Monday, February 18, 2013

စာဆားႏွင့္ အိုးထဲကဆား



ပိဋကတ္သံုးသြယ္၊ နိကာယ္ငါးရပ္ တို႔သည္ မွတ္တမ္းမ်ားသာ ျဖစ္ၾက၍
ေဘာသင္ပုန္းတြင္ ေရးသားေသာ ဆားႏွင့္ တူ၏၊
ေဘာသင္ပုန္းတြင္ ဆား ၃ပိႆာ၊ ဆား ၅ပိႆာ စသည္ျဖင့္ ေရးထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ထိုေရးထားေသာ ဆားကို လက္နဲ႔ တို႔ၿပီး လ်က္ၾကည့္၊ မငန္ပါ၊
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တကယ့္ဆားမဟုတ္၊ အကၡရာဆား၊ စာဆား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္တည္း။

အိုးထဲ၌ ထည့္ထားေသာဆားကိုကား လက္နဲ႔ တို႔ လ်က္ၾကည့္၊ ငန္ပါသည္၊
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တကယ့္ဆား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္တည္း။

ထို႔အတူပင္
မိမိတို႔ သင္အံ့ေလ့က်က္ေဆာင္ရြက္၍ တတ္ေျမာက္ထားေသာ စာေပတို႔သည္လည္း
မွတ္တမ္းမ်ားသာ ျဖစ္ၾက၍ အကၡရာဆားႏွင့္ တူၾကကုန္၏၊
တကယ္ မငန္ပါ၊ မွတ္တမ္းသညာမွ်သာ ျဖစ္ပါ၏။

ထိုစာေပတို႔ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ ခႏၶာကိုယ္ေပၚ၌
ဝိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ၾကည့္၍ ျမင္ထားေသာ အျမင္တို႔ကသာ အိုးထဲက ဆားႏွင့္ တူၾကကုန္၏၊
တကယ္ ငန္ကုန္၏၊ တကယ္သိေသာပညာ ျဖစ္သည္။

ဆိုလိုသည္မွာ
အကၡရာဆားျဖင့္သာ ေက်နပ္ မေနၾကပါႏွင့္၊
တကယ့္ဆား အိုးထဲကဆားျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါလို႔ ဆိုလိုသည္၊
ဤသေဘာျဖင့္ ေရွးပညာရွင္ႀကီးမ်ား အဆက္ဆက္တုိ႔က
ေအာက္ပါအတိုင္း သတိေပးတိုက္တြန္းထားၾကပါသည္။

၁။       အကၡရာဆား၊ ဆလိန္ဆားကို၊ လ်က္ျငားမငန္၊ ပုံသဏၭာန္လို၊
စာထဲက တရား၊ စာတရားကို၊
          သိျငားတတ္ျပန္၊ သညာမွန္၏။

၂။       အိ္ုးထဲကဆား၊ တကယ့္ဆားကို၊ လ်က္ျငားအမွန္၊ အဟုတ္ငန္သလို၊
          ခႏၶာတရား၊ အရွိတရားကို၊ သိျငားတတ္ျပန္၊ ပညာမွန္၏။

ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ -
အဂၢမဟာ ပ႑ိတ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏
တစ္ဘဝ သာသနာ (ႏွာ-၃၈၇) 

by :  ကပိၸယ ေမာင္ရဲ 
https://www.facebook.com/yewin.tun.71 
http://kpymgye.blogspot.com/  


0 comments:

Post a Comment