Monday, March 4, 2013

ဘံုကိုးပါးႏွင့္ ခုနစ္ပါး


                               ဘံုကိုးပါးႏွင့္ ခုနစ္ပါး

                   မန္လည္ေအာက္တိုက္မွာ ေက်ာက္အိုက္ဆိုတဲ့ရြာ ရွိပါတယ္ ဘုရား၊ အဲသည္ေက်ာက္အိုက္ရြာကို တပည့္ေတာ္ ေရာက္သြားေတာ့ ဦလွေဖဆိုတဲ့ ဒကာႀကီးက တပည့္ေတာ္ကို ျပႆနာတစ္ခုေမးတယ္ ဘုရား

                   ဘယ္လိုျပႆနာမ်ား ေမးတာလဲကြယ့္

                   ဘုရားရွိခိုးအမ်ိဳးမ်ိဳးဆိုတဲ့ စာအုပ္က အမွ်ေပးေဝစာတစ္ပုဒ္ကို သူက်က္ထားသတဲ့ ဘုရား၊ သူက်က္ထားတဲ့အမွ်ေပးေဝစာက -

                   ဤသို႔ျပဳရ၊ ျမတ္ပုညကို၊ ႀကီးထျမင့္ေခါင္၊ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ဦး၊ မကက်ဴးသား၊ ေက်းဇူးအရွင္၊ ေမြးမိခင္ႏွင့္၊ ဖခင္တို႔အား၊ ရျငားပါေစ၊ အမွ်ေဝ၏၊ မေသြနိစၥ၊ ဤကာယကို၊ ေစာင့္ထေပတက္၊ ကိုယ္ေစာင့္နတ္လည္း၊ မလပ္ေစရ၊ ေပးေဝငွ၏၊ မိတၱေဆြညာ၊ ဆရာသမား၊ ဘုိးဘြားကစ၊ ယမရာဇာ၊ ေဒဝါယကၡ၊ ဣႏၵဘုမၼာ၊ အာကာသနတ္၊ အထူးမွတ္၍၊ အျမတ္ပုည၊ ကုသလကို၊ ရၾကပါေစ၊ အမွ်ေဝ၏၊ သေဗၺသတၱာ၊ သတၱဝါဟု၊ နာနာေလာက၊ အနႏၲတြင္၊ မျပတ္စဥ္လာ၊ သတၱာဝါသ၊ ဘံုကိုးဝႏွင့္၊ ဝိညာဏ႒ိတိ၊ တည္ရွိခုနစ္ပါး၊ မ်ားစြာလံုးစံု၊ ဘံုးသံုးဆယ့္တစ္၊ ျဖစ္ျဖစ္သမွ်၊ ေဝေနယ်အား၊ အမွ်ကုသိုလ္၊ ေပးေဝလို၏၊ ထိုကုသလ ဤပုညကို အမွ်ရ၍၊ ခ်မ္းသာၾကသည္ျဖစ္ေစေသာဝ္၊ ဝသုႏၶေရ၊ ဤေျမပံသု၊ သိလာထုလည္း၊ သက္ေသအမႈ တည္ေစေသာဝ္ ပါတဲ့ ဘုရား

                   သည္စာကို က်က္မွတ္ထားေတာ့ ဘာျဖစ္သတဲ့လဲ

                   က်က္မွတ္ထားတာကေတာ့ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ စာထဲမွာပါတဲ့ (သတၱဝါသ၊ ဘံုကိုးဝႏွင့္၊ ဝိညာဏ႒ိတိ၊ တည္ရွိခုနစ္ပါး) ဆိုတာ နားမလည္ဘူး တဲ့ ဘုရား၊ အဲဒါ ဘာကို ဆုိလိုတာပါသလဲလို႔ တပည့္ေတာ္ကို ေမးတယ္ဘုရား

                   သည္ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္က ဘယ္လို ေျဖတုန္း

                   တပည့္ေတာ္ ေျဖတက္လွ်င္ ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ထားဖို႔  လိုပါ့မလား ဘုရား၊  အခု မေျဖတက္လို႔ ေလွ်ာက္ထားရတာပါပဲ၊ အဲဒါ အေျဖေပးပါဦး ဆရာေတာ္

                   ေအးကြယ့္ - သည္စကားရပ္ဟာ ဘုရားရွိခိုးစာမွာ ပါတာဆိုေတာ့ ဘုရားရွိခိုးတက္ၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အေတာ္မ်ားမ်ား က်က္မွတ္ၿပီးျဖစ္တဲ့ စကားရပ္ပဲ၊ က်က္မွတ္ၿပီး ဘုရားရွိခိုး၊ အမွ်အတန္း ေပးေဝေနၾကေပမယ့္ သိတဲ့လူက အေတာ္ရွားဟန္တူတယ္၊ မႏွစ္က အလွဴပြဲေရာက္ေတာ့လည္း အင္းရြာ ဒကာမ်ား ေလွ်ာက္ထားၾကလို႔ အေျဖေပးခဲ့ဖူးေသးတယ္၊ ခုလည္း အေမးေရာက္ခဲ့ျပန္ၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္ အေျဖေပးရျပန္ဦးေတာ့မွာေပါ့

                   မွန္ပါ - အေျဖေပးေတာ္မူပါဘုရား


                                                                 သတၱဝါသ ဘံုးကိုးဝ

                သတၱဝါသဆိုတာ (သတၱ-အာဝါသ) သတၱဝါတို႔ေနရာဘံုကို ဆိုလိုတယ္၊ သတၱဝါတို႔ရဲ႕ ေနရာဘံုဟာ အပါယ္ေလးဘံု, လူ႔ဘံု, နတ္ျပည္ ေျခာက္ဘံု, ျဗဟၼာဘံု ႏွစ္ဆယ္အားျဖင့္ သံုးဆယ့္တစ္ဘံု ရွိတယ္၊ အဲဒီ သံုးဆယ္တစ္ဘံုကို တူရာ ေပါင္းလုိက္ေတာ့ ကိုးဘံုသာ ရွိတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္ကြယ့္

                   ဘယ္လို တူရာေပါင္းတယ္ဆိုတာ အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား

                   တူရာေပါင္းတယ္ဆိုတာ ပဋိသေႏၶစိတ္တူရာႏွင့္ ကိုယ္ကာယတူရာ ေပါင္းျခင္းကို ဆိုလိုတယ္ကြယ့္၊ သတၱဝါတို႔ ပဋိသေႏၶ တည္ေနတဲ့ စိတ္က အားလံုး ၁၉-ခု ရွိတယ္၊ ၁၉-ခုအရ ဥေပကၡာသႏီၲရဏစိတ္ ၂-ခု၊ မဟာဝိပါတ္စိတ္ ၈-ခု၊ မဟဂၢဳဝိပါတ္ ၉-ခု ျဖစ္တယ္၊ သည္ ၁၉-ခုအနက္ ပဋိသေႏၶစိတ္ခ်င္း တူတာကို (ဧကတၱသညီ) လို႔ေခၚတယ္၊  ပဋိသေႏၶစိတ္ခ်င္း မတူလွ်င္ (နာနတၱသညီ) လို႔ ေခၚတယ္၊ မွတ္မိရဲ႕လား

                   မွတ္မိပါတယ္ ဘုရား

                   ကိုယ္ခႏၶာခ်င္းတူတာကို (ဧကတၱကာယ)လို႔ ေခၚတယ္၊ ကိုယ္ခႏၶာခ်င္းမတူလွ်င္ (နာနတၱကာယ)လို႔ ေခၚတယ္၊ မွတ္မိရဲ႕လား

                   မွတ္မိေၾကာင္းပါ ဘုရား

                   ဘံုေပါင္း ၃၁-ဘံုရွိပါလ်က္ႏွင့္ ပဋိသေႏၶခ်င္း တူရာမတူရာ ကိုယ္ခႏၶာခ်င္း တူရာမတူရာ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ၃၁-ဘံုဟာ ကိုးဘံုျဖစ္သြားတယ္၊ အဲသည္ ကိုးဘံုကို (သတၱဝါသ ဘံုကိုးပါး) လို႔ က်မ္းမ်ားက ျပတယ္

                   ေပါင္းပံု အမိန္႔ရွိပါဦးဘုရား 

                   ပထမ ဝိနိပါတိကအသုရာရယ္, လူရယ္,နတ္ရယ္ စသည္သံုးမ်ိဳးကို တစ္တြဲတြဲရမယ္ကြယ့္

                   ဝိနိပါတိက အသုရာဆိုတာ ဘာလဲဘုရာ့

                   ဘုတ္, တေစၦ, သရဲ, ၿပိတၱာတစ္မ်ိဳးကို ဝိနိပါတိကအသုရာကို ေခၚတယ္ကြယ့္

                   သည္အသုရာက ျမင္းမိုရ္ေတာင္ေအာက္က အသုရာမ်ိဳးႏွင့္ မတူဘူးလားဘုရား

                   မတူဘူး၊ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ေအာက္က အသုရာက တာဝတိ ံသာ နတ္မ်ိဳးပဲ၊ တာဝတိ ံသာနတ္ကို သုရာလို႔ေခၚတယ္၊ သုရာနတ္တို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္စစ္ထိုးဘက္မို႔ အသုရာလို႔ ေခၚျခင္းျဖစ္တယ္

                   မွန္ပါ - အသုရာကလည္း ႐ႈပ္လွပါလား၊ သည့္ျပင္ အသုရာမ်ားေကာ ရွိပါေသးသလားဘုရား

                   ေအး - ရွိေသးတယ္ကြယ့္

                   ရွိေသးလွ်င္ အမိန္႔ရွိပါဦး ဆရာေတာ္

                   အသုရာကို ငါးမ်ိဳးခြဲၿပီး က်မ္းမ်ားမွာ ျပထားတယ္၊ ငါးမ်ိဳးဆိုတာက-

                   (၁) ျမင္းမိုရ္ေတာင္ေအာက္ ျမခေနာက္သံုးလံုးအၾကားမွာ ေနၾကတဲ့ နတ္အသုရာတဲ့၊ သည္အသုရာ သဒၵါမွာပါတဲ့ အ-ပုဒ္က တာဝတိ ံသာနတ္မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ ဆန္႔က်င့္ဘက္ အနက္ကို ေဟာတယ္။

                   (၂) ဘုမၼစိုးနတ္မ်ားကို မွီခိုေနၾကတဲ့ ဝိနိပါတိက အသုရာတဲ့၊ သည္အသုရာပုဒ္မွာပါတဲ့ အ-သဒၵါက ေသးသယ္တဲ့ အနက္ကိုေဟာတယ္၊ နတ္အငယ္စားေလးေတြကို ဆိုလိုတာေပါ့။

                   (၃) ေန႔အခါ နတ္မ်ားလို စည္စိမ္ခံစားၿပီး ညအခါ ၿပိတၱာမ်ားလို ဒုကၡခံၾကရတဲ့ ေဝမာနိက အသုရာတဲ့၊ သည္အသုရာပုဒ္မွာပါတဲ့ အ-သဒၵါက အတူဆိုတဲ့ သဒိသအနက္ကိုေဟာတယ္၊ စည္းစိမ္ခံစားခိုက္မွာ နတ္မ်ားႏွင့္တူ တယ္လို႔ဆိုလိုတယ္၊ ေပတဝတၳဳက လာတဲ့ ေရကန္အနီး ေခြးနက္ႀကီးအစားခံရတဲ့ ဗိမာန္ရွင္ ကဏၰမု႑ၿပိတၱာမဟာ သည္အသုရာမ်ိဳးပဲကြယ့္။

                   (၄) ၿပီးေတာ့ စၾကဝဠာသံုးခုတို႔ရဲ႕အၾကား ဒုကၡခံေနၾကတဲ့ ငရဲသားမ်ားကိုလည္း ေလာကႏၲရိကအသုရာလို႔ ေခၚေသးတယ္၊ အသုရာဘယ္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိသြားၿပီလဲကြယ့္

                   မွန္ပါ - ၄-မ်ိဳးရွိသြားပါၿပီ ဘုရား

                   (၅) သည္ ၄-မ်ိဳးမွတစ္ပါး ကာလကဥိၥက အသုရာဆိုတာလည္း ရွိေသးသတဲ့ကြယ္

                   မွန္ပါ - အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား

                   ကာလကဥိၥက အသုရာဆိုတာက ၿပိတၱာမ်ိဳးပဲကြယ့္၊ သည္ၿပိတၱာမ်ိဳးဟာ ေတာအံုေခ်ာက္ၾကား ျမစ္ကမ္းပါးစသည္တို႔မွာ ေနတက္ၾကတယ္၊ ၿပိတၱာျဖစ္သည္ကစၿပီး မစားရမေသာက္ရ အလြန္ဆင္းရဲတဲ့ ၿပိတၱာမ်ိဳးေပါ့၊ တခ်ိဳ႕ အသုရာမ်ား ဘုရား ၁-ဆူ, ၃-ဆူ ပြင့္သြားေသာ္လည္း တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် မစားၾကရ မေသာက္ေၾကရဘူးတဲ့၊ သည္အသုရာပုဒ္မွာပါတဲ့ အ-သဒၵါကေတာ့ နတ္တို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္အနက္ကိုေဟာတယ္။

                   နတ္မ်ားက ျမဴးတူးေပ်ာ္ပါး ကာမဂုဏ္ခံစားၾကရလို႔ သုရာလို႔ ေခၚတယ္၊ သည္ၿပိတၱာမ်ိဳးကေတာ့ ျမဴးတူးေပ်ာ္ပါး ခံစား စံစားရျခင္း လံုးဝမရွိလို႔ အသုရာလို႔ ေခၚသတဲ့ကြယ့္၊ အားလံုူးေပါင္းလိုက္ေတာ့ အသုရာငါးမ်ိဳးရွိသေပါ့ကြယ္၊ သတၱဝါသ ဘံုးကိုးပါးရဲ႕ ပထမအတြဲမွာပါဝင္တဲ့ အသုရာက ဝိနိပါတိက အသုရာျဖစ္တယ္၊ အဲသည္ ဝိနိပါတိက အသုရာရယ္, လူရယ္, နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္က နတ္ရယ္ သည္သံုးမ်ိဳးက နာနတၱသညီ နာနတၱကာယ ပထမအတြဲလို႔ မွတ္ေပါ့ကြယ္

                   သည္ပထမအတြဲရဲ႕ နာနတၱသညီ, နာနတၱကာယျဖစ္ပံုကို နားရွင္းေအာင္ မိန္႔ေတာ္မူပါဦး ဘုရား

                   ဝိနိပါတိက အသုရာရယ္, လူရယ္, နတ္ရယ္ သတၱဝါ ၃-မ်ိုး ပဋိသေႏၶေနတဲ့အခါ ပဋိသေႏၶစိတ္ (၁၉)ပါးအနက္ သုဂတိအဟိတ္ေခၚတဲ့ ကုသလဝိပါတ္ ဥေပကၡာသႏီၱရဏ ၁-ခု၊ မဟာဝိပါက္စိတ္ ၈-ခု၊ သည္ ၉-ခုေသာ ပဋိသေႏၶစိတ္ထဲက တစ္ခုခုေသာစိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶတည္ေနၾကတယ္၊ သည္လို ပဋိသေႏၶစိတ္ခ်င္းမတူတာကို နာနတၱသညီလို႔ ေခၚတာကြယ့္

                   မွန္ပါ - နာနတၱကာယ ဆိုတာေကာဘုရား

                   နာနတၱကာယဆိုတာက ကိုယ္ေကာင္ခ်င္း မတူဘူးလို႔ဆုိလုိတယ္၊ ေခြးခ်င္းေခြး, ဆင္ခ်င္းဆင္, နတ္ခ်င္းနတ္, လူခ်င္းလူ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ကိုယ္ကာယခ်င္းမတူညီတာကို ဆုိလိုတယ္၊ သည္ပထမအတြဲက ပဋိသေႏၶစိတ္ခ်င္းလည္း မတူဘူး၊ ကိုယ္ကာယခ်င္းလည္း မတူညီၾကဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ နာနတၱသညီ, နာနတၱကာယလို႔ ေခၚဆိုရတယ္

                   မွန္ပါ - ပထမအတြဲကို နားေပါက္သြားပါၿပီဘုရား၊ ဒုတိယအတြဲကို အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား

                   ဒုတိယအတြဲက နာနတၱကာယ, ဧကတၱသညီအတြဲျဖစ္တယ္၊ ဘံုအရေကာက္ေတာ့ ပထမစ်ာန္သံုးဘံုရယ္, အပါယ္ေလးဘံုရယ္ေပါင္း (၇)ဘံုလို႔ အရေကာက္သကြယ့္၊ သည္ ၇-ဘံုေသာ သတၱဝါမ်ားဟာ ကိုယ္ကာယခ်င္း မတူညီလို႔ နာနတၱကာယလို႔ေခၚရတယ္၊ ပဋိသေႏၶစိတ္ခ်င္းကေတာ့ တူညီလို႔ ဧကတၱသညီလို႔ ေခၚရတယ္

                   အပါယ္ဘံုႏွင့္ ျဗဟၼာ့ဘံု ဘယ္မွာ ပဋိသေႏၶစိတ္ခ်င္းတူပါ့မလဲကြယ္၊ ဒီေနရာမွာ ဧကတၱညီပဋိသေႏၶစိတ္တူတယ္ဆုိတာက အပါယ္ေလးဘံုသား အခ်င္းခ်င္း အကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာသႏီၲရဏစိတ္ႏွင့္ ပဋိသေႏၶတည္ေနၾကခ်င္းတူတယ္၊ အပါယ္ဘံုသားခ်င္း ပဋိသေႏၶစိတ္ တူေသာ္လည္း ကိုယ္ကာယခ်င္းမတူၾကဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အပါယ္ဘံုသားကို ဧကတၱသညီ, နာနတၱကာယလို႔ ေခၚတယ္၊ ဒီလို နာနတၱကာယ, ဧကတၱသညီခ်င္း တူညီတဲ့အတြက္ ကထမစ်ာန္ သံုးဘံုႏွင့္ အပါယ္ေလးဘံုကို ဒုတိယအတြဲျပဳထားရျခင္း ျဖစ္တယ္ကြယ့္

                   မွန္ပါ - တတိယအတြဲကို မိန္႔ေတာ္မူပါဦး ဘုရား

                   တတိယအတြဲက နာနတၱသညီ, ဧကတၱကာယအတြဲျဖစ္တယ္၊ ဘံုအားျဖင့္ေတာ့ ဒုတိယစ်ာန္သံုးဘံုကို ေကာက္ယူရတယ္၊ ဒုတိယစ်န္သံုးဘံုဟာ အခ်ိဳ႕ ဒုတိယစ်ာန္ ဝိပါက္စိ္တ္ႏွင့္ ပဋိသေႏၶေနၾကတယ္၊ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ တတိယစ်ာန္ဝိပါက္စိတ္ႏွင့္ ပဋိသေႏၶေနၾကတယ္၊ ပဋိသေႏၶေနပံု စိတ္ခ်င္းမတူလို႔ နာနတၱသညီလို႔ေခၚတယ္၊ ႐ုပ္ခ်င္းက်ေတာ့ အတူတူပဲတဲ့၊ ထိုျဗဟၼာႏွင့္ ဤျဗဟၼာ ႐ုပ္ပံုစံခ်င္း မကြဲၾကဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဧကတၱကာယလို႔ ေခၚၾကရတယ္၊ မွတ္မိရဲ႕လား

                   မွတ္မိေၾကာင္းပါ ဘုရား

                   စတုတၳအတြဲက ဧကသတၱသညီ, ဧကတၱာကာယအတြဲျဖစ္တယ္၊ ဘံုအားျဖင့္ေတာ့ တတိယစ်ာန္ သံုးဘံု, ေဝဟပိၹဳလ္ဘံု, သုဒၶါဝါသငါးဘံုတို႔ကို ရတယ္၊ သည္ဘံုေတြထဲက တတိယစ်ာန္သံုးဘံု ျဗဟၼာမ်ားဟာ ပဋိသေႏၶတည္ေနေတာ့ စတုတၳစ်ာန္ ဝိပါက္ႏွင့္ခ်ည္း ပဋိသေႏၶတည္ေနၾကတယ္၊ ႐ုပ္ခ်င္းကလည္း ျဗဟၼာအခ်င္းခ်င္း တူညီၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ တတိယစ်ာန္ဘံုကို ဧကတၱသညီ ဧကတၱကာယလို႔ ေခၚတယ္။

                   စတုတၳစ်ာန္ဘံု ၇-ဘံုရွိရာမွာ အသညသတ္ကိုၾကဥ္, ေဝဟပၹဳိလ္ႏွင့္ သုဒၶါဝါသ ၅-ဘံုတို႔ဟာ ပဥၥမစ်ာန္ ဝါပါက္စိတ္ႏွင့္ခ်ည္း ပဋိသေႏၶတည္ေနၾကလို႔ ဧကတၱသညီလို႔ေခၚရတယ္၊ ျဗဟၼာအခ်င္းခ်င္းလည္း ႐ုပ္ကာယခ်င္းတူလို႔ ဧကတၱကာယလို႔ ေခၚရတယ္။

                   ပဥၥမအတြဲကေတာ့ ဧကတၱကာယအတြဲျဖစ္တယ္၊ အရေကာက္ေတာ့ အသညသတ္ဘံုကိုေကာက္ရတယ္၊ အသညသတ္ဘံုဟာ နာမ္ႏွင့္ပဋိသေႏၶေနတာမဟုတ္လို႔ သညီအမည္မရဘူး၊ အသညသတၱာနံ ပန ႐ူပေမဝ ပဋိသႏိၶ ေဟာတိ ဆိုတဲ့ ဝီထိမုတ္လာစကားအတိုင္း ႐ုပ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶတည္ေနၿပီး ကုိုယ္ခႏၶာခ်င္းလည္း တူညီတဲ့အတြက္ ဧကတၱကာယပုဂၢိဳလ္လို႔ ေခၚရတယ္။

                   က်န္အတြဲ ၄-တြဲကေတာ့ အ႐ူပ ၄-ဘံုကိုတစ္တြဲစီ ေကာက္ရတယ္၊ အ႐ူပ ၄-ဘံုဟာ မိမိတို႔ဘံု အားေလ်ာ္စြာ ပဋိသေႏၶစိတ္ခ်င္းတူညီၾကတယ္၊ အာသာနဥၥာယတနဘံုမွာ ဝိညာဏဥၥာယတနဝိပါက္စိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနတယ္၊ အာကိဥၥညာယတနဘံုမွာ အာကိဥၥညာယတနဝိပါတ္စိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနတယ္၊ ေနဝသညာနာသညာယတနဘံုမွာ ေနဝသညာနာသညာယတနဝိပါက္စိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနတယ္၊ အ႐ူပေလးဘံုမွာ အသီးသီး မိမိတို႔ဝိပါက္စိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနတဲ့အတြက္ ဧကတၱသညီဘံုမ်ားလို႔ ေခၚၾကရတယ္၊ အဲသည္ဘံုေတြမွာ ကာယေခၚတဲ့ကိုယ္မရွိလို႔ ကာယအမည္ကို မရၾကဘူး၊ ဤနည္းျဖင့္ ၃၁-ဘံုကို တူရာေပါင္းလိုက္လွ်င္ သတၱာဝါသဘံုေပါင္း ၉-ဘံုရတယ္

                   အဲသည္ကိုးဘံုရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္မ်ားေကာ ရွိပါသလားဘုရား

                   ရွိပါတယ္၊ ပါဠိေဆာင္ပုဒ္ရခ်င္လွ်င္ ဇိနာလကၤာရဋီကာပါဌ္ႏွာ ၉၁(သုဓမၼဝတီမူ) မွာ ရွိပါတယ္၊ ျမန္မာေဆာင္ပုဒ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ သည္လိုမွတ္ေပေရာ့


                                သတၱဝါသ ဘံုကိုးဝ ေဆာင္ပုဒ္

                   ဝိနိပါတာ၊ အသုရာ၊ လူ႔ရြာနတ္တစ္ဘဝ။
                   ပထမစ်ာန္၊ ပါယ္ေလးတန္၊ ယူရန္တစ္ဌာ။
                   ဒုတိယစ်ာန္ဘံု၊ အလံုးစံု၊ အကုန္ယူပါၾက။
                   တတိယေန၊ ေဝဟေပၹ၊ သုေဒၶငါးအင္ရ။
                   အသညတ္မွာ၊ သူ႔ခ်ည္းသာ၊ ယူရာဘံုတစ္ဝ။
                   အ႐ူပေလးဘံု၊ အလံုးစံု၊ ယူကုန္ပေစၥက။
                   မွန္ပါ၊ သတၱာဝါသ ဘံု ၉-ပါးေတာ့ သိရပါၿပီ၊ ဝိညာဏ႒ိတိ ၇-ပါးဆိုတာ မိန္႔ပါဦးဘုရား


                                ဝိညာဏ႒ိတိ ၇-ပါး

                   ဝိညာဏ႒ိတိဆိုေတာ့ ဝိညာဥ္၏ တည္ရာလို႔ ဆိုလိုသကြယ့္၊ ဝိညာဥ္ဆုိတာ စိတ္ႏွင့္ေစတသိတ္ေပါ့၊ သတၱဝါသ ဘံု ၉-ပါးမွာ အသညသတ္ဘံုဟာ ႐ုပ္သာရွိတယ္၊ ဝိညာဥ္မရွိဘူး၊ ဝိညာဥ္မတည္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဘံု ၉-ပါးထဲက အသညသတ္ဘံုကို ႏႈတ္လိုက္ကြယ့္

                   မွန္ပါ - ရွစ္ဘံု က်န္ပါတယ္ဘုရား

                   ၿပီးေတာ့ ေနဝသညာနာသညာယတနဘံုဟာ ဝိညာဥ္ရွိတယ္လို႔လည္း မဆိုေလာက္၊ မရွိဘူလည္းမဟုတ္၊ ဝိညာဥ္လႈပ္လႈပ္မွ်သာ ရွိတဲ့အတြက္ အဲသည္ဘံုကိုလည္း ႏႈတ္လိုက္ဦးကြယ့္

                   မွန္ပါ - ခုနစ္ဘံုက်န္ပါတယ္ ဘုရား

                   ေအး-က်န္တဲ့ ၇-ဘံုဟာ ဝိညာဥ္တည္တဲ့ ဘံုမ်ားျဖစ္တဲ့အတြက္ ဝိညာဏ႒ိတိ ၇-ဘံုလို႔ ဆိုရတယ္ကြယ့္

                   မွန္ပါ - ရွင္းပါၿပီ၊ သုိ႔ေသာ္လည္း သည္ သတၱဝါသ ဘံုကိုးဝႏွင့္ ဝိညာဏ႒ိတိ ၇-ပါးတို႔ဟာ ဘယ္က်မ္းမွာပါတယ္ဆုိတာကိုလည္း အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား

                   က်မ္းညႊန္း ေျပာရမယ္ဆိုလွ်င္ အဂၤုတၱရပါဠိ သတၱကနိပါတ္သတၱဝိညာဏ႒ိတိသုတ္, အဂၤုတၱရပါဠိ နဝကနိပါတ္ သတၱာဝါသသုတ္, သုတ္မဟာဝါ မဟာနိဒါနသုတ္ႏွင့္ ခုဒၵက ပါ-၃၊ ႒-၇၃၊ ပဋိသံ-ပါ-၂၃၊ ႒-မ-၁၀၆။ ဒီဃ ၃-ပါ-၂၁၈၊ ၂၅၂၊ ႒ ၂၂၈၊ အဘိ ၁-႒၊ ၁၅၈-၉မ်ားမွာ အက်ယ္ ဖတ္ၾကည့္တာေပါ့ကြယ္

                   မွန္ပါ - ဝမ္းသာလွပါၿပီ ဘုရား

                   သာဓု - သာဓု - သာဓု


***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၂၅) -  တရားအားထုတ္သူတိုင္း မဂ္ဖိုလ္ ရမရ               


***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (စာမ်က္ႏွာ - ၁၉၅-၂၀၃) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ဤ အေမး-အေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

(ကပိၸယ-ေမာင္ရဲ) https://www.facebook.com/yewin.tun.71
Friday, September 14,2012        12:13 pm


0 comments:

Post a Comment