Monday, February 18, 2013

အံသကိုဋ္ႏွင့္ လံုကြင္း



                   သကၤန္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဆက္လက္ေလွ်ာက္ထားဖို႔ က်န္ပါေသးတယ္ ဘုရား

                   ဆုိစမ္းပါဦး၊ ဘာမ်ားက်န္ေသးတုန္း

                   ကသာၿမိဳ႕နယ္ သမၼဳတိရဝန္ေဆာင္ဆရာေတာ္ျဖစ္တဲ့ ေက်ာက္ပံုဆရာေတာ္ ဦးစႏိၵမာက ျမန္မာႏိုင္ငံအရပ္ရပ္ရွိ အခ်ိဳ႕ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ အံသကိုဋ္ဆိုတဲ့ အတြင္းခံသကၤန္းကို ဝတ္ဆင္ေနၾကပါတယ္တဲ့၊ အဲဒီ အံသကိုဋ္ဟာ ဘယ္က်မ္းကလာတာလဲ၊ အပ္ေကာအပ္ပါရဲ႕လားလို႔ ဆရာေတာ္ထံ အေလွ်ာက္ခိုင္းပါတယ္၊ သည္ျပႆနာကို ေျဖရွင္းေပးပါဦးဘုရား”

                   အံသကိုဋ္ဆိုတာ ဝိသုဒိၶမဂ္ အ႒ကထာကလာတဲ့ သကၤန္းငယ္ပဲကြယ့္၊ ဝိသုဒိၶမဂ္အ႒ကထာမွာဆိုတာက ေတစီဝရိက ဓုတင္ေဆာက္တည္တဲ့ရဟန္းဟာ စတုတၳကစီဝရံ ပဋိကိၡပါမိ ဆိုတဲ့အတိုင္း ေလးထည္ေျမာက္သကၤန္းဟာ မအပ္ဘူး၊ သင္းပိုင္, ကိုယ္ဝတ္, ဒုကုဋ္အားျဖင့္ သံုးထည္ေသာသကၤန္းသာအပ္တယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ေလးထည္ေျမာက္ အရံသကၤန္းကို ေဆာင္လိုလွ်င္ အံသကိုဋ္သကၤန္းငယ္သာ အပ္သတဲ့ကြယ္။

                   ဓုတဂၤေတစီဝရိကႆ ပန စတုတၳံ ဝတၱမာနံ အံသကာသာဝေမဝ ဝ႗တိ

                   ဓုတဂၤေတစီဝရိကႆ ပန - ဓုတင္တိစီဝရိက္ေဆာင္ေသာ ရဟန္းအားကား၊ စတုတၳံ-ေလးထည္ေျမာက္၊ ဝတၱမာနံ-ျဖစ္ေသာ၊ အံသကာသာဝေမဝ- အံသကိုဋ္သည္သာလွ်င္၊ ဝ႗တိ-အပ္၏တဲ့ကြယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အံသကိုဋ္သကၤန္းဟာ ဝိသုဒိၶမဂ္ အ႒ကထာကလာတဲ့ သကၤန္းလို႔မွတ္ရလိမ့္မယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ကိုယ္ေတာ္မ်ား အတြင္းခံခ်ဳပ္လုပ္ဝတ္ဆင္ၾကတဲ့ အထည္ကေတာ့ အံသကိုဋ္ အမည္ခံထားေသာ္လည္း အံသကိုဋ္အစစ္မဟုတ္ဘူး။

                   အံသကိုဋ္အစစ္က တဥၥ ေခါ ဝိတၳာရေတာ ဝိဒတိၳ ဒီဃေတာတိဟတၳေမဝ ဝ႗တိ လို႔ ဝိသုဒိၶမဂ္ အ႒ကထာ ပထမဘာဂ ၆၂-မွာ ဆိုထားတယ္၊ တဥၥ ေခါ-ထိုအံသကိုဋ္သကၤန္းသည္လည္း၊ ဝိတၳာရေတာ-အနံအားျဖင့္၊ ဝိဒတၳိ-တစ္ထြာ၊ ဒီဃေတာ-အလ်ားအားျဖင့္၊ တိဟတၳေမဝ-သံုးေတာင္သာလွ်င္၊ ဝ႗တိ-အပ္၏ လို႔ ဆိုတဲ့အတိုင္း အနံတစ္ထြာ၊ အလ်ားသံုးေတာင္ရွိတဲ့ သကၤန္းပိုင္းကေလးျဖစ္တယ္ကြယ့္

                   သည္သကၤန္းအပိုင္းကေလးကို ဘယ္ေနရာမွာ အသံုးခ်ရပါသလဲဘုရား

                   သံုးထည္ေသာသကၤန္းကို ဆိုးရည္အပ္တဲ့အခါ, ေရစိုတဲ့အခါ, ေရသပၸာယ္တဲ့အခါ စသည္တို႔မွာ အရန္သကၤန္းအျဖစ္ အသံုးခ်ရသတဲ့ကြယ့္

                   ဒီလိုဆို အံသကိုဋ္ဆိုတာ သင္းပိုင္လို သကၤန္းငယ္တစ္မ်ိဳးပဲ။ အခုဝတ္ၾကတာက အံသကိုဋ္အစစ္မဟုတ္ေတာ့ ဘာေခၚရမလဲဘုရား

                   ပါဠိလိုေတာ့ ကဥၨဳက၊ ျမန္မာလိုေတာ့ အကၤ် ီလို႔ ေခၚရမွာပဲကြယ္

                        “အကၤ် ီေခၚရလွ်င္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ အပ္ပါ့မလား ဘုရား

                   ဝိနယ မဟာဝါပါဠိ ၄၂၂-မွာ-
                             ေတန ေခါ ပန သမေယန ဆဗၺဂိၢယာ ဘိကၡဴ ကဥၥကံ ဓာေရႏိၲ၊ မႏုႆ ဥဇၩယႏိၲ ခိယ်ႏိၲ ဝိပါေစႏိၲ။ ပ။ န ကဥၥဳ ကံ ဓာေရတဗၺံ၊ ေယာဓာေရယ် အာပတိၱဒုကၠဋႆာတိ-
လို႔ ပညတ္ခ်က္ရွိတယ္၊ ပညတ္ခ်က္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္က ဆဗၺဂၢီရဟန္းမ်ားဟာ ကဥၥဳကေခၚတဲ့ အကၤ် ီကို ဝတ္ၾကသတဲ့၊ လူေတြကျမင္ေတာ့ ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်ၾကတယ္၊ ဒီအေၾကာင္း ရဟန္းေတာ္မ်ားကသိေတာ့ ဘုရားရွင္ထံေလွ်ာက္ထားၾကတယ္၊ သည္ေတာ့ ဘုရားရွင္က အက်ၤ ီ, ဒုယင္, သင္တိုင္းကို မဝတ္ရ၊ မေဆာင္ရဘူး၊ ဝတ္ေသာရဟန္း၊ ေဆာင္ေသာရဟန္း ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ေစလို႔ ပညတ္ခ်က္ ထုတ္ေတာ္မူတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ အက်ၤ ီ, ဒုယင္, သင္တိုင္းကို မဝတ္ေကာင္းဘူး၊ မေဆာင္ေကာင္းဘူကြယ့္

                   အကယ္လို႔ အက်ၤ ီ, ဒုယင္, သင္တိုင္းမ်ိဳးကို ဒကာကေပးလွဴခဲ့လွ်င္ ဘယ္လိုလုပ္ရမွာလဲ ဘုရား

                   ကဥၥဳကံ လဘိတြာ ဖာေလတြာ ရဇိတြာ ပရိဘုဥိၥတံု ဝ႗တိ လို႔ မဟာဝဂၢ႒ကထာ ၄၁၆-မွာ ျပဆိုထားတဲ့အတိုင္း အက်ၤ ီ, ဒုယင္, သင္တိုင္းကို ရခဲ့လွ်င္ ေရွးဦးစြာဖ်က္လိုက္ရမယ္၊ ေနာက္ဆိုးရည္ထပ္ၿပီး သံုးေဆာင္ႏိုင္တယ္ကြယ့္

                   မွန္ပါ - အံသကိုဋ္ျပႆနာေတာ့ သေဘာက်ပါၿပီ၊ သင္းပိုင္းျပႆနာကို ဆက္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားပါရေစ

                   ေလွ်ာက္ထားစမ္းပါဦး၊ ဘယ္လိုမ်ားတုန္း

                   ယခုေခတ္ အခ်ိဳ႕ေသာရဟန္းငယ္မ်ားဟာ သင္းပိုင္ကို လူသားမ်ားဝတ္တဲ့ပုဆိုးလို လံုးကြင္းခ်ဳပ္ၿပီး ဝတ္ေနၾကပါတယ္တဲ့၊ ဒီလိုဝတ္တာ အပ္မအပ္ကိုလည္း ေျဖရွင္းေပးပါဦးလို႔ ေက်ာက္ပံုဆရာေတာ္ ဦးစႏိၵမာက ေလွ်ာက္ထားလိုက္ပါတယ္ ဘုရား

                   သင္းပိုင္ကို လူေယာက်္ားမ်ား ဝတ္တဲ့ ပုဆိုးလို ကြင္းခ်ဳပ္ၿပီး မဝတ္အပ္ေကာင္းဘူး၊ စူဠဝဂၢပါဠိေတာ္ ၂၇၈-မွာ-
                             န ဘိကၡေဝ ဂိဟီနိဝတၳံ နိဝါေသတဗၺံ၊ ဟတိၳေသာ႑ကံ၊ ပစၦဝါဠကံ၊ စတုကဏၰကံ၊ တာလဝဏၬကံ၊ သတဝလိကံ၊ ေယာနိဝါေသယ် အာပတိၱ ဒုကၠဋႆာတိ-
လို႔ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပညတ္ရွိတယ္ကြယ့္၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ လူသားမ်ားလို မဝတ္ေကာင္းဘူး၊ လူသားလိုဝတ္လွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္တယ္၊ ပါဠိေတာ္မွာ လူသားမ်ားဝတ္ပံု ငါးမ်ိဳးကို ျပထားသကြယ့္၊ ငါးမ်ိဳးက (၁) ဟတိၳေသာ႑ကဝတ္နည္း၊ (၂) မစၦဝါဠကဝတ္နည္း၊ (၃) စတုကဏၰကဝတ္နည္း၊ (၄) တာလဝဏၬကဝတ္နည္း၊ (၅) သတဝလိကဝတ္နည္းမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။

(၁) ဟတိၳေသာ႑ - ဝတ္ပံုဝတ္နည္းက ေစာဠတိုင္းသူအမ်ိဳးသမီးမ်ား ဝတ္ၾကသလို ခ်က္ရင္းကစားၿပီး ဆင္ႏွာေမာင္းသဏၭာန္ တြဲလ်ားခ်ၿပီး ဝတ္သတဲ့။

(၂) မစၦပါ႒က - ဝတ္နည္းက တစ္ဘက္အၿမိတ္အစြန္း, တစ္ဘက္က ကြင္းအစြန္း တြဲလ်ားခ်ၿပီး ငါးအၿမီးလို ႏွစ္ဘက္အစြန္းထြက္တဲ့ ဝတ္နည္းျဖစ္သတဲ့။

(၃) စတုကဏၰက - ဝတ္နည္းက အထက္အစြန္းနွစ္ခု ေအာက္အစြန္းႏွစ္ဘက္အားျဖင့္ အစြန္းေလးဘက္ထြက္ ဝတ္နည္းျဖစ္သတဲ့။
(၄)တာလဝဏၬက - ဝတ္နည္းက ထန္းရြက္သဏၭာန္ပုဆိုးကို တြဲလ်ားခ်ၿပီး ဝတ္သတဲ့ကြယ္။

(၅)သတဝလိက - ဝတ္နည္းက ရွည္တဲ့ပုဆိုးကို အႀကိမ္မ်ားစြာ ေခါက္ခ်ိဳးၿပီး ကြင္းခ်ဳပ္ဝတ္တာတဲ့ကြယ္၊   သတဝလိက ဝတ္နည္းကို အ႒ကထာက-
သတဝလိကံ နာမ ဒီဃသာဋကံ  အေနကကၡတၱံဳ ၾသဘာဥိၨတြာ ၾသဝ႗ိကံ၊ ကေရာေႏၲန နိဝတၳံ -
စသည္ျဖင့္ ဖြင့္ျပထားတယ္၊ သတဝလိကံ နာမ - သတဝလိက ဝတ္နည္းမည္သည္ကား၊ ဒီသာဋကံ - ရွည္ေသာပုဆိုးကို၊ အေနကကၡတၱံဳ-အႀကိမ္မ်ားစြာ၊ ၾသဘဥိၨတြာ-ခ်ိဳး၍၊ ၾသဝ႗ိကံ-ကြင္းကို၊ ကေရာေႏၲန-ျပဳလ်က္၊ နိဝတံၳ-ဝတ္ျခင္းတည္းတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ သင္းပိုင္ကို ကြင္းခ်ဳပ္ဝတ္ျခင္းဟာ မအပ္ဘူးလို႔ မွတ္သင့္တာေပါ့ကြယ္

             မွန္ပါ - ဝမ္းေျမာက္လွပါတယ္ ဘုရား

                                                                    သာဓု - သာဓု - သာဓု

***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၉) အငွားသကၤန္းႏွင့္ ရဟန္းျဖစ္မျဖစ္ သိမ္စပ္မႈျပႆနာ

***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (ႏွာ  ၆၄-၆၇) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ယခု အေမးအေျဖအား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

ကပိၸယ-ေမာင္ရဲ
https://www.facebook.com/yewin.tun.71
http://kpymgye.blogspot.com/
 
Thursday, August 16,2012        10:23 am


0 comments:

Post a Comment