“၁၃၄၄-ခုႏွစ္၊ ဒုတိယဝါဆိုလဆန္း ၁-ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔စြဲျဖင့္ ဆရာေတာ္ထံကပ္ဖို႔ စာတိုက္က စာတစ္ေဆာင္ ေရာက္ခဲ့တယ္ ဘုရား”
“ဘယ္သူ႔ဆီကလ စာလဲကြယ့္”
“ရွင္လာသနဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထံက စာပါဘုရား”
“ဘယ္က ရွင္လာသနတဲ့လဲကြယ့္”
“ေညာင္တုန္းၿမိဳ႕၊ ေမဓာဝံသာလကၤာရတိုက္၊ ေလးထပ္ေက်ာင္းကပါတဲ့ ဘုရား”
“သူ႔စာထဲမွာ ဘာေတြမ်ားေရးထားတုန္းကြယ့္”
အငွားသကၤန္းႏွင့္ ရဟန္းျဖစ္မျဖစ္ သိမ္စပ္မႈျပႆနာ
“သူ႔စာထဲမွာ ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ထားဖို႔ ေမးခြန္းႏွစ္ခု ပါပါတယ္ ဘုရား၊ ေရွးဦးစြာေလွ်ာက္ထားရမည့္ ေမးခြန္းက ဒုလႅဘရဟန္းခံပြဲႀကီးတစ္ပြဲမွာ ဒုလႅဘရဟန္းေလာင္းေပါင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္ ပါဝင္ပါသတဲ့၊ အဲဒီရဟန္းေလာင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္အတြက္ သံဃာဋိေခၚတဲ့ ဒုကုဋ္သကၤန္းႀကီးဟာ သံုးထည္မွ်သာပါပါသတဲ့ဘုရား။ ရဟန္းေလာင္း ၃-ပါးစီ, ၃-ပါးစီ ဒြန္တြဲတဲ့ အခါ အလွည့္က်တဲ့ ရဟန္းေလာင္းရဲ႕ ပုခံုးမွာ သကၤန္းႀကီးကိုတင္၊ ကမၼဝါစာဖတ္ၿပီးလွ်င္ အဲဒီသကၤန္းႀကီးကိုျပန္ယူ၊ ေနာက္အလွည့္ ရဟန္းေလာင္းတို႔ရဲ႕ ပခံုးမွာတင္ေပးၿပီး ကမၼဝါစာဖတ္ၾကပါသတဲ့၊ အဲဒီသကၤန္းႀကီးဟာ ရဟန္းေလာင္းမ်ားရဲ႕ ကိုယ္ပုိုင္မဟုတ္ၾကတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ထိုရဟန္းေလာင္းမ်ားအျဖစ္ ေရာက္ မေရာက္ သိလိုပါတယ္တဲ့ ဘုရား”
“ရဟန္းဆိုတဲ့စကားအတြင္းမွာ ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းကစၿပီး ရဟန္း ၈-ပါးလံုး ပါဝင္ေနတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း သည္ေနရာမွာ အလိုရွိတဲ့ ရဟန္းဆိုတာက ဉတ္လွ်င္ ေလးခ်က္ေျမာက္ေသာ ဥပသမၸဒ ကမၼဝါစာျဖင့္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ေရာက္တဲ့‘ဉတၱိစတုတၳကမၼဴပသမၸဒါ’ ကို အလိုရွိတယ္၊ အဲဒီ ဉတၱိစတုတၳကမၼဴပသမၸ ေခၚရတဲ့ ယခု ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ဘယ္လိုရဟန္းအျဖစ္ဆိုက္ ေရာက္ေတာ္မူလာၾကသလဲဆိုေတာ့ -
“ဣမာသု အ႒သု ဥပသမၸဒါသု ဉတိၱစတုေတၳန ဥပသမၸဒကေမၼန အကုေပၸန ဌာနာရေဟန ဥပသမၸေႏၷာ၊ တႆ ပန ကမၼႆ
ဝတၳဳ-ဉတိၱ-အႏုႆာဝန-သီမာ-ပရိသာသမၸတိၱဝေသန အကုပၸတာ ေဝဒိတဗၺာ”
လို႔ ကခၤါဝိတရဏီအ႒ကထာ ပထမပါရာဇိကအဖြင့္မွာ ျပဆိုေတာ္မူတဲ့အတိုင္း-
၁။ ဝတၳဳဆိုတဲ့ ရဟန္းေလာင္းရယ္၊
၂။ ဉတ္ဆိုတဲ့ သတိေပးခ်က္ရယ္၊
၃။ အႏုသာဝနာဆိုတဲ့ ကမၼဝါစာရယ္။
၄။ သီမာဆိုတဲ့ သိမ္ရယ္၊
၅။ ပရိသာဆိုတဲ့ ဥပဇၩာယ္ႏွင့္ ကာရသံဃာပရိသတ္ရယ္
သည္ အဂၤါငါးခ်က္ ျပည့္စံုခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္အျဖစ္ကို ဆိုက္ေရာက္ေတာ္မူလာၾကျခင္းျဖစ္တယ္၊
ဒါေၾကာင့္ ရဟန္း ျဖစ္မျဖစ္ဆိုတာကို သည္အဂၤါ ၅-ခ်က္ႏွင့္ တြက္ၾကည့္ရတယ္၊ သည္အဂၤါ ၅-ခ်က္က တစ္ခ်က္ခ်က္ပ်က္ကြက္ခဲ့လွ်င္ ရဟန္းမျဖစ္ဘူး၊ ၅-ခ်က္ျပည့္စံုလွ်င္ ရဟန္းျဖစ္တယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ရမယ္၊ သည္အဂၤါ ၅-ခ်က္အတြင္းမွာ သပိတ္, သကၤန္း, ပရိကၡရာ မပါဝင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ သကၤန္း, သပိတ္ မျပည့္စံုတဲ့ရဟန္းေလာင္းကို ရဟန္းခံေပးလွ်င္ အဂၤါ ၅-ခ်က္ျပည့္စံုတဲ့အတြက္ ရဟန္းျဖစ္တယ္၊
သည္အေၾကာင္းကို ဝဇီရဗုဒိၶဋီကာ ၄၁၁-မွာ-
‘ဥပဇၩာေယာ ေစ ေကသမႆံု ၾသေရာပနာဒီနိ အကတြာ ပဗၺဇၨတၳံ သရဏာနိ ေဒတိ၊ န ႐ုပတိ ပဗၺဇၨာ၊ ကမၼဝါစံ သာေဝတြာ ဥပသမၸာေဒတိ၊ ႐ုဟတိ ဥပသမၼာဒါ။ အပတၱစီဝရာနံ ဥပသမၸဒါသိဒိၶဒႆန-ေတာ, ကမၼဝိပတိၱယာ အဘာဝေတာ ေစတံ ယုဇၨေတဝါတိ ဧေက- လို႔ဖြင့္ျပထားတယ္ကြယ့္”
“သည္ပါဌ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို အမိန္႔ရွိပါဦးဘုရား”
“ရွင္ျပဳရန္အတြက္ ရွင္ေလာင္းကို ဆံပင္မုတ္ဆိတ္ခ်ျခင္း စသည္တို႔ကို မျပဳဘဲ လူသားအသြင္သက္သက္ ဥပဇၩာယ္ဆရာက သရဏဂံုပီပီသသ ေပးေသာ္လည္း ရွင္ေလာင္းဟာ ရွင္သာမေဏအျဖစ္ကို မေရာက္ဘူးတဲ့၊ ကမၼဝါစာ ရြတ္ဖတ္ၿပီး သိမ္တြင္းမွာ ရဟန္းခံေပးခဲ့လွ်င္ ရဟန္းအျဖစ္ကိုေတာ့ ေရာက္ပါသတဲ့၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သပိတ္သကၤန္းမရွိေသာသူတို႔အား ရဟန္းခံမႈ ၿပီးျခင္းကိုျပတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါပဲတဲ့၊ ဒါက ပါဌ္ရဲဆိုလိုရင္း အဓိပၸာယ္ျဖစ္သကြယ့္”
“ဒီလိုဆို ဝိနည္းမဟာဝဂၢပါဠိ ၁၂၅-မွာ ေဟာေတာ္မူတဲ့ န ဘိကၡေဝ အပတၱစီဝရေကာ ဥပသမၸာေဒတာေဗၺာ-ရဟန္းတို႔ သပိတ္ သကၤန္းမရွိတဲ့ ရဟန္းေလာင္းကို ရဟန္းခံမေပးအပ္ဆိုတာ ဘယ္လို အဓိပၸာယ္ေကာက္မလဲ ဘုရာ့”
“ဟုတ္တယ္ေလ၊ သပိတ္, သကၤန္း မရွိတဲ့ ရဟန္းေလာင္းကို ရဟန္းခံမေပးအပ္ဘူး၊ ရဟန္းခံေပးလွ်င္ ရဟန္းခံေပးတဲ့ ဥပဇၩာယ္ဆရာဟာ ကိုယ္ပိုင္မဟုတ္ေသာ ဒုကုဋ္ျဖင့္ ရဟန္းခံေပးတဲ့အတြက္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္တယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့ ဘုရား”
“ဟုတ္တယ္၊ မဟာဝဂ္ ဥပသမၸဒဝိဓိႏွင့္ မညီတဲ့အတြက္ ဆရာျဖစ္သူ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္တယ္လို႔ပဲ ဆိုရလိမ့္မယ္ကြယ့္”
“မွန္ပါ-သည္ေလာက္ဆိုလွ်င္ ပထမအေမးဟာ ေျပေလာက္ပါၿပီ၊ ဒုတိယအေမးကို ဆက္ၿပီး ေမးခြင့္ျပဳပါဦး ဘုရား”
“ေမးပါေလ၊ ေမးတာေပါ့”
သိမ္စပ္မႈျပႆနာ
“ဒုတိယအေမးက ကံေဆာင္ေသာ ခ႑သိမ္ႏွင့္ ဂါမသိမ္တို႔ ဓာတ္ႀကိဳးတို႔ သြယ္တန္းရာ ထိုဓာတ္ႀကိဳးကိုမျဖဳတ္ဘဲ ကံေဆာင္ရြက္ေသာ္ သိမ္ဆက္စမ္မႈ သီမသေမၻေဒ ျဖစ္မျဖစ္ႏွင့္၊ အကယ္၍ သိမ္စမ္မႈျဖစ္ေသာ္ ဓာတ္ႀကိဳးကို မျဖဳတ္ဘဲ ဓာတ္ႀကိဳးကိုျဖတ္ေသာ မိန္းခလုတ္ကိုခ်၍ ကံျပဳေသာ္ ျဖစ္မျဖစ္ ေမးေလွ်ာက္ထားပါတယ္ ဘုရား”
“သည္အေမးက ဝိနည္းႏွင့္သတ္သက္တဲ့ အေမးသက္သက္မို႔ ဝိနည္းမေလ့လာဖူးသူမ်ားက ဘာကိုေမးမွန္းမသိဘဲ ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ စာၾကည့္ပရိသတ္မ်ားပါ နားလည္သြားေအာင္ နည္းနည္းခ်ဲ႕ၿပီး ေျပာခ်င္ေသးတယ္”
“အမိန္႔ရွိပါဘူး“
“ဘုရားရွင္က သူ႔သာနာေတာ္အတြင္း ဝင္ေရာက္ အမႈထမ္းေနၾကတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို သာမန္လူသား ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားထက္ စိတ္ဓာတ္အဆင့္အတန္း ျမင့္ေတာ္မူေစလိုတယ္၊ မိမိတို႔သႏၱာန္မွာ ကိန္းေအာင္ေနတဲ့ အႏုသယကိေလသာကို အၾကြင္းမဲ့ပယ္သတ္ေစခ်င္တယ္၊ အၾကြင္းမဲ့မပယ္သတ္ႏိုင္သည့္တိုင္ေအာင္ မထၾကြလာေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားေစလိုတယ္၊ ရဟန္းေတာ္ အခ်င္းခ်င္းကိုလည္း တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး၊ တစ္ဖြဲ႕ႏွင့္တစ္ဖြဲ႔ ရင္ႏွီးခ်စ္ခင္ေစခ်င္တယ္၊ ႀကီးသူကျဖစ္ေစ၊ ငယ္သူကျဖစ္ေစ အျပစ္ျမင္လွ်င္ ေရွာင္ၾကဥ္ေအာင္ ေျပာျပေစခ်င္တယ္၊ အေျပာခံရသူကလည္း ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ လိုက္နာေစခ်င္တယ္၊ အမႈကိစၥႀကံဳခဲ့လွ်င္ တိုင္တိုင္ပင္ပင္ ညီညီညြတ္ညြတ္ ျပဳလုပ္ေစခ်င္တယ္၊ တစ္ကြဲတစ္ျပားစီ မျပဳလုပ္ေစခ်င္ဘူး၊ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ဆဗၺဂၢီရဟန္းမ်ားဟာ မိမိအဖြဲ႔မွ်ျဖင့္ ဥပုသ္ျပဳၾကေတာ့ ဘုရားရွင္က ရဟန္းတို႔၊ မိမိအဖြဲ႔မွ်ျဖင့္ ဥပုသ္မျပဳရဘူး၊ ျပဳေသာရဟန္း ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ေစ၊ ရဟန္းတို႔ ညီညြတ္ေသာရဟန္းမ်ားအတြက္ ဥပုသ္ကံကိုခြင့္ျပဳေတာ္မူတယ္ လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား သံဃာ့အမႈကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့လွ်င္ သံဃာညီညြတ္မွ ေဆာင္ရြက္ၾကရတယ္၊ မညီညြတ္လွ်င္ မေဆာင္ရြက္ၾကရဘူး၊ သည္ေနရာမွာ ညီညြတ္ျခင္းဆိုတာ အတူေနရဟန္းမ်ားရဲ႕ ညီညြတ္ျခင္း ကို ဆိုလိုသတဲ့၊ အတူေနရဟန္းဆိုတာလည္း တစ္သိမ္တည္းအတူေန ရဟန္းကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ တစ္သိ္မ္တည္းအတူေနရဟန္းမ်ား မညီညြတ္လွ်င္ ကံျပဳလို႔မေအာင္ျမင္ဘူး၊ ညီညြတ္တယ္ဆိုတာလည္း ပါးစပ္က ညီညြတ္ပါတယ္၊ စိတ္တြင္းက ညီညြတ္ပါတယ္ဆို႐ံုနဲ႔ မရဘူး၊ ကိုယ္ျဖင့္ညီညြတ္ပါမွ ညီညြတ္ျခင္းလို႔ ေခၚတယ္၊ ကိုယ္ျဖင့္ညီညြတ္ျခင္းဆုိတာက တစ္သိမ္တည္းမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း ႏွစ္ေထာင့္ထြာဟတၳပါသ္အတြင္း ခ်ဥ္းကပ္ေနထိုင္ေသာ ကာယသာမဂၢီကိုသာ ညီညြတ္ျခင္းလို႔ဆိုတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ဥပုသ္စေသာ သံဃာကိုျပဳလုပ္မည္ဆိုလွ်င္ တစ္သိမ္တြင္းရွိ ရဟန္းေတာ္အားလံုး တစ္ေနရာတည္းမွာ စု႐ံုးခ်ဥ္းကပ္ၾကရတယ္၊ မခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္လွ်င္ သံဃာ့ကံကို သေဘာတူပါေၾကာင္း ဆႏၵေပးၾကရတယ္၊ အကယ္၍ တစ္သိမ္တည္းမွာ သံဃာကြဲျပားေနပါလွ်င္ ျပဳလုပ္ေသာ သံဃာ့ကံဟာ ပ်က္စီးတယ္။
“သည္ေနရာမွာ သိမ္ဆိုတာ ျမန္မာလိုေတာ့ အပိုင္းအျခားကို ေဟာတယ္၊ အဲသည္သိမ္ဟာလည္း ဉတ္ကမၼဝါစာျဖင့္ ဖြဲ႔ထားေသာ ဗဒၶသိမ္, ပကတိ တည္ေသာ အဗဒၶသိမ္ရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ိဳးျပသတယ္၊ ဗဒၶသိမ္ဟာလည္း က်ယ္ဝန္းေသာ မဟာသိမ္ႏွင့္ မဟာသိမ္ကိုျဖတ္ထားေသာ ခ႑သိမ္ရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္၊ အဗဒၶသိ္မ္ဟာလည္း ရြာအပိုင္းအျခားျဖစ္တဲ့ ဂါမသိမ္၊ ေရတစ္က် သဲတစ္က်ျဖင့္ ပိုင္းျခားအပ္ေသာ ဥဒကုေကၡပသိမ္၊ ေတာျဖစ္ေသာ အရညသိ္မ္၊ အဗၻႏၲရ ခုနစ္ခုတို႔ျဖင့္ပိုင္းျခားအပ္ေသာ သတၱဗၻႏၲရသိမ္ရယ္လို႔ ေလးမ်ိဳးရွိတယ္၊ သည္ဗဒၶ, အဗဒၶသိမ္မ်ားအတြင္းမွာ ရဟန္းကိစၥမွန္သမွ်ကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း သံဃာ့ကံေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ သံဃာမကြဲရဘူး၊ သံဃာကြဲလွ်င္ ကံပ်က္တယ္၊ သည္ေနရာမွာ သံဃာကြဲတယ္ဆိုတာ စု႐ံုးေနတဲ့ သံဃာအခ်င္းခ်င္း ႏွစ္ေထာင့္ထြာ ဟတၳပါသ္ရဲ႕ ျပင္ပေရာက္ေနတာကို ဆိုလိုတယ္။
“သံဃာ့ကံရဲ႕ သည္အေျခခံသေဘာကို သိထားၿပီးသည့္ေနာက္ သိမ္ရဲ႕ သဘာဝကို သိထားရေသးတယ္၊ သိမ္ရဲ႕ သဘာဝက ဉတ္ကမၼဝါစာျဖင့္ ဖြဲ႔ထားေသာ ဗဒၶသိမ္ဟာ ဉတ္ကမၼဝါျဖင့္ မဖြဲ႔ေသာ ဂါမသိမ္က ခြဲထြက္ထားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဂါမသိမ္က နိႆယ(အမွီခံ) ျဖစ္ၿပီး ဗဒၶသိမ္က နိႆိတ(မွီတက္ေသာ) သိမ္ျဖစ္တယ္၊ နႆယႏွင့္နိႆိတသိမ္အခ်င္းခ်င္း သစ္ပင္ခ်ံဳႏြယ္စသည္တို႔ျဖင့္ ထိေတြ႔လို႔ သိမ္ခ်င္းစပ္ေသာ္လည္း သီမာသေမႅဒအျပစ္မျဖစ္ဘူး၊ ထို႔အတူ ဂါမသိမ္အခ်င္းခ်င္းစပ္ေသာ္လည္း အျပစ္မျဖစ္ဘူး၊ ဗဒၶသိမ္ဟာ ဂါမသိမ္နဲ႔ထိစပ္လို႔ အျပစ္မျဖစ္ေသာ္လည္း ဗဒၶသိမ္အခ်င္းခ်င္းေတာ့ မထိစပ္ေကာင္းဘူး၊ အကယ္၍ ထပ္စပ္ေနလွ်င္ သိမ္ႏွစ္လံုးဟာ တစ္လံုးတည္း အျဖစ္ကို ေရာစပ္သြားသတဲ့”
“ဆရာေတာ္အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဗဒၶသိမ္ႏွစ္လံုး သစ္ပင္ႀကိမ္ႏြယ္စသည္တို႔ျဖင့္ ထိခိုက္ေနေသာ္ ထိုထိခိုက္ေသာ သစ္ပင္ႀကိမ္ႏြယ္မွ်သာ သီမသေမၻဒ(သိမ္စပ္ျခင္း) ျဖစ္တယ္၊ က်န္တဲ့သိမ္နဲ႔ေတာ့ သီမသေမၻဒ မျဖစ္ဘူးလို႔ ဆိုၾကသကြယ့္၊ ဘယ္လိုပင္ျဖစ္ေစ သည္ဘက္ ဗဒၶသိမ္မွာကံေဆာင္လွ်င္ ဟိုဘက္ ဗဒၶသိမ္ႏွင့္ သီမသေမၻဒမျဖစ္ေအာင္ အၾကားမွာထိစပ္တဲ့ သစ္ပင္, ႀကိမ္, ႏြယ္ စသည္တို႔ိကို ရွင္းလင္းရမယ္၊ မရွင္းလင္းသည့္အတြက္ သိမ္စပ္ေနလွ်င္ သိမ္ႏွစ္လံုးဟာ တစ္လံုးတည္းအျဖစ္ေရာက္သြားလို႔ သိမ္တစ္လံုးမွာ ကံေဆာင္လွ်င္ က်န္တစ္လံုးမွာ ရဟန္းမရွိေစရဘူး၊ အကယ္၍ရွိခဲ့လွ်င္ ဝဂၢကံျဖစ္ၿပီး ျပဳလုပ္တဲ့ သံဃာကံဟာ ပ်က္စီးတယ္၊ သည္သေဘာကုိသိထားလွ်င္ ယခုေမးတဲ့ ဓာတ္ႀကိဳးျပႆနာကို နားလည္ပါလိမ့္မယ္”
“မွန္ပါ၊ နားလည္ပါၿပီဘုရား”
“ဦးလာသနရဲ႕ အေမးက ခ႑သိမ္ႏွင့္ ဂါမသိမ္တို႔ ဓာတ္ႀကိဳးသြယ္တန္းထားရာ ထုိဓာတ္ႀကိဳးကို မျဖဳတ္ဘဲကံေဆာင္ေသာ္ သိမ္စပ္မႈ(သီမာသေမၻဒ) ျဖစ္မျဖစ္ ေမးထားတယ္၊ ခ႑သိမ္(ဗဒၶသိမ္)ႏွင့္ ဂါမသိမ္တို႔ဟာ နိႆယ နိႆိတျဖစ္တဲ့အတြက္ သစ္ပင္, ႀကိမ္, ႏြယ္မ်ား ထပ္စပ္ေသာ္လည္း သိမ္စမ္မႈ(သီမာသေမၻဒ) မျဖစ္ဘူး၊ အကယ္၍ ဗဒၶသိမ္အခ်င္းခ်င္း ဓာတ္ႀကိဳးသြယ္တန္းခဲ့လွ်င္ ဓာတ္ႀကိဳးအေပၚ စိစစ္ၿပီး အေျဖေပးရမွာပဲကြယ့္”
“ဓာတ္ႀကိဳးအေပၚ ဘယ္လို စိစစ္မွာပါလဲ ဘုရား”
“ဓာတ္ႀကိဳးဟာ ပကတိေသာ ေၾကး, သံ, သြပ္ စသည္တို႔ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ဓာတ္ႀကိဳးမ်ိဳးကုိေတာ့ ေျမမ်ိဳးျဖစ္လို႔ ဗဒၶသိမ္ႏွစ္လံုး ထိုဓာတ္ႀကိဳးမ်ိဳးတို႔ျဖင့္ သြယ္တန္းထားေသာ္လည္း သိမ္စပ္ျခင္း(သီမာသေမၻဒ) မျဖစ္ဘူးလို႔ အခ်ိဳ႕ေသာ ဆရာေတာ္မ်ားက ယူဆၾကတယ္၊ အခ်ိဳ႕ေသာ ဆရာေတာ္မ်ားကေတာ့ သစ္ပင္ခ်ဳံႏြယ္မ်ားဟာလည္း ေျမမ်ိဳးပင္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သစ္ပင္, ခ်ံဳႏြယ္တို႔ျဖင့္ ထိစပ္ရာ၌ သီမာသေမၻဒျဖစ္သလို၊ ပကတိေသာ ဓာတ္ႀကိဳးမ်ားႏွင့္ ထိစပ္လွ်င္လည္း သီမာသေမၻဒပင္ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္၊ သည္အယူအႏွစ္မ်ိဳးမွာ (လဟုက ဂ႐ုေကသု ဂ႐ုေက ဌာသဗၺံ) အေလးအေပါ့ႏွစ္ပါးတို႔တြင္ အေလးကိုသာ အတည္ျပဳရမယ္လို႔ ဝိနည္းေဆာင္ပုဒ္ဆိုတဲ့အတိုင္း ပကတိေသာဓာတ္ႀကိဳးျဖင့္ ဗဒၶသိမ္ႏွစ္လံုးထိစပ္လွ်င္လည္း သိမ္စပ္ျခင္း (သီမာသေမၻဒ) ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆသင့္တယ္၊ ပကတိေသာ ဓာတ္ႀကိဳးထိစပ္လွ်င္ သိမ္ဆက္စပ္မႈျဖစ္တဲ့အတြက္ ဓာတ္ႀကိဳးကို မျဖဳတ္ဘဲ မိန္းခလုတ္ပိတ္႐ံုမွ်ျဖင့္ သိမ္စပ္မႈေပ်ာက္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဓာတ္ႀကိဳးႏွစ္ခုကို ျဖတ္ေသာ္လည္း ခလုတ္အိမ္က ဆက္စပ္ေနေသးတာကိုးကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္ႀကိဳးကိုျဖတ္ၿပီးမွသာ ကံျပဳသင့္တယ္လို႔ အေျဖေပးလိုက္ပါတယ္”
“မွန္ပါ- အလြန္ဝမ္းေျမာက္လွပါတယ္ ဘုရား၊ သာဓု - သာဓု - သာဓု”
***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၁၀) အသွ်င္ အရွင္, ဦးပဥၥင္း, ကိုရင္ ေဝါဟာရ
***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (ႏွာ ၇၆-၇၄)) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။
ယခု အေမးအေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။
ကပိၸယ ေမာင္ရဲ
https://www.facebook.com/yewin.tun.71
http://kpymgye.blogspot.com/
Friday, August 17,2012 10:15 am
0 comments:
Post a Comment