Thursday, February 14, 2013

ခႏၶဘုရားႏွင့္ ဉာဏ္ဘုရား



ခႏၶဘုရားႏွင့္ ဉာဏ္ဘုရား

                   “ဘုရား - ဘုရား လို႔ ေျပာေနၾကပါတယ္တဲ့၊ အဲဒီဘုရားဆိုတာ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကို ေျပာတာလား၊ ဉာဏ္ေတာ္ရဲ႕တည္ရာ ခႏၶာေတာ္ကို ေျပာတာလား တဲ့”

                   “ဟာ - ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ ျပႆနာက ေရွးကျဖစ္ၿပီးသားျပႆနာပဲ၊ ျပႆနာေဟာင္းႀကီးကို ေနႏူးဖို႔မလိုဘူးထင္ရဲ႕ေကာကြယ္”

                   “မွန္ပါ - သာသနာေတာ္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္ကာလက  စတင္လာတာျဖစ္လို႔ သာသနာေတာ္ရဲ ျပႆနာမွန္လွ်င္ ျပႆနာသစ္ရယ္လို႔ ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ျပႆနာေဟာင္းေတြခ်ည္းေနမွာပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အေဟာင္းကအသစ္ျဖစ္၊ အသက္က အေဟာင္းျဖစ္ဆိုတာလို ေရွးကအေဟာင္း ေတြဟာလည္း အခုျပန္ၿပီး အသစ္လို အျငင္းအခံုျဖစ္ေနၾကတယ္ဘုရား၊ ဒါေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းျပႆနာကိုလည္း ေခတ္လူေတြနားရွင္းသြားေအာင္ ထပ္ၿပီး ရွင္းျပေစခ်င္ပါေသးတယ္ဆရာေတာ္”

                   “၁၉၇၈-ခုႏွစ္က တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ေရးဖက္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ပူသိမ္္ႀကီးအရွင္အရိယဝံသက သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာင္အမည္ႏွင့္ စာတစ္အုပ္ထုတ္ေဝခဲ့ပါတယ္၊ သူ႔စာအုပ္ထဲမွာ ဉာဏ္ေတာ္ဘုရား၊ ခႏၶာေတာ္ဘုရားႏွင့္ စပ္တဲ့စကားရပ္မ်ားကို စာမ်က္နွာ ၉၉-က ၁၀၈ အထိ ေရးသားထားတယ္၊ ပကိဏၰကဝိသဇၨနာက်မ္း (ပ-၄၇ ႏွင့္ ၂၂၉) တို႔မွာလည္း လံုးေတာ္ဆရာေတာ္ဘုရား ေျဖၾကားထားေတာ္မူတယ္၊ သထုလဝိေသာဓနီက်မ္းဆိုတာဟာလည္း ဉာဏ္ေတာ္ဘုရား ခႏၶာေတာ္ဘုရားႏွင့္စပ္ၿပီး ေရးသားဖြင့္ဆိုထားတဲ့ စာအုပ္ပါပဲ၊ က်မ္းလာစကားအက်ယ္ကိုေတာ့ အဲဒီစာအုပ္စာတမ္းေတြမွာ ၾကည့္ေပါ့ကြယ္၊ ဒီမွာေတာ့ အရပ္စကားႏွင့္ပင္ အေျဖေပးၾကပါစို႔”

                        “တပည့္ေတာ္လည္း အရပ္စကားအေျဖကိုပဲ နာခ်င္ပါတယ္ ဘုရား”

                   “ေအး - နာခ်င္လွ်င္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ခႏၶာေတာ္ကို ဦးစြာစစ္ေဆးၾကည့္ၾကဦးစို႔၊ ဘုရားရွင္႕ရဲ႕ ခႏၶာေတာ္ႏွင့္ ပကတိလူသားတို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ဘာျခားနားသလဲ၊ အရွင္ဘုရားသေဘာက်သလို ေျဖေစခ်င္ပါတယ္”

                   “ဘုရားရွင္လည္း ခႏၶာငါးပါး၊ ပကတိလူသားေတြလည္း ခႏၶာငါးပါးမို႔ မျခားနားဘူလို႔ ေျဖရမွာပဲဘုရား”

                   “ဟုတ္တာေပါ့ကြယ္၊ ဘုရားရွင္လည္း  လူသားဇာတ္တစ္ဦးမို႔ ဆံပင္၊ အေမြး၊ လက္သည္း၊ ေျခသည္းစတဲ့ သံုးဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ အစုအေဝးပဲ၊ ပကတိလူသားဆိုတာလည္း သံုးဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ ေကာ႒ာသအစုအေဝးခ်ည္းမို႔ ဘုရားရွင္ခႏၶာႏွင့္ ပကတိလူသားခႏၶာဟာ အတူတူပဲေပ့ါ၊ ဒီလိုခႏၶာခ်င္းတူပါလ်က္ ဘုရားရွင္ရယ္လို႔ ထူးျခားသြားရျခင္းက ဘာေၾကာင့္လို႔ ထင္သလဲကြယ့္”

                   “ဘုရားရွင္ရယ္လို႔ ထူျခားသြားရျခင္းကေတာ့ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္တည္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ ဘုရား”

                        “ဟုတ္တယ္၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကိုရမွ ဘုရားရွင္က ဗုဒၶလို႔ဝန္ခံေတာ္မူတာပဲ၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကိုမရမီက ဗုဒၶမဟုတ္ေသးဘူး၊ ဒီစကားရပ္ကို ေထာက္ခ်င့္ၾကည့္လွ်င္ ဗုဒၶဘုရားဆိုတာ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္အေပၚမွာသာ တည္ေနတယ္၊ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကိုသာ ရမည္ဆိုလွ်င္ 
“ဗုဒၶဘုရား” လုိ႔ ေခၚရမွာပဲ၊ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လားကြယ့္”

                   “ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရား”

                   “ဒီလိုဆိုေတာ့ ခႏၶာေတာ္ဟာ ဗုဒၶဘုရားမဟုတ္ဘူး၊ ဉာဏ္ေတာ္သည္သာ ဗုဒၶဘုရားလို႔ ဆိုသင့္ေနတာေပါ့ကြယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ပကိဏၰက ဝိသဇၨနာက်မ္း (ပ-၄၉)မွာ ‘သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္သည္သာ သိျခင္းကိစၥ ဗုဇၩနသတိၱကို ၿပီးေစတက္ေသာေၾကာင့္ မုခ်ဘုရားမွတ္ရာ၏’ လို႔  အေျဖေပးထားတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ဟာ သီးျခားတည္ေနတာမဟုတ္ဘူး၊ ခႏၶာေတာ္ကိုမွီၿပီးတည္ေနတယ္၊ 
မွီၿပီးတည္ေနတာက (၁) ေကာ္ျဖင့္ကပ္ထားသလို တည္ေနတဲ့ ၾသပသိေလသိကာ တည္ေနမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး၊ 
(၂) အရာမွ် ျဖစ္၍တည္တဲ့ေဝသယိကာ တည္ေနမ်ိဳးလည္းမဟုတ္ဘူး၊ 
(၃) အနီးကပ္တည္ေနတဲ့ သာမီပိယာ တည္ေနမ်ိဳးလည္းမဟုတ္ဘူး 
(၄) ခႏၶာေတာ္အလံုးမႊမ္းထံုၿပီးတည္ေနတဲ့ ဗ်ာပိကာ တည္ေနမ်ိဳးျဖစ္တယ္။

                   ဒီေနရာမွာ ေစာဒကဝင္စရာရွိေနလို႔ နည္းနည္းစကားေလးေျပာလုိက္ရဦးမယ္၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ဆိုတာ အဘိဓမၼာနည္းအရေတာ့ အေမာဟေခၚတဲ့ ပညာေစတသိက္ပါပဲ၊ ဒီပညာေစတသိက္က ဘယ္မွာတည္းသလဲဆိုေတာ့ မဟာႀကိယာ ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္မွာ တည္ေနတယ္၊ မဟာႀကိယာ ဉာဏ္သမၸယုတ္စိတ္က ဘယ္မွာတည္းေနသလဲဆိုေတာ့ ႏွလံုးမွာတည္ေနတယ္၊ ႏွလံုးက ဘယ္မွာတည္ေနသလဲဆိုေတာ့ ခႏၶာကို္မွာတည္ေနတယ္။

                   ဒီလို အဆင့္ဆင့္ တည္ေနတာကို ေထာက္ၿပီး သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ဟာ ခႏၶာေတာ္အလံုး မႊမ္းထံုၿပီး တည္ေနတယ္လို႔ဆိုရတယ္၊ ေလာကဥပမာအားျဖင့္ အေမႊးအထံုကို အလိုရွိတဲ့သူဟာ အေမႊးအထံုတို႔ရဲ႕ တည္ရာနံ႔သာသားကို ေဆာင္ယူၾကတယ္၊ တကယ္လုိခ်င္တာက အသားမဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီအသားမွာ တည္ေနတဲ့ အေမႊးအထံုပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အေမႊးအထံုကို သီးျခားထုတ္ယူလို႔မရဘူး၊ ဒီေတာ့ အေမႊးအထံုအလိုရွိတဲ့ဟာ အေမႊးအထံုတို႔ရဲ႕ တည္ရာ န႔ံသာသားကို ေဆာင္ယူၾကရတာေပါ့၊ ဒီသေဘာအတိုင္းပါပဲ၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ဟာ မုခ်အားျဖင့္ ဘုရားလို႔ဆိုရေသာ္လည္း ဉာဏ္ေတာ္ကိုခ်ည္း သီးသန္႔ထုတ္ယူလို႔ မရဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဉာဏ္ေတာ္ရဲ႕တည္ရာ ခႏၶာေတာ္ကိုပါ ဘုရားအျဖစ္ ေကာက္ယူရတယ္၊ ဒီစကားရပ္ကို လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ သာသနဝိေသာဓနိက်မ္းက ဘယ္လိုဖြင့္ဆိုျပထားသလဲဆိုေတာ့ -

                   “ဗုေဒၶါ - ဘုရားဟူရာ၌၊ ဗုဓဓာတ္ႏွင့္ တ-ပစၥည္းစပ္၍ ဗုဒၶ ဟု ျဖစ္လာသည္၊ 
ဗုဓဓာတ္မွာ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကိုေကာက္ရသည္၊ 
တ - ပစၥည္းမွာ ခႏၶာေတာ္ႏွင့္တကြ သဏၭာန္ေတာ္ပညတ္ကိုေကာက္ရသည္၊ 
သဒၵါမွာ ဗုဓႏွင့္ တ ေပါင္းမိမွ ဗုဒၶ ျဖစ္လာသည္၊ 
အနက္မွာလည္း သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ႏွင့္ ခႏၶာေတာ္ျဒပ္ႏွစ္ပါးစပ္မွ ဘုရားျဖစ္ေလသည္ လုိ႔ ျပဆိုထားတယ္ကြယ့္”

                   ဒါေၾကာင့္ ဘုရားဆိုတာ ‘ဗုေဒၶါ သဗၺညဳတဉာဏံ’ ဂါထာမွ်ကိုသာ ေထာက္ၿပီး သဗၺညဳဉာဏ္ေတာ္သည္သာ ဘုရားျဖစ္တယ္၊ ခႏၶာေတာ္ဟာ ဘုရားမဟုတ္ဘူးလို႔ မဆိုေကာင္းဘူး။ ဒီလိုဆိုခဲ့လွ်င္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ခႏၶာေတာ္ကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳတဲ့ ေဒဝဒတ္ဟာ အနႏၲရိယကံႀကီး ထုိက္ဖို႔မရွိဘူး၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ခႏၶာေတာ္, ဓာတ္ေတာ္, ေမြေတာ္, ေစတီေတာ္ေတြ ပူေဇာ္တာလည္း အက်ိဳးမရွိဘူး၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ဆံေတာ္ႏွင့္ ျမင္းၿမီးဘာထူးသလဲလို႔ အဆိုမွားသြားလိမ့္မယ္၊ အမွန္ကေတာ့ ဉာဏ္ေတာ္လည္း ဘုရားပဲ၊ ခႏၶာေတာ္လည္း ဘုရားပဲ၊ ခႏၶာႏွင့္ ဉာဏ္ေတာ္ ႏွစ္ပါးေပါင္းစပ္ေနတာလည္း ဘုရားပဲ၊ ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳေတာ္မူထားတဲ့ ဓာတ္တုေတစတီ, ဓမၼေစတီ, ဥဒိၵႆေစတီ, ပရိေဘာဂေစတီေတာ္မ်ားလည္း ဘုရားပဲ၊ မိမိတို႔စိတ္က ဘုရားပကဲလို႔ ယံုၾကည္ပူေဇာ္ခဲ့လွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးကို ရတာပဲ၊ ျပစ္မွားလွ်င္လည္း ဆိုးကိ်ဳးကိုရတာပဲ၊ ဒီအေၾကာင္းကို ဝိမာနဝတၳဳ ပါဠိေတာ္မွာ -
                   တိ႒ေႏၲ နိဗၺဳေတ စာပိ၊ သေမ စိေတၱ သမံ ဖလံ။
                ေစေတာပဏိဓိေဟတု ဟိ၊ သတၱာ ဂစၦတိၲ သုဂတိ ံ -
                   လုိ႔ ျပထားသကြယ့္”

                   “အဲဒီဂါထာေတာ္ရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္က ဘယ္လိုတဲ့လဲဘုရား”

                   “အနက္ကေတာ့ ဒီလိုကြယ့္”
        
တိ႒ေႏၲစ - သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္းေကာင္း၊ 
နိဗၺဳေတစ - ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံၾကြသြား ျမတ္စြာဘုရား၏ ေလးပါးေသာေစတီေတာ္၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ 
စိေတၱ - ၾကည္ညိဳေသာစိတ္သည္၊ 
သေမ - တူမွ်ခ့ဲလွ်င္၊
သမံဖလံ - အက်ိဳးခ်င္းလည္းတူမွ်ေလ၏၊ 
ကသၼာ - အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူကား၊ 
သတၱာ - သတၱဝါတို႔သည္၊
ေစေတာပဏိဓိေဟတု - စိတ္ထားေကာင္းေသာေၾကာင့္၊ 
သုဂတိ ံ - သုဂတိဘဝသို႔၊ 
ဂစၧာႏိၲ - လားၾကရေလကုန္၏ တဲ့။

                   အဓိပၸာယ္ကေတာ့ သတၱဝါေတြ ဘာေၾကာင့္ သုဂတိဘဝကိုေရာက္တာလဲ ဆိုလွ်င္ စိတ္ထားေကာင္းလို႔ေရာက္တာတဲ့ကြယ္၊ ထို႔အတူ သတၱဝါေတြ ဘာေၾကာင့္ ဒုဂၢတိဘဝေရာက္တာလဲဆိုလွ်င္ အေျဖကေတာ့ စိတ္ထားမေကာင္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္လို႔ ေျဖရမွာပဲတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ သတၱဝါတစ္ေယက္ ေကာင္းရာေရာက္ျခင္း, မေကာင္းရာေရာက္ျခင္းေတြဟာ ဘယ္သူကမွ ဆြဲပို႔လို႔ မဟုတ္ဘူး၊ စိေတၱန နိယ်ေတ ေလာေကာ ဆိုတဲ့အတိုင္း ကို္ယ့္စိတ္က ဆြဲပို႔လို႔ေရာက္တာပဲလို႔ မွတ္ရမယ္တဲ့။

                   ယခုအေရးမွာလည္း ဘုရားရွင္ရဲ႕ ခႏၶာေတာ္ႏွင့္ ခႏၶေတာ္အစိတ္အပိုင္းျဖစ္တဲ့ ဓာတ္ေတာ္, ေမြေတာ္, ေစတီေတာ္, ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားအေပၚမွာ ဘုရားရွင္ႏွင့္ထပ္တူ အာ႐ံုယူႏိုင္လွ်င္ ယူႏိုင္သေလာက္ ကုသိုလ္တရားတိုးပြားႏိုင္ပါတယ္၊ ဒီခႏၶာေတာ္, ေစတီေတာ္, ႐ုပ္ပြားေတာ္, ဓာတ္ေတာ္, ေမြေတာ္, ဆံေတာ္, အံေတာ္ေတြအတြင္းမွာ သဗၺညဳတဉာဏ္မရွိဘူး၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္မရွိလို႔ ဘုရားမဟုတ္ဘူး၊ သာသနာေတာ္ရဲ႕ အမိႈက္သ႐ိုက္ေတြသာျဖစ္တယ္၊ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြကို မကိုးကြယ္ႏိုင္ဘူး၊ မပူေဇာ္ႏိုင္ဘူးဆိုလွ်င္လည္း သူ႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္အတိုင္း ခႏၶာေတာ္, ေစတီေတာ္, ႐ုပ္ပြားေတာ္ေတြကိုအမွီျပဳၿပီး သူ႔သဏၭာန္မွာ ကုသိုလ္တရား မတိုးပြားေတာ့တာေပါ့၊ ဒီကတစ္ဆင့္တက္ၿပီး ဖ်က္ဆီးပစ္မယ္ဆိုလွ်င္လည္း စိတ္သာခ်၊ သူ႔မွာ အနႏၲရိယကံႀကီးေလာက္ ႀကီမားတဲ့ အကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံႀကီးျဖစ္ၿပီး မေသမီဘဝမွာပင္ အသေရပ်က္ျခင္း၊ စည္းစိမ္ပ်က္ျခင္း၊ က်န္းမာေရးပ်က္ျခင္းစတဲ့ ေဘးဒဏ္ေတြထိၿပီး ေသၿပီးတဲ့ေနာက္လည္း ေဒဝဒတ္တို႔လို အဝီစိငရဲကို ေရာက္တက္တယ္ကြယ့္။

                   ဒါေၾကာင့္ ဉာဏ္ဘုရား ခႏၶာဘုရားရယ္လို႔ ဉာဏ္ႀကီးရွင္လုပ္ၿပီး ခြဲေဝမေနခ်င္ပါႏွင့္၊ ဘုရားရွင္လက္ထက္ကစၿပီး ကိုးကြယ္လာ႐ိုးအတိုင္း ဉာဏ္ေတာ္ကိုေရာ ခႏၶာေတာ္ကိုေရာ ဉာဏ္ႏွင့္ခႏၶာေတာ္ႏွစ္ပါးစပ္ေနတဲ့ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ကိုေရာ ဘုရားရွင္ေတာ္ကိုယ္စား ဓာတ္ေတာ္, ေမြေတာ္, ႐ုပ္ပြားေတာ္, ေစတီေတာ္မ်ားကိုေရာ ဘုရားရွင္အစစ္ႏွင့္မျခား သဒၶါတရားထားၿပီး ကိုးကြယ္ႏိုင္ျခင္း ပူေဇာ္ႏိုင္ျခင္းဟာ အေကာင္းဆံုးပဲလို႔ အေျဖေပးလိုက္ခ်င္ပါတယ္ကြယ္”

                   “ဆရာေတာ္ရဲ႕ အေျဖကို တပည့ေတာ္သေဘလာက်ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ျဖည့္စြက္ဖို႔ အနည္းငယ္ လိုေသးတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ဘုရား”

                        “ဘာမ်ားလိုတယ္လို႔ ထင္သလဲကြယ္”

                   “တစ္ျခားမဟုတ္ပါဘူးဘုရား၊ ဆရာေတာ္က သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ပင္ မရွိေသာ္လည္း ဉာဏ္ေတာ္တည္ေနဖဴးတဲ့ ဓာတ္ေတာ္တို႔, ေစတီေတာ္တို႔ကို ပူေဇာ္လွ်င္ေကာင္းက်ိဳးရမယ္၊ ျပစ္မွားလွ်င္ မေကာင္းက်ိဳးျဖစ္မယ္လို႔ မိ္န႔္သြားပါတယ္၊ ဒီလိုမိန္႔ဆိုခ်က္ဟာ ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့သေဘာလား၊ တကယ္ျဖစ္ႏိုင္သလားဆိုတာ အမ်ားသံသယရွိဖို႔ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အမ်ားသံသယကင္းသြားေအာင္ က်မ္းလာသာဓကထုတ္ျပႏိုင္လွ်င္  ပိုေကာင္းမွာပဲလို႔ တပည့္ေတာ္ ထင္ပါတယ္ ဘုရား”

                   “အင္း - က်မ္းလာသာဓက ထုတ္ျပရမွာဆိုလွ်င္ ေပတဝတၳဳ အ႒ကထာ ၁၉၆-၁၉၇- မွာ ဒီလိုမိန္႔ဆိုထားသကြယ့္”

                   “မိန္႔ေတာ္မူပါ ဘုရား”

                   “ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည့္ရွင္ အဇာတသတ္မင္းႀကီးဟာ မိမိတိုင္းျပည္အတြက္ ေဝစုရတဲ့ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ပင့္ယူၿပီး ခုနစ္ႏွစ္, ခုနစ္လ, ခုနစ္ရက္ပတ္လံုး ဓာတ္ေတာ္ပူေဇာ္ပြဲႀကီးက်င္းပသတဲ့၊ အဲဒီဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္နွင့္ပူေဇာ္ၾကလု႔ိ မ်ားစြာေသာလူေတြဟာ ကြယ္လြန္ေတာ့ နတ္ျပည္မွာျဖစ္ၾကသတဲ့၊ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္မွ်ေလာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ့ သဒၶါတရားမရွိ၊ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ျပစ္မွာ ၾကတ့ဲအတြက္ ကြယ္လြန္တဲ့အခါ ၿပိတၱာျဖစ္တယ္လို႔ ျပဆိုထားသကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္ေတာ္, ေမြေတာ္, ေစတီေတာ္, ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ယံုၾကည္တဲ့ သဒၶါတရားႏွင့္ပူေဇာ္လွ်င္ အက်ိဳးရွိတယ္၊ မယံုၾကည္လို႔ပစ္မွားလွ်င္ အက်ိဳးယုတ္တယ္လို႔ ဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္ကြယ့္”

                   “မွန္ပါ့ - ဒီေလာက္ဆိုလွ်င္ သည္ျပႆနာ ေျပတန္ေလာက္ပါၿပီ၊ သာဓုပါ ဘုရား - သာဓု - သာဓု”


***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၃) “ဘုရား ေရးထံုး"

***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (ႏွာ ၁၆-၂၁) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။


ဤ “ေဗာဓိပင္ျပႆနာ အေမး-အေျဖ” အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

(ကပိၸယ-ေမာင္ရဲ)
 Tuesday, August 07,2012     11:25  am


0 comments:

Post a Comment