဝါစာ ရြတ္ဖတ္လို႔ ကံမပ်က္တာကို ေထာက္ဆခဲ့လွ်င္ ယခု ရွင္ျပဳတ့ဲေနရာမွာလည္း ပါရာဇိကေရာက္ၿပီးတဲ့ ဆရာရဟန္းႏွင့္ သာမေဏေလာင္း ႏွစ္ပါးစံု သရဏဂံု အစဥ္မပ်က္ဘဲ ပီသခဲ့လွ်င္ သာမေဏအျဖစ္ ၿပီးေျမာက္တယ္လို႔ ေျဖဆိုရလိမ့္မယ္ကြယ့္

                        ရဟန္းခံယူရာမွာေကာ ဘယ္လို ထင္ျမင္ပါသလဲ ဘုရား

                        ရဟန္းခံမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဝဇီရဗုဒိၶဋီကာမွာ -
                                    ဥပဇၩာေယာ ေစ ေကသမႆုၾသေရာပနာဒီနိ အကတြာ ပဗၺဇတံၱ သရဏာနိ ေဒတိ၊ န ႐ုဟတိ ပဗၺဇၨာ၊ ကမၼဝါစံ သာေဝတြာ ဥပမၸာေဒတိ၊ ႐ုဟတိ ဥပသမၸဒါ

လို႔ ျပထားသကြယ့္၊ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ဥပဇၩာယ္ဆရာမ်ားက ဆံ, မုတ္ဆိတ္တို႔ကို မပယ္ေစဘဲ လူ႔အသြင္မွာတည္းေနတဲ့ ရွင္ေလာင္းကို သရဏဂံုေပးေသာ္လည္း ရွင္အျဖစ္ကို မေရာက္ဘူး၊ လူ႔အသြင္မွာ တည္ေသာ္လည္း ရဟန္းေလာင္းကို သိမ္အတြင္းမွာ သံဃာၿခံရံၿပီး ဥပသမၸဒ ကမၼဝါစာကို ဖတ္ရြတ္ခဲ့လွ်င္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ေရာက္သတဲ့ ဒီအေၾကာင္းကို က်မ္းဆရာက ဂါထာေတာင္ ဖြဲ႔ထားေသးတယ္ကြယ့္

                        ဘယ္လိုမ်ား ဖြဲ႔ထားပါသလဲဘုရား

                        ဂါထာကေတာ့ ဒီလိုပဲကြယ့္ -
                                    သလိဂၤေႆဝ ပဗၺဇၨာ၊ ဝိလိဂၤႆာပိ ေစတရာ။
                             အေပတပုဂၢေဝသႆ၊ တံ ဒြယံ ဣတိ စာပေရ။
                        သလိဂၤေႆဝ - ရွင္အသြင္ရွိေသာ လူအားသာလွ်င္၊ ပဗၺဇၨာ- ရွင္၏အျဖစ္သည္၊ ႐ုဟတိ - ေရာက္၏၊ ဝိလိဂၤႆာပိ - ရွင္၏အသြင္ မရွိေသာသူအားေသာ္ကား၊ ဣတရာ - ဤရွင္အျဖစ္မွ တစ္ပါးေသာ ပဥၥင္း၏အျဖစ္သည္၊ ႐ုဟတိ- ေရာက္၏၊ အေပတပုဗၺေဝသႆ - ကင္းၿပီးေသာ ေရွး သာမေဏအသြင္ရွိေသာ သူအားလည္း၊ (ဝါ) လိင္က်ၿပီးေသာ သာမေဏအားလည္း၊ တံ ဒြယံ - ထုိ ရွင္၏အျဖစ္ ပဥၥင္း၏အျဖစ္ ႏွစ္ပါးစံုသည္၊ ႐ုဟတိ-ေရာက္၏၊ ဣတိ စ - ဤသို႔လည္း၊ အပေရ-တစ္ပါးေသာဆရာတို႔သည္ - တစ္ပါးေသာဆရာတို႔သည္၊ ဝဒႏိၲ - ဆိုေတာ္မူၾကကုန္၏ - တဲ့။
                        သည္ဂါထာရဲ႕ အဓိပၸာယ္က သကၤန္းဝတ္ထားတဲ့သူအားသာ သရဏဂံုေပးလို႔ သာမေဏျဖစ္တယ္၊ လူဝတ္ႏွင့္ပုဂၢိဳလ္အား သရဏဂံုေပးေသာ္လည္း သာမေဏမျဖစ္ဘူးတဲ့၊ သို႔ေသာ္ ရဟန္းခံတဲ့အခါမွာေတာ့ လူအသြင္ရွိေနတဲ့ ရဟန္းေလာင္းအားေသာ္လည္း ကံေဆာင္ခဲ့လွ်င္ ေအာင္ျမင္သတဲ့၊ သာမေဏဟာ လိင္က်ၿပီးျဖစ္ေနေသာ္လည္း သရဏဂံုျပန္တည္ေဆာက္ေနလွ်င္ သာမေဏစစ္ျပန္ျဖစ္တယ္၊ ရဟန္းခံလွ်င္လည္း ရဟန္းေကာင္းျဖစ္တယ္တဲ့၊ သည္စကားဟာ ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာတို႔က တိုက္႐ိုက္လာတဲ့စကားမဟုတ္ေသာ္လည္း အပေရဆရာမ်ား မိန္႔ဆိုခဲ့တဲ့ စကားျဖစ္သတဲ့ကြယ္၊ အပေရဆိုတာ -
                        ဧေကအတူ၊ ပေရမူ၊ ယူေလျမတ္သာ။
                        ေကစိထိုးျငား၊ အယုတ္ထား၊ က်မ္းမ်ားထိုထိုမွာ-
ဆိုတဲ့ နိယံအတိုင္း က်မ္းမ်ားမွာ ဧေက လို႔ ျပခဲ့လွ်င္ က်မ္းျပဳသူႏွင့္ ဉာဏ္အရည္အခ်င္းတူသူလို႔ မွတ္ရမယ္တဲ့၊ အပေရလို႔ ျပခဲ့လွ်င္ က်မ္းျပဳဆရာထက္ ဉာဏ္အရည္အခ်င္းသာသူလို႔ မွတ္ရမယ္၊ ေကစိ ထိုးခဲ့လွ်င္ က်မ္းျပဳဆရာေအာက္ ဉာဏ္ရည္အခ်င္းယုတ္နိမ့္သူလို႔ မွတ္ရမယ္တဲ့၊ ဒီေနရာမွာ က်မ္းဆရာက အပေရ ထိုးထားတယ္၊ ယခုအယူအဆဟာ က်မး္ျပဳပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အယူအဆမဟုတ္ပါဘူး၊ က်မ္းျပဳပုဂၢိဳလ္ထက္သာလြန္တဲ့ သူ႔ဆရာရဲ႕ အယူအဆပါလို႔ ဆုိလိုရင္းျဖစ္တယ္၊ သည္အဆိုကို ေထာက္ခဲ့လွ်င္ အကယ္၍ ရဟန္းေလာင္းဟာ ပါရာဇိကေရာက္ၿပီးေသာ ဆရာ၊ မစင္ၾကယ္တဲ့အတြက္ သာမေဏအျဖစ္ကိုပင္ မေရာက္သည္ပင္ ရိွေစဦးေတာ့ ရဟန္းခံတဲ့အခါမွာေတာ့ ဝတၳဳဉ တိၱ အႏုႆာဝန သီမာ ပရိသာသမၸတိၱဝေသန အကုပၸတာ ေဝဒိတဗၺာ လို႔ ကခၤါအ႒ကထာမိန္႔ဆိုေတာ္မူတဲ့အတိုင္း (၁) ရဟန္းေလာင္းတည္းဟုေသာ ဝတၳဳရယ္၊ (၂) ဉ တ္ရယ္၊ (၃) ကမၼဝါစာရယ္၊ (၄) သိမ္ရယ္၊ (၅) ကာရကသံဃာရယ္ အဂၤါငါးပါးျပည့္စံုတဲ့အတြက္ ရဟန္းစစ္စစ္ ဧကန္ျဖစ္တယ္လို႔ပင္ ဆံုးျဖတ္ရမွာပဲကြယ့္၊ သို႔ေသာ္လည္း ယခုအဆံုးအျဖတ္ဟာ အင္မတန္ သိမ္ေမြ႔လြန္းတယ္၊ သည္ထက္ခိုင္မွာေသာ အေျဖမ်ား ေပၚထြက္လာလွ်င္လည္း သည္အေျဖကို ေခ်ဖ်က္ပစ္လိုက္ေတာ့တာေပါ့ကြယ္

                        မွန္ပါ- သာဓု - သာဓု - သာဓု


***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၁၄) အလဇၨီကိုလွဴ၍ အက်ိဳးရွိမရွိ


***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (စာမ်က္ႏွာ ၉၄-၁၀၆)မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ယခု အေမးအေျဖအား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

ကပိၸယ ေမာင္ရဲ
https://www.facebook.com/yewin.tun.71
http://kpymgye.blogspot.com/


Tuesday, August 23,2012        11:25 am

0 comments:

Post a Comment