ေလွ်ာ္တယ္ဆိုတာ တျခားနည္းနဲ႔ ေလွ်ာ္ရမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊
သမထက်င့္စဥ္ က်င့္ၿပီးေတာ့ ေလွ်ာ္တယ္၊ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ က်င့္ၿပီးေတာ့ ေလွ်ာ္တယ္၊
စိတ္ေကာင္း ႏွလံုးေကာင္း ႏွလံုးသြင္း
မွန္မွန္ေလး ထားၿပီးေတာ့ ေလွ်ာ္တယ္၊
ဒါ ေလွ်ာ္ဖြပ္နည္းပဲ၊ ေလွ်ာ္ဖြပ္တဲ့နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ႀကိဳးစားၾကရမွာ၊
ဒါ ေလွ်ာ္ဖြပ္နည္းပဲ၊ ေလွ်ာ္ဖြပ္တဲ့နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ႀကိဳးစားၾကရမွာ၊
ႀကိဳးစား အားထုတ္တယ္ဆိုတာ အညစ္အေၾကးေတြ မစြဲေသးရင္ မစြဲေအာင္ သတိထား၊
ဆိုပါစို႔၊ အဝတ္ကေလး ဝတ္တဲ့အခါ အညစ္အေၾကးေတြ ထိမွာစိုးလို႔ မထိေအာင္ ႐ို႐ိုေသေသ ဝတ္ၾကတယ္ မဟုတ္လား၊ အဝတ္ကို ႐ို႐ိုေသေသ ဝတ္ၾကသလို ကိုယ့္စိတ္ကေလးလည္း အညစ္အေၾကးေတြ ကပ္မလာေအာင္ ႐ို႐ိုေသေသ ထားရမယ္၊ အဲဒီလို ႀကိဳးစားတာကို သမၼာဝါယာမ။
အဲဒါကို ‘သံဝရ’ လို႔လည္း ေခၚတယ္၊ ဆို႔ပိတ္ထားတယ္၊
အညစ္အေၾကး မေရာက္ေစရဘူး၊
ျဖဴစင္ေနတဲ့ ကိုယ့္အဝတ္ကေလးထဲမွာ
အညစ္အေၾကးေတြလာ မစြဲေအာင္လို႔ ဂ႐ုစိုက္ၿပီးေတာ့
သံဝရ- ဆို႔ပိတ္မႈလို႕ ေျပာတာ၊
အဲဒီလို ဆို႔ပိတ္လို႔ မေတာ္တဆ အညစ္အေၾကးတစ္ခု ရလာၿပီ၊ ေရာက္လာၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ ေလွ်ာ္ဖြပ္ပစ္၊
ဒါ ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈပဲ။
စိတ္လည္းဒီအတိုင္းပဲ။
(၁) မေပေအာင္ အညစ္အေၾကး မကပ္ေအာင္ထိန္းသိမ္း၊
(၂) ကပ္လာၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ ထိုအညစ္အေၾကးကို ေလွ်ာ္ပစ္၊
(၃) ေနာက္ထပ္ အညစ္အေၾကး မလူးေအာင္ အညစ္အေၾကး မလူးလို႔ သန္႔ျပန္႔ေနတဲ့ အေနအထား ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္၊
(၄) ထို သန္႔ျပန္႔မႈ တိုးတက္ၿပီး သန္႔ျပန္႔လာေအာင္ ႀကိဳးစားတဲ့။
ဒါအညစ္အေၾကးကို ဖြပ္ေလွ်ာ္တဲ့နည္း၊ လုပ္ပံုလုပ္နည္းေပါ့။
စိတ္အညစ္အေၾကးကို ဖြပ္ေလွ်ာ္တဲ့အခါ ေကာင္းတဲ့အာ႐ံု တစ္ခုခု ယူၿပီးေတာ့ စိတ္အျခအေန ေျပာင္းပစ္တာ၊ ေလွ်ာ္ပစ္တာ။
ဘုရားဂုဏ္ကို အာ႐ံုျပဳၿပီးေတာ့လည္း ေလွ်ာ္ပစ္လို႔ရတယ္၊
တရားဂုဏ္ေတာ္ကို အာ႐ံုျပဳၿပီးေတာ့လည္း ေလွ်ာ္ပစ္လို႔ရတယ္၊
ဝိသာခုေပါသထသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက အဲဒီ နည္းလမ္းေတြေပးထားတာ ရွိတယ္ေနာ္၊
တရားဂုဏ္, သံဃာဂုဏ္ အာ႐ံုျပဳၿပီးေတာ့လည္း စိတ္အညစ္အေၾကးေတြ ေလွ်ာ္လို႔ရတယ္၊
ကိုယ့္ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရားကို အာ႐ံုၿပဳၿပီးေတာ့လည္း ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ၿပီးေတာ့လည္း
စိတ္အညစ္အေၾကးကို ေလွ်ာ္လို႔ရတယ္။
ဆိုလိုတာက ကမၼ႒ာန္းအာ႐ံုေတြထဲက ဘယ္အာ႐ံုနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္
အဲဒီ အာ႐ံုနဲ႔ စိတ္ရဲ႕ အညစ္အေၾကးေတြကို ေလွ်ာ္လို႔ ဖြပ္လို႔ရတယ္၊
စင္ၾကယ္သြားေအာင္ လုပ္ရတယ္၊
စိတ္အညစ္အေၾကးဆိုတာ ဘာေတြတုန္းဆိုေတာ့
အဘိဓမၼတၳ အဂၤဟ မွာ စိတ္မွာ လာစြဲကပ္ေနတဲ့ အေနအထားေတြကို ၾကည့္ၿပီး စီစဥ္ထားတာ ရွိတယ္၊
အဘိဓမၼတၳ အဂၤဟ မွာ စိတ္မွာ လာစြဲကပ္ေနတဲ့ အေနအထားေတြကို ၾကည့္ၿပီး စီစဥ္ထားတာ ရွိတယ္၊
သို႔ေသာ္လည္း ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာကေတာ့
အဲဒီ အညစ္အေၾကးေတြထဲမွာ
အျမစ္ကဲ့သို႔ ခိုင္မာတဲ့ အညစ္အေၾကး ၃-မ်ိဳး ရွိတယ္၊
အဲဒါက ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟ ဆိုတဲ့ အကုသိုလ္ေစတသိက္ အားလံုးရဲ႕ အျမစ္ပဲ ျဖစ္တယ္။
*ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္*
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ (Ph.D)
အဘိဓမၼာ ျမတ္ေဒသနာ (ပထမတြဲ) မွ ေကာက္ႏႈတ္ေရးသား ပူေဇာ္ပါသည္။
အဲဒါက ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟ ဆိုတဲ့ အကုသိုလ္ေစတသိက္ အားလံုးရဲ႕ အျမစ္ပဲ ျဖစ္တယ္။
*ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္*
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ (Ph.D)
အဘိဓမၼာ ျမတ္ေဒသနာ (ပထမတြဲ) မွ ေကာက္ႏႈတ္ေရးသား ပူေဇာ္ပါသည္။
ကပိၸယ ေမာင္ရဲ
https://www.facebook.com/yewin.tun.71
http://kpymgye.blogspot.com/
0 comments:
Post a Comment