Monday, February 25, 2013

ဥပုသ္ခ်၍ ညစာစားမႈ၊ သစ္က်ဳတ္ဥပုသ္၊ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းျဖင့္ ေနအပ္ပံု


 ဥပုသ္ခ်၍ ညစာစားမႈ

                   အခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ နံနက္အခ်ိန္အခါမွာ ဥပုသ္သီလခံယူေဆာက္တည္ၿပီး ညေနက်ေတာ့ ထမင္းဆာတယ္ရယ္လို႔ ဥပုသ္ကိုခ်ၿပီး ညစာစားတက္ ၾကပါတယ္တ့ဲ၊ အဲဒါမ်ိဳးကေတာ့ ဘယ္လိုဆံုးျဖတ္မွာလဲ ဘုရား

                   အဲသည္ ဥပုသ္သည္မ်ိဳးက်ေတာ့ အလြန္အားနည္းေသာ ဥပုသ္သည္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့ကြယ္၊ ဥပုသ္ဆိုတာ ခံယူျခင္းႏွင့္ ေဆာက္တည္က်င့္သံုးျခင္းရယ္လို႔ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းရွိတယ္ကြယ့္၊ အဟံ ဘေႏၲ တိသရေဏန သဟ အ႒ဂၤသမႏၷာဂတံ ဥေပါသထသီလံ ဓမၼံ ယာစာမိ- ဆိုတာ သီလခံယူတဲ့အပိုင္း၊ ပါဏာတိပါတာ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ- ဆိုတာက ေဆာက္တည္က်င့္သံုးတဲ့အပိုင္း ျဖစ္တယ္၊ သီလကို ခံယူ႐ံုသာခံယူၿပီး မက်င့္သံုးမေဆာက္တည္လွ်င္ ဘာမွ် အဓိပၸာယ္မရွိဘူးကြယ့္၊ သည္ေနရာမွာ သမာဒိယာမိ-ဆိုတဲ့စကားရပ္ဟာ အလြန္နက္နဲတယ္၊ အလြန္နက္နဲတဲ့အတြက္ ျမန္မာျပန္တဲ့အခါ က်င့္သံုးေဆာက္တည္ပါ၏ လို႔ ျပန္ဆိုရတယ္၊ သည္ျပန္ဆိုခ်က္ရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုလွ်င္ က်င့္-သံုး-ေဆာက္-တည္ ရယ္လို႔ အကၡရာေလးလံုးပါသလို အနက္ကလည္း ေလးမ်ိဳးထြက္တယ္

                   ဘယ္လိုထြက္ပါသလဲ ဘုရား

                   သီလခံယူတဲ့ပုဂၢိ္ဳလ္ဟာ ရတနာသံုးပါးထံမွာ ဝိကာလေဘာဇနာ ေဝရမဏီသိကၡာပဒံ သမာဓိယာမိ- တပည့္ေတာ္သည္ ေန႔လြဲညစာစားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း သိကၡာပုဒ္ကို ေကာင္စြာက်င့္သံုးေဆာက္တည္ပါ၏ လို႔ ႏႈတ္ျမြတ္ခံယူထားတယ္၊ သည္ခံယူခ်က္ထဲမွာ -
                   (၁)     ယခုေတာင္းခံေသာတရားကို က်င့္ပါ့မယ္၊
                   (၂)     က်င့္ၿပီး သီတင္းသံုးေနထိုင္ပါ့မယ္၊
                   (၃)     ဤတရားကို လံု႔လျပဳ၍ေရွာင္ၾကဥ္ပါ့မယ္၊
                   (၄)     ေရွာင္ၾကဥ္ရန္ ေလးေလးနက္နက္ အဓိ႒ာန္ခ်ထားပါတယ္ -
တဲ့၊ သည္အနက္ေလးပါးကိုေပါင္းၿပီး သမာဒိယာမိ-ေကာင္းမြန္စြာ က်င့္သံုး ေဆာက္တည္ပါ၏ လို႔ ျမန္မာျပန္ထားတယ္၊ မေလးနက္ဘူးလားကြယ့္

                   မွန္ပါ - ေလးနက္ပါတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း သမာဒိယာမိဆိုတဲ့ ပါဠိက သည္အနက္ေလးမ်ိဳး ထြက္ေပၚလာႏိုင္ပါသလား ဘုရား

                   ပါဠိတစ္ခ်က္ အနက္ဆယ္ေထြဆိုပဲကြယ့္၊ ထြက္ေပၚလာႏိုင္တာေပါ့၊ အမွန္ေတာ့ သမာဒိယာမိဆိုတဲ့ ပုဒ္ကလည္း စပ္ထားလို႔သာ တစ္ပုဒ္တည္းဆိုရတာကိုး၊ တစ္ပုဒ္စီခြဲလိုက္လွ်င္ သံ-တစ္ပုဒ္၊ အာ-တစ္ပုဒ္၊ ဒါ-ဓာတ္ကတစ္ပုဒ္၊ ယ-ပစၥည္းကတစ္ပုဒ္၊ မိ-ဝိဘက္ကတစ္ပုဒ္၊ အဲလိုပုဒ္ေတြ အမ်ားႀကီး ျပားလာတယ္၊ ဒါ-ဓာတ္ဟာ သူ႔ခ်ညး္သီးသန္႔ဆိုလွ်င္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲျခင္းဆိုတဲ့ အနက္ကို ေဟာတယ္၊ ဓာတ္နက္ရသေလာက္ ထုတ္မယ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ဒါ-ဒါန, ေသာဓန, သုဒ, ေဆဒ, ရကၡာ, ပလာယေနာ, မတာေပသု ဆိုတဲ့အတိုင္း ေပးျခင္း, သုတ္သင္ျခင္း, စင္ၾကယ္ျခင္း, ျဖတ္ျခင္း, ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း,  ေျပးသြားျခင္း, ပူပန္ျခင္း စေသာ အနက္မ်ားကို ေဟာတယ္၊ ဒါ-ဓာတ္ရဲ႕ ေရွ႕မွာ အာဆိုတဲ့ ဥပသာရပုဒ္ ရွိခဲ့လွ်င္ အာဒါနံ - ယူျခင္းအနက္ကို ေဟာတယ္၊ သမာဒိယာမိ - ဆိုတဲ့ ပုဒ္က်ေတာ့ အာခ်ည္း ေရွးရွိတာ မဟုတ္ဘူး၊ သံ - ေရာ အာ-ေရာ ေရွးရွိေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဒါဓာတ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ အနက္ကို မေဟာႏုိင္ေတာ့ဘဲ ေကာင္းမြန္စြာ က်င့္သံုးေဆာက္တည္ ဆိုတဲ့ ဝိေသသနက္ကို ေဟာရတယ္ ကြယ့္

                   မွန္ပါ - မိန္႔ေတာ္မူပါဦးဘုရား

                   ဥပုသ္သီလ ခံယူသူဟာ သည္မွ်ေလာက္ ေလးနက္တဲ့ စကားလံုးႏွင့္ ရတနာသံုးပါးအထံမွာ ဝန္ခံထားၿပီးေတာ့ ဝန္ခံတဲ့အတိုင္း မလိုက္နာဘူးဆုိလွ်င္ ဘယ္မွာ သင့္ေလွ်ာ္ပါ့မလဲ၊ ဥပုသ္ က်င့္သံုးတယ္ဆိုတာ မိမိကိုယ္မွာ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြကို တက္ႏိုင္သေလာက္ကို ပယ္သတ္တာပဲကြယ့္၊ ပါးစပ္က လူၾကားေကာင္းေအာင္ ပယ္ခြါပါ့မယ္ ဝန္ခံၿပီး လြန္က်ဴး ဖြယ္ဝတၳဳႏွင့္ ေတြ႔ေတာ့ ဝန္ခံသလို မပယ္ခြာဘဲ ျပဳက်င့္တယ္ဆုိလွ်င္ ေလာကအျမင္ႏွင့္ပင္ အလြန္ ေအာက္တန္းက်တဲ့သူ ျဖစ္သြားၿပီ၊ ယံုၾကည္ထိုက္သူ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ သစၥာေရေသာက္ရင္း ေသးေပါက္ရင္းဆိုသလို ျဖစ္ေနၿပီ
                   မေအာင့္ႏိုင္လို႔ ညစာေလး စားမိ႐ံုႏွင့္ သည္ေလာက္ မဆိုသင့္ဘူး ထင္ပါရဲ႕ ဘုရား

                   ဆိုသင့္တာေပါ့ကြယ္၊ ဘယ္မွာ မဆိုသင့္ဘဲရွိပါ့မလဲ၊ ဦးပဥၥင္း စဥ္းစားၾကည့္၊ သူဟာ မေအာင့္ႏိုင္လို႔ ညစာကို စားပါသတဲ့၊ ညစာေလးကိုေတာင္သည္းခံၿပီး ေအာင့္မထားႏိုင္လွ်င္ သူဟာ သတ္ခ်င္စိတ္ ေပၚလာလွ်င္လည္း သတ္မွာပဲ၊ ခိုးခ်င္စိတ္ ေပၚလာလွ်င္လည္း ခိုးမွာပဲ၊ ေမထုန္မွီဝဲခ်င္စိတ္ ေပၚလာလွ်င္လည္း မွီဝဲမွာပဲ၊ လိမ္ခ်င္လညး္ လိမ္မွာပဲ၊ အရက္ေသာက္ခ်င္းလည္း ေသာက္မွာပဲ၊ ဘိန္းရွဴခ်င္းလည္း ရွဴမွာပဲ၊ သည္ေတာ့ သူေစာင့္ေရွာက္က်င့္သံုးတာဟာ ဘာက်န္ပါ့မလဲ၊ ဘာမွ်က်န္မွာမဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ သည္လုိ ဥပုသ္မ်ိဳးက်ေတာ့ အလြန္ေပါ့ေသာ သစ္က်ဳတ္ဥပုသ္လို႔ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူတယ္ကြယ့္

                   ဘယ္မွာေဟာကပါသလဲ ဘုရား၊ အမိန္႔ရွိပါဦး

                   နာခ်င္လည္း ေျပာရေသးတာေပါ့ကြယ္၊ သစ္က်ဳတ္ဥပုသ္က သည္လိုတဲ့


                                                                         သစ္က်ဳတ္ဥပုသ္

                   ေရွးက ဗာရာဏသီျပည္ ျဗဟၼဒတ္မင္းလက္ထက္မွာ ဘုရားေလာင္းဟာ သိၾကားမင္းျဖစ္သတဲ့၊ တစ္ေန႔ေတာ့ သစ္က်ဳတ္တစ္ေကာင္ဟာ ဂဂၤါျမစ္ကမ္းေက်ာက္ဖ်ာမွာ အိပ္ေနသတဲ့၊ သူအိပ္ေနတုန္း အဂၤါျမစ္ေရေတြ တအားကိုတက္လာၿပီး ေက်ာက္ဖ်ာအျပင္ကို ေရလာဝိုင္းတယ္၊ သစ္က်ဳတ္ဟာ အိပ္စက္ရာကႏိုးလို႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေရေတြ ပတ္လည္ဝိုင္းေနတာကို ျမင္တယ္၊ သည္အခါ သစ္က်ဳတ္မွာ အႀကံျဖစ္သတဲ့၊ ေရေတြက ဘယ္မွသြားမျဖစ္ေအာင္ ဝိုင္းေနၿပီ၊ သည္ေရေတြ မက်မခ်င္း ဘယ္ကမွ အစာရဖို႔မျမင္ဘူး၊ သည္ေတာ့ အခ်ည္းႏွီးမျဖစ္ရေအာင္ ငါဟာ ဥပုသ္ေစာင့္မွေတာ္မယ္လို႔ သည္လုိအႀကံေကာင္းရၿပီး သည္ယေန႔ အဂၤါရွစ္ပါးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဥပုသ္သီလကို ေကာင္းမြန္စြာ က်င့္သံုးေဆာက္တည္ပါ၏လို႔ သီလခံယူၿပီး အိပ္သတဲ့။

                   သည္အေၾကာင္းကို အေလာင္းေတာ္သိၾကားမင္းသိေလေတာ့ သစ္က်ဳတ္ရဲ႕ သီလခိုင္မာမႈ ရွိမရွိ စံုစမ္းမယ္လို႔ ဆိတ္အေယာင္ေဆာင္ၿပီး သစ္က်ဳတ္အိပ္စက္ရာ ေက်ာက္ဖ်ာအနီးခ်ဥ္းကပ္လာသတဲ့၊ ခ်ဥ္းကပ္လာတဲ့ဆိတ္ကို သစ္က်ဳတ္က ျမင္ေလေတာ့ သည္ယေန႔ ဘာမွ်စားရပံုမေပၚလို႔ ငါဥပုသ္ေစာင့္ေနလိုက္တာ စားရဖို႔ကံႀကံဳေတာ့ ဆိတ္က ငါ့အနားေရာက္လာပါလား၊ ဥပုသ္ဆိုတာ ဘယ္ေန႔ေစာင့္ေစာင့္ျဖစ္တာကပဲ၊ သည္ယေန႔ေတာ့ ဥပုသ္ဖ်က္ၿပီး ဆိတ္ကို တြယ္မွေတာ္မယ္လို႔ ဆိတ္ကိုဖမ္းရေအာင္ အိပ္ရာကထလိုက္သတဲ့၊ သစ္က်ဳတ္ထေတာ့ ဆိတ္ကအဖမ္းမခံဘဲ တစ္ဘက္ကိုျပန္ကူးေျပးတယ္၊ သစ္က်ဳတ္ဟာ ဆိတ္ကို မဖမ္းႏိုင္ေလေတာ့ အင္း - ေတာ္ေသးရဲ႕၊ ေတာ္ေသးရဲ႕၊ င့ါသီလ မပ်က္ေသးဘူးလို႔ဆိုၿပီး ျပန္အိပ္သတဲ့၊ သည္အခါ သိၾကားမင္းက ကိုယ္ထင္ျပၿပီး ဟဲ့ - သစ္က်ဳတ္၊ နင္ဟာ သည္လို ေပါ့ေပါ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ဥပုသ္ေစာင့္လို႔ ဘာအက်ိဳးရွိမလဲလို႔ ကဲ့ရဲ႕ၿပီး နတ္ျပည္ကို ျပန္သြားသတဲ့၊ သည္အေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္လို႔ ဘုရားရွင္က ဧဝေမဝ - ဤသစ္က်ဳတ္အတူသာလွ်င္၊ ဣဓ - ဤသာသနာေတာ္၌၊ ဧကေစၥ - အခ်ိဳ႕ကုန္ေသာသူတို႔သည္၊ သမာဒါနမွိ - ေကာင္းစြာ က်င့္သံုးေဆာက္တည္အပ္ေသာ သီလ၌၊ ဒုဗၺလာ - အားနည္းကုန္ျဖစ္၍၊ အဇာကာရဏာ - ဆိတ္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္၊ ဝေကာဣဝ- သစ္က်ဳတ္ကဲ့သုိ႔၊ အတၱာနံ - မိမိကိုယ္ကို၊ လဟံု - ေပါ့သည္ကို၊ ကေရာႏိၲ - ျပဳကုန္၏ လို႔ ေဟာေတာ္မူထားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သီလေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းတယ္ဆိုတာ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ေလးေလးနက္နက္ ခံယူ က်င့္သံုး ေဆာက္တည္ပါမွ အက်ိဳးႀကီးမားတယ္၊ ဝတ္ေက် ဝတ္ကုန္ ခံယူ ေဆာက္တည္တာမ်ိဳးကေတာ့ သစ္က်ဳတ္သီလမ်ိဳးမို႔ အက်ိဳးမႀကီးဘူးကြယ့္

                   မွန္ပါ - ေလးေလးနက္နက္ သီလတရား က်င့္သံုး ေဆာက္တည္ႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမွာတဲ့လဲ ဘုရား

                   မူလပဏၰာသ အ႒ကထာ အာကေခၤယ်သုတ္အဖြင့္မွာ ဒြီဟိ ကာရေဏဟိ သမၸႏၷသီလတာ ေဟာတိစသည္ျဖင့္ ဖြင့္ဆိုျပတဲ့အတိုင္း သီလပ်က္စီးလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ အက်ိဳးယုတ္ေစႏိုင္တယ္၊ သီလျပည့္စံုလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ အက်ိဳးႀကီးတယ္ဆိုတာ ဉာဏ္ထဲမွာ ထင္လာေအာင္, စိတ္ထဲမွာ စြဲဝင္လာေအာင္ ဆင္ျခင္ ေတြးေတာႏိုင္လွ်င္ သီလကို လံုၿခံဳေအာင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္တယ္၊ သီလရဲ႕ အက်ိဳးအျပစ္ကို မသိ၊ သူတစ္ပါးေစာင့္လို႔ ေစာင့္ရတဲ့သီလမ်ိဳး ကေတာ့ ပ်က္စီးခြင့္ မႀကံဳခင္သာ တည္ၿပီး ပ်က္စီးခြင့္ႀကံဳလွ်င္ ပ်က္စီးသြားတက္တယ္ကြယ့္

                   မွန္ပါ - သည္ေလာက္ သိရတဲ့အတြက္ အလြန္ ဝမ္းေျမာက္ပါတယ္ ဘုရား




                                                            ကိုးပါးသီလ

                   ဥပုသ္သီလႏွင့္ဆက္ၿပီး ကိုးပါး သီလကိုလည္း ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါေသးတယ္ ဘုရား

                   ေလွ်ာက္ေစဗ်ား - ေလွ်ာက္ေစဗ်ား

                   အခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားက ကိုးပါးသီလဟာ အလြန္အက်ိဳးႀကီးတယ္၊ အလြန္တန္ခိုးႀကီးတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ကိုးပါးသီလကို ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္း သင့္ေၾကာင္း ေဟာေျပာၾကတယ္ဘုရား၊ အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားကေတာ့ ကိုးပါးသီလအတြင္း ပါဝင္တဲ့ ေမတၱာတရားဟာ သီလမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ သမာဓိမ်ိဳးျဖစ္တယ္၊ သမာဓိမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ေမတၱာကို သီလအတြင္းထည့္သြင္းၿပီး မခံယူမေဆာက္တည္ေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္၊ သည္အေျပာႏွစ္မိ်ဳးအနက္ ဘယ္အေျပာကမွန္တယ္ဆုိတာ အေျဖသိလိုပါတယ္ အရွင္ဘုရား

                   ကိုးပါးသီလဆိုတာ သာမန္ပညာရွင္တစ္ဦးက တီထြင္ဆန္းသစ္ထားတဲ့ သီလမဟုတ္ဘူး၊ အဂၤုတၱရ နိဝကနိပါတ္ သီဟနာဒဝဂ္ ၁၉၂-မွာ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ သီလျဖစ္တယ္ကြယ့္၊ ဘုရားရွင္ကရဟန္းတို႔ - အဂၤါကိုးပါးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဥပုသ္သည္ အက်ိဳးအာနိသင္ႀကီး၏၊ တန္းခိုးႀကီး၏၊ ႀကီးေသာပ်ံ႕ႏွံ႔ျခင္း ရွိ၏ လို႔ ေဟာထားတယ္၊ သည္လုိေဟာထားေတာ္မူတဲ့အတြက္ ကိုးပါးသီလဟာ ခံယူက်င့္သံုးေကာင္းေသာ သီလျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ကိုးပါးသီလအဆံုးမွာပါဝင္တဲ့ ေမတၱာတရားဟာ ရွစ္ပါးသီလမွာပါဝင္တဲ့ အျခားသိကၡာပုဒ္မ်ားကို က်င့္သံုးေဆာက္တည္တဲ့အခါ သည္အမႈေတြကို မျပဳလုပ္ပါဘူးလို႔ က်င့္သံုးေဆာက္တည္းတယ္၊ ေနာက္ဆံုး ေမတၱာတရားက်ေတာ့ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာစိတ္ျဖင့္ ပ်ံ႕ႏွံ႔၍ေနပါ့မယ္၊  သတၱဝါမ်ားအေပၚ ေမတၱာစိတ္ထားပါ့မယ္လို႔ က်င့္သံုးေဆာက္တည္တည္၊ သည္လိုက်င့္သံုးေဆာက္တည္ပံုခ်င္း ဆန္႔က်င္ေနရျခင္းဟာ သီလႏွင့္ သမာဓိ ကြဲျပားတ့ဲအတြက္ျဖစ္တယ္၊ သီလဆိုတာ ကာယကံမႈ, ဝစီကံမႈကိုသာ ေစာင့္ေရွာက္တယ္၊ သီလအတြင္းမွာ မေနာကံမပါဘူး၊ ေမတၱာတရားက ကာယကံ, ဝစီကံမဟုတ္ဘူး၊ မေနာကံျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ကိုးပါးသီလကို ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူတာမွန္ေသာ္လည္း ခံယူရာမွာ ရွစ္ပါးသီလကိုသာခံယူၿပီး က်င့္သံုးတဲ့အခါက်မွသာ ကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းၿပီး ေနထိုင္သင့္တယ္ကြယ့္


                                                     ေမတၱာကမၼ႒ာန္းျဖင့္ ေနအပ္ပံု

                   ဘုရားရွင္က နဝဂၤဥပုသ္လို႔ ေဟာထားပါလ်က္ႏွင့္ ကိုးပါးသီလရယ္လို႔ သီးသန္႔မယူဘဲ ရွစ္ပါးသီလခံယူၿပီးေမတၱာႏွင့္ ေနရမယ္ဆိုတဲ့ အဆံုးအျဖတ္ဟာ  စိတ္ထဲမွာသိပ္ဘဝင္မက်ေအာင္ ျဖစ္ေနပါတယ္၊ ထပ္ဆင့္ၿပီး ေျဖႏိုင္လွ်င္ ေျဖေပးေတာ္မူပါဦးဘုရား

                   အဂၤုတၱရ နဝကနိပါတ္ကလာတဲ့ နဝဂၤုေပါသထသုတ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာၾကည့္ကြယ့္၊ သူ႔အသက္ကိုသတ္မႈ, သူ႔ဥစၥာခုိးမႈစေသာ သိကၡာပုဒ္ရွစ္ပါးေရွာင္ၾကဥ္ပံုကို ဣမိနာမေဂၤန အရဟတံ အႏုကေရာမိ၊ ဥေပါသေထာ စ ေမ ဥပဝုေတၳာ ဘဝိႆတီတိ၊ ဣမိနာ အ႒ေမန အေဂၤန သမႏၷာဂေတာ ေဟာတိ လို႔ ဥေပါသထသဒၵါ အထူးထည့္ၿပီး ေဟာေတာ္မူတယ္၊ ေနာက္ဆံုး ေမတၱာတရားက်ေတာ့ ဣမိနာ နဝေမန အေဂၤန သမႏၷာဂေတာ ေဟာတိ လို႔ ဥေပါသထသဒၵါ မထည့္ဘဲ ေဟာေတာ္မူထားတယ္၊ သည္ဟာကိုေထာက္လို႔ ဥေပါသထသဒၵါ မထည့္ဘဲ ေဟာေတာ္မူထားတယ္၊ သည္ဟာကိုေထာက္လို႔ ကိုးပါးသီလဟူ၍ သီးသန္႔မခံယူဘဲ ရွစ္ပါးသီလခံယူၿပီး ေမတၱာစိတ္ႏွင့္ေနတာကိုပင္ နဝဂၤဥပုသ္ေခၚတယ္လို႔ သိသင့္တယ္ကြယ့္

                   သည္မွ်ႏွင့္ေတာ့ နားမရွင္းဘူးဘုရား၊ သည္အတိုင္းသာဆိုလွ်င္ ရွစ္ပါးသီလခံယူၿပီး အသုဘစေသာကမၼ႒ာန္းမ်ား ပြားမ်ားေနထိုင္လွ်င္ေကာ မျဖစ္ဘူးလားဘုရား၊ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ အဲဒါကိုလည္း နဝဂၤဥပုသ္လို႔ပဲ ေခၚရမလားလို႔ စိတ္ထဲမွာ သံသယဝင္လာတယ္ ဘုရား

                   ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမေတာ္ကို လုိက္နာႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ေဝေနယ်ပုဂၢိဳလ္ လို႔ ေခၚရတယ္၊ ေဝေနယ်ပုဂၢိဳလ္ဟာ ယခုဘဝမွ ဗုဒၶသာသနာေနာ္ႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ဖူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ ေရွးေရွးေသာဘဝတို႔က ေရွးေရွးဘုရားရွင္တို႔ရဲ႕ သာသနာေတာ္ႏွင့္လည္း ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ဖူးသူျဖစ္တဲ့အတိုင္း ဘုရားရွင္တို႔ရဲ႕ အဆံုးအမ တရားေတာ္မ်ားကို က်င့္ႀကံပြားမ်ား အားထုတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တယ္၊ အဲသည္ပုဂၢိဳလ္ဟာ တစ္စံုတစ္ခုေသာကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းပြားမ်ားအားထုတ္ခဲ့ဖူးတဲ့အတြက္ အဲသည္ကမၼ႒ာန္းဟာ သူ႔ရဲ႕သႏၲာန္မွာစြဲထင္ေနတယ္၊ အဲသည္စြဲထင္ေနတဲ့ လြန္ကဲေသာအလိုဆႏၵကို အဇၩာသယ လို႔  ေခၚတယ္၊ ေယာဂီပုၢိဳလ္တစ္ဦးဟာ ေရွးဘဝက ေမတၱာကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းပြားမ်ားမႈ အားေကာင္းခဲ့တဲ့အတြက္ ေမတၱာအဇၩာသယဓာတ္ လြန္ကဲေနလွ်င္ ယခုဘဝ ဗုဒၶသာသနာေတာ္မွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ျဖင့္ ႐ိုး႐ိုးဥပုသ္သီလခံယူေဆာက္တည္႐ံုမွ်ႏွင့္ အားမရဘူး၊ ေပါ့ဆဆျဖစ္ေနတက္တယ္၊ အဲသည္ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးအတြက္ရည္ရြယ္ၿပီး ဘုရားရွင္က ရွစ္ပါးသီလမွာ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကို ထည့္ၿပီး ကိုးပါးသီလရယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူတာတဲ့၊ သည္အေၾကာင္းကို အဂၤုတၱရအဓကထာမွာ ေဝေနယ်ဇၩာသယဝေသန ေမတၱာဘာဝနံ ပကိၡပိတြာ နဝဂၤသမႏၷာဂေတာတိ ဝုတၱံ လို႔ ဖြင့္ျပထားတယ္ကြယ့္

                   ေမတၱာအဇၩာသယ ပုဂၢိဳလ္အတြက္ ေမတၱာကို ထည့္ၿပီး ကိုးပါးသီလ ပညတ္ႏုိင္သလို က်န္ေသာကမၼ႒ာန္းမ်ားမွာ အဇၩာသယ အားေကာင္းေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း မိမိတို႔အားသန္ရာ အဇၩာသယအားေလ်ာ္စြာ ကမၼ႒ာန္းကို ထည့္ၿပီး ကိုးပါးသီလခံယူလွ်င္လည္း ျဖစ္ႏိုင္မွာေပါ့ဘုရား

                   အခုေျပာဆိုခဲ့တဲ့ စကားထဲမွာ ကိုးပါးသီလရယ္လို႔ သီးျခားခံယူရမွာ မပါဘူးေနာ္၊ ရွစ္ပါးသီလ ခံယူက်င့္သံုးေနတဲ့ရက္လအတြင္း ေမတၱာႏွင့္ေနပါ့မယ္လို႔ ဝန္ခံလ်က္ ေဆာက္တည္ခ်က္သာပါတယ္၊ သည္နည္းအတိုင္း သီလခံယူၿပီး သီလရက္အတြင္း အသုဘကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းေနထိုင္ပါ့မယ္၊ အာနာပါန ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းေနထိုင္ပါ့မယ္လို႔ ေဆာက္တည္က်င့္သံုးေနထိုင္လွ်င္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္

                   မွန္ပါ - နည္းနည္းအဓိပၸာယ္ေပါက္ခဲ့ပါၿပီ ဘုရား၊ သို႔ေသာ္လည္း ယခုအခါမွာ ကိုးပါးသီလႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေတာ္မိန္႔သလို ရွစ္ပါးသီလခံယူၿပီး ေမတၱာကမ႒ာန္းကို ေဆာက္တည္႐ံုမွ်မဟုတ္ပါဘူးဘုရား၊ အဟံ ဘေႏၲ တိသရေဏန သဟ နဝဂၤသမႏၷာဂတံ ဥေပါသထသီလံ ဓမၼံယာစာမိ အႏုဂၢဟံ ကတြာ သီလံ ေဒထ ေမ ဘေႏၲ လို႔ ႏႈတ္ျမြတ္ၿပီး  ေတာင္းခံၾကတယ္၊ ေဆာက္တည္ရာမွာလည္း ေမတၱာသဟဂေတန ေစတသာ သဗၺပါဏဘူေတသု ဖရိတြာ ဝိဟရဏံ သမာဒိယာမိ လို႔ ေဆာက္တည္ၾကပါတယ္၊ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကို သီလႏွင့္ေရာၿပီး သည္လိုေဆာက္တည္တဲ့အတြက္ အျပစ္ရွိပါသလား ဘုရား

                   အျပစ္ဆိုတာ ဘာကို ဆိုလုိတာလဲကြယ့္

                   မွန္ပါ - ေလာကျပစ္, သံသရာျပစ္ကို ဆိုလိုပါတယ္ ဘုရား

                   သည္မွာကြယ့္ - အျပစ္ဆိုတာ တရားကိုယ္အရ ေကာက္လိုက္ေတာ့ မိမိသႏၲာန္မွာ ျဖစ္ပြားတဲ့ ေလာဘတရား, ေဒါသတရား, ေမာဟတရားမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္၊ မိမိသႏၲာန္မွာ ေလဘ, ေဒါသ, ေမာဟ ဆိုတဲ့ အကုသိုလ္တရား ျဖစ္ပြားခဲ့လွ်င္ ေလာကမွာလည္း အျပစ္ရွိတာပဲ၊ သံသရာမွာလည္း အျပစ္ရွိတာပဲေပ့ါ၊ နဝဂၤသီလကိုက်င့္သံုးေဆာက္တည္တဲ့အတြက္ ေဆာက္တည္သူရဲ႕သႏၲာန္မွာ ကုသိုလ္ျဖစ္သင့္သလား၊ အကုသိုလ္ျဖစ္သင့္သလား စဥ္းစားၿပီးေျဖစမ္းပါ

                   မွန္ပါ - စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေတာ့ သီလခံယူေဆာက္တည္က်င့္သံုးတဲ့တြက္ အကုသိုလ္ေတာ့မျဖစ္သင့္ဘူး၊ ကုသိုလ္သာျဖစ္သင့္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္ ဘုရား

                   နဝဂၤသီလ ခံယူက်င့္သံုးေဆာက္တည္တဲ့အတြက္ အကုသိုလ္မျဖစ္ဘူး၊ ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္ဆိုလွ်င္ အျပစ္မရွိဘူး၊ အက်ိဳးသာရွိတယ္လို႔ မွတ္သင့္တာေပါ့၊ တစ္နည္းေျပာၾကစို႔ဆိုလွ်င္ သီလကိုသာ ေတာင္းခံက်င့္သံုးသင့္တာ မဟုတ္ဘူး၊ သမာဓိမ်ိဳး, ပညာမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ကမၼ႒ာန္းတရားဟာည္း ေတာင္းခံက်င့္သံုးသင့္တဲ့တရားပါပဲ၊ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ေတာရမေထရ္ေတြဟာ ဘုရားရွင္ထံက ကမၼ႒ာန္းေတာင္းခံၿပီး ေတာအရပ္မွာ က်င့္သံုးေဆာက္ေတာ္မူၾကေၾကာင္း က်မ္းလာစကားရွိပါတယ္၊ ယခုအခါ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ကမၼ႒ာန္းျပဆရာထံမွာ ကမၼ႒ာန္းေတာင္းခံၿပီး သင့္ေလ်ာက္ရာဌာနမွာ က်င့္သံုးထားထုတ္ၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ရွစ္ပါးသီလႏွင့္ေရာၿပီး ေမတၱာကမၼ႒ာန္းေတာင္းခံ ေဆာက္တည္တဲ့အတြက္ ဘာအျပစ္မွမျဖစ္ပါဘူး၊ အျပစ္မျဖစ္တဲ့အျပင္ သည္ယေန႔ ဥပုသ္မွာ ငါဟာ ရတနာသံုးပါးထံက ေမတၱာကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္း ပြားမ်ားပါ့မယ္လို႔ ကတိခံယူထားတယ္၊ ခံယူခ်က္ႏွင့္ညီေအာင္ ေမတၱာကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းပြားမ်ားႏိုင္တဲ့အတြက္ အလြန္ေက်းဇူးမ်ားေၾကာင္း သတိထားသင့္ၾကတာေပါ့ကြယ္

                   မွန္ပါ - ဝမ္းသာလွပါၿပီ ဘုရား၊ သာဓု - သာဓု - သာဓု  


***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၂၂) -  ကာလပရိယႏၲသီလ


***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (စာမ်က္ႏွာ - ၁၇၀-၁၇၇) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ဤ အေမး-အေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

(ကပိၸယ-ေမာင္ရဲ)
https://www.facebook.com/yewin.tun.71
http://kpymgye.blogspot.com/


Monday, September 10,2012        11:44 am

0 comments:

Post a Comment