“သီေပါ ဦးသုခက သူ႔ရဲ႕ တတိယေမးခြန္းကို မဃေဒဝလကၤာသစ္ပိုဒ္ေရ ၂၇၈-ကို ကိုးကားၿပီး ေမးေလွ်ာက္ထားတယ္ဘုရား”
“မဃေဒဝလကၤာသစ္ ၂၇၈-မွာက ဘယ္လိုဆုသတဲ့လဲကြယ့္”
“မဃေဒဝလကၤာသစ္ ၂၇၈-မွာ ဖြ႔ဲဆိုထားတာက ‘မင္းတို႔မေတာ္၊ တရားေခ်ာ္က၊ ေျမေပၚလူမ်ား၊ မဆိုထားႏွင့္၊ မိုးဖ်ားနကၡတ္၊ အာကာဓာတ္က၊ ၿဂိဳလ္နတ္ရာသီ၊ သြားမညီဘူး’ စသည္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထားပါတယ္ ဘုရား”
“သည္အဖြဲ႔မွာ ဘာမ်ားေမးခ်င္စရာ ျဖစ္ေနသတဲ့လဲကြယ့္”
“ေကာင္းကင္မွာ သြားလာေနၾကတဲ့ ၿဂိဳလ္နကၡတ္တာရာမ်ားဟာ လူ႔ျပည္က လူသားမ်ား တရားပ်က္တဲ့အတြက္ အသြားအလာေဖာက္ျပန္တယ္ဆိုတာဟာ လက္ေတြ႔သိပၸံပညာႏွင့္မကိုက္ညီဘူးလို႔ ထင္ျမင္ပါသတဲ့၊ သိပၸံနည္းႏွင့္ ေကာင္းကင္ရွိ ေနလနကၡတ္တာရာမ်ားကို တိုင္းတာၾကည့္တဲ့အခါ ဘယ္ၿဂိဳလ္သည္ ဘယ္အခ်ိန္တြင္ နိယထံက်င့္မည္ သီဟဇာက်င့္မည္-စသည္ကို ႀကိဳတင္တြက္ခ်က္ႏိုင္ၾကပါသတဲ့၊ တြက္ခ်က္တဲ့အတိုင္း မွန္လည္း မွန္ကန္ပါသတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ ေကာင္းကင္က ေနလနကၡတ္တာရာတို႔ရဲ႕ အသြားအလာ မမွန္ကန္မႈဟာ မဃေဒဝလကၤာသစ္အဆိုႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနတဲ့အတြက္ ေျဖရွင္းေပးဖို႔ ေလွ်ာက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား”
“မဃေဒဝလကၤာသစ္ စာပိုဒ္ ၂၇၈-ဟာ အဂၤုတၱရစတုကၠနိပါတ္ပတၱာကမၼဝဂ္ အဓိမၼိကသုတ္ကို ဖြ႔ဲဆိုထားျခင္းျဖစ္တယ္ကြယ့္၊ အဓိမၼိကသုတ္က ဘယ္လိုေဟာသလဲဆိုေတာ့ လူ႔ျပည္ကလူသားေတြတရားပ်က္ခဲ့လွ်င္ ေနလနကၡတ္တာရာတို႔ဟာ မညီမညြတ္လွည့္လည္ၾကသတဲ့၊ ညဥ့္ ေန႔တို႔ဟာ မညီမညြတ္ ျဖစ္ၾကတယ္တဲ့၊ လႏွင္လခြဲတို႔ဟာ မညီမညြတ္ျဖစ္ၾကတယ္တဲ့၊ ဥတုႏွစ္တို႔ဟာ မညီမညြတ္ျဖစ္ၾကတယ္တဲ့၊ ေလမ်ားဟာ မညီမညြတ္တိုက္ၾကတယ္တဲ့၊ မိုေလဝသ မမွန္ကန္ဘူူးတဲ့၊ ေကာက္မ်ားဟာ အမွည့္မညီၾကဘူးတဲ့၊ လူေတြဟာ အသက္တိုၾကသတဲ့၊ အဆင္းမလွၾကဘူးတဲ့၊ အားနည္းၾကသတဲ့၊ အနာေရာဂါ ေပါမ်ားၾကသတဲ့။
လူ႔ျပည္က လူသားေတြ တရားေစာင့္ခဲ့လွ်င္ လ ေန နကၡတ္တာရာမ်ားဟာ ညီညြတ္စြာလွည့္ပတ္ၾကသတဲ့၊ ညဥ့္, ေန႔, လ, လခြဲ, ဥတု, ႏွစ္တို႔ဟာ ညီညြတ္ၾကသတဲ့၊ ေလမွန္မွန္တိုက္ၿပီး မိုးမွန္မွန္ရြာသတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ား အမွည့္ညီၾကတယ္၊ လူေတြဟာ အသက္ရွည္ၾကတယ္၊ အဆင္းလွၾကတယ္၊ အားတိုးၾကတယ္၊ အနာကင္းၾကတယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္ကြယ့္”
“သည္အဓမိၼကသုတ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ၾကည့္ဖို႔ ၅၅၀-နိပါတ္၊ စတုကၠနိပါတ္မွာ ရာေဇာဝါဒဇာတ္ဆိုတာလည္း ရွိေသးတယ္ကြယ့္”
“အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါဦး ဘုရား”
“ရာေဇာဝါဒဇတ္ရဲ႕ ဆိုလိုရင္းက သည္လိုတဲ့ကြယ့္၊ ေရွးက ဗာရာဏသီျပည့္ ျဗဟၼဒတ္မင္းဟာ တရားေစာင့္တဲ့အတြက္ တိုင္းျပည္ဟာအင္မတန္သာယာသတဲ့၊ တစ္ေန႔ေတာ့ မင္းက တိုင္းေရးျပည္ခင္း စံုစမ္းမယ္လို႔ မထင္ရွားတဲ့ အသြင္ျဖင့္ စံုစမ္းရင္း ဟိမဝႏၲာေတာအတြင္း ရေသ့တစ္ပါးသီးတင္းသံုးရာဌာနသို႔ ေရာက္သြားသတဲ့၊ ရေသ့ဟာ ေရာက္လာတဲ့ဧည့္သည္ကို ေညာင္သီးမ်ားႏွင့္ ဧည့္ခံသတဲ့၊ မင္းဟာ ေညာင္သီးကိုစားၾကည့္ေတာ့ အလြန္အရသာရွိတာကို ေတြ႔တဲ့အတြက္ ‘အရွင္ဘုရား ေညာင္သီးဟာ အနံ႔အရသာႏွင့္ ျပည့္စံုလွခ်ည္ကလား’ လို႔ ေလွ်ာက္ထားတယ္၊ ‘ရေသ့က ဟုတ္တယ္ ဒကာ-မင္းႏွင့္တကြ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား တရားေစာင့္ၾကတဲ့အတြက္ ေညာင္သီးမွည္ဟာ အနံ႔အရသာႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းျဖစ္တယ္’ လို႔ ျပန္ေျပာတယ္။
မင္းႏွင့္တကြ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား တရားေစာင့္တာႏွင့္ ေညာင္သီးခ်ိဳတယ္ဆိုတာဟာ ယံုၾကည္ႏိုင္ဖြယ္မရွိဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ျဗဟၼဒတ္မင္းဟာ တိုင္းျပည္ကို ျပန္သြားၿပီး တိုင္းျပည္ကို အဓမၼနည္းႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သတဲ့၊ ကာလအတန္ၾကာေတာ့ ရေသ့ေက်ာင္းျပန္သြားၿပီး ေညာင္သီးစားၾကည့္လို္က္ေတာ့ ေညာင္သီးဟာ ေရွးကလိုမခ်ိဳေတာ့ဘဲ ခါးေနသတဲ့၊ ဒီအေၾကာင္းရေသ့ကို ေလွ်ာက္ထားေတာ့ ‘ရေသ့က ဒါယကာ-သည္အခ်ိန္မွာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား တရားမေစာင့္ၾကဘူး၊ တရားမေစာင့္ၾကလို႔ ေန လ နကၡတ္ ၿဂိဳလ္တာရာမ်ား အသြားအလာမမွန္ဘူး၊ အသြားအလာမမွန္လို႔ ရာသီဥတုပ်က္တယ္၊ ရာသီဥတုပ်က္လို႔ သစ္သီးမ်ား အရသာပ်က္တယ္’ လို႔ ျပန္ေျပာသတဲ့။
သည္ေတာ့မွ ျဗဟၼဒတ္မင္းဟာ သေဘာေပါက္သြားၿပီး ‘တပည့္ေတာ္က ဆင္းရဲသားမဟုတ္ပါဘူး၊ ဗာရာဏသီျပည့္ရွင္ျဖစ္ပါတယ္၊ တုိင္းသူျပည္သား အမ်ား တရားေစာင့္ၿပီး ေညာင္သီးခ်ိဳေအာင္ျပဳပါ့မယ္’လို႔ ေလွ်ာက္ထားၿပီး တိုင္းျပည္ျပန္သြားသတဲ့ကြယ္၊ ယခုေျပာခဲ့တာဟာ ရာေဇာဝါဒဇာတ္ပဲကြယ့္”
“မွန္ပါ - အဓမၼိကသုတ္ေရာ ရာေဇာဝါဒဇာတ္ပါ မွတ္သားစရာမ်ားပါရွိပါတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း လူသားတရားပ်က္တာနွင့္ ေနလနကၡတ္ အသြားမမွန္ဘူးဆိုတာ ဘယ္လိုဆက္စပ္ေၾကာင္း မသိသာပါဘူး၊ သိသာေအာင္အမိန္႔ရွိေပးပါဦးဘုရား”
“စိေတၱန နိယ်တိ ေလာေကာ၊ စိေတၱန ပရိပႆတိ၊
စိတၱႆ ဧကဓမၼႆ၊ သေဗၺဝ ဝသမႏြဂူ”
ဆုိတဲ့ ဂါထာကိုေတာ့ ၾကားဖူးရဲ႕ မဟုတ္လားကြယ့္။
“မွန္ပါ-ၾကားဖူးပါတယ္ဘုရား၊ သဂါထာဝဂၢသံယုတ္ စိတၱသုတ္မွာ ေဟာထားပါတယ္ဘုရား”
“သည္သုတ္ရဲ႕အဓိပၸာယ္က ဘယ္လိုဆိုသလဲကြယ့္”
“စိတ္သည္ ေလာကကိုေဆာင္အပ္၏၊ စိတ္သည္ ေလာကကိုဆြဲငင္အပ္၏၊ အလံုးစံုေသာတရားတို႔သည္ စိတ္ဟုဆိုအပ္ေသာ တစ္ခုေသာတရား၏အလိုကိုသာလွ်င္ အစဥ္လိုက္ရ၏ လို႔ ဆိုပါတယ္ ဘုရား”
“သည္လိုဆိုလွ်င္ လူတို႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ေၾကာင့္ ေနလနကၡတ္တာရာမ်ား အသြားမွန္တယ္ မမွန္ဘူးဆိုတာဟာ ရွင္းေလာက္ပါၿပီ၊ တကယ္ေတာ့ သည္စၾကဝဠာ ေလာကႀကီးအတြင္းမွာ မ်ားစြာေသာ သတၱဝါေတြ တည္ေနၾကေသာ္လည္း လူသားဟာ အဓိကပုဂၢိဳလ္မို႔ (မႏုႆဘံု)လူ႔ေလာကႀကီးလို႔ ေခၚၾကရတယ္၊ လူ႔ေလာကအတြင္းျဖစ္တဲ့ အရာဝတၳဳမွန္သမွ်ေတြဟာ တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္း လူသားႏွင့္ဆက္စပ္တာခ်ည္းပဲျဖစ္တယ္၊ ေနလနကၡတ္တာရာဆုိတာေတြဟာလည္း လူ႔ကံေၾကာင့္ျဖစ္လာတာေတြပါပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ လူသားတို႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနတယ္၊ လူသားေတြရဲ႕စိတ္ဓာတ္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္လွ်င္ ေနလနကၡတ္တာရာမ်ား အသြားမွန္ကန္တယ္၊ လူသားတို႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ မသန္႔ရွင္းမစင္ၾကယ္လွ်င္ ေနလနကၡတ္တာရာမ်ားလည္း အသြားအလာ မမွန္ကန္ဘူး။
“သည္အေၾကာင္းကို ေဗဒင္နည္းႏွင့္ တြက္ခ်က္ၾကည့္လွ်င္လည္းသိသာပါတယ္၊ ဥပမာဆိုပါစို႔၊ ေကာင္းကင္က တာရာတစ္လံုးဟာ အသြားမမွန္ဘူး၊ သို႔မဟုတ္ အေရာင္မွိန္တယ္၊ တာရာအေရာင္ေဖာက္ျပန္တယ္ဆိုလွ်င္ သည္တရာဟာ ဘယ္ျပည္ႏွင့္တည့္သလဲ၊ ဘယ္ျပည္အေပၚ ျဖတ္သန္းသြားသလဲလို႔ တြက္ၾကည့္ရတယ္၊ တြက္ၾကည့္လို႔ ထိုတာရာျဖတ္သန္းသြားတဲ့ျပည္ကိုေတြ႔လွ်င္ အဲသည္ျပည္ကိုစစ္ေဆးၾကည့္လိုက္ကြယ့္၊ စစ္ေဆးၾကည့္လိုက္လွ်င္ ဘာေတြ႔မလဲဆိုေတာ့ အဲသည္ျပည္သားမ်ားဟာ တရားပ်က္ေနတာကိုေတြ႔ရလိမ့္မယ္၊ တရားပ်က္တဲ့အတြက္ စစ္ေဘး, ေရာဂါေဘး, ငတ္မြတ္ျခင္းေဘးမ်ား ႀကံဳေနၾကရတာကို ေတြ႔ရလိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေနလနကၡတ္တာရာမ်ားဟာ လူသားတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေၾကာင္းကို ယံုၾကည္သင့္ပါတယ္ကြယ့္”
“မွန္ပါ-ဝမ္းသာလွပါၿပီ ဘုရား”
“သာဓု - သာဓု - သာဓု”
***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၂၀) - သီလခံယူမႈႏွင့္ က်င့္သံုးမႈ
***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (စာမ်က္ႏွာ - ၁၅၈-၁၆၁) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။
ဤ အေမး-အေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။
Monday, September 03,2012 10:56 am
(ကပိၸယ-ေမာင္ရဲ)
http://kpymgye.blogspot.com/
https://www.facebook.com/yewin.tun.71
ဗဟုသုတေလး ယူသြားပါတယ္ ကိုရဲ။
ReplyDeleteဟုတ္ကဲ့ပါ ခင္ဗ် .....
Deleteေက်းဇူးပါဗ်ိဳ႕