Monday, March 4, 2013

ရပ္တည္လည္း မေနဘဲ၊ သြားဖု႔ိရန္လည္း အားမထုတ္ဘဲ ၾသဃေလးသြယ္မွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ႏွင့္ က်ေနာ္နားလည္မိေသာ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္အျမင္


က်ေနာ္ ဒႆနိကေဗဒ နဲ႔ ဒုတိယႏွစ္ တက္ေတာ့
သူငယ္ခ်င္း ၅-ေယာက္ စုၿပီး ကဗ်ာစာအုပ္ကေလး လုပ္ဖူးပါတယ္။
ကိုယ့္ပိုက္ဆံနဲ႔ ကုိယ္ထုတ္ၾက  . . .
“ေရာင္းလို႔ရလာတဲ့ စာအုပ္ဖိုးေလးေတြကို  ဆရာကန္ေတာ့ပြဲမွာ အားလံုး ကန္ေတာ့မယ္” ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္တာပါ။
ဒီ ေစတနာေၾကာင့္လား ေတာ့ မသိဘူး ခင္ဗ်ာ
စာအုပ္ကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္ေရာင္းရပါတယ္။  ေရာင္းမကုန္လို႔ အလကားေပးျပစ္တာေတြလည္း ရွိတာေပါ့ေလ . .
ေရာင္းလို႔ရတဲ့ ပိုက္ဆံေလးေတြလည္း ဆရာကန္ေတာ့ပြဲမွာ အားလံုး ကန္ေတာ့ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီမွာ ကဗ်ာေရးမယ္ဆုိေတာ့ ကဗ်ာေတြအေၾကာင္းကို ေလ့လာၾကရင္းနဲ႔
ပို႔စ္ေမာ္ဒန္အျမင္ (Post modern Thought)  ဆိုတာကို ေရာက္သြားၾကတယ္။

ပို႔စ္ေမာ္ဒန္အျမင္ (Post modern Thought)  ဆိုတာကို
အက်မ္းအားျဖင့္ က်ေနာ္ေလ့လာမိသေလာက္ေျပာျပရင္
အေဆာက္အအံုကို ၿဖိဳခ်ၿပီး အတြင္း သဘာဝတၳ၊ အတြင္းမွာ ဝွက္ထားတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ထုတ္ၾကည့္ရမယ္။
ဒီကြန္စထရပ္ Deconstruct လုပ္ၾကည့္ရတယ္လို႔ ေခၚၾကပါတယ္။
ဆိုလိုတာက အေပၚယံစာမ်က္ႏွာ face value ထက္ စာသား text ရဲ႕ အတြင္းမွာရွိတဲ့ အနက္ဝွက္ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ပိုၿပီးအေရးႀကီးပါတယ္။
အဲဒီသေဘာေလးကို ပို႔စ္ေမာ္ဒန္အျမင္ (Post modern Thought)  လို႔ ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။

အဲ . . . ျပႆနာက အဲဒီမွာ စတာပဲ ခင္ဗ်
သူငယ္ခ်င္းေတြကတည္း ပို႔စ္ေမာ္ဒန္အျမင္ ဆိုတာ ဘယ္က စတယ္၊ ဘယ္သူက စတယ္ စသည္ျဖင့္
သူတို႔ သေဘာက်တ့ဲ ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ အေရးအသားေတြ၊ ကဗ်ာေတြ၊ အျမင္ေတြကို ခ်ျပၾကတယ္။
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔ ျငင္းခုန္ၾကတယ္ေပါ့ ဗ်ာ (ေပ်ာ္စရာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္)

တကယ္လည္း ျငင္းခုန္မယ္ဆုိ ျငင္းခုန္စရာေတြက အမ်ားသားနဲ႔ရယ္ပါ
ကိုယ္မွ တိတိက်က် မသိတာကိုး . . .
အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္လည္း ျငင္းၾကည့္တာေပါ့  . . .
“အဲလိုေျပာၾကေၾကးဆို  ငါတုိ႔ ေဂါတမဘုရားက စတယ္လို႔ ေျပာရင္လည္း ရတယ္” လို႔ ေျပာၿပီး
ဗုဒၶဘုရားရွင္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ တရားေတာ္တစ္ခုကို မွတ္မိသေလာက္ ေျပာျပတယ္။


                   အခါတစ္ပါးမွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားကို ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက ေမးေလွ်ာက္တယ္။
ဘယ္္လိုေမးေလွ်ာက္သလဲဆိုေတာ့ . . .
“ဒုကၡခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူတဲ့ ရွင္ေတာ္ဘုရားသည္ ဘယ္ပံုဘယ္နည္းအားျဖင့္
(ကာေမာဃ၊ ဘေဝါဃ၊ ဒီေ႒ာဃ၊ အဝိေဇၨာယ တည္းဟူေသာ) ၾသဃေလးသြယ္ ေရပင္လယ္ႀကီးကို ကူးေျမာက္ေတာ္မူခဲ့ပါသလဲ” လို႔ ေမးေလွ်ာက္တယ္။

ဒီအခါမွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားက
“ငါသည္ ရပ္တည္လဲမေနဘဲ၊ သြားဖု႔ိရန္လည္း အားမထုတ္ဘဲ ၾသဃေလးသြယ္ ေရပင္လယ္သမုဒၵရာႀကီးကို ကူးေျမာက္ခဲ့တယ္” လို႔ ေျဖတယ္။

                   ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အေျဖကို တစ္ဘက္က ပုဂၢိဳလ္က နားမလည္ဘူး၊
ဒီလိုနားမလည္ေတာ့ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားကို ထပ္ၿပီးေမးတယ္။
“အရွင္ဘုရား - အရွင္ဘုရားသည္ ၾသဃေလးပါးတည္းဟူေသာ ပင္လယ္သမုဒၵရာႀကီးကို အဘယ္ကဲ့သို႔
ရပ္၍လည္းမေနဘဲ၊ သြားလည္းမသြားဘဲ ကူးေျမာက္ေတာ္မူခဲ့ပါသလဲ” လို႔ ေလွ်ာက္တယ္။

ဒီအခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားက . . . 
“ရပ္ေနတဲ့အခါ နစ္ျမဳပ္တယ္၊ သြားဖို႔ရန္ အားထုတ္တဲ့အခါ ေမ်ာတယ္။
ငါဟာ . . . ရပ္လဲမေနဘဲ သြားလဲမသြားဘဲ သံသရာေရအယဥ္လို႔ ဆိုအပ္တဲ့ ၾသဃေလးသြယ္ သမုဒ္ပင္လယ္ႀကီးကို ကူးေျမာက္ခဲ့တယ္” လို႔ ေျဖေတာ္မူတယ္။

                   ဒီအခါမွာ ေမးတဲ့ပုဂၢိဳလ္က . . .
“ရပ္လဲမေနဘဲ၊ သြားဖို႔ရန္လည္း အားမထုတ္ဘဲ ၾသဃေလးသြယ္လို႔ ဆိုရတဲ့ သံသရာသမုဒ္ျပင္က်ယ္ႀကီးကို ကူးေျမာက္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားကို အခုမွပင္ ဖူးေတြ႔ရေပတယ္” လို႔ ေလွ်ာက္ထားၿပီး ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားထံကေန ထြက္ခြားသြားတယ္တဲ့။

                   ဒီမွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ေတာ္မူတဲ့ . . .
“ငါဟာ ရပ္တည္မေနဘဲ” ဆိုတဲ့ စကားက ကာမသုခလိႅက ႏုေယာဂဆိုတဲ့ ကာမဂုဏ္ေတြထဲမွာ ေန,ေနတာ မဟုတ္ဘူး။
ကာမဂုဏ္ေတြကို လိုက္စား၊ ခံစားေနျခင္းမဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုလိုတယ္။

“သြားဖို႔ရန္လည္း အားမထုတ္ဘဲ” ဆိုတာက
အတၱကိလ မထာႏုေယာဂ ဆိုတဲ့ အက်င့္ေတြကို က်င့္ေဆာင္အားထုတ္မႈ မလုပ္ဘူးလို႔ ဆိုလိုတယ္လို႔ အဌကထာဆရာေတြက ဖြင့္ျပတက္ၾကတယ္။

ၿပီးေတာ့ . . .
ဒီေတာ့ “ရပ္ေနတဲ့အခါ နစ္ျမဳပ္တယ္” ဆိုတာ အဲဒီ ကာမဂုဏ္ေတြကို ခံစားႏွစ္သက္ေနရင္ . . . သံသရာ ပင္လယ္သမုဒၵရာႀကီးထဲမွာ နစ္မြန္းသြားမယ္၊

“သြားဖို႔အားထုတ္တဲ့အခါ . . . သြားျပန္တဲ့အခါ ေမ်ာပါတယ္” ဆိုတာက
ဆိုခဲ့တဲ့ အတၱကိလမထႏုေယာဂ ဆိုတဲ့ မိမိကိုယ္ကို ညွင္းဆဲတဲ့အက်င့္ေတြကိုက်င့္ရင္
ဒါဟာလည္း သံသရာက လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း မဟုတ္ဘဲ သံသရာ ပင္လယ္ၾသဃေရေတြထဲ ေမ်ာပါသြားဦးမွာပဲလို႔ ဆိုလိုတယ္တဲ့။

                   ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားဟာ ဆိုခဲ့တဲ့ ကာမသုခလိႅကာႏုေယာဂနဲ႔ အတၱကိလ မထာႏုေယာဂဆိုတဲ့ အစြန္း(၂)ပါးေနာက္ မလိုက္ဘဲ
မဇၩိမပဋိပဒါ မဂၢင္ရွစ္ပါးလမ္းကို လုိက္ခဲ့တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ငါဟာ ျမဳပ္လဲမျမဳပ္ဘဲ ေမ်ာလဲမေမ်ာဘဲနဲ႔ ၾသဃေလးသြယ္ သမုဒၵရာသံသရာ ျပင္က်ယ္ႀကီးကို ကူးေျမာက္ခဲ့တယ္ လို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာက မိန္႔ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ ဖြင့္ဆိုျပတာလည္း ရွိတယ္။

က်ေနာ္ က ဒီတရားေတာ္ကို က်ေနာ္ မွတ္မိသလို ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။

ဒီ တရားေတာ္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္
ဒါဟာ . . . ဝွက္ထားတဲ့ အနက္အဓိပၸာယ္ကို ေဖာ္ထုတ္ၿပီး အတြင္းက အႏွစ္သာရသေဘာကို ရွာၾကည့္ရတာမ်ိဳးပါ။
ဒါမ်ိဳးကို ဒီကြန္စထရပ္ Deconstruct လုပ္ၾကည့္ရတယ္လို႔ ေခၚတာပါ။
အေပၚယံစာမ်က္ႏွာ face value ထက္  စာသား text ရဲ႕ အတြင္းမွာရွိတဲ့ အနက္ဝွက္ကို ေဖာ္ထုတ္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ကဲ … ဒီေလာက္ဆို သူတို႔ေျပာတဲ့
ပို႔စ္ေမာ္ဒန္အျမင္ (Post modern Thought)  ဆိုတာကို
ဘယ္အခ်ိန္က စခဲ့တယ္၊ ဘယ္သူက စခဲ့တယ္ဆိုၿပီး အတိအက် မေျပာႏိုင္ေပမယ့္
က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဗုဒၶမွာလည္း ဒီသေဘာပါတဲ့ တရားေတာ္ေတြ မ်ားစြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါေၾကာင္း
ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကို ေလ့လာတဲ့အခါမွာ အတြင္းပိုင္းအထိ ေလ့လာသင့္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ က်ေနာ္ နားလည္သလို ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုက္ပါ ခင္ဗ်ာ

(ကပိၸယေမာင္ရဲ) https://www.facebook.com/yewin.tun.71
Wednesday, October 10,2012           4:31 pm 


0 comments:

Post a Comment