Wednesday, February 20, 2013

အရာမ္တြင္းႏွင့္ ထီးဖိနပ္ (အပိုင္း၂)


စိမ္ေရသင့္ျခင္း စိမ္ေရခ်ျခင္း

                        ျမန္မာေဆးေလာကမွာ စိမ္ေရသင့္ျခင္း, စိမ္ေရခ်ျခင္းဆိုတာ ထင္ရွားရွိပါတယ္၊ ေျမအတြင္းမွာနစ္ျမဳပ္ေနတဲ့ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ား၊ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားအေပၚ နင္းေက်ာ္မိျခင္း၊ တရားပိဋကတ္ေတာ္မ်ား ပ်ံ႕လြင့္ေနသည္ကို နင္းေက်ာ္မိျခင္း၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားအသံုးအေဆာင္ သပိတ္ကြဲ, သကၤန္းစုတ္, ယပ္ေတာင္, ဖိနပ္မွစၿပီး ေျမ၌တင္က်န္ေနသည္ကို နင္းေက်ာ္မိျခင္း၊ ရတနာသံုးပါးႏွင့္စပ္တဲ့ သံ, ေၾကး, ေရႊ, ေက်ာက္, ေၾကး, သခြဲ,  ခတ္ျပာ, ဆား, သၾကား, ေထာပတ္, ေဘာဇဥ္မ်ားကို ယူေဆာင္သံုးစားမိျခင္း၊ ဘုရားပိုင္ သံဃာပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို အမွတ္မဲ့ ယူေဆာင္သံုးစြဲမိျခင္း၊ ရတနာသံုးပါး မိဘဆရာသမားတို႔ရဲ႕ အဦးအဖ်ားကို စားေသာက္မိျခင္း၊ အိပ္ရာေပၚတက္ေရာက္မိျခင္း၊ အရိပ္ကို နင္းေက်ာ္မိျခင္း၊ လွည့္ဖ်ားေျပာဆိုမိျခင္း၊ ျပန္လွန္ေျပာဆိုမိျခင္း၊ တႏၲရ, မႏၲရဆရာမ်ား စီရင္ျမဳပ္ႏွံထားေသာ အင္းစသည္တို႔ကို ေက်ာ္နင္းမိျခင္း၊ မတရားသက္ေသလုိက္မိျခင္း၊ နတ္မ်ားကို ျပစ္မွားက်ဴးလြန္မိျခင္း၊ ဤအျပစ္မ်ားကို က်ဴးလြန္သူဟာ စိမ္ေရသင့္တက္သတဲ့ဘုရား။

                        လူတစ္ေယာက္မွာ စိမ္ေရသင့္ေနတယ္ဆိုလွ်င္ က်န္းမာေရးပ်က္စီးျခင္း, အၿခံအရံမ်ားပ်က္စီးျခင္း, စီးပြားပ်က္စီးျခင္း, အာဏာပ်က္စီးျခင္း, အယူပ်က္စီးျခင္း, အက်င့္ပ်က္စီးျခင္းဆိုတဲ့ ဗ်သနတရားမ်ိဳးေတြ ဆိုက္ေရာက္လာတက္ပါသတဲ့၊ က်ေရာက္လာတဲ့ ဒီဗ်သနတရားမ်ိဳးကိုလည္း ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ဘယ္လိုမွ် ကုစားလို႔မရတက္ဘူးတဲ့ဘုရား၊ ဒါေၾကာင့္ နာတာရွည္ေရာဂါစြဲကပ္ေနလွ်င္ အဲဒီေရာဂါေပ်ာက္ကင္းေအာင္၊ စီးပြားပ်က္စီးလွ်င္ စီးပြားတိုးတက္လာေအာင္၊ ကံအားနည္းပါးေနလွ်င္ ကံအင္အား တိုးတက္ေအာင္ စိမ္ေရမွာ ခ်ရမယ္လို႔ ေလာကီေဆးက်မ္းမ်ားမွာ ဆိုထားပါတယ္ ဘုရား၊ ဒီေဆးက်မ္းအဆိုကို ေလးစားေသာအားျဖင့္ ေရွးအခါက မင္းမ်ားဘိသိက္ မသြန္းမီ စိမ္ေရခ်ပါသတဲ့၊ သာသနာေတာ္အတြင္း ဝင္ေရာက္ေတာ့မည့္ သာမေဏေလာင္းမ်ားလည္း လူ႔ဘဝကစိမ္ေရသင္ခဲ့လွ်င္ စိမ္ေရကင္းစင္ၿပီး သာသနာေတာ္အတြင္းမွာ ကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ ေပ်ာ္ေမြ႔ႏိုင္ေအာင္ စိမ္ေရခ်ၾကတယ္ ဘုရား၊ မဂၤလာဦးအခါမွာလည္း လုပ္စီးပြား  ကိုင္စီးပြား တိုးတက္ေအာင္ရယ္လု႔ိ စိမ္ေရခ်ၾကတယ္ဘုရား

                        စိမ္ေရခ်ေတာ့ ဘယ္လိုခ်ရသတဲ့လဲကြယ့္

                        မွန္ပါ - စိမ္ေရဆိုကတည္းက ဒီအယူအဆဟာ ဗုဒၶရဲ႕အယုအဆမဟုတ္၊ ျဗဟၼဏတို႔ရဲ႕ ဥဒကသုဒိၶအယူအဆမ်ိဳးဆိုတာေတာ့  သိသာေနတယ္ေပါ့ဘုရား

                        ဥဒကသုဒၶိ အယူအဆမ်ိဳးဆိုတာက ဘာလဲကြယ့္

                        ေရျဖင့္ စင္ၾကယ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ျဗဟၼဏတို႔ရဲ႕ အယူအဆေပါ့ဘုရား၊ ရႊံ႕ စတဲ့ အညစ္ေၾကးေတြ ၿငိက္ကပ္ေနလွ်င္ ေရးေဆးေတာ့စင္ၾကယ္သြားသလို စိတ္အညစ္အေၾကးေတြ ေရာဂါ စတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြကိုလည္း ေရျဖင့္ စင္ၾကယ္ေစႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆတဲ့အယူအဆမ်ိဳးကို ဥဒကသုဒၶိ အယူအဆမ်ိဳးလို႔ လြယ္လြယ္ေခၚၾကတာပါပဲ ဘုရား၊ ပရိတ္ေရဆုိတာလည္း ဒီဥဒကသုဒၶိအယူအတြင္း ပါဝင္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္ဆိုႏိုင္ပါတယ္၊ ဒီအယူအဆဟာ ေရွးေရွးတုန္းကတည္းက ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ စိမ္႔ဝင္ေနတယ္ဘုရား၊ ဘိသိက္သြန္းျခင္း, ေရမန္းေသာက္ျခင္း, ေရစင္ဖ်န္းျခင္း, ေရပက္ကစားျခင္း ဆိုတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ဥဒကသုဒၶိအယူအဆမ်ိဳးခ်ည္းပဲဘုရား၊ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ေဆးဂိုဏ္း, အင္းဂိုဏ္း, သိဒၶိဂိုဏ္း, ဣဒိၶဂိုဏ္းမ်ားက  အသံုးျပဳေနၾကတယ္ ဘုရား

                        ဟုတ္တာေပါ့ကြယ္၊ ေဆးဂိုဏ္း, အင္းဂိုဏ္း, သိဒၶိဂိုဏ္း, ဣဒိၶဂိုဏ္းဆိုကတည္းက ျဗဟၼာတို႔ရဲ႕ မႏၲရ, မႏၲရအသြင္ကို ေဆာင္ေနတာကိုး၊ ႐ိုး႐ိုးဗိေႏၶာဆရာ ဓာတ္ဆရာမဟုတ္ဘဲ ဂိုဏ္းဆရာဆိုလွ်င္ေတာ့ တႏၲရ, မႏၲရ ဝါဒပဲျဖစ္ရေပမေပါ့၊ ကိုင္း-ကိုယ္ေတာ့္ စိမ္ေရခ်ပံုကို ဆက္ေျပာစမ္းပါဦး

                        ဆရာမ်ား စိမ္ေရခ်ပံုကေတာ့ ေရွးဦးစြာ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းတဲ့ေရကို ခပ္ယူရပါတယ္၊ အဲဒီေရထဲမွာ နံခုႏွစ္ပါး, ပန္းခုႏွစ္မ်ိဳး စိုက္ထိုးထားရပါတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဆရာက ေရခ်မ္းခြက္ကို လက္ဝဲလက္ျဖင့္ကိုင္၊ ပန္းမ်ားကို လက္ယာျဖင့္ဆုပ္ကိုင္ၿပီး စိမ္ေရခ်စာမ်ားကို ပါးစပ္ကရြတ္ဆိုရင္း ပန္းျဖင့္ ေရကိုဆြတ္ၿပီး ဖ်န္းေပးတာပဲဘုရား

                        စိမ္ေရခ်စာကိုလည္း ဆိုျပစမ္းပါဦး၊ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား ဗဟုသုတရတာေပါ့ကြယ္

                        စိမ္ေရခ်စာဟာ မူအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္ဘုရာ့၊ မူတစ္ခုကေတာ့ အခုရြတ္ဆိုျပပါမယ္



                                                                            စိမ္ေရခ်စာ

                        သီတာေရဖ်န္း၊ ေအးစိမ့္ခ်မ္းမႈ၊ ပန္းမ်ိဳးခုနစ္ပါး၊  ခယားကုကိၠဳ၊ စိမ္းညိဳေျမဇာ၊ ေသာၾကာနံသီး၊ ထည့္ၿပီးတစ္ခန္း၊ ညြန္႔လန္းသေျပ၊ မေသြထန္းအုန္း၊  သံုးသံုးအမွ်၊ ကမၻာ့ေဆာင္ပန္း၊ ထံုးတမ္းရွိရာ၊ ဘုရားစိမ္ေရ၊ တရားစိမ္ေရ၊ သံဃာစိမ္ေရ၊ မာတာပိတ အမိအဖစိမ္ေရ၊ ဆရာသမားစိမ္ေရ၊ စိမ္ေရရွိသမွ်အေပါင္း၊ မေကာင္းအႏၲရာယ္၊ ကိုယ္ဝယ္မေရာက္၊ ျဖစ္ေစေသာဝ္။

                        ဥံဳ-ဘဒၵကမၻာ၊ ေပၚဦးစြာက၊ သဒၶါၾကည္ျဖဴ၊ လူတို႔ျပည္မွာ၊ ကပ္ေရာက္လာသည့္၊ ေရာဂါအေပါင္း၊ မေကာင္းအိမ္မက္၊ သက္သည့္အေန၊ ဤစိမ္ေရကို၊ မေသြတကယ္၊ ရန္မ်ိဳးကြယ္ေအာင္၊ ပယ္မည္ယခု လာသတည္း။

                        ဥံဳ - ဘုရား-တရား-သံဃာ၊ ရတနာမ်ိဳး၊ ပုထိုးဂူေက်ာင္း၊ တန္ေဆာင္းဇရပ္၊ ျပာသာဒ္ေစတီ၊ သရီကိုယ္စား၊ သိမ္ေက်ာင္းမ်ားလည္း၊ ျပစ္မွားတစိ၊ နင္းေက်ာ္မိ၍၊ သင့္သည့္အေန၊ ဤစိမ္ေရသည္၊ မေသြခဏ ေလ်ာေစသား။

                        ဥံဳ-ပုဆိုးၾကြက္ခဲ၊ မလြဲဝတ္ဆင္၊ မီးေနအိမ္ေအာက္၊ အေလ်ာက္အလ်ား၊ သြားမိေခ်ဖူး၊ တစ္ေထြဘူး, ဖ႐ံု၊ ဝင္တံုေလျငား၊ ေလွခါးလက္ကသံုး၊ ကုန္းလွ်ိဳးမိက၊ သင့္သည့္အေန၊ ဤစိမ္ေရလည္း၊ မေသြခဏ ေလ်ာေစသား။

                        ဥံဳ-ေရႊေငြဖလ္မွန္၊ ေက်ာက္သံပတၱျမား၊ ဖလားလင္ပန္း၊ တစ္ခန္းအေလ်ာက္၊ ေယာက္မ, ေယာက္ခ်ိဳ၊ စဖိုခေနာက္၊ ေမွာက္ခံုေမွာက္ႏွင့္၊ အေလ်ာက္အခင္း၊ ဝက္စားက်င္းႏွင့္၊ အခင္းသြားထား၊ တိုင္မိမွား၍၊ သင့္ျငားတစ္ေထြ၊ ဤစိမ္ေရလည္း၊ မေသြခဏ ေလ်ာေစသား။

                        ဥံဳ-အဘိုး အဘြား၊ အမိအဖ၊ စသည့္တစ္ေထြ၊ ဤစိမ္ေရသည္၊ မေသြခဏ ေလ်ာေစသား။

                        ဥံဳ-ဒုႆကုဏ၊ ငွက္မ်ိိဳး စ,သား၊ မိုးဝတိန္ညင္း၊ ငွက္ပ်င္းစင္ေရာ္၊ ငွက္ေတာ္, ဥေဒါင္း၊ မေကာင္းခတ္ပုတ္၊ ငွက္ယုတ္ငွက္မာ၊ ျမည္လာညိဳးညံ၊ အသံမစဲ၊ လက္ဝဲလက္ယာ၊ ငွက္တကာလည္း၊ ေဝးရာလြင့္၍ ေပ်ာက္ေစသား။

                        ဥံဳ-သမင္,ဒရယ္၊ ေခ်ငယ္, စိုင္ဆက္၊ ဖြတ္ပုတက္ႏွင့္၊ သားျမတ္ထူးေထြ၊ ေရေနအမ်ိဳး၊ ေျမြဆိုး, ေျမြေဟာက္၊ ငန္းေျပာက္, ငန္းႀကီး၊ စပါးႀကီး, လင္းေျမြ၊ ငန္းေတာ္ေရက၊ ေျမြမ်ိဳး စသည္၊ ေၾကာက္စရာျမင္ေခ်၊ ဤစိမ္ေရလည္း၊ မေသြခဏ ေလ်ာေစသား။

                        ငါးျဖာရန္သူ၊ ဆယ္ဆူေသာဒဏ္၊ ရွစ္တန္ေသာအျပစ္၊ အညစ္ဆယ္ပါး၊ ႏွစ္ဆယ့္ငါးေဘး၊ ကင္းေဝးေစရာ၊ ဆယ့္ေျခာက္ျဖာႏွင့္၊ ကင္းကြာဥပါဒ္၊ မကပ္ဒြတိၱ ံသ၊ ဆနဝုတိ၊ မရွိကိုယ္ဝတ္၊ လြင့္ေပ်ာက္ျပယ္သည္၊ မတြယ္ရွင္းကြာ ေဝးေစသား။

                        သုခ်မ္းသာ၊ ကိုယ္၌သာလွ်င္၊ မကြာအၿမဲရွိေစသား။

                        မဃဣႏၵာ၊ အသုရာႏွင့္၊ ေဒဝါေဒေဝ၊ စသည့္ေက်ာ္ေသာင္း၊ နတ္အေပါင္းတို႔၊ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေပးေစသား။
                        တနဂၤေႏြ, တနလၤာ, အဂၤါ, ဗုဒၶဟူး, ၾကာသာပေတး, ေသာၾကာ, စေန၊ ခုနစ္ရက္ေမြးဖြား၊ ေယာက်္ား မိန္းမ၊ ဟူသမွ်လည္း၊ ျမင္ကစံုမက္၊ ရန္ဝယ္ထြက္သို႔၊ မပ်က္ေမတၱာမွ်ေစသား။

                        ဘင္နာ, စိန္, ဒန္၊ သံႏွင့္ေဆးဒန္း၊ ယမ္း,ဆား, ဒုတၱာ၊ သီလာေက်ာက္မ်ိဳး၊ ၿပီးမ်ိဳးကာယ၊ အကြယ္စ,သည္၊ ျမွဳပ္ထစက္မႈ၊ အႏုနတ္ေဆး၊ ႐ုပ္ေသးခါးလွည့္၊ လက္ဖြဲ႕အင္းေဆာင္၊ ႀကံတိုင္ေအာင္၍၊ ေဆာင္တိုင္းမၾကာ ေျမာက္ေစသား။

                        သူက်င့္သူျပဳ၊ ပညာမႈလည္း၊ မယုမယိုင္၊ မခိုင္နကၡတ္၊ စန္းျပတ္လြန္းျပတ္၊ နဝင္းျပတ္ႏွင့္၊ ၿဂိဳဟ္ျပတ္ ၿဂိဳဟ္ဝင္၊ ၿဂိဳဟ္ဆင္ ၿဂိဳဟ္နင္း၊ ၿဂိဳဟ္ခ်ဥ္း ၿဂိဳဟ္စီး၊ လဂ္စီး ၿဂိဳဟ္သြား ျမွဳပ္ထားအင္းပ်က္၊ အိပ္မက္အေပါင္း၊ မေကာင္းအသံ၊ ငွက္ပ်ံငွက္ဝဲ၊ ၾကြက္ခဲတမွ်၊ ၿဂိဳဟ္ပါပႏွင့္၊ ဆနဝုတိ၊ မရွိကိုယ္ဝတ္၊ လြင့္ေပ်ာက္ပယ္၍၊ မတြယ္ရွင္းကြာ ေဝးေစသား။

                   အူႏူအူသိမ္၊ အပိန္အေညွာ္၊ နာေသာ္အေပါင္း၊ မေကာင္းေစာစိမ္ေရ၊ မေကာင္းေသာ ဥပဒ္အႏၲရာယ္၊ မေကာင္းေသာေဘးဒဏ္တို႔သည္၊ ဗုဒၶါႏုဘာေဝန-ျမတ္စြာဘုရား၏ တန္ခိုးေတာ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဓမၼာႏုဘာေဝန-တရားေတာ္၏ တန္းခိုးအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဝိနာသႏၲဳ-ပိန္းၾကားဖတ္တြင္ ေရမတင္သကဲ့သို႔ လွ်င္ျမန္စြာ ကင္းေပ်ာက္ၾကပါေစကုန္သတည္း။


                                                            မိစိမ္ေရ ဘစိမ္ေရ

                        “စိမ္ေရခ်စာေတာ့ နားေထာင္ၿပီးၿပီ၊ ဆိုလိုရင္းကို ေျပာစမ္းပါဦးကြယ့္”

                        “ဆိုလိုရင္းကေတာ့ ေက်ာင္းဝင္း ဘုရားဝင္းအတြင္း ဖိနပ္စီး, ထီးေဆာင္းအမႈမ်ိဳးျပဳလုပ္ခဲ့လွ်င္ ျပစ္မွားလိုသည္ျဖစ္ေစ၊ မျပစ္မွားလိုသည္ျပင္ျဖစ္ေစ စိမ္ေရသင့္တက္တယ္၊ ေလာကမွာ စိမ္ေရသင့္တယ္ဆိုလွ်င္ ေလာကဝိဇၨာမ်ိဳးမို႔ သံသရာျပစ္လည္း ျဖစ္သင့္တယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ယူဆပါတယ္၊ ဆရာေတာ္က မေနာဗုဗၺမဂၤမာဂါထာႏွင့္ မဒု႒, အပဒု႒ ခြဲလိုက္ေတာ့ တပည့္ေတာ္ ဘဝင္မက်သလို ျဖစ္သြားပါတယ္ ဘုရား”

                        “ဒီလိုဆို ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ စိမ္ေရခ်စကားႏွင့္ပင္ ကိုယ္ေတာ့္ကို ျပန္ေမးပါရေစဦး”

                   “မွန္ပါ - ေမးေတာ္မူပါဘုရား”

                        ”စိမ္ေရသင့္တာဟာ သာသနာ့ေျမေပၚ က်ဴးေက်ာ္သြားလာေနသူကိုသာ မကဘူး၊ ရတနာသံုးပါး ဆရာမိဘမ်ားႏွင့္ ရွည္ၾကာစြာ ေနထိုင္ဖူးသူအခ်ိဳ႕လည္း စိမ္ေရသင့္ေရာက္တက္သတဲ့၊ ဥပမာ-မိစိမ္ေရ, ဘစိမ္ေရဆိုပါစို႔ကြယ္၊ ဒီစိမ္ေရ ဘာေၾကာင့္သင့္တာလဲ၊ မိဘႏွင့္ေန႐ံုကာမွ်ႏွင့္ သင့္တာလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူးကြယ့္၊ မိအိုဖအိုမ်ားႏွင့္ ရွည္ၾကာစြာေနရေတာ့ တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္အလိုမက်တာရွိမယ္၊ ပါးစပ္က ျပန္လွန္ေျပာဆိုမိမယ္၊ ကိုယ္အားျဖင့္ အဂါရဝမႈျပဳက်င့္မိမယ္၊ စိတ္ကျပစ္မွားမိမယ္ေပါ့၊ ဒီအျပစ္ေတြဟာ တကယ္္ေတာ့ ႀကီးႀကီးမားမား မဟုတ္ၾကဘူး၊ ဒါေပမယ့္ က်ပါမ်ားေတာ့ အိုးစရည္းႀကီးအတြင္း မိုရည္စက္ေတြျပည့္လာသလို ရက္လႏွစ္ေတြၾကာေညာင္းလာေတာ့ မေကာင္းမႈေတြျပည့္လာခဲ့တယ္၊ အဲဒါကို ေဆးဘာသာအားျဖင့္ စိမ္ေရသင့္တယ္လို႔ ေခၚလို္က္တယ္၊ ဒီဥပမာမွာ မိစိမ္ေရဘစိမ္ေရဟာ ပဒု႒ဆိုတဲ့ျပစ္မွားလိုစိတ္မပါဘဲ မသင့္ေရာက္ႏိုင္သလို ေက်ာင္းေျမ ဘုရားေျမအတြင္း ဖိနပ္စီးျခင္း၊ ထီးေဆာင္းျခင္းတို႔ကိုလည္း ဒီဥပမာအတိုင္းမွတ္သင့္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာမွန္သမွ် သတိျပဳသင့္တာက ေက်ာင္းဝင္း, ဘုရားဝင္းအတြင္း ၾကည္ညိဳစိတ္ႏွင့္ ဖိနပ္ခၽြတ္သြားလွ်င္, ထီး႐ုပ္သြားလွ်င္ သြားရင္း လာရင္း မိမိတို႔သႏၲာန္မွာ ကုသိုလ္တရားေတြ တိုးပြားလာတယ္၊ ဘာျဖစ္ျဖစ္ဆိုၿပီး ဖိနပ္စီး ထီးေဆာင္းသြားခဲ့လွ်င္ မိမိသႏၲာန္မွာ ျပစ္မွားလိုေသာ ပဒု႒စိတ္ဟာ မသိသာေသာ္လည္းေကာင္း၊ သိသိသာသာေသာ္လည္းေကာင္း ပါသြားတက္တဲ့ အတြက္ သြားရင္းလာရင္း အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္သင့္ပါတယ္”။

                        “မွန္ပါ-ဒီအေျဖကို တပည့္ေတာ္ သေဘာက်သြားပါၿပီ၊ ဒါနဲ႔ တစ္ဆက္တည္း ေလွ်ာက္ထားစရာ ရွိေနပါေသးတယ္ ဘုရား”

                        “ဘာမ်ားလဲကြယ့္-ေလွ်ာက္ထားစမ္းပါဦး”



                                                            သာသနာ့ေျမကိစၥ

                        “အခုအခါ လူဦးေရဟာ ဒီေရတက္သလို တက္ေနတယ္ ဘုရား၊ လူဦးေရ တိုးပြားလာတဲ့အတြက္ လူေတြ ေနစရာထိုင္စရာ ရွားပါးလာပါတယ္၊ ေရွးအခါကာလက ေျမေနရာ က်ယ္ဝန္းတဲ့အတြက္ သာသနာ့ေျမမ်ားကုိ အေတာ္က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္း ယူထားၾကပါတယ္၊ အေျခအေနအရ အခ်ိဳ႕ေသာ သာသနာ့ေျမမ်ားဟာ အေစာင့္အေရွာက္ မရွိေတာ့ဘဲ ေတာထေနၾကပါတယ္၊ အခ်ိဳ႕အေစာင့္အေရွာက္ ရွိပါေသာ္လည္း ေက်ာငး္ဝင္းႀကီးတစ္ခုလံုးမွာ အေစာင့္အေရွာက္ တစ္ပါးတေလမွ်သာ ရွိတက္ၾကပါတယ္၊ ဒီလို ေျမေနရာ မညီမမွ်ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အခ်ိဳ႕ဒကာမ်ားက ဘုန္းႀကီးမ်ားကို ေလွ်ာက္ထားၿပီး ေျမေနရာေတာင္းေနၾကပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ ျပႆနာက ဒကာ ေတာင္းတဲ့ ေျမေနရာကို ေပးသင့္ မေပးသင့္၊ ေပးႏိုင္ မေပးႏိုင္ ျဖစ္ေနပါတယ္ ဘုရား”

                        “အင္း- ဒီျပႆနာက  အေမး လြယ္သေလာက္ ေျဖဆိုဖို႔ မလြယ္ကူဘူးကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္ျပႆနာကို မေျဖဆိုခင္ ဂ႐ုဘဏ္, လဟုဘဏ္ကို ဦးစြာ သိထားသင့္ေသးတယ္”

                        “မွန္ပါ - မိန္႔ေတာ္မူပါ ဘုရား”

                        “ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္ကာလက သာဝတၳိျပည္ရဲ႕ အနီးမွာ ရြယ္ငယ္ တစ္ရြာရွိတယ္၊ ထို ရြာငယ္ရဲ႕ အနီးမွာလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းရွိတယ္၊ ဒီေက်ာင္းဟာ သာဝတၳျပည္ရဲ႕ အနီးမွာ တည္ေနတဲ့အတြက္ ဘုရားဖူးၾကြလာၾကတဲ့ အာဂႏၲဳကရဟန္းမ်ားလည္း မျပတ္ေရာက္တက္တယ္၊ေက်ာင္းေန ရဟန္းမ်ားဟာ အာဂႏၲဳေရာက္လာတိုင္း ေက်ာင္းအိပ္ရာေနရာမ်ားကို ခင္းေပးေနၾကရတဲ့အတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေနၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား တိုင္ျပင္ၾကၿပီး သံဃိက(သံဃာပိုင္) ေက်ာင္း, အိပ္ရာ, ေနရာတို႔ကို ရဟန္းတစ္ပါးအား သေဘာတူ ေပးလိုက္ၾကတယ္၊ မၾကာမီ အာဂႏၲဳကရဟန္းမ်ား ေရာက္လာၾကၿပီး ‘ငါ့ရွင္တို႔ ငါတို႔အတြက္ ေက်ာင္း အိပ္ရာ ေနရာခင္းမ်ား ခင္းၾကပါ’ လို႔ ေျပာၾကတယ္၊ ဒီအခါ ရဟန္းေတာ္မ်ားက “ငါ့ရွင္တို႔ သံဃိကေက်ာင္း, အိပ္ရာ, ေနရာ မရွိကုန္ေတာ့ဘူး၊ တပည့္ေတာ္မ်ား သေဘာတူ ရဟန္းတစ္ပါးအား ေပးလုိက္ၾကၿပီ’ လို႔ ေျပာၾကတယ္၊ အာဂႏၲဳမ်ားက ‘အရွင္ဘုရားမ်ား သံဃိက ေက်ာင္း, အိပ္ရာ, ေနရာကို ေပးလိုက္ၾကသလား’ လို႔ ေမးေတာ့ ‘ရဟန္းေတာ္မ်ားက ဟုတ္တယ္၊ ေပးလိုက္ၾကတယ္’ လို႔ ျပန္ေျဖတယ္၊ ဒီအေၾကာင္း အာဂႏၲဳရဟန္းေတာ္မ်ား သာဝတိၳျပည္ကို ေရာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္ကို ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္၊ ဘုရားရွင္က သံဃိက ပစၥည္းေပးလိုက္ၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို အျပစ္ဆိုေတာ္မူၿပီး-
                        “ရဟန္းတို႔-ဤမစြန္႔ထိုက္တဲ့ ဘ႑ာငါးပါးတို႔ကို သံဃာသည္လည္းေကာင္း, ဂိုဏ္းသည္လည္းေကာင္း, ပုဂၢိဳလ္သည္လည္းေကာင္း မစြန္႔ထိုက္ကုန္၊ စြန္႔ေသာ္လည္း စြန႔္ရာမေရာက္ကုန္၊ စြန႔္ေသာရဟန္းအား ထုလႅစၥည္း အာပတ္သင့္ေစ၊ ငါးပါးေသာ ဘ႑ာတို႔ဆိုသည္မွာ -
                        (၁)        အရာမ္-အရာမ္ရာ၊
                        (၂)        ေက်ာင္း-ေက်ာင္းရာ၊
                        (၃)        ေညာင္ေစာင္း-အင္းပ်ဥ္-ဖံု-ေခါင္းအံုး၊
                        (၄)        ေၾကးအိုး-ေၾကးအင္တြဲ-ပဲခြပ္-ပုဆိန္-ဓားမ-ေပါက္တူး-ေဆာက္၊
                        (၅)        ႏြယ္-ဝါး-ျဖဴဆံျမက္-ၿပိတ္ျမက္-ျမက္-ေျမညက္-သစ္ဘ႑ာ-ေျမဘ႑ာ-
ဆိုတဲ့ 
ဤငါးမ်ိဳးေသာ ဘ႑ာတို႔ကို မစြန္႔ထိုက္ျပန္၊ စြန႔္ေသာ္လည္း စြန္႔သည္မမည္၊ စြန္႔ေသာရဟန္းအား ထုလႅစၥည္းအာပတ္သင့္ေစ’ လို႔ စူဠဝါပါဠိေတာ္ ေသနာသနကၡႏၶာကမွာ ဘုရားရွင္ပညတ္ေတာ္မူထားတယ္၊ အရာမ္-အရာမ္ရာ, ေက်ာင္း-ေက်ာင္းရာမ်ားဟာ အကယ္၍ သံဃိကျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ဒီပညတ္ခ်က္မွာ ပါတဲ့အတိုင္း ဂ႐ုဘဏ္ျဖစ္တယ္၊ ဂ႐ုဘဏ္ဆိုတာ ေလးလံေသာပစၥည္းေပါ့၊ အမွန္ေလးလံတဲ့ပစၥည္းဟာ တစ္ေနရွာမွ တစ္ေနရာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕မရသလို ဂ႐ုဘဏ္ပစၥည္းမ်ားကိုလည္း သံဃိကအျဖစ္မွ ဂဏိက, ပုဂၢလိကအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေအာင္ ေျပာင္းေရႊ႕လို႔မရဘူး ေဝဖန္ေပးကမ္းလို႔ မရဘူး၊ ေဝဖန္ေပးကမ္းေသာ္လည္း ေဝဖန္ေပးကမ္းသည္မည္၊ မူလသံဃိကအျဖစ္ကို မစြန္႔ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ‘အေဝဘဂၤ ိယ-မေဝဖန္ေကာင္းေသာ ဝတၳဳ၊ အဝိႆဇိၨယ-မစြန္႔အပ္, မေပးအပ္ေသာဝတၳဳ လို႔ က်မ္းမ်ားကဆိုတယ္၊  ဒီအဆိုအရ သံဃိကေျမကို ဒကာကေတာင္းလွ်င္ ရဟန္းျဖစ္သူဟာ မေပးထိုက္ဘူး၊ ေပးေသာ္လည္း ေပးသည္မမည္ဘူးလို႔ မွတ္သင့္တယ္၊ ဒီလိုဂ႐ုဘဏ္ေျမကို မဆိုထားႏွင့္၊ သံဃိကေျမမွာေပါက္တဲ့ သရက္ပင္ ပိႏၷဲပင္တို႔က သီးတဲ့အသီးကိုေသာ္လည္း ဒကာေတာင္းတိုင္း မေပးအပ္ဘူး၊ သံဃာကိုသံုးႀကိမ္ပန္းၾကားၿပီးမွ ေပးအပ္တယ္၊ ဒီအေၾကာင္းကို ‘ေဒေႏၲန ပန သံဃံ သႏိၷပါေတတြာ ယာဝတတိယံ သာေဝတြာ အပေလာကနကမၼံ ကတြာဝ ဒါတဗၺံ’ လုိ႔ ပရိဝါအ႒ကထာမွာ ဆိုထားတယ္ကြယ့္”

                        “ဒီလိုဆို သာသနိကေျမကို ဘယ္လိုနည္းႏွင့္မွ် အပေျမျပဳလုပ္လို႔မျဖစ္ေတာ့ဘူးလားဘုရား”

                        “ဒီလိုေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး၊ လုပ္လို႔ျဖစ္တဲ့နည္းလည္းရွိပါတယ္”

                        “ရွိလွ်င္ အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား”

                        “ဝိနယသဂၤဟ အ႒ကထာ ဂ႐ုဘ႑ဝိနိစၦယကထာမွာ ဆိုထားတာက ထာဝရဝတၳဳႏွင့္ ထာဝရဝတၳဳ လဲလွယ္ခြင့္ရွိတယ္၊ ဂ႐ုဘဏ္ႏွင့္ ဂ႐ုဘဏ္ခ်င္း လဲလွယ္ခြင့္ရွိတယ္၊ လဲလွယ္ပံုက သံဃာပိုင္တဲ့ အုန္းေတာအရာမ္ကေဝးေနတယ္၊ ေဝးေနတဲ့အတြက္ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ခက္ေနလွ်င္ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ လြယ္ကူတဲ့ ဒကာရဲ႕အရာမ္ႏွင့္ သံဃာကိုပန္ၾကားၿပီး အရာမ္ခ်င္း လဲလွယ္ႏိုင္တယ္၊ ဒီနည္းအတိုင္း အရာမ္အရာကိုလည္းေကာင္း, ေက်ာင္းကိုလည္းေကာင္း, ေက်ာင္းရာကိုလည္းေကာင္း လဲလွယ္ႏိုင္ခြင့္ရွိတယ္”

                        “လဲလွယ္ႏုိင္ခြင့္ ရွိတယ္ဆိုတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီဘုရား၊ အကယ္၍ ဒကာက လဲလွယ္စရာေျမမရွိဘူး၊ ေျမမရွိတဲ့အတြက္ တန္ရာတန္ဖိုး ဝတၳဳေၾကးေငြေပးၿပီး ယူလွ်င္ေကာ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားဘုရား”

            “ဘိကၡဳပါတိေမာက္ ဧဠကေလာမဝဂ္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေရာင္းအဝယ္မလုပ္ရဘူးလို႔ တားျမစ္ခ်က္ရွိေနေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ အေရာင္းအဝယ္လုပ္လို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး၊ အပ္ေအာင္လုပ္တက္တဲ့ ကပိၸယကာရကႏွင့္ ဒါယကာအခ်င္းခ်င္း ဝတၳဳေၾကးေငြႏွင့္ဖလွယ္ၿပီး ရတဲ့ေၾကးေငြျဖင့္ ကပိၸယဘ႑ာကို စားေထာင္ေပးမယ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေလာက္စရာရွိပါတယ္၊ ဒါလည္း သံဃာကို မပန္ၾကားဘဲေတာ့ မျဖစ္ဘူးကြယ့္”

                        “သာသနိက ေျမႏွင့္စပ္ၿပီး ဒီေလာက္ဆို အဓိပၸါယ္ေပါက္ပါၿပီ၊ ဒါေပမယ့္ အဓိပၸာယ္မေပါက္တဲ့ အပိုင္းကေလးကလည္း ရွိေနေသးတယ္ဘုရား”

                        “ဆိုစမ္းပါဦး၊ ဘယ္အပိ္ုင္းလဲကြယ့္-အဓိပၸာယ္ မေပါက္တာ”

                        “သာသနိကေျမဟာ ဘုရားရွင္ကိုလွဴတဲ့ ဗုဒၶသႏၲကေျမ၊ သံဃာေတာ္ကိုလွဴတဲ့ သံဃာသႏၲကေျမ၊ ပုဂၢိဳလ္ကိုလွဴတဲ့ ပုဂၢလိကေျမရယ္လို႔ သံုးမ်ိဳးရွိေနပါတယ္၊ သည္သံုးမ်ိဳးလံး ဂ႐ုဘဏ္ေျမျဖစ္ပါသလား ဘုရား”

                        “သံဃႆ ဒိႏၷကာလေတာ ပ႒ာယ ဂ႐ုဘ႑ံ ေဟာတိ’ လို႔ အ႒ကထာ ဆိုတဲ့အတိုင္း ဂ႐ုဘဏ္ဆိုတာ တစ္ဦးတည္းပိုင္မဟုတ္တဲ့ အမ်ားပိုင္(သံဃိက)ကို ဆိုလိုတယ္၊ ခုေခတ္စကားႏွင့္ သံုးရလွ်င္ ျပည္သူပိုင္ေပါ့ကြယ္၊ အမ်ားပိုင္ျဖစ္ေနလို႔ ပုဂၢိဳလ္ဂိုဏ္းတို႔က မေဝဖန္ႏို္င္တာေပါ့”

                        “သံဃိကေျမဆိုတာ သံဃာေတာ္မ်ား သီတင္းသံုး ေနထိုင္ဖူးခဲ့တဲ့ ေျမကို ဆိုလိုပါသလား၊ ဒါမွမဟုတ္ သံဃာအား ေရစက္သြန္းခ်ၿပီး လွဴဒါန္းထားတဲ့ ေျမကို ဆိုလိုပါသလား ဘုရား”

                        “သံဃာေတာ္မ်ား သီတင္းသံုးေနထိုင္ဖူး႐ံုကာမွ်ႏွင့္ေတာ့ သံဃိကေျမလို႔ မေခၚႏိုင္ဘူး၊ ေျမပိုင္ရွင္တစ္ဦးဦးက သံဃာေတာ္အား လွဴဒါန္းထားတဲ့ေျမကိုမွ သံဃိကေျမလို႔ ေခၚႏိုင္သကြယ့္”

                        “သံဃာအား လွဴဒါန္းပံုကလည္း ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္ ဘုရား”

                        “ဘယ္ ႏွစ္မ်ိဳးလဲကြယ့္၊ ဆိုစမ္းပါဦး”

                        “သံဃာေတာ္မ်ား သီတင္းသံုးရန္လွဴထားတဲ့ အရာမ္ေျမ(အာရာမဝတၳဳ) ေက်ာင္းေျမ (ဝိဟာရဝတၳဳ)ႏွင့္ အရာမ္ေျမ ေက်ာင္းေျမမ်ားကို အရွည္တည္တ့ံေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ သီးျခားလွဴဒါန္းထားတဲ့ ဝတၳဳကံေျမျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား၊ ေရွးမင္းမ်ား, အမတ္မ်ား, သူေ႒း သူၾကြယ္မ်ားဟာ ေက်ာင္း, ဘုရား တည္ထားၿပီးေနာက္ ထိုေက်ာင္းဘုရားျပဳျပင္ရန္အတြက္ နယ္နိမိတ္သတ္မွတ္ၿပီး လယ္ယာေျမမ်ားကို လွဴဒါန္းတက္ၾကပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ အာရာမဝတၳဳ, ဝိဟာရဝတၳဳေခၚတဲ့ အရာမ္ေျမ ေက်ာင္းေျမမ်ားအေပၚ ေမးျမန္းဖို႔ မက်န္ေသာ္လည္း ဝတၳဳကံေျမႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ောတ့ ေမးျမန္စရာရွိေနပါေသးတယ္”

                        “ဘယ္လို ေမးျမန္းစရာလဲကြယ့္”

                        “ေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ားကို ေလ့လာပါလွ်င္ ေရွးမင္းေကာင္းမ်ား လွဴဒါန္းထားတဲ့ ဝတၳဳကံေျမဟာ လယ္ယာမွ်သာမက အခ်ိဳ႕ရြာေတြ, ၿမိဳ႕ေတြကိုပါ ငံုေနတာကို ေတြ႔ၾကရပါတယ္၊ ေက်ာက္စာပါအတိုင္းသာဆိုလွ်င္ ရြာေတြ ၿမိဳ႕ေတြပါ သာသနိကေျမ ျဖစ္ေနလို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေပးရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္၊ ဒီဟာကို တပည့္ေတာ္မ်ားက သေဘာမေပါက္ပါဘူး၊ ဒီဝတၳဳကံေျမကိုလည္း ပရိေဘာဂေစတီအျဖစ္ ဂ႐ုဂါဝရထားၿပီး ဖိနပ္မစီး, ထီးမေဆာင္း ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရမွာလား ဘုရား”

                        “ဝတၳဳကံေျမဆိုတာက အာရာမဝတၳဳ, ဝိဟာရဝတၳဳတို႔လို ဂ႐ုဘဏ္ေျမ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒီေျမကထြက္တဲ့ အခြန္ဘ႑ာသည္သာ ဗုဒၶသႏၲက, သံဃသႏၲက ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဂ႐ုဘဏ္ငါးပါးမွာ ဒီေျမမပါဝင္ဘူးလို႔ မွတ္သားသင့္တာေပါ့ကြယ္”


                                                ဘုရားကၽြန္ ေက်ာင္းကၽြန္ဆိုသည္

                        “မွန္ပါ - ဒီလိုဆို ေတာ္ေသးတာေပါ့ဘုရား၊ အခ်ိဳ႕က ေျပာၾကေတာ့ ဝတၳဳကံေျမအတြင္း ေနထိုင္သူမွန္သမွ်ကို ဘုရားကၽြန္ ေက်ာင္းကၽြန္လိုလို ေျပာဆိုၾကတဲ့အတြက္ ဝတၳဳကံေျမႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေအာင့္သက္သက္ ျဖစ္ေနၾကသကိုး ဘုရား”

                        “မဟုတ္ပါဘူးကြယ္၊ ဘုရားကၽြန္ ေက်ာင္းကၽြန္ဆိုတာ ေက်ာင္း, ဘုရားကို ျပဳျပင္ဖို႔အတြက္ လွဴဒါန္းထားတဲ့ လူေတြပါ၊ ဒီလူေတြဟာလည္း အမ်ားထင္သလို လူယုတ္ လူညံ့ေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး၊ သာသနာေတာ္ရဲ႕ ေဝယ်ဝစၥ ျပဳလုပ္ေနၾက သူေတြျဖစ္လို႔ လူေကာင္းလူေတာ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္၊ တခ်ိဳ႕မ်ား မိမိကိုယ္ကို မိမိဘာသာ ဘုရားထံ သံဃာ့ထံမွာ ကၽြန္အျဖစ္ အပ္ႏွင္းထားတာေတြေတာင္ ရွိေနပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မယုတ္ညံ့ပါဘဲႏွင့္ ဘုရားကၽြန္ ေက်ာင္းကၽြန္မ်ား ယုတ္ည့ံတဲ့စာရင္းထဲ ပါဝင္သြားၾကရတာဟာ သူတို႔ရဲဲ စိတ္ဓာတ္ ယုတ္ညံ့မႈေၾကာင့္ ပဲကြယ့္”

                        “ဘယ္လို ယုတ္ည့ံမႈေၾကာင့္ပါလဲ ဘုရား”

                        “သူတို႔ကို မင္းအစရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြက သင္တို႔ဟာ ဘုရား သံဃာေတာ္တို႔ရဲ႕ ေဝယ်ာဝစၥအမႈကိုသာ ျပဳလုပ္ၾကေတာ့၊ ငါတို႔ရဲ႕အလုပ္ကို မလုပ္ၾကႏွင့္ေတာ့၊ သင္တို႔ကို ဘုဇိႆရအျဖစ္ျဖင့္ ဘုရားသံဃာတို႔အား လွဴလိုက္ၿပီ ဆိုၿပီး သူတို႔ရဲ႕ ေက်းကၽြန္းဘဝကို ဖ်က္ပစ္လိုက္ၾကတယ္ကြယ့္”

                        “မွန္ပါ - ဘုဇိႆရအျဖစ္ဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုပါသလဲ ဘုရား”

                        “ဘုဇိႆရဆိုတာ ေပါရာဏစကားအားျဖင့္ ေတာ္လွန္တယ္လို႔ သံုးတယ္၊ အရပ္စကားအားျဖင့္ ကၽြန္အျဖစ္ကို ပယ္ဖ်က္လုိက္တယ္၊ ကၽြန္မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုလိုတယ္၊ ဒီ ဘုဇိႆရဆိုတဲ့ပါဠိကို ေပါရာဏသံုး အရပ္သံုးစကားထက္ သဒၵါအသံုးအႏႈန္းက ပိုၿပီး အဓိပၸာယ္ရွိသကြယ့္”

                        “ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ ရွိပါသလဲ ဘုရား”

                        “ဘုဇိႆရကို သႏိၶပုဒ္ျဖတ္လို္က္ေတာ့ ဘုဇ-ဣႆရ လို႔ ျဖစ္လာသကြယ့္၊ ဘုဇသဒၵါက လက္႐ံုးကိုေဟာၿပီး ဣႆရသဒၵါက အစိုးရျခငး္အနက္ကိုေဟာတယ္၊ ဆုိလိုရင္းက သူ႔ကၽြန္ျဖစ္ရသူဟာ ကိုယ့္လက္႐ံုးကို ကိုယ္အစိုးမရဘူး၊ အရွင္သခင္ကသာ အစိုးရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေက်းကၽြန္းအျဖစ္သူကို ပါဠိဘာသာအားျဖင့္ ‘ဒါသ’ လို႔ေခၚတယ္၊ ဒါသဆိုတာ အရွင္သခင္က ငါ့ကို ဘာမ်ားခိုင္းဦးမွာလဲလို႔ အၿမဲပူပန္ရသလို႔ဆိုလိုတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေက်းကၽြန္ျဖစ္သူဟာ အရွင္သခင္ရဲ႕အလုပ္ကိုသာ လုပ္ကိုင္ရတယ္၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကို လုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူး၊ ယခု ဘုဇိႆရအျဖစ္ျဖင့္ ေတာ္လွန္လို္က္ေတာ့ ကိုယ့္လက္႐ံုးကို ကိုယ္အစိုးရသူျဖစ္လာၿပီး ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကို လုပ္ႏိုင္ၿပီလို႔ ဆိုလိုတယ္၊ မူလက ကၽြန္ျဖစ္သူေတြဟာ ဘုဇိႆရအျဖစ္ျဖင့္ ေက်ာင္းဘုရားကိုလွဴလိုက္ေတာ့ ကိုယ့္လက္႐ံုးကို ကိုယ္ပိုင္သြားၾကၿပီ၊ ကိုယ့္အလုပ္ကို ကိုယ္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္ ထုိသူမ်ားဟာ သူ႔ကၽြန္အျဖစ္ သူ႔အရိပ္ေအာက္မွာ ေနထိုင္ခဲ့ရတာ ၾကာျမင့္ေလေတာ့ ကိုယ့္လက္႐ံုး ကိုုယ္ပိုင္တဲ့ဘဝေရာက္တဲ့အခါ ကိုယ့္စားဝတ္ေနေရးအတြက္ ကိုယ့္ဒူးကိုယ္ခၽြန္အျဖစ္ျဖင့္ ကိုယ့္လက္႐ံုးကို ကိုယ္အားကိုးလိုစိတ္မရွိၾကေတာ့ဘူး၊ စိတ္ဓာတ္ေတြ ေအာက္က်ေနာက္က်ျဖစ္ေနၾကၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ရဲ႕ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ သူတစ္ပါးထံ အေခ်ာင္ေတာင္းစားခဲ့ၾကတယ္၊ ဒီလို သူေတာင္းစားအျဖစ္ေရာက္လာေတာ့ လူေပါင္းမ်ားစြာတို႔ရဲ႕ အထင္ေသးအျမင္ေသးခံရမႈ ျဖစ္လာၾကတယ္၊ အမွန္စင္စစ္ ရတနာသံုးပါး ရဲ႕ ေဝယ်ာဝစၥကို ျပဳစုရျခငး္ဟာ အႏုတၱရိယတရားေျခာက္ပါးအနက္ ပါရိစရိယာ အႏုတၱရိယအျဖစ္ ပါဝင္တဲ့အတြက္ အလြန္မြန္ျမတ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားကၽြန္ ေက်ာင္းကၽြန္ဆိုကာမွ်ျဖင့္ ယုတ္ညံ့တယ္လို႔ မဆိုသင့္ပါဘူး၊ ဝတၳဳကံေျမအတြင္း ေနထုိင္႐ံုမွ်ႏွင့္လည္း ဘုရားကၽြန္ ေက်ာင္းကၽြန္ မဟုတ္ပါဘူးကြယ္”

                        “မွန္ပါ - ဒီလိုသိရတဲ့အတြက္ အလြန္ဝမ္းသာလွပါတယ္ ဘုရား”

                                                   “သာဓု - သာဓု - သာဓု”    

***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၁၇) 
ပဗၺာဇနိယကမၼဝါ, သာသနိကပစၥည္း, လူ႔စိတ္ႏွင့္ ၿဂိဳလ္နကၡတ္တာရာ


***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (စာမ်က္ႏွာ ၁၂၉-၁၄၁)မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ဤ အေမး-အေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

Tuesday, August 28,2012        9:43 am 

ကပိၸယ ေမာင္ရဲ
https://www.facebook.com/yewin.tun.71
http://kpymgye.blogspot.com/ 


0 comments:

Post a Comment