Monday, February 18, 2013

ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ အစားေလးမ်ိဳး



                        တပည့္ေတာ္ ကသာၿမိဳ႕ကိုေရာက္ေတာ့ ကသာၿမိဳ႕ သိ ၤဂီရပ္ ကိုညိဳဝင္းက ျပႆနာတစ္ခု ေလွ်ာက္ထားတယ္ဘုရာ့

                        ဘယ္လို ျပႆနာလဲကြယ့္

                        ျပႆနာက အျခားမဟုတ္ပါဘူး၊ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရား ေရးသားေတာ္မူတဲ့ မဃေဒဝလကၤာသစ္ကို သူၾကည့္႐ႈေလ့လာတဲ့အခါ 
စာပိုဒ္ ၄၂၅-မွာ-
                        ရွင္ႏွင့္မေတာ္၊ ပစၥည္းေမွ်ာ္၍၊ မေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္၊ ေျမၾကန္တက္က၊ နကၡတ္ပညာ၊ ေစပါဒူတ၊ အဂၤဝိဇၨာ၊ တိရစာၦျဖင့္၊ ယုတ္မာဝမ္းေရး၊ သက္ေမြးၾကျငား၊ ေလ့က်က္မွားသည္၊ ငံု႔စား,ေမာ္စား၊ အေမွ်ာ္စားႏွင့္၊ ေထာင့္စားေခၚ႐ိုး၊ ရဟန္းဆိုးတို႔၊ စားမ်ိဳးေလးျဖာ” ဆိုတဲ့ အစားေလးမ်ိဳးကို ေတြ႔ပါသတဲ့၊

 ရဟန္းဆိုးတို႔ စားမ်ိဳးေလးျဖာ လို႔ ဖြဲ႔ဆိုထားတဲ့အတိုင္း 
သည္အစားေလးမ်ိဳးဟာ ရဟန္းေကာင္းတို႔ စားတာမဟုတ္မွန္းေတာ့သိတယ္၊ ငံု႔စား, ေမာ္စား, အေမွ်ာ္စား, ေထာင့္စားဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုမွန္း မသိဘူးတဲ့၊ သူ႔ရဲ႕အေမးကို တပည့္ေတာ္ မွတ္လာခဲ့တယ္၊ အဲဒါ ဆရာေတာ္ အေျဖေပးပါဦး

                        သည္ျပႆနာက သူ႔စာထဲမွာ အေျဖပါၿပီးသားပဲကိုးကြယ့္

                        ဘယ္လို ပါသလဲဘုရာ့

                        ရွင္ႏွင့္မေတာ္၊ ပစၥည္းေမွ်ာ္၍ဆိုတဲ့အတိုင္း ရဟန္းျဖစ္ပါလ်က္ႏွင့္ ရဟန္းေတာ္မသင့္ေတာ္ လာဘ္လာဘကိုေမွ်ာ္ေသာ (၁) ေျမၾကန္အတက္၊ (၂) နကၡတ္အတက္၊ (၃) အေစအပါးခံျခင္း၊ (၄) အဂၤဝိဇၨာအတက္မ်ားျဖင့္ အသက္မေမြးေကာင္းဘူး၊ (၁)ေျမၾကန္အတက္ႏွင့္အသက္ေမြးလွ်င္ ငံု႔စားတယ္လို႔ေခၚတယ္၊ (၂) နကၡတ္အတက္ျဖင့္ အသက္ေမြးလွ်င္ ေမာ့စားတယ္လို႔ ေခၚတယ္၊ (၃) အေစအပါးခံၿပီး အသက္ေမြးလွ်င္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ ေမွ်ာ္စားတယ္လို႔ ေခၚတယ္၊ (၄) အဂၤဝိဇၨာအတက္ျဖင့္ အသက္ေမြးလွ်င္ အေထာင့္ေလးမ်က္ႏွာကို လွည့္စားသူလို႔ေခၚသတဲ့၊ အဲဒါ အေျဖပဲေပါ့ကြယ္

                        လကၤာမွာ အဂၤဝိဇၨာ တိရစာၦျဖင့္လို႔ ေရးထားပါတယ္၊ တိရစၦာဆိုတာ တိရစၦာန္ႏွင့္တူတယ္လို႔ ေျပာတာလားဘုရား

                        တိရစာၦန္ဆိုတာ တိရ-အစာၦန ပုဒ္ပဲကြယ့္၊ တိရဆိုတဲ့ပုဒ္က ဖီလာကို ေဟာတယ္၊ အစာၦနဆိုတဲ့ပုဒ္က သြားတက္တက္လို႔ေဟာတယ္၊ တိရစာၦန္သတၱဝါဟာ လူလို မိုးေပၚကိုဦးေခါင္းထားၿပီး တည့္တည့္မတ္မတ္ မသြားတက္ဘူး၊ မိုးကိုေက်ာေပးၿပီး ဖီလာသြားတက္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ တိရစာၦန္လို႔ေခၚတာတဲ့၊ ယခုလကၤာမွာပါဝင္တဲ့ တိရစာၦန္ကလည္း မဂ္ဖိုလ္ဆီကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္မသြားတက္ဘူး၊ မဂ္ဖိုလ္ရဲ႕ဆန္႔က်င္ဘက္ ဖီလာသြားတက္တယ္၊ ေျမၾကန္အတက္, နကၡတ္အတက္, အဂၤဝိဇၨာအတက္, အေစအပါးခံျခင္းမ်ားဟာ မဂ္ဖိုလ္ႏွင့္ ဖီလာဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္လို႔ အဂၤဝိဇၨာ တိရစာၦန္ျဖင့္ ယုတ္မာဝမ္းေရး လို႔ ဖြဲ႔ဆိုထားျခင္း ျဖစ္တယ္ကြယ့္

                   သည္လကၤာကို ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ သူ႔စိတ္ကူးအတိုင္း ေရးတာလား၊ အမွီရွိလို႔ ေရးတာလား ဘုရား

                        သည္လကၤာကို ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ႔အထင္ႏွင့္ေရးတာမဟုတ္ပါဘူး၊ အမွီရွိလို႔ေရးတာေပါ့ကြယ့္

                        ဘယ္က်မ္းကို မွီပါသလဲ ဘုရား

                        ခႏၶဂၢ သာရိပုတၱသံယုတ္ သုစိမုခီသုတ္ကို မွီတာပဲကြယ့္

                        အဲသည္မွီရာ က်မ္းရင္းအဆိုကို နာပါရေစဘုရား


                                                                      သုစိမုခီသုတ္

                        အခါတစ္ပါး ရွင္သာရိပုတၱရာဟာ နံနက္အခ်ိန္ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕တြင္း ဆြမ္းခံဝင္ေတာ္မူသတဲ့၊ ဆြမ္းခံၿပီးေတာ့ နံရံတစ္ခုကိုမွီၿပီး ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေနတုန္း သုစိမုခီအမည္ရတဲ့ ပရိဗိုဇ္မဟာ ရွင္သာရိပုတၱရာ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရာအနီး ခ်ဥ္းကပ္လာၿပီး သည္လိုျပက္ရယ္စကားေျပာသတဲ့၊ 
အရွင္ရဟန္း၊ ဘယ့္ႏွယ့္၊ ငံု႔ၿပီး ဆြမ္းစားပါသလား တဲ့၊ 
သည္ေတာ့ ရွင္သာရိပုတၱရာက ငံု႔မစားပါဘူး လို႔ ျပန္ေျပာသတဲ့၊ 

ငံုမစားလွ်င္ ေမာ့စားတာပါလားလို႔ ေျပာျပန္တယ္၊ 
ရွင္သာရိပုတၱရက ေမာ့လို႔လည္း မစားဘူး လို႔ ျပန္ေျဖတယ္၊ 

ငံု႔လို႔လည္းမစား၊ ေမာ့လို႔လည္းမစားလွ်င္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာကို လွည့္စားပါးသလား လို႔ေမးျပန္တယ္၊ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာကိုလည္း လွည့္မစားဘူးလို႔ ျပန္ေျဖေတာ့ 

ပရိဗိုဇ္မက သို႔ျဖစ္လွ်င္ အေထာင့္အရပ္ကို လွည့္စားပါသလား လို႔ ေမးျပန္တယ္၊ 
အေထာင့္အရပ္ကို လွည့္မစားဘူး လို႔ ျပန္ေျဖေတာ့ 

ပရိဗိုဇ္မက သည္လိုဆို အရွင္ ဘယ္သို႔စားပါသလဲ လို႔ ေမးသတဲ့၊

                        ရွင္သာရိပုတၱရာက 
ႏွမ-ေျမၾကန္အတက္ျဖင့္ အသက္ေမြးသူတို႔ုကို ေအာက္သို႔ ငံု႔စားသူလုိ႔ဆိုအပ္တယ္၊ 
နကၡတ္အတက္ျဖင့္ အသက္ေမြးသူတို႔ကို အထက္သို႔ ေမာ့၍စားသူတို႔လို႔ဆိုအပ္တယ္၊ 
အေစအပါးအမႈျဖင့္ အသက္ေမြးသူတို႔ကို အရပ္ေလးမ်က္ႏွာသို႔လွည့္၍စားသူတို႔လို႔ ဆိုအပ္တယ္၊ 
အဂၤဝိဇၨာအတက္ျဖင့္ အသက္ေမြးသူတို႔ကို အေထာင့္အရပ္သို႔လွည့္၍စားသူတို႔လို႔ ဆိုအပ္တယ္၊ 
ႏွမ-ငါကား ဤေလးမ်ိဳးျဖင့္ အသက္မေမြး၊ တရားသျဖင့္ ဆြမ္းရွာ၍ အသက္ေမြးတယ္ လို႔ ျပန္လည္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူသတဲ့၊ 

သည္အခါ ပရိဗိုဇ္မဟာ ရဟန္းမ်ားအေပၚၾကည္ညိဳၿပီး
ရဟန္းမ်ားကို ဆြမ္းေလာင္းလွဴၾကပါ၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ တရားႏွင့္အေလ်ာ္ အျပစ္မရွိေသာအစာကိုသာ စားၾကပါတယ္ လို႔ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕အတြင္း လွည့္လည္ေျပာၾကားသတဲ့၊ ဒါဟာ လကၤာရဲ႕ မွီရာက်မ္းရင္းအဆိုပဲကြယ့္

                        မွန္ပါ - လြန္စာ ဝမ္းေျမာက္လွပါတယ္ ဘုရား

                        သာဓု- သာဓု- သာဓု

***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၁၁) -မသာမာေျဖ စာေအာင္ပုဂၢိဳလ္မ်ား


***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (စာမ်က္ႏွာ  ၈၂-၈၆) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ယခု အေမးအေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

ကပိၸယ ေမာင္ရဲ
https://www.facebook.com/yewin.tun.71
http://kpymgye.blogspot.com/
 

Tuesday, August 21,2012        10:55 am



0 comments:

Post a Comment