Tuesday, February 19, 2013

အလဇၨီကိုလွဴ၍ အက်ိဳးရွိမရွိ၊ အလဇၨီ သံုးမ်ိဳး၊ လဇၨီကို ျပစ္မွားမိလွ်င္၊ ဖိနပ္စီးမႈ ယာဥ္စီးမႈ၊ အဆိပ္ပင္ကို ေရမေလာင္းသင့္၊ ေျမေကာင္းေျမသန္႔ ေရြးစိုက္ပါ


အလဇၨီကိုလွဴ၍ အက်ိဳးရွိမရွိ

                        ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၂၁၇-ခုႏွစ္က သာသနာေတာ္စင္ၾကယ္ရန္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတြက္ ရွမ္းကေလးကၽြန္းဆရာေတာ္က ဓမၼဝိနယအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း ေရးသားေတာ္မူသတဲ့ဘုရား၊ ၎ဓမၼဝိနယ အမိန႔္ေတာ္ျပန္တမ္းကုိ မွန္နန္းေဆာင္မွာ သုဓမၼာသာသနာျပဳဆရာေတာ္မ်ား ၾကည့္႐ႈျပဳျပင္ေတာ္မူၾကၿပီးေနာက္ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ထံ အပ္ႏွံၿပီး ႏိုင္ငံတစ္ဝန္း ျပန္တမ္းထုတ္ခဲ့ပါသတဲ့ဘုရား၊ အဲသည္ျပတ္တမ္းအမိန္႔ကို အခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္မ်ားက မႀကိဳက္ၾကဘူးတဲ့ဘုရား၊ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ေအာင့္မေနဘဲ ၁၂၁၇-ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲလဆုတ္ ၆-ရက္ေန႔ နံနက္ ၄-ခ်က္တီးေက်ာ္အခ်ိန္၊ အတြင္းဝန္ ဦးခ်ိန္႔အိမ္ဝင္းအတြင္း ပစ္စာတစ္ေစာင္ ပစ္ထားသတဲ့ဘုရား၊ ပစ္စာရဲ႕အဆံုးမွာလည္း -
                        ရာဇဝင္ထံုးက်မ္း၊ အရွည္ကိုလွမ္းေပသည့္-
                        ျပန္တမ္းေတာ္မွာ၊ စာမွားေတြ ဗရာခ်ာႏွင့္၊ တို႔ရွက္ပါဘိ။
                        တစပ္ကယ္ ဝိနည္းက်ယ္၊ တယ္ခ်င္လွ ေမာင္ရွမ္း။
                        ထြက္ခဲ့ေနာ္ ဘာက္ေပၚလွ်င္ အျမန္ထုတ္ကေရာ့၊ ႐ံႈးထိပ္ပုတ္တမ္း-
လို႔ ေရးသားေသးသတဲ့ဘုရား၊ အဲသည္ အမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္းအတြက္ အထက္ေအာက္ျမန္မာျပည္မွာ မေက်မလည္ျဖစ္ခဲ့ၾကလို႔  မင္းတုန္းမင္းႀကီးႏွင့္ သုဓမၼာတိုင္ေအာင္ တင္သြင္းဆံုးျဖတ္ရသတဲ့ဘုရား။

                        ေနပါဦး၊ သည့္ကေလာက္ အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အဲသည္ျပန္တမ္းမွာ ဘာေတြပါသတဲ့လဲကြယ့္

                        မွန္ပါ - ျပန္တမ္းရဲ႕ ဆိုလိုရင္းကေတာ့ ရဟန္းမ်ားဟာ အနာမရွိဘဲ, ရထား, ထမ္းစင္, ယာဥ္, သန္လ်င္း, လွည္းစီးျခင္း, ဖိနပ္စီးျခင္း, ထီးေဆာင္းျခင္း မလုပ္ၾကရဘူး၊ ကြမ္းစားျခင္း, ေဆးေသာက္ျခင္း မျပဳလုပ္ၾကရဘူး၊ ျပဳလုပ္ခဲ့လွ်င္ အလဇၨီလို႔ သတ္မွတ္ၿပီး ထိုအလဇၨီမ်ားကို မကိုးကြယ္မလွဴဒါန္းၾကရဘူး၊ ၿမိဳ႕ရြာရွင္တို႔က ႏိုင္နင္းေအာင္ တားျမစ္ၾကရမယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္ ဘုရား

                        အင္း - ဆက္စမ္းပါဦး

                        အဲဒီျပန္တမ္းစာဟာ ၾကာပါၿပီဘုရား၊ ခုေခတ္ႏွင့္ေတာ့ မသက္ဆိုင္ေတာ့ပါဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း ျပန္တမ္းထဲမွာပါတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား မနာဖ်ားဘဲ ရထားစီး, ကားစီး, သေဘၤာစီး, လွည္းစီး, ဖိနပ္စီး, ထီးေဆာင္း မသြားလာရ၊ ေဆးမေသာက္ ကြမ္းမစားရ ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဟုတ္သင့္ မဟုတ္သင့္ အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား


                                                                           ဖိနပ္စီးမႈ ယာဥ္စီးမႈ

                        ဖိနပ္စီးမႈ ယာဥ္စီးမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဝိနယမဟာဝဂၢ ဓမၼကၡႏၶာကမွာ ဘုရားရွင္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူၿပီး ျဖစ္တယ္ကြယ့္

                        ဘယ္လုိခြင့္ျပဳေတာ္မူပါသလဲ ဘုရား

                        ခြင့္ျပဳပံု သိခ်င္ရင္ေတာ့ နည္းနည္းခ်ဲ႕ၿပီး ေျပာရေသးတာေပါ့ကြယ့္၊ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည့္ ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္မွာ ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္က ဓမၸာၿမိဳ႕ သူေ႒းသား ေသာဏဟာ အလြန္ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔တယ္၊ ေျခဖဝါးအျပင္မွာေတာင္ အေမြးႏုကေလးမ်ား ေပါက္ေနတယ္လုိ႔ သတင္းၾကားတဲ့အတြက္ မဂဓတိုင္းရွင္ ဗိမိၺသာရမင္းႀကီးက အေခၚလႊတ္ၿပီး ၾကည့္ေတာ္မူသတဲ့ကြယ္၊ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕ကို သင္တို႔လာခိုက္ ဘုရားရွင္ကိုလည္း ဖူးသြားၾကဦးလို႔ တိုက္တြန္းတဲ့အတြက္ သူေ႒းသားေသာဏႏွင့္ အၿခံအရံပရိသတ္မ်ားဟာ ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးရာ ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္ကိုသြားၾကတယ္၊ ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္ေရာက္ေတာ့ ေရွးဦးစြာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အလုပ္အေကၽြး အရွင္သာဂတႏွင့္ေတြ႕ၾကတယ္၊ အရွင္သာဂတထံ ဘုရားဖူးခြင့္ေတာင္းၾကေတာ့ အရွင္သာဂတက သင္တို႔ ခဏေနၾကဦး၊ ဘုရားရွင္ထံ ငါသြားၿပီး ေလွ်ာက္ထားဦးမယ္ လို႔ ေျပာၿပီး ပရိသတ္ေရွ႕မွာပင္ ေလွကားဦးေက်ာက္ဖ်ာေအာက္ တန္ခိုးျဖင့္ငုပ္သြားၿပီး ဘုရားရွင္ထံ သြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားတယ္။

                        ဘုရားရွင္ထံ ဖူးေျမာ္ခြင့္ရေတာ့ ဘုရားရွင္ထိုင္ေတာ္မူရန္ အင္း ပ်ဥ္ကိုယူ၊ ဘုရားရွင္ေရွ႕ေတာ္မွာပင္ငုပ္ၿပီး ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကတဲ့ ဒကာမ်ားရဲ႕ ေရွ႕ေလွကားဦး ေက်ာက္ဖ်ာမွာ ေပၚလာသတဲ့၊ ေပးလာၿပီး ယူလတဲ့ အင္းပ်ဥ္ကို ေက်ာင္းစြန္းအရိပ္မွာခင္းတယ္၊ ဘုရားရွင္လည္း ေက်ာင္းေတာ္က ထြက္ၾကြလာၿပီး အရွင္သာဂတ ခင္းထားတဲ့ အင္းပ်ဥ္မွာ ထိုင္ေတာ္မူတယ္၊ ဘုရားရွင္ထိုင္ေတာ္မူေတာ့ ဒကာမ်ားလည္း ဘုရားရွင္ထံပါးခ်သ္းကပ္ၿပီး ရွိခိုးကန္ေတာ့ၾကတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ဒကာမ်ားဟာ ဘုရားရွင္ကို ႏွလံုးမသြင္းၾကဘူး၊ တန္ခိုးျပသြားတဲ့ ရွင္သာဂတကိုသာ ႏွလံုးသြင္းမိၾကသတဲ့၊ သည္အေၾကာင္း ဘုရားရွင္သိေတာ္မူလို႔ အရွင္သာဂတကိုေခၚၿပီး သာဂတ-သည္ဒကာေတြကို တန္ခိုးျပလုိက္စမ္း လို႔ ေစခိုင္းေတာ္မူတယ္၊ အရွင္သာဂတလည္း ဘုရားရွင္ရဲ႕ အမိန္႔ေတာ္အတိုင္း ေကာင္းကင္ကိုပ်ံတက္ၿပီး ေကာင္းကင္အျပင္မွာ စႀကၤ ံသြားျပတယ္၊ ရပ္ျပတယ္၊ ထိုင္ျပတယ္၊ အိပ္ျပတယ္၊ အခိုးအလွ်ံထြက္ျပတယ္၊ ကိုယ္ေဖ်ာက္ျပတယ္၊ ၿပီးမွ ေကာင္းကင္ကဆင္းၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေျခေတာ္ကို ဦးခိုက္တယ္၊ ဦးခိုက္ၿပီးမွ အရွင္ျမတ္စြာဘုရား၊ အရွင္ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္၏ဆရာျဖစ္ပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္သည္ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ တပည့္ျဖစ္ပါတယ္ လို႔ ေလွ်ာက္ထားသတဲ့၊  သည္ေတာ့မွ ပရိသတ္မ်ားက အလို -အရွင္သာဂတက တပည့္၊ ဘုရားရွင္က ဆရာဆိုပါလား လို႔ အံၾသကုန္ၾကၿပီး ဘုရားရွင္ထံ စိတ္ေရာက္ခဲ့ၾကသတဲ့၊ သည္ေတာ့မွ ဘုရားရွင္က တရားေဟာေတာ္မူတယ္။

                        သည္တရားပြဲမွာ အျခားပရိသတ္မ်ားကေတာ့ ဥပါသကာမ်ာသာျဖစ္ၾကပါတယ္၊ သူေ႒းသားေသာဏကေတာ့ လူ႔ဘဝကိုစြန္႔ၿပီး ရဟန္းဝတ္တယ္၊ ရဟန္းဝတ္ၿပီးတဲ့ ေသာဏမေထရ္ဟာ ယင္းတိုက္ေတာမွာ စႀကၤ ံၾကြၿပီး တရားအားထုတ္ရာမွာ အလြန္ႏူးညံ့လြန္းတဲ့အတြက္ ေျခဖဝါးေတြကြဲကုန္သတဲ့ကြယ္၊ သည္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က ေသာဏေထရ္ကို ဖိနပ္စီးခြင့္ ေပးေတာ္မူတယ္၊ ေသာဏေထရ္က အမ်ားရဟန္းေတြ ဖိနပ္မသံုးေဆာင္လွ်င္ တပည့္ေတာ္လည္း မသံုးေဆာင္ပါဘူးလို႔ ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတြက္ အားလံုး ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဖိနပ္စီးခြင့္ေပးေတာ္မူတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အပ္တဲ့ဖိနပ္ကုိ စီးလွ်င္အပ္တယ္၊ အပ္တဲ့ဖိနပ္ဆီးလွ်င္အပ္သလို အပ္တဲ့ယာဥ္ကို စီးလွ်င္လည္း အပ္တာပါပဲ၊ ထို႔အတူ အပ္တဲ့ထီးကိုခြင့္ျပဳေတာ္မူသလို ေဆးတံေသာက္ျခင္းကိုလည္း အေျခအေနအရ ခြင့္ျပဳေတာ္မူထားပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဖိနပ္စီး႐ံု, ယာဥ္စီး႐ံု, ထီးေဆာင္း႐ံု, ကြမ္းစား ေဆးေသာက္႐ံုမွ်ႏွင့္ေတာ့ အလဇၨီလို႔ မစြပ္စြဲသင့္ေသးပါဘူး၊ မင္းတုန္းမင္းႀကီးလက္ထက္ ျပန္တမ္းေတာ္ထုတ္တာ ကေတာ့ ပညတ္ေတာ္မ်ားကို ေလးေလးနက္နက္ လိုက္နာေစလိုတဲ့အတြက္  ထုတ္ျပတ္တာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ အမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္းထုတ္ေသာ္လည္း ဖိနပ္စီး, ယာဥ္စီး, ထီးေဆာင္း, ေဆးေသာက္, ကြမ္းစားတဲ့ ရဟန္းမ်ား ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အျပစ္ေပးေၾကာင္း မွတ္တမ္းမရွိလို႔ ျပန္တမ္းဟာ အသက္ဝင္သင့္သေလာက္ ဝင္ခဲ့ပံုမေပၚပါဘူးကြယ့္

                        ႏို႔- အလဇၨီဆိုတာကို ဘုရားရွင္က ဘာႏွင့္တိုင္းတာၾကလို႔ ညႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့သလဲဘုရား


                                                                 အလဇၨီ သံုးမ်ိဳး
                        အလဇၨီ တိုင္းတာဖို႔ ေပတံကေတာ့ -
                        (၁)        သဥၥိစၥ အာပတိၱ ံ အာပတဇၨတိ-ေစတနာႏွင့္ အာပတ္ကို က်ဴးလြန္တဲ့ အလဇၨီက                                
                                    တစ္ေယာက္ကြယ့္၊
                        (၂)        အာပတိၱ ံ ပရိဂူဟတိ-မိမိ၌သင့္ေရာက္ေနတဲ့ အာပတ္ကို ထိမ္ခ်န္ထားတ့ဲ အလဇၨီက
                                    တစ္ေယာက္ကြယ့္၊
                        (၃)        အဂတိဂမနဥၨ ဂစၦတိ-အဂတိလိုက္စားတဲ့ အလဇၨီက တစ္ေယာက္ကြယ့္
                        ဧဒိေသာ ဝုစၥတိ အလဇၨီ ပုဂၢေလာ-လို႔ ပရိဝါပါဠိေတာ္မွာ ေဟာေတာ္မူတဲ့အတိုင္း သည္ပုဂၢိဳလ္ (၃)မ်ိဳးကို အလဇၨီပုဂၢိဳလ္လို႔ သတ္မွတ္သကြယ့္

                        သည္လိုဆို ပထမအလဇၨီအရ အာပတ္သင့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း အလဇၨီလို႔ေခၚရေတာ့မွာလား၊ အာပတ္ေပါင္းကလည္း ကုေဋကိုးေထာင္ေက်ာ္ရွိေလေတာ့

                        သည္လိုလဲ မဟုတ္ေသးပါဘူးကြယ့္၊ 
 သဥၥီစၥ အပတိၱ ံ အာပဇၨတိ ဆိုတဲ့ပုဒ္ကို ကခၤါဋီကာေဟာင္း နိဒါနဝဏၰနာ ၉-မွာ သဥိၥစၥ အာပတိၱ ံ အာပဇၨတီတိ ဧတၳ အနာဒရိယဝေသန အာပဇၨေႏၲာ ဧဝ အလဇၨီ ေဟာတိ၊ န ဣတေရာလို႔ဖြင့္ျပထားသကြယ့္၊ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကိုေတာ့ ႐ုိေသပါရဲ႕၊ မသိလို႔ လြန္က်ဴးမိျခင္း, သိပင္သိေသာ္လည္း မိမိရဲ႕ ကိေလသာကို မႏိုင္တဲ့အတြက္ လြန္က်ဴးမိျခင္းကိုေတာ့ အလဇၨီလို႔မေခၚပါဘူးတဲ့၊ ထုိ႔အတူ အာပတ္လွ်ိဳ႕ဝွက္ရာမွာလည္း ဖြင့္ေျပာရမွာခက္လို႔ လွ်ိဳ႕ဝွက္တာမ်ိဳးကို အလဇၨီလို႔ မေခၚရဘူးတဲ့၊ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို  မ႐ုိေသေသာအားျဖင့္ လွ်ိဳ႕ဝွက္မွသာ အလဇၨီလို႔ ေခၚသတဲ့ကြယ့္

                        သည္လုိဆို ေတာ္ေသးတာေပါ့ဘုရား၊ အာပတ္သင့္တိုင္းသာ အလဇၨီျဖစ္ရလွ်င္ျဖင့္ ခက္ရေခ်ရဲ႕

                        ၿပီးေတာ့ အလဇၨီဆိုတာကိုလည္း ဧကန္သတ္မွတ္လို႔ မရဘူးကြယ့္

                        ဘယ္လိုေၾကာင့္တုန္း ဘုရား


                                               လဇၨီကို ျပစ္မွားမိလွ်င္

                        သဥိၥစၥ အာပတိၱ ံ အာပဇၨတိ အရ ေစတနာႏွင့္တကြ အားထုတ္ၿပီး မအပ္မွန္းသိလ်က္ႏွင့္ လြန္က်ဴးက်င့္မိလို႔ အလဇၨီအျဖစ္ ေရာက္သြားေသာ္လည္း သင့္ေရာက္တဲ့အျပစ္ (အာပတ္) ကို ပညတ္ေတာ္အတိုင္း ကုစားလို႔ အာပတ္ကင္းစင္သြားျပန္လွ်င္ အလဇၨီဟာ လဇၨီျဖစ္သြားျပန္တယ္ကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္သည္ပုဂၢိဳလ္ဟာ အလဇၨီပဲရယ္လို႔ အၿမဲ မွတ္သားမထားသင့္ဘူး၊ အကယ္၍ အလဇၨီပဲလို႔ အၿမဲမွတ္ထားလွ်င္ ထိုကုိယ္ေတာ္အျပစ္ကင္းစင္ၿပီး အလဇၨီအျဖစ္ႏွင့္ ကိုယ္ကစြပ္စြဲမိလ်က္ ျဖစ္ေနတက္တယ္၊ လဇၨီကို အလဇၨီအစစ္ႏွင့္ ျပစ္မွားမိခဲ့လွ်င္ အင္မတန္ အျပစ္ႀကီးမားတယ္ကြယ့္

                        ဘယ္လိုမ်ား အျပစ္ႀကီးမားပါသလဲဘုရား

                        အျပစ္ႀကီးမားပံုကိုေတာ့ ေသာသလသံယုတ္မွာ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူတယ္၊ အခါတစ္ပါး သာဝတၳိျပည့္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ ပေသနဒီ ေကာသလမင္းႀကီးဟာ ဘုရားရွင္ထံေတာ္ပါးခ်ဥ္းကပ္ၿပီး အရွင္ေဂါတမဟာ သဗၺညဳတဉာဏ္ကို ထိုးထြင္းၿပီးသိတယ္လို႔ ဝန္ခံပါသလားလို႔ ေလွ်ာက္ထားတယ္၊ ဘုရားရွင္က ဝန္္ခံေၾကာင္းမိန္႔ေတာ္မူေတာ့ ေကာသလမင္းႀကီးက အရွင္ေဂါတမ-အရွင္ေဂါတမ ရဟန္းျဖစ္လာတာလည္း မၾကာေသးဘူး၊ အသက္အရြယ္အားျဖင့္လည္း ႀကီးမားၾကတဲ့ ပုရဏကႆပ, မကၡလိေဂါသာလ, နိဂဏၭနာဋပုတၱ, သဥၥယ, ပကုဓကသစၥာယန, အဇိတတို႔ေသာ္မွေမးျမန္းၾကည့္တဲ့အခါ သဗၺညဳတဉာဏ္ကို ထိုးထြင္းၿပီးသိတယ္လို႔ ဝန္မခံၾကဘူး၊ အရွင္က ဘာေၾကာင့္ ဝန္္ခံသလဲ လို႔ေမးတယ္၊ သည္အခါ ဘုရားရွင္က မင္းႀကီး ငယ္တယ္ရယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္မျပဳအပ္တဲ့တရား ေလးပါးရွိတယ္၊ ေလးပါးဆိုတာက -
                        (၁)        မင္းသားကို ငယ္တယ္ရယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳအပ္၊ ျပက္ရယ္ မျပဳအပ္ဘူး၊
                        (၂)        ေျမြကို ငယ္တယ္ရယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳအပ္၊ ျပက္ရယ္ မျပဳအပ္ဘူး၊
                        (၃)        မီးကို ေသးငယ္တယ္ရယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳအပ္၊ ျပက္ရယ္ မျပဳအပ္ဘူး၊
                        (၄)        ရဟန္းကို ငယ္တယ္ရယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳအပ္၊ ျပက္ရယ္ မျပဳအပ္ဘူး။
                        မင္းႀကီး - မင္းသားကို ငယ္တယ္ရယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ျပဳမိလွ်င္ မင္းသား မင္းျဖစ္တဲ့အခါ ႀကီးစြာေသာရာဇဒဏ္ကို ခံရတက္တယ္၊ ေျမြကို ငယ္တယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ျပဳခဲ့လွ်င္ ေျမြကိုက္ခံရတက္တယ္၊ မီးကိုေသးငယ္တယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ ျပဳခဲ့လွ်င္ မီးေလာင္ခံရတက္တယ္၊ ရဟန္းကိုလည္း ထို႔အတူပဲ မထီမဲ့ျမင္ျပဳခဲ့လွ်င္ ရဟန္း မီး အေလာင္ခံရတက္တယ္၊ မင္းႀကီး - ရဟန္း မီး အေလာင္ခံရလွ်င္ ပကတိေသာမီး အေလာင္ခံရသည္ထက္ ပိုၿပီးနာတယ္၊  ပကတိေသာမီးဟာ ျမက္ သစ္ပင္ေတြကို ဘယ္လိုေလာင္ေသာ္လည္း မိုးက်လာလွ်င္ မီးအေလာင္ခံရတဲ့ ျမက္သစ္ပင္ေတြဟာ တစ္ဖန္ ျပန္လည္ေပါက္ေရာက္ႏိုင္တယ္၊ ရဟန္း-မီး အေလာင္ခံရလွ်င္ မထီမဲ့ျမင္ ျပဳလုပ္သူကိုမွ်သာမက ထုိသူႏွင့္ စပ္ေသာ သား, သမီး, ကၽြဲ, ႏြားမ်ားကစၿပီး အညြန္႔မေပါက္ၾကဘူး၊ သားမဲ့, သမီးမဲ့, အၿခံအရံမဲ့ျဖစ္ၿပီး ထန္းပင္ငုတ္တိုႀကီးလို တရိရိ ေဆြးသြားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေၾကာင္းက်ိဳးျမင္သိ ပညာရွိမွန္လွ်င္ မင္းကိုျဖစ္ေစ၊ ေျမြကိုျဖစ္ေစ၊ မီးကိုျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းကိုျဖစ္ေစ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳသင့္ဘူး၊ ျပက္ရယ္မျပဳသင့္ဘူး၊ ေကာင္းစြာက်င့္သံုးသင့္တယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္၊ သည္အခါမွာ ေကာသလမင္းႀကီးဟာ အျမင္မွန္ရၿပီး ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္တဲ့ ဥပါသကာ ျဖစ္သြားသတဲ့ကြယ္၊ ဒါက ရဟန္းေတာ္ကို ျပစ္မွားလွ်င္ အျပစ္ႀကီးေၾကာင္း ဘုရားေဟာေပါ့ကြယ္

                        မွန္ပါ - လဇၨီ, အလဇၨီ သဘာဝကိုေတာ့  နည္းနညး္သေဘာေပါက္သြားပါၿပီ၊ အလဇၨီ ႏွင့္ ဒုႆီလဆိုတာေကာ အတူတူပါပဲလား ဘုရား

                        အင္း-တူတာလည္းရွိ၊ မတူတာလည္း ရွိသေပါ့ကြယ္

                        ဘယ္လို တူ-မတူရွိတာလဲ၊ မိန္႔ေတာ္မူပါဦးဘုရား

                        ဒုႆီလဆိုတဲ့ပုဒ္ရဲ႕ အနက္ကို စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ကြယ္၊ ဒု-ဆိုတာက မေကာင္းဘူး၊ သီလကေတာ့ သီလေပါ့၊ ႏွစ္ခုစပ္လိုက္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့သီလလို႔ အဓိပၸာယ္ မရဘူးလား

                        ရပါတယ္ဘုရား

                        ေအး-မေကာင္းတဲ့ သီလရွိသူဟာ ဒုႆီလဆုိေတာ့ ပါရာဇိကက်ၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ပါရာဇိကပင္မက်ေသာ္လည္း က်န္သိကၡာပုဒ္မ်ား ပ်က္စီးေနတဲ့ ပုဂၢိုလ္ဟာ ဒုႆီလလို႔ အမည္ရေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဒုႆီလိုကို ခြဲလိုက္လွ်င္-
                        (၁)        ပါရာဇိကက်လို႔ သီလ လံုးဝမရွိတဲ့ ဒုႆီလပုဂၢိလ္၊
                        (၂)        ၾကြင္းေသာ သိကၡာပုဒ္ပ်က္စီးတဲ့ ဒုႆီလပုဂၢိလ္-
ရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ိဳးထြက္လာတယ္၊ သည္အေၾကာင္းကို ဝိမတိဝိေနာဒနီဋီကာမွာ ဒုႆီလာတိ နီႆီလာ ဒုႆိတသီလာ စ လို႔ ဖြင့္ျပထားတယ္၊ နိႆီလပင္ျဖစ္ေစ၊ ဒုႆီလပင္ျဖစ္ေစ က်ဴးလြတ္လိုေသာစိတ္ျဖင့္ သိကၡာပုဒ္ကို က်ဴးလြန္ျခင္း၊ သင့္ေရာက္ေသာအာပတ္ကို လွ်ိဳ႕ဝွက္ျခင္းရွိခဲ့လွ်င္ အလဇၨီလို႔ ေခၚဆိုရတယ္၊ အလဇၨီအဂၤါႏွင့္ မညီညြတ္လွ်င္ေတာ့ အလဇၨီလို႔ မေခၚႏိုင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ တူတာလည္းရွိ မတူတာလည္းရွိလို႔ ေျပာရတာပဲကြယ့္

                        မွန္ပါ - သည္ေလာက္ဆိုလွ်င္ အလဇၨီ-ဒုႆီလရဲ႕ဲ သေဘာကိ သိပါၿပီ ဘုရား


                                                    အဆိပ္ပင္ကို ေရမေလာင္းသင့္

                        ယခုတစ္ဖန္ ထပ္မံေလွ်ာက္ထားခ်င္တာက ထိုအလဇၨီ ဒုႆီလပုဂၢိဳလ္ကို လွဴဒါန္းပူေဇာ္လို႔ အက်ိဳးရွိ-မရွိဆုိတာပါပဲဘုရား

                        အင္း-သည္အေမးရဲ႕ အေျဖကေတာ့ လွဴသူရဲ႕ စိတ္ထားေပၚမွာ တည္တယ္ကြယ့္၊ လွဴတဲ့သူက ဘယ္လိုစိတ္ႏွင့္ လွဴသလဲ၊ အလဇၨီ ဒုႆီလအမႈကို ခ်ီးေျမွာက္အားေပးလိုတဲ့စိတ္ျဖင့္ လွဴသလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အလဇၨီ ဒုႆီလ ရဲ႕ ေကာင္းကြက္တစ္ခုခုကိုၾကည္ညိဳလို႔လွဴသလား၊ ဒါမွမဟုတ္ မိမိရဲ႕ဒါန ေစတနာ သန္႔သန္႔ကို ရည္ရြယ္ၿပီးလွဴသလားဆိုတာ ေရွးဦးစြာ စိစစ္သင့္တယ္၊ မေကာင္းမႈလုပ္ေနသူကို ထိုမေကာင္းမႈ ပိုၿပီးလုပ္ႏိုင္ေအာင္ အားေပးအားေျမွာက္ သေဘာမ်ိဳးႏွင့္ လွဴတယ္ဆိုလွ်င္ လွဴသူရဲ႕ စိတ္ထားက  မေကာင္းဘူး၊ အဆိပ္ပင္ကို ေရေလာင္းေပးေနသလို ျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဲသည္စိတ္ထားမ်ိဳးႏွင့္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္လို႔ အက်ိဳးမရတဲ့အျပင္ အျပစ္ျဖစ္တယ္လို႔ ေျဖဆိုရလိမ့္မယ္၊

                        အလဇၨီ ဒုႆီလပင္ ျဖစ္ေစကာမူ အားလံုးမေကာင္းတာခ်ည္းေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး၊ ေကာင္းကြက္ကေလးေတာ့ တစ္ခုခုရွိဦးမွာပဲ၊ ဥပမာ-က်ားသတၱဝါဟာ သူတစ္ပါးအသက္ သတ္ျဖတ္ညွဥ္းဆဲတက္လို႔ အလြန္ရက္စက္တဲ့ အေကာင္လို႔ ဆိုရေသာ္လည္း သူ႔သား သူ႔သမီးအေပၚေတာ့ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာတဲ့ေမတၱာမ်ိဳး ရွိေသးသလိုေပါ့ကြယ္၊ အလွဴရွင္ဟာ အဲသည္လို ေကာင္းကြက္ကေလးကိုၾကည့္ၿပီး လွဴတယ္ဆိုလွ်င္ အဲဒီအလွဴေစတနာဟာ သိပ္မဆိုးလွဘူးေပါ့ကြယ္


                                                     ပ႑ရဂၤဝတၳဳ

                        မဓုရဝါဟိနီက်မ္းမွာ က႑ရဂၤအမည္ျဖင့္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္လာတယ္၊ ဝတၳဳရဲ႕ဆိုလိုရင္းကေတာ့ သီဟိုဠ္ကၽြန္း မဟာဂါမရြာစား တိႆအမတ္ဟာ ဆြမ္းဦးကို မလွဴဘဲ ထမင္းမစားဘူးတဲ့၊ တစ္ရက္ေတာ့ အမႈကိစၥေတြမ်ားေနလို႔ မြန္းတည့္ခ်ိန္လြန္မွ ထမင္းစားခြင့္ႀကံဳသတဲ့၊ သည္အခ်ိန္မွာောတ့ ဆြမ္းဦးကိုလွဴဖို႔ဆိုတာလည္း ရဟန္းေတာ္မ်ား ဆြမ္းစားခ်ိန္မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ သည္ေတာ့ ဆြမ္းဦးကို ဘယ္သူ႔ေပးလွဴရပါ့မလဲလုိ႔ စိတ္ကူးလိုက္ေတာ့ သခ်ၤဳ ိင္းမွာေနတဲ့ ပ႑ရဂၤပရိဗိုဇ္ကိုသတိရတယ္၊ ပ႑ရဂၤပရိဗိုဇ္ဟာ အက်င့္ေကာင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ရဟန္းမ်ားႏွင့္ အသြင္တူသူျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဆြမ္းဦးကို ပ႑ရဂၤထံ ေပးလွဴဖို႔ အႀကံရၿပီး မင္းခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ဆြမ္းဦးအလွဴခိုင္းလုိက္သတဲ့၊ မင္းခ်င္း ဆြမး္ဦးကို ေဆာင္ယူသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ပ႑ရဂၤဟာ အရပ္မူးမူးႏွင့္ ကန္ေပါင္မွာ ငါးမွ်ားေနတယ္၊  ငါးမွ်ားရာက လူရိပ္လူျခည္ျမင္ေတာ့ ငါးမွ်ားတံကို ေရမွာႏွစ္ၿပီး ေျချဖင့္နင္းကာ ေယာင္ခ်ာခ်ာလုပ္ေနသတဲ့။

                        သည္အျခင္းအရာကို မင္းခ်င္းကျမင္ေတာ့ သည္ေလာက္ယုတ္မာသူဟာ ဆြမ္းဦးႏွင့္မတန္ဘူးလို႔ယူဆၿပီး ဆြမ္းဦးကို တိႆအမတ္ထံ ျပန္ယူသြားတယ္၊ တိႆအမတ္က ဘာေၾကာင့္ ျပန္ယူခဲ့တာလဲလို႔ေမးေတာ့ မင္းခ်င္းက အေၾကာင္းျပန္ေျပာတယ္၊ သည္အခါ တိႆအမတ္က အခ်င္းေယာက်္ား- ပ႑ရဂၤဟာ ဘယ္ေလာက္ယုတ္မာသူပင္ျဖစ္ေစ သင့္ကိုျမင္ေတာ့ မေကာင္းမႈမွ ရွက္ေသာစိတ္ျဖင့္ ငါးမွ်ားတံကို ေရမွာႏွစ္ျမွဳပ္ၿပီး ဝွက္ထားရွာတယ္၊ အဲသည္ မေကာင္းမႈမွရွက္ျခင္းဆိုတဲ့့ ဟိရီတရားတစ္ခုသည္ပင္လွ်င္ ပ႑ရဂၤအဖို႔ အလွဴခံထိုက္ေသာအေၾကာင္းျဖစ္တယ္၊ ထိုအေၾကာင္းကို ရည္ရြယ္ၿပီး ငါ၏ စားဦးျဖစ္ေသာ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ကို ပ႑ရဂၤအား ေပးလွဴပါလို႔ဆိုၿပီး စားဦးကို အလွဴခိုင္းတယ္။

                        တိႆအမတ္ဟာ ႀကီးက်ယ္တဲ့ အလွဴေတြ အမ်ားအျပား လွဴဒါန္းခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ေသကာနီးကာလေရာက္ေတာ့ အျခားအလွဴမ်ားကို မေအာက္ေမ့မိဘဲ ပ႑ရဂၤကိုေပးလွဴရတဲ့ ဆြမ္းဦးအလွဴကိုသာ အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့မိၿပီး စုတိတဲ့အခါ ပ႑ရဂၤကိုလွဴဖူးတဲ့ ကုသိုလ္ေစတနာက အက်ိဳးေပးတဲ့ အတြက္ တည္ပင္နတ္ႀကီးရွိရာ မဟာဝိဟာရေက်ာင္းအနီး စရည္းပင္ႀကီးမွာ နတ္၌ျဖစ္ေသာ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္မ်ားျပည့္စံုတဲ့ ဘုမၼစိုးနတ္ႀကီးျဖစ္သတဲ့ကြယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အလွဴရွင္က ေစတနာသန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ပါလွ်င္ အလွဴဆိုတာ အက်ိဳးမေပးဘူးရယ္လို႔ မရွိေကာင္းပါဘူး၊ ဥပရိပဏၰာပါဠိေတာ္ ဒကိၡဏဝိဘဂၤသုတ္ေတာ္မွာ -
                        ဘဝိႆႏိၲ ေခါ ပနာနႏၵာ အနာဂတမဒၶါနံ ေဂါၾတဘုေနာ ကာသာဝ ကဏၭာ ဒုႆီလ ပါပဓမၼာ၊ ေတသု ဒုႆီေလသု သံဃံ ဥဒၵိႆ ဒါနံ ဒႆႏိၲ၊ တဒါပါဟံ အာနႏၵ သံဃဂတံ ဒကိၡဏံ အသေခ်ၤယ် အပၸေမယ်ံ ဝဒါမိ- လို႔ ဘုရားရွင္ ေဟာထားတယ္ မဟုတ္လားကြယ့္

                        မွန္ပါ - အဲဒီဘုရားရွင္ ေဟာထားတဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုလည္း မိန္႔ေတာ္မူ ပါဦး ဘုရား

                        အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ေနာင္ေသာအခါ ရဟန္းေယာင္မွ်သာျဖစ္၍ သကၤန္း လည္ပင္းမွာပတ္ထားေသာ သီလမရွိတဲ့ ရဟန္းယုတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာလိမ့္မယ္၊ ထိုရဟန္းယုတ္မ်ားကုိ သံဃာ အမွတ္ထားၿပီး လွဴဒါန္းပူေဇာ္ခဲ့လွ်င္ မေရတြက္ႏိုင္ မႏိႈင္းယွဥ္ႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးရွိတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္ကြယ္

                        သည္လိုဆို တပည့္ေတာ္ နည္းနည္း ေစာဒကတက္ခ်င္ပါေသးတယ္၊ လွ်ာရွည္တယ္လို႔ေတာ့ ေအာက္ေမ့ေတာ္မမူပါႏွင့္ ဘုရား

                        မေအာက္ေမ့ပါဘူးေလ၊ ေျပာမွာသာေျပာပါ


                                      ေျမေကာင္းေျမသန္႔ ေရြးစိုက္ပါ

                        သံဃာေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးမွာ ပုညေကၡတံၱ အႏုတၱရံ ပါတယ္၊ မဟုတ္လားဘုရား

                        ေအး-ပါတယ္ေလ၊ အဲဒါ ဘာျဖစ္တုန္း

                        သံဃာေတာ္ဟာ တစ္ေလာကလံုးရဲ႕ ေကာင္းမႈတည္းဟူေသာ မ်ိဳးေစ့ကိုစိုက္ပ်ိဳးရာ လယ္ေျမယာေျမႏွင့္ တူတယ္လို႔ဆိုကိုးဘုရား၊ လယ္ေျမယာေျမဟာ ေျမၾသဇာထက္သန္ေကာင္းမြန္ပါမွ စိုက္ပ်ိဳးသေလာက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းပါတယ္ ဘုရား၊ ႏြာခြာလည္းတံုး၊ က်က္တီးကုန္း၊ သံုးတင္းႀကဲမွ တစ္ခြဲရ ဆိုတဲ့ ေျမမ်ိဳးက်ေတာ့ စိုက္ပ်ိဳးသေလာက္ အက်ိဳးမျဖစ္ထြန္းဘူးေပါ့ဘုရား၊ သံဃာေတာ္ရဲ႕ ေျမၾသဇာဟာ ဘာလဲဆိုေတာ့ သီလလို႔ ဆိုရမွာပါပဲဘုရား

                        ဆိုရမွာပါပဲ မလုပ္ပါနဲ႔၊ သီလပါပဲကြယ္

                        ဒါေတာ့ တပည့္ေတာ္က ဓကန္မေျပာႏိုင္လို႔ ဆိုရမွာပါပဲ လို႔ သံုးရတာကိုး ဘုရား

                        ဧကန္မေျပာႏိုင္စရာမရိွပါဘူး၊ သံဃာေတာ္ရဲ႕ ေျမၾသဇာဟာ သီလျဖစ္ေၾကာင္း သဂါထာ ဝဂၢသံယုတ္ ဣႆတၱသုတ္မွာ ဘုရားေဟာရွိပါတယ္ ကြယ့္

                        ဟုတ္လား၊ အဲဒီသုတ္ကို တပည့္ေတာ္နာခ်င္လိုက္တာဘုရား

                        နာခ်င္လည္း ေျပာျပရေသးတာေပါ့ကြယ္၊ ဘုရားသခင္ သာဝတၳိျပည္မွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ကာလက ေကာသလမင္းႀကီးဟာ ဘုရားရွင္ထံခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ျပႆနာတစ္ခုေလွ်ာက္ထားတယ္၊ သူေလွ်ာက္ထားတဲ့ ျပႆနာကဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္ထံ အလွဴေပးလွဴသင့္ပါသလဲ ဆိုတဲ့ျပႆနာပဲကြယ့္၊ သည္ျပႆနာေလွ်ာက္ထားေတာ့ ဘုရားရွင္က မိမိၾကည္ိဳတဲ့ပုဂၢိဳလ္ထံ ေပးလွဴသင့္တယ္လို႔ ေျဖၾကားေတာ္မူတယ္၊ ေကာသလမင္းႀကီးက ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုလွဴရင္ အက်ိဳးႀကီးမားပါသလဲလို႔ ထပ္ၿပီးေလွ်ာက္ထားပါတယ္၊ သည္ေတာ့ ဘုရားရွင္က သီလရွိေသာပုဂၢိဳလ္အား ေပးလွဴလွ်င္ အက်ိဳးတရားႀကီးမားတယ္၊ သီလမရွိေသာပုဂၢိဳလ္အား ေပးလွဴလွ်င္ အက်ိဳးတရားမႀကီးမားဘူးလို႔ ေျဖၾကားေတာ္မူတယ္ကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္ ေကာင္းမႈတည္းဟူေသာ မ်ိဳးေစ့ရဲ႕ ေျမၾသဇာဟာ သီလပဲလို႔ မွတ္သင့္တာေပါ့

                        မွန္ပါ - ဝမ္းသာလွပါတယ္ဘုရား၊ ဆက္ၿပီးေလွ်ာက္ထားပါရေစဦး၊ ေကာင္းမႈတည္းဟူေသာ မ်ိဳးေစ့ရဲ႕ ေျမၾသဇာဟာ သီလျဖစ္ေလေတာ့ သီလမရိွတဲ့ ရဟန္းယုတ္ေတြကို လွဴလွ်င္ ဘယ္ပံုဘယ္နည္း အက်ိဳးႀကီးတယ္ဆိုတာ တပည့္ေတာ္ သိခ်င္ပါတယ္ ဘုရား

                        သည္အေမးကို ဥပမာႏွင့္ေျဖၾကစို႔ကြယ္၊ ေျမၾသဇာအင္မတန္ ထက္သန္ေကာင္းမြန္တဲ့ လယ္ေျမယာေျမမွာ စိုက္ပ်ိဳးခဲ့လွ်င္ မ်ိဳးေစ့က်႐ံုႏွင့္ ျဖစ္ထြန္းႏိုင္တယ္၊  သို႔ေသာ္လည္း ေပါင္းသင္ျခင္း, ေျမေတာင္ေျမွာက္ျခင္း စည္ျဖင့္ ဂ႐ုတစိုက္မျပဳခဲ့လွ်င္ ျဖစ္ထြန္းလာတဲ့အပင္ဟာ စိတ္ထင္သေလာက္ မႀကီးပြားဘူး၊ ဒါဟာ ယခုစိုက္ပ်ိဳးေရးေခတ္မွာ လက္ေတြ႔ပဲကြယ့္၊ သည္ဥပမာအတိုင္း အလြန္ေျမၾသဇာထက္သန္ေကာင္းမြန္တဲ့ ဘုရား ရဟႏၱာတို႔ထံမွာ မ်ိုးေစ့ႏွင့္တူတဲ့ အလွဴဒါနကိုလွဴေသာ္လည္း လွဴေသာသူ ေစတနာခ်ိဳ႕တဲ့ခဲ့လွ်င္ အက်ိဳးက်ေတာ့ ႀကီးပြားသင့္သေလာက္ မႀကီးပြားဘူး၊ ထို႔အတူ က်တ္တီးကုန္းျဖစ္လို႔ ဘာမွ်စိုက္ပ်ိဳးမျဖစ္တဲ့ ေျမပင္ျဖစ္ေစ စိုက္ပ်ိဳးတဲ့သူက ေျမၾသဇာထည့္ျခင္း, ေရေလာင္းျခင္း,ေျမေတာ္ေျမွာက္ျခင္း, ေပါင္းသင္ျခင္း စသည္ကို ျပဳလုပ္ေပးခဲ့လွ်င္ အဲသည္ေျမည့ံကေသာ္လည္း ထြားက်ိဳးင္းတဲ့အပင္မ်ား ျဖစထြန္းလာႏိုင္တယ္၊ ဒါဟာလည္း ယခုေခတ္မွာ လက္ေတြ႔ပဲမဟုတ္လားကြယ့္၊ သည္ဥပမာအတူ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္က အလဇၨီ ဒုႆီလ ပါပဘိကၡဳပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အလွဴရွင္ေစတနာသန္႔ရွင္းလွ်င္ အက်ိဳးက်ေတာ့ ႀကီးမားတာေပါ့ကြယ္၊ သည္ေနရာမွာ ဒကၡိဏဝိသုဒိၶ ေလးပါးကို သတိျပဳထားသင့္သကြယ့္

                        ဒကၡိဏဝိသုဒိၶ ေလးပါးဆိုတာ ဘယ္လိုပါလဲ ဘုရား



                                                                ဒကၡိဏဝိသုဒိၶ ေလးပါး

                        ဒကၡိဏဝိသုဒိၶ ေလးပါးဆိုတာ စင္ၾကယ္ေသာ အလွဴဒါန ေလးမ်ိဳးလို႔ ဆိုလိုတယ္၊ အလွဴဒါန စင္ၾကယ္မႈဟာ ေလးမ်ဳးိရွိတယ္ကြယ့္၊ ေလးမ်ိဳးဆိုတာ-
                        ၁။         ဒါယကာေၾကာင့္ စင္ၾကယ္တာရယ္၊
                        ၂။         အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေၾကာင့္ စင္ၾကယ္တာရယ္၊
                        ၃။         ႏွစ္ပါးစံုေၾကာင့္ စင္ၾကယ္တာရယ္၊
                        ၄။         ႏွစ္ပါးစံုေၾကာင့္ မစင္ၾကယ္တာရယ္၊
ေပါင္း ေလးပါးေပ့ါကြယ္၊ အဲသည္ေလးပါးအနက္(၁) အခ်ိဳ႕ေသာ အလွဴဟာ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သီလရွိျခင္း, ေစတနာသန္႔ရွင္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ စင္ၾကယ္တယ္၊ (၂) အခ်ိဳ႕ေသာ အလွဴဟာ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ သီလမရွိေသာ္လည္း အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သီလစသည္ရွိမႈေၾကာင့္ စင္ၾကယ္တယ္၊ (၃) အခ်ိဳ႕ေသာ အလွဴဟာ အလွဴခံ, အလွဴေပး ႏွစ္ပါးစံု သီလစသည္ ျပည့္စံုမႈေၾကာင့္ စင္ၾကယ္တယ္၊ (၄) အခ်ိဳ႕ေသာ အလွဴဟာ အလွဴခံ, အလွဴေပး ႏွစ္ပါးစံု သီလစသည္ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈေၾကာင့္ မစင္ၾကယ္ဘူး၊ ဒကိၡဏဝိဘဂၤသုတ္မွာ ဒါနစင္ၾကယ္မႈေလးမ်ိဳး ဘုရားရွင္ေဟာထားတဲ့အတြက္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ဟာ အလဇၨီ ဒုႆီလ ပါပပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေစ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သီလ, သဒၶါတရား သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္လွ်င္ အလွဴဟာ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္တာပဲ၊ သည္အေၾကာင္းကို ဒကၡိဏဝိဘဂၤသုတ္မွာ-
                        ေယာ သီလဝါ ဒုႆီေလသု ဒဒါတိ ဒါနံ၊
                   ဓေမၼန လဒၶံ သုပၸသႏၷစိေတၱာ။
                   အဘိသဒၶဟံ ကမၼဖလံ ဥဠာရံ၊
                   သာ ဒကၡီဏာ ဒါယကေတာ ဝိသုဇၩတိ-
လို႔ ေဟာေတာ္မူထားသကြယ့္

                        အနက္က ဘယ္လိုပါတဲ့လဲဘုရား

                        အနက္ကေတာ့ သည္လိုတဲ့ကြယ္၊ ေယာ သီလဝါ - အၾကင္သီလရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္၊ ဓေမၼန -တရားသျဖင့္၊ လဒၶံ -ရအပ္ေသာပစၥည္းကို၊ သုပၸသႏၷစိေတၱာ - ေကာင္းစြာၾကည္လင္ေသာစိတ္ ရွိသည္ျဖစ္၍၊ ဥဠာရံ - ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ၊ ကမၼဖလံ - ကံ၏အက်ိဳးကို၊ အဘိသဒၶဟံ - အလြန္ယံုၾကည္သည္ျဖစ္၍၊ ဒုႆီ ေလသု- ဒုႆီလပုဂၢိဳလ္တို႔၌၊ ဒါနံ - အလွဴကို၊ ဒဒါတိ- ေပးလွဴ၏၊ သာ ဒကၡိဏာ - ထိုအလွဴသည္၊ ဒါယကေတာ - အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ေၾကာင့္၊ ဝိသုဇၩတိ စင္ၾကယ္ေလ၏ တဲ့ကြယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အလွဴဆိုတာ ဒါနံ နာမ ယႆ ကႆစိ န နိဝါရိတံ လို႔ ဆိုတဲ့အတိုင္း ဒုႆီလေသာ သုႆီလေသာ လူေသာ ေခြးေသာ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ပင္ျဖစ္ေစ မေပးလွဴအပ္လို႔ မတားျမစ္ေကာင္းဘူး၊ အယုတ္အလတ္အျမတ္မေရြး ေပးလွဴသင့္တယ္လို႔ မွတ္ေတာ့တာေပါ့ကြယ္

                        မွန္ပါ-ဝမ္းသာလွပါၿပီ ဘုရား၊ သာဓု - သာဓု - သာဓု


***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၁၅) -အရာမ္တြင္းႏွင့္ ထီးဖိနပ္


***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (စာမ်က္ႏွာ ၁၀၆-၁၁၉)မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ဤ အေမး-အေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

ကပိၸယ ေမာင္ရဲ
https://www.facebook.com/yewin.tun.71
http://kpymgye.blogspot.com/
 

Friday, August 24,2012        11:30 am

0 comments:

Post a Comment