Monday, February 25, 2013

သီလခံယူမႈႏွင့္ က်င့္သံုးမႈ၊ စာရိတၱသီလႏွင့္ ဝါရိတၱသီလ၊ သီလေဆာက္တည္မႈ ေလးနက္ရန္၊ သီလကိုစိတ္ျဖင့္ ေဆာက္တည္၍ မရ



                        သည္တစ္ခါ ေလွ်ာက္ထားရမွာကေတာ့ သီလႏွင့္ပတ္သက္တ့ဲျပႆနာပါဘုရား

                        ဘယ္လိုျပႆနာမ်ားလဲကြယ့္၊ ဆိုစမ္းပါဦး

                        တစ္ေနရာမွာ ဒါယကာေတြ အျငင္းအခံုျဖစ္ေနၾကတယ္ဘုရာ့၊ ဒါယကာ တစ္ေယာက္က သီလ, သမာဓိ, ပညာဆိုတာဟာ သူတစ္ပါးႏွင့္ မဆက္စပ္ဘူး၊ မိမိႏွင့္သာဆက္စပ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သီလကို ဘယ္သူ႔ထံမွ သြားေတာင္းဖို႔ မလိုဘူး၊ သီလေပးပါလို႔ သြားေတာင္းလည္း အေတာင္းခံရသူက ေရာ့ယူေတာ့လို႔ ေပးမျဖစ္ဘူး၊ ကိုယ့္ဘာသကုိယ္ က်င့္သံုးလဆင္ သီလျပည့္စံုတာပဲလို႔ ေျပာတယ္ ဘုရာ့၊ က်န္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားက သူ႔အေျပာကိုမႀကိဳက္ၾကဘူး၊ သုိ႔ေသာ္လည္း အဲသည္လူက အေျပာေကာင္းေတာ့ သူ႔ကိုႏိုင္ေအာင္ မေျပာႏိုင္ၾကဘူး၊ တပည့္ေတာ္ထံ စစ္ကူေတာင္းၾကတယ္၊ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ဒါဟာ အခ်က္တစ္ခုပဲလို႔ မွတ္လာၿပီး ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္တာပါပဲ၊ 
တပည့္ေတာ္ ေလွ်ာက္လိုရင္း ကေတာ့ -
                        (၁) သီလတရားကို ဘယ္မွာမွ်မခံယူဘဲ မိမိဘာသာက်င့္သံုးလို႔ ျဖစ္မျဖစ္၊

                        (၂) သီလခံယူေဆာက္တည္ရာမွာလည္း ရတနာသံုးပါးထံ မခံယူဘဲ မိမိဘာသာခံယူလို႔ ျဖစ္မျဖစ္၊

                   (၃) သီလခံယူၿပီး မိမိအိမ္မွာပင္ က်င့္သံုးေနထိုင္လို႔ ျဖစ္မျဖစ္ ဆိုတာပါပဲ ဘုရား


                                ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ထိုက္တန္ေသာတရား

                   သီလခံယူတာႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ဝိသာခါ အနာထပိဏ္တို႔ကစၿပီး ဒကာ ဒကာမမ်ား ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ကိုသြားၿပီး သီလခံယူၾကေၾကာင္း က်န္းဂန္မ်ားမွာ ေဖာ္ျပထားတယ္၊ ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံေတာ္မူၿပီးတဲ့ေနာက္ ယေန႔တိုင္ေအာင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားဟာ ေက်ာင္းကန္ဘုရားသြားၿပီး သီလခံယူေနၾကတာဟာ အထင္အရွားပဲကြယ့္၊ သည္အထဲက သီလဆိုတာ ေက်ာင္ကန္ဘုရားသြားေရာက္ခံယူဖို႔ မလိုဘူး၊ ကို္ယ့္ဘာသာကိုယ္ က်င့္သံုးလွ်င္ၿပီးတာပဲလို႔ ဆိုေနတာက ႐ိုး႐ိုးစိတ္ႏွင့္ေျပာဟန္မတူဘူး၊ အဲသည္ ဒါယကာမ်ား ေနထိုင္ရာအရပ္ကို တရားထူးတရားဆန္းေတြ ေရာက္ေနဟန္တူတယ္၊ သူတို႔အရပ္မွာ ေက်ာင္းကန္ဘုရား ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ စည္စည္ပင္ပင္ရွိေသးရဲ႕လားကြယ့္

                   ဆရာေတာ္ေတြးတာ မွန္တယ္ဘုရား၊  အဲသည္အရပ္မွာ ေက်ာင္းကန္ဘုရားေတြေတာ့ ရွိပါေသးတယ္၊ ဘုန္းႀကီးေတြေတာ့ၾကာၾကာမေနႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး၊ တစ္ဝါတစ္ပါး၊ ႏွစ္ဝါတစ္ပါးဆိုသလို ျဖစ္ေနၾကၿပီ၊ အခ်ိဳ႕ေက်ာင္းမ်ားမွာ ဘုန္းႀကီးျပတ္လို႔ ေက်ာင္းေတြေတာင္ပ်က္ကုန္ၿပီ ဘုရား

                   ေအး - ျဖစ္ရမယ္ေလ၊ အဲသည္အရပ္ဟာ ေခါင္းပါးတဲ့အရပ္မ်ိဳးလည္းျဖစ္လိမ့္မယ္၊ ပစၥည္းေခါင္းပါးေတာ့ မပိုလွ်ံဘူး၊ မပိုလွ်ံေတာ့ မေပးလွဴႏိုင္ဘူး၊ မေပးလွဴႏို္င္ေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ထိုက္တန္တဲ့အရားမ်ိဳး သူတို႔ထံ ေရာက္သြားလိမ့္မယ္ကြယ့္

                   ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ထိုက္တန္တဲ့တရားဆိုတာ ဘယ္လုိပါလဲဘုရား

                   သည္ေလာကႀကီးက ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္လို႔မျဖစ္ဘူး၊ ပတ္ဝန္က်င္ႏွင့္အထပ္သင့္က်င့္မွ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ကြယ့္၊ ေခါင္းပါးတဲ့အရပ္မွာ ဒါနျပဳဖို႔မလြယ္ဘူး၊ သည္ေတာ့ ဒါနမျပဳႏိုင္တဲ့အရပ္မွာ အူမ,မေတာင့္ေတာ့ သီလ မေစာင့္ႏိုင္ၾကဘူး၊ သည္ေတာ့ သီလေစာင့္လို႔ အက်ိဳးမရွိဘူးဆိုတဲ့ တရားမ်ိဳးလည္း ထြန္းကားလက္တက္တယ္၊ ဒါနျပဳမည့္သူလည္းမရွိ၊ သီလ ေစာင့္မည့္သူလည္း မရွိတဲ့အရပ္မွာ ဘယ္ဘုန္းႀကီးေနလို႔ျဖစ္ပါ့မလဲ၊ ဘုန္းႀကီးမရွိတဲ့အရပ္မွာေနတဲ့ လူက ဘုန္းႀကီးထံ သီလခံယူတာဟာ အဓိပၸာယ္မရွိဘူးလို႔ေျပာတာလည္း ဘာဆန္းေတာ့သလဲကြယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သည္လူကို ဂရုမစိုက္ၾကပါစို႔လားကြယ္

                   မွန္ပါ - သည္လူကိုဂ႐ုစိုက္ဖို႔မလိုပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ သူ႔စကားကေတာ့ သူတစ္ပါးနားမွာ ဝင္ခိုေနမွာမို႔ ရွင္းလင္းခ်က္ ထုတ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္ ဘုရား

                   ေအးကြယ့္ - သည္လိုဆိုလည္း ေျဖရွင္းၾကေသးတာေပါ့၊ ပထမအေမး ျပႆနာက သီလကိုဘယ္သူ႔ထံမွမခံယူဘဲ ကိုယ့္ဘာသာက်င့္သံုးလို႔ ျဖစ္မျဖစ္ ဟုတ္လား

                   မွန္ပါ့ဘုရား



                                စာရိတၱသီလႏွင့္ ဝါရိတၱသီလ

                   သီလဆိုတာ စာရိတၱသီလ, ဝါရိတၱသီလလို႔ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္၊ စာရိတၱသီလဆုိတာ က်င့္ဝတ္ကိုေဟာတယ္၊ မိမိျပဳအပ္ျပဳထိုက္တဲ့ အမိက်င့္ဝတ္ အဖက်င့္ဝတ္, သားသမီးက်င့္ဝတ္စတဲ့ က်င့္ဝတ္မ်ိဳးကို စာရိတၱသီလလို႔ ေခၚတယ္၊ စာရိတၱသီလအရာမွာ သည္က်င့္ဝတ္ကိုျဖည့္က်င့္ပါမယ္လို႔ ဘယ္သူ႔ထံမွ ဝန္ခံေတာင္းဆိုမႈျပဳဖို႔ မလိုဘူး၊ အမွန္တကယ္ ျပဳက်င့္ရမည့္ ဝတၱရားျဖစ္တယ္၊ မျပဳလွ်င္အျပစ္ျဖစ္တယ္၊ ဝါရိတၱသီလအရာမွာေတာ့ ႏွစ္မ်ိဳး ခြဲၿပီးမွတ္သားသင့္တယ္၊ ႏွစ္မ်ိဳးဆိုတာ ငါးပါးသီလကို အမွန္တကယ္ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္ သီလမ်ိဳးျဖစ္တယ္၊ ရွစ္ပါးသီလကို ဝါရိတၱႏွင့္ စာရိတၱႏွစ္ပါးစံု ေရာေႏွာေနတာမ်ိဳးရယ္ျဖစ္တယ္၊ ငါးပါးသီလကို ဝါရိတၱစစ္စစ္က်ေတာ့ သူတစ္ပါးထံ ေတာင္းခံသည္ျဖစ္ေစ, မေတာင္းခံသည္ျဖစ္ေစ အမွန္တကယ္ လိုက္နာေရွာင္ၾကည္ရမည့္ သီလမ်ိဳးျဖစ္တယ္၊ သည္သေဘာကို အျမင္ရွင္းသြားေအာင္ ဝိရတီသံုးမ်ိဳးႏွင့္ရွင္းျပရလွ်င္ ပိုေကာင္းလိမ့္မယ္ထင္တယ္

                   မွန္ပါ - ရွင္းျပေတာ္မူပါ ဘုရား

                   ဝါရိတၱလို႔ေခၚရတဲ့ ဝိရတီသီလဟာ သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္၊ (၁) သမၸတၱဝိရတီ၊ (၂) သမာဒါနဝိရတီ၊ (၃) သမုေစၦဒဝိရတီ တို႔ေပါ့ကြယ္၊  သမၸတၱ ဝိရတီဆိုတာ သီလကို ခံယူေဆာက္တည္းထားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ ကိစၥႀကံဳပါမွ က်င့္သံုးတဲ့ သီလမ်ိဳးျဖစ္တယ္၊ သမာဒါနဝိရတီမ်ိဳးကေတာ့ သီလကို ႀကိဳတင္ခံယူေဆာက္တည္ထားတာမ်ိဳး ျဖစ္တယ္၊ သမုေဒၧဒဝိရတီမ်ိဳးကေတာ့ အရိယာအျဖစ္ေရာက္တဲ့အတြက္ မေကာင္းမႈတရားေတြကို မဂ္ျဖင့္ အၾကြင္းမဲ့ ပယ္ခြါတာမ်ိဳး ျဖစ္တယ္၊ (ဣတိဝုတ္၊ ႒၊ ၂၂၃)သည္ ဝိရတီသံုးမ်ိဳးအနက္ သမုေဒၧဒဝိရတိသီလဟာ ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ႕ သီလ မဟုတ္ဘူး၊ အရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔ရဲ႕ သီလျဖစ္တယ္၊ ပုထုဇဥ္မ်ားရဲ႕ သီလႏွစ္ပါးမွာ - (၁) သမၸတၱဝိရတီသီလဟာ ခံယူေဆာက္တည္ျခင္းမရွိတဲ့ သီလ၊ (၂) သမာဒါနဝိရတီသီလဟာ ခံယူေဆာက္တည္တဲ့ သီလျဖစ္တယ္ကြယ့္      

                   ခံယူေဆာက္တည္တဲ့သီလႏွင့္ မခံယူ မေဆာက္တည္တဲ့ သီလႏွစ္ပါး အနက္ ဘယ္သီလက သာလြန္ပါသလဲဘုရား

                   ေမးမွ ေမးတက္ပေလကြယ္၊ မခံယူ မေဆာက္တည္တဲ့သီလက က်င့္သံုးခြင့္ႀကံဳမွ သီလကို ျဖစ္ေစတယ္၊ ခံယူေဆာက္တည္တဲ့သီလက ခံယူတဲ့ အခ်ိန္က စၿပီး သီလကုသိုလ္ျဖစ္ေနတာပဲ၊ ဘယ္မွာ တူပါ့မလဲ၊ ခံယူေဆာက္တည္ထားတဲ့ သီလက သာလြန္တာေပါ့ကြယ္ 

                   မွန္ပါ - နားရွင္းပါၿပီ၊ ဒုတိယျပႆနာကို အေျဖေပးေတာ္မူပါဦး



                                      သီလေဆာက္တည္မႈ ေလးနက္ရန္

                   ဒုတိယျပႆနာက သီလကို ရတာနာသံုးပါး ဆရာသမားမ်ားထံ မခံယူဘဲ မိမိဘာသာ ခံယူေဆာက္တည္ က်င့္သံုးလို႔ ျဖစ္, မျဖစ္ ဟုတ္လား
  
                   ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရား

                   သီလ ခံယူေဆာက္တည္တဲ့ ေနရာမွာေတာ့ အေျခအေနအရေပါ့ကြယ္၊ ရတနာသံုးပါး ဆရာသမားမ်ားႏွင့္ နီးစပ္လွ်င္ နီးစပ္ရာမွာ ယူရမယ္၊ မနီးစပ္တဲ့ ဌာနမွာဆိုလွ်င္ေတာ့ ရတနာသံုးပါးကို ရည္မွန္းၿပီး မိမိဘာသာ သီလေဆာက္တည္၊ မိမိဘာသာ သကၤန္းဝတ္ဆင္ၾကတဲ့ နာလကေထရ္, မဟာကႆပေထရ္တို႔လိုေပါ့ကြယ္၊ ဒါေၾကာင့္ တစ္စံုတစ္ဦးထံက သီလမခံယူဘဲ မိမိဘာသာ ခံယူက်င့္သံုး လို႔ျဖစ္ပါတယ္၊ သို႔ေသာ္ ရတနာသံုးပါးထံ ခံယူက်င့္သံုးတာေလာက္ေတာ့ မေလးနက္ဘူးေပါ့ကြယ္

                   ဘာေၾကာင့္တုန္း ဘုရား

                   အေၾကာင္းကေတာ့ ရတနာသံုးပါးထံ လက္အုပ္ခ်ီမိုးရွိခိုးၿပီး သီလေတာင္းခံ ေဆာက္တည္သူမွာ သက္ေသႏွစ္ဦးရွိတယ္၊ တစ္ဦးကရတနာသံုးပါးျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးက မိမိျဖစ္တယ္၊ ဒုစ႐ိုက္မႈတစ္ခု က်ဴးလြန္ခြင့္ႀကံဳခဲ့လွ်င္ မိမိကေတာ့ က်ဴးလြန္မည့္ပုဂၢိဳလ္မို႔ မိမိအတြက္ငဲ့စရာမလိုဘူး၊ သို႔ေသာ္ ငါဟာ ယေန႔ ရတာနသံုးပါးထံက သည္ဒုစ႐ိုက္မ်ိဳးမျပဳလုပ္ပါဘူးလို႔ သီလေတာာင္းခံ ေဆာက္တည္ထားတယ္၊ ေတာင္းခံေဆာက္တည္ထားၿပီးမွ က်ဴးလြန္ရန္မသင့္ေလွ်ာ္ဘူးလို႔ ရတနာသံုးပါးတည္းဟူေသာ သက္ေသကိုငဲ့ၿပီး က်ဴးလြန္လုနီးနီးအျဖစ္ကို ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မိမိဘာသာ ေဆာက္တည္တာထက္ ရတနာသံုးပါးထံ ေတာင္းခံေဆာက္တည္တာက ပိုၿပီး ေလးနက္တယ္

                   ဥပုသ္သီလႏွင့္ ပတ္သက္လို႔လည္း အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား

                   ရွစ္ပါးစေသာသီလကို ဥပုသ္သီလလို႔ဆိုၾကတယ္၊ ဥပုသ္ဆိုတာ ဥပဝသထ=ဥေပါသထ ဆိုတဲ့ပုဒ္ကို ေခၚတာပဲကြယ့္၊ ဥပဝသထဆိုတဲ့ပုဒ္မွာ ဥပ တစ္ပုဒ္၊ ဝသထ တစ္ပုဒ္ရယ္လို႔ ႏွစ္ပုဒ္ပါတယ္၊ ဥပဆိုတဲ့ပုဒ္က ရတနာသံုးပါးထံခ်ဥ္းကပ္တယ္လို႔ ေဟာတယ္၊ ဝသထပုဒ္က ေနထိုင္တယ္လို႔ေဟာတယ္၊ ပုဒ္ႏွစ္ခုစပ္လုိက္ေတာ့ ရတနာသံုးပါးအနီး ခ်ဥ္းကပ္ေနထိုင္တယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဥပုသ္သီလက်ေတာ့ မိမိဘာသာ စိတ္ျဖင့္ ေဆာက္တည္ျခင္း, အိမ္မွာေဆာက္တည္ျခင္း, အိမ္မွာပင္သီလယူၿပီး ေနလိုက္ျခင္းမ်ားဟာ စာဆိုႏွင့္ မကိုက္ညီခ်င္ဘူးကြယ့္

                   စာက ဘယ္လိုမ်ား ဆိုထားပါသလဲ၊ မိန္႔ေတာ္မူပါဦး

                   အဂၤုတၱိဳရ္ တိကနိပါတ္အ႒ာကထာ(ဒု-၁၉၉)မွာ ဥပုသ္သီလခံယူေဆာက္တည္ပံုကို တံ ပန ဥပဝသေႏၲန၊ သြ ဥေပါသထိေကာ ဘဝိႆာမီတိ စေသာအားျဖင့္ ဖြင့္ျပထားတယ္၊ အဓိပၸာယ္က ဥပုသ္သီလက်င့္သံုးေဆာက္တည္လိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဥပုသ္မသံုးမီ ေရွ႕တစ္ရက္ကႀကိဳတင္ၿပီး ေဘာဇဥ္, ခဲဖြယ္, အစာအာဟာရမ်ားကို စီရင္ထားရမယ္၊ ဥပုသ္ေန႔ေရာက္တဲ့အခါ နံနက္ေစာေစာကပင္ ရဟန္းေယာက်္ား ရဟန္းမိန္းမထံမွာျဖစ္ေစ၊ သီလရဲ႕ လကၡဏာကိုသိတဲ့ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားထံမွာျဖစ္ေစ ႏႈက္ကျမြက္ဟၿပီး ဥပုသ္ေဆာက္တည္ရမယ္၊ ေဆာက္တည္တဲ့အခါမွာ ပါဠိအစဥ္အရလွ်င္ တစ္ပါးစီ တစ္ပါးစီ ေဆာက္တည္ရမယ္၊ ပါဠိအစဥ္ကိုမရလွ်င္ ဗုဒၶပညတၱံ ဥေပါသထံ အဓိ႒ာမိဘုရားရွင္ပညတ္ေတာ္မူအပ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို ေဆာက္တည္ပါ၏ လုိ႔ တေပါင္းတည္းေဆာက္တည္ႏိုင္တယ္၊ သည္ေနရာမွာ သိကၡာပုဒ္တစ္ပါးစီ တစ္ပါးစီခြဲၿပီး ေဆာက္တည္ခဲ့လွ်င္ သိကၡာပုဒ္တစ္ပါးပ်က္႐ံုႏွင့္ က်န္သိကၡာပုဒ္မ်ား မပ်က္ဘူး၊ တေပါင္းတည္းခံယူေဆာက္တည္ခဲ့လွ်င္ေတာ့ သိကၡာပုဒ္တစ္ပါးပ်က္စီးလွ်င္ က်န္သိကၡာပုဒ္အားလံုးလည္း ပ်က္စီးတက္သတဲ့

                   မွန္ပါ - ဥပုသ္သီလခံယူတဲ့ေနရာမွာ ရတနာသံုးပါး ဆရာသမားထံ ခံယူေဆာက္တည္တာ ေကာင္းေၾကာင္းသိရပါၿပီ၊ ရတနာသံုးပါးႏွင့္ ကင္းေဝးတဲ့ အရပ္ေရာက္ခိုက္ မိမိဘာသာစိတ္ျဖင့္ ခံယူေဆာက္တည္လွ်င္ေကာ ဘယ္လိုလဲ ဘုရား


                                သီလကိုစိတ္ျဖင့္ ေဆာက္တည္၍ မရ

          ဥပုသ္သီလခံယူၿပီး တခ်ိဳ႕မိမိအိမ္မွာသာ ဥပုသ္ေစာင့္သံုးေနၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႕က ေက်ာင္းကန္ဘုရားခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ဥပုသ္ေစာင့္သံုးၾကတယ္၊ သည္ႏွစ္မ်ိဳးရဲ႕ ကြဲျပားခ်က္ကိုလည္း မိန္႔ေတာ္မူပါဦး

                   ဥပုသ္သီလဆိုတာ အနာဂါမ္, ရဟႏၲာတို႔ အျပည့္အဝက်င့္သံုးတဲ့ သီလမ်ိဳးပဲကြယ့္၊ ပုထုဇဥ္ႏွင့္ ေသကၡပုဂၢိဳလ္တို႔ကအတုယူၿပီး က်င့္သံုးၾကျခင္းျဖစ္တယ္၊ သည္အေၾကာင္းကို တိကဂၤုတၱရပါဠိ ၂၁၁-မွာ သ ေခါ ေသာဝိသာေခ အရိယသာဝေကာ ဣတိ ပဋိသဥိၥကၡတိ စေသာအားျဖင့္ ဘုရားေဟာ ရွိတယ္ကြယ့္

                   ဘုရားေဟယအဓိပၸာယ္ကိုလည္း မိန္႔ေတာ္မူပါဦး ဆရာေတာ္

                   ဘုရားေဟာ အဓိပၸာယ္က ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္ပုဂၢိဳလ္ဟာ ရဟႏၲာမ်ားရဲ႕ သီလကို သည္လိုဆင္ျခင္တယ္တဲ့၊ၚ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ တစ္သက္လံုး သူတစ္ပါးအသက္သတ္ျခင္းမွ ေရာင္ၾကဥ္ေတာ္မူၾကတယ္၊ သူတစ္ပါးဥစၥာခိုးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူၾကတယ္၊ အရက္ေသာက္ျခင္း, ဘိန္း႐ႈျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူၾကတယ္၊ ညစာစားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူၾကတယ္၊ ကျခင္း, သီျခင္း, တီးမႈတ္ျခငး, ၾကည့္႐ႈ နားေထာင္ျခင္း, ပန္းပန္ျခင္း, န႔ံသာလိမ္းျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူၾကတယ္၊ ျမင့္ေသာေနရာ ျမတ္ေသာေနရာမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူၾကတယ္၊ ငါလည္းပဲ ဤေန႔ဤရက္ဤလအတြင္း ရဟႏၲမ်ားကဲ့သို႔ ဤရွစ္ပါးေသာ အဂၤါမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ဥပုသ္က်င့္သံုးမယ္လို႔ ဥေပါသထသီလကို ခံယူက်င့္သံုးျခင္း ျဖစ္ပါသတဲ့၊ သည္စကားရပ္ကို ေထာက္ေသာအားျဖင့္ ငါးပါးသီလေဆာက္တည္တာက ပကတိသေဘာအားျဖင့္ ေဆာက္တည္ျခင္းျဖစ္တယ္၊ ဥပုသ္သီလေဆာက္တည္တာက ရဟႏၲာမ်ားကိုအတုယူၿပီး ရဟႏၲာမ်ားႏွင့္တူေအာင္ က်င့္သံုးေဆာက္တည္တ့ဲအတြက္ မိမိအေပၚ ကိေလသာျမဴအညစ္အေၾကးမ်ား နည္းႏိုင္သမွ် နည္းေအာင္, ကင္းႏိုင္သမွ်ကင္းေအာင္ က်င့္သံုးရမည့္ တာဝန္ဝတၱရားရွိေနတယ္၊ လူတို႔ရဲ႕ ေနအိမ္ဆိုတာ အဆင္း, အသံ, အနံ႔ စေသာ ကိေလသာျမဴေတြအလြန္ ေပါမ်ားတယ္၊ က်မ္းမ်ားက ရဇပထ လို႔ ေခၚတယ္ကြယ့္

                   ရဇပထဆိုတာ ဘယ္လုိအဓိပၸါယ္ပါလဲ ဘုရား

                   ရဇပထဆိုတာ ဖုန္ေတြ ျမဴေတြအလြန္ေပါမ်ားတဲ့ လမ္းမႀကီးလို႔ဆိုလိုတယ္၊ လူတစ္ေယာက္ဟာ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို ဘယ္ေလာက္စင္ၾကယ္ေအာင္ တစ္ကိုယ္ေတာ္သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ထားသည္ပင္ျဖစ္ေစ ဖုန္ျမဴေတြအားႀကီးတဲ့ လမ္းမႀကီးမွာထိုင္ေနလွ်င္ မၾကာမီ ဖုန္ေတြျပန္ကပ္ၿပီး ညစ္ပတ္ကုန္မွာပဲတဲ့၊ လူသားမ်ားရဲ႕ အိမ္ဆိုတာလည္း ဖုန္ျမဴေတြအားႀကီးတဲ့ လမ္းမႀကီးႏွင့္ တူသတဲ့၊ အိမ္မွာေနသမွ်ေတာ့ ဘယ္လိုပင္ စင္ၾကယ္ေအာင္ထိန္းထားသည္ပင္ျဖစ္ေစ ကိေလသာျမဴေတြ မၾကာခဏျပန္က်လာတက္ပါသတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ ဥပုသ္သီလ ခံယူေဆာက္တည္ၿပီး အိမ္မွာျပန္ေနတာထက္ ေက်ာင္းကန္ဘုရား ရတနာသံုးပါး အနီးမွာေနတာက ပိုၿပီးသင့္ျမတ္တယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ေရွးေရွးကစၿပီး ယေန႔ တိုင္ေအာင္ ဥပုသ္သီလေဆာက္တည္က်င့္သံုးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အိမ္ကခြာၿပီး ရတာသံုးပါး အနီးအပါးမွာ ေနထိုင္ၾကတာမ်ားပါတယ္

                   အကယ္၍ ဥပုသ္သီလခံယူၿပီး အိမ္ျပန္ေနေတာ့ ဘယ္လုိဆံုးျဖတ္မွာလဲ ဘုရား

                   မိမိက်င့္သံုးတဲ့ ဥပုသ္သီလ မက်ိဳးမေပါက္ အေျပာက္မက်ားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းႏိုင္တယ္ဆိုလွ်င္ အိမ္ျပန္ၿပီး ဥပုသ္ေစာင့္လည္း အျပစ္ေတာ့မရွိပါဘူး

                   မွန္ပါ - သည္ျပႆနာကေတာ့ ေျပတန္သေလာက္ပါၿပီ၊ ဆက္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားစရာ အနည္းငယ္က်န္ေနပါေသးတယ္ ဘုရား

                   ဘာမ်ားက်န္ေသးတာလဲ၊ ဆိုစမ္းပါဦး

***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၂၁) -  ဥပုသ္ခ်၍ ညစာစားမႈ၊ သစ္က်ဳတ္ဥပုသ္၊ ကိုးပါးသီလ


***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (စာမ်က္ႏွာ - ၁၆၂-၁၆၉) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ဤ အေမး-အေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။


Tuesday, September 04,2012        10:34 am

(ကပိၸယ-ေမာင္ရဲ)
http://kpymgye.blogspot.com/ 
https://www.facebook.com/yewin.tun.71 


0 comments:

Post a Comment