Thursday, February 14, 2013

ဘုရားေရးထံုး




  “ဉာဏ္ေတာ္ဘုရားႏွင့္ ခႏၶာေတာ္ဘုရားကို ရွင္းလင္းၿပီးတဲ့ေနာက္ ဆက္လက္ေျဖရွင္းရမယ့္ျပႆနာက ဘာမ်ားတုန္းကြယ့္”

                   “ဆက္လက္ေျဖရွင္းရမွာကေတာ့ ဘုရားျပႆနာပါဘုရား”

                   “ဘယ္လိုဘုရားျပႆနာတုနး္ကြယ့္၊ ဆိုစမ္းပါဦး”

                   “ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝန္းမွာ သတ္ပံုအေရးအသားဟာ သံုးမ်ိဳးေတြ႔ရတယ္ ဘုရား”

                   “ဘယ္လို သံုးမ်ိဳးမ်ားလဲ”

                   “တစ္ခ်ိဳ႕က ဘုရားလို႔ ဘကုန္းတစ္ေခ်ာင္ငင္နဲ႔ ေရးပါတယ္၊ တစ္ခ်ဳိ႕က ဗုရားလို႔ ဗထက္ၿခိဳက္ တစ္ေခ်ာင္ငင္ႏွင့္ ေရးပါတယ္၊ တခ်ိဳ႕က ဗရားလို႔ တစ္ခ်ာင္းငင္မပါဘဲ ဗထက္ၿခိဳက္ႏွင့္ေရးၾကပါတယ္၊ ဒီေရးနည္း သံုးမ်ိဳးအနက္ ဘယ္ေရးနည္းဟာ အမွန္ျဖစ္မလဲလို႔ သိခ်င္ပါတယ္ ဘုရား”

                   “သတ္ပံု သတ္ထံုးဆိုတာ ေခတ္ေရးစီးေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ေရးသြားၾကတာပဲ၊ အမွန္ဆံုးျဖစ္ဖို႔ခက္ခဲတယ္၊ သည္သဒၵါက ဘာအနက္ကိုေဟာတယ္လုိ႔သိရင္ ကိစၥၿပီးတာပဲေပါ့၊ သည္ေနရာမွာ သတိမူစရာက ကခၤါဝိတရနီအ႒ကထာ ပထမပါရာဇိကအဖြင့္ရဲ႕အဆံုးမွာ က်မ္းျပဳဆရာ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသက ဆံုးမစကားေလးတစ္ခု ဂါထာဖြဲ႔ၿပီး ထုတ္ျပထားတယ္။
                   အတၳံ ဟိ နာေထာ သရဏံ အေဝါစ၊
                   န ဗ်ဥၥနံ ေလာကဟိေတာ မေဟသီ။
                   တသၼာ အကတြာ ရတိမကၡေရသု၊
                   အတၳ နိေဝေသယ် မတိမာ။
                   ေလာကဟိေတာ - ေလာက၏ အစီးအပြားျဖစ္ေတာ္မူေသာ၊ မေဟသီ - ျမတ္ေသာေက်းဇူးကို ရွာမွီးေလ့ရွိေတာ္မူေသာ၊ နာေထာ - ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ အတၱံဟိ - အနက္အဓိပၸာယ္ကိုသာလွ်င္၊ သရဏံ - ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ အေဝါစ - ေဟာေတာ္မူၿပီ၊ ဗ်ဥၥနံ - အကၡရာအေရးအသားကို၊ သရဏံ - ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ အ အေဝါစ - ေဟာေတာ္မမူ၊ တသၼာ - ထို႔ေၾကာင့္၊ အကၡေရသု - အကၡရာပုဒ္ဗ်ည္းတို႔၌၊ ရတိ ံ - ေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္းကို၊ အကတြာ - မျပဳမူ၍၊  မတိမာ - ပညာရွိသည္၊ အေတၳာ - အနက္အဓိပၸာယ္၌၊ မတိ ံ - မိမိပညာကို၊ နိေဝေသယ် - သြင္းထားရာ၏။

                   “အနက္အဓိပၸာယ္ကိုသာ ကိုးကြယ္ရာလို႔ ဘုရားေဟာေတာ္မူတယ္၊ ဗ်ည္းအကၡရာ သတ္ပံုသတ္ထံုးကို ကိုးကြယ္ရာလို႔ မေဟာဘူးတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ ဗရားပင္ျဖစ္ေစ၊ ဗုရားပင္ျဖစ္ေစ၊ ဘုရားပင္ျဖစ္ေစ၊သတ္ပံုကို အေလးမထားဘဲ သည္ပုဒ္ဟာ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာက္ရွင္ကို ေဟာတာပဲလု႔ိ သိခဲ့လွ်င္ ၿပီးတာပါပဲ၊ ေလာကမွာလည္း ‘အမ်ားညီလွ်င္ ဤကိုကၽြဲဖတ္’ ဆိုတဲ့ စကားရွိတယ္မဟုတ္လား၊အမ်ားက (ဤ)အကၡရာကို (ကၽြဲ)လို႔သေဘာတူခဲ့လွ်င္ ဤဟာကၽြဲျဖစ္တာပါပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ သတ္ပံုဆုိတာ နင္လား ငါလား ျငင္းခံုေနဖို႔ မဟုတ္ပါဘူးကြယ့္”

                   “ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရား၊ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕က ကိုယ့္အယူကို လက္မလႊတ္ခ်င္ၾကဘူး၊  လက္မလႊတ္႐ံုဆို အေရးမဟုတ္ေသဘူး၊ သူတို႔ေရးသလို လုိက္မေရးခဲလွ်င္ အဲဒီမေရးသူဟာ ဘာမွ်အသံုးမက်သလို ေစာင္းေျမာင္းေျပာဆိုတက္ၾကေသးတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သတ္ပံုအေရးအသားကို အေလးမျပဳထိုက္ေသာ္လည္း အမိႈက္ကစ ျပာႆဒ္မီးေလာင္ဆိုတာလို ဒီလိုျငင္းခံုမႈကေလးက ကူးစက္ၿပီး ၿငင္းခံုမႈႀကီးျဖစ္ပြားလာႏိုင္တ့ဲအတြက္  ယခု သတ္ပံုအေရးအသားကိုလည္း ဆရာေတာ္လက္မလွမ္းမီသေလာက္ ေဖာ္ျပေပးေစခ်င္ပါတယ္ ဘုရား”

                   “သတ္ပံုေရစီးေၾကာင္းဆိုတာ ၾကားဖူးသလားကြယ့္”

                   “မၾကားဖူးပါ ဘုရား”

                   “ျမစ္တစ္ခုရဲ႕ ေရစီးေၾကာင္းဟာ မၿမဲဘူး၊ တစ္ခါတစ္ရံ အေနာက္ဘက္ကိုစီးသြားေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံလွည့္ပတ္ၿပီး ေတာင္ဘက္ ေျမာက္ဘက္ဆီ ကို စီးသြားတက္သလို သတ္ပံုဟာလည္း ျမစ္ရဲ႕ေရစီးေၾကာင္းလိုပဲ ဟိုတစ္ေခတ္မွာ ယပင့္ဆံုးျဖတ္ထားေသာ္လည္း ဤေခတ္က်ေတာ့ ရရစ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနတက္တယ္၊ ထို႔အတူ တစ္ေခတ္မွာ ပသတ္အေရးအသားမ်ားေသာ္လည္း တစ္ေခတ္က်ေတာ့ တသတ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနတက္တယ္၊ ျမန္မာဘာသာမွာတင္ မဟုတ္ဘူး၊ ပါဠိ စတဲ့ အျခားဘာသာေတြမွာလည္း အတူတူပဲကြယ့္၊ ဥပမာ သာဓု ဆိုတဲ့ ပုဒ္ကိုၾကည့္စမ္းပါဦး၊ သာဓု သာဒ-ဓာတ္ ဥ-ပစၥည္းႏွင့္ၿပီးတဲ့ သာဒု၊ သာဓ-ဓာတ္ ဥ-ပစၥည္းနဲ႔ၿပီးတဲ့ သာဓု၊ ဓကို ဟျပဳၿပီး ႐ုပ္ၿပီးတဲ့ သာဟုရယ္လို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနတယ္၊ ဒီေတာ့ သာဒုမွန္တယ္၊ သာဓုမွန္တယ္၊ သာဟုမွန္တယ္ရယ္လို႔ တစ္ဘက္သတ္ျငင္းလို႔မျဖစ္ဘူးေပါ့ကြယ္၊ ျမတ္မာသတ္ထံုးမွာလည္း ထို႔အတူ သတ္ပံုဟာ သူျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္ေနမွာပါပဲ၊ အဓိပၸာယ္အယူအဆမွန္ကန္လွ်င္ ၿပီးစတမ္းေပါ့၊ သို႔ေသာ္လည္း ဘုရား-သတ္ထံုး သိခ်င္တယ္ဆိုေတာ့ ဉာဏ္မီသေလာက္ ေဖာ္ျပရေသးတာေပါ့”


                                                   ေရွးေဟာင္းဘုရားသတ္ပံု    

“ေရွးဦးစြာ ဘုရားသတ္ပံုကို ဘယ္မွာရွာရလဲဆုိေတာ့ ေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာေတြမွာ ရွာရလိမ့္မယ္၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၄၇၄-ခုႏွစ္မွာ ေရးထိုးတဲ့ ပုဂံျမေစတီေက်ာက္စာ ေစာေၾကာင္းေရ ၁-၂- တို႔မွာ
ၿဂီ၊ နေမာ ဗုဒၶါယ။    ။ ပုရွာသၡင္ သာသနာအႏွစ္ တစ္ေထာင့္ေျခာက္ႏွယ္ဆာယ္ ေဟတ္ႏွစ္ ေလာန္-
                   လို႔ ေရးထားတယ္၊ ဒီေက်ာက္စာမွာ ဘုရားကို (ပုရွာ)လို႔ ေရးထိုးထားတယ္၊ သကၠရာဇ္ ၄၇၄-ခုႏွစ္ထိုး နဘဲဘုရားေက်ာက္စာ ပုဂံျပတိုက္ ေက်ာက္တိုင္ အမွတ္ ၁၁၆-မွာေတာ့-
                   ၿဂီ။     ။ ပုၾတာသိၡင္ သာသနာ-
                   ရယ္လို႔ ဘုရားကို (ပုၾဟာ) လို႔ ေရးထိုးထားတယ္၊ ပုရွာႏွင့္ ပုၾဟာတို႔ဟာ အသံထြက္တဲ့အခါမွာေတာ့ (ပုရဟာ) လုိ႔ခ်ည္းပဲ အသံထြက္ၾကတယ္၊ (ရႏွင့္ ဟ) ေရွ႕ေနာက္ျဖစ္ၿပီး အကၡရာပံုစံသာ (ရွာ-ၾဟာ)လို႔ ျဖစ္ေနတယ္၊ ဒါကို ေထာက္ဆလို႔ ဘုရားရဲ႕ မူလေရးထံုးဟာ (ပုရဟာ) ျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္သင့္တာေပါ့ကြယ္၊ ဒီေရးထံုးဟာ သကၠရာဇ္ ၅၉၀-ခုႏွစ္ေလာက္အထိ (ပုရွာ) အျဖစ္ႏွင့္ တည္ေနေသးတယ္၊ ၅၉၀- ျပည့္ႏွစ္ကလြန္လာေတာ့ (ပ,ဟာဖ) ျဖစ္လာ သကြယ့္၊ မႏၲေလး နန္းတြင္း႐ံု ေက်ာက္တိုင္အမွတ္ ၂၈၊ စာေၾကာင္းေရး ၃-မွာ ‘မဟာဓမၼရာဇာေစညဳ အမည္ေတာ္ဟိေသာ ဖုရာဆုေတာင္းေသာ’ လို႔ေရးထိုးထားတယ္၊ ဒီေက်ာက္စာမွာ ပ မွ ဖ ျဖစ္လာ႐ံုမွ်မက ဟထိုးလည္းေပ်ာက္ကြယ္သြားတာကို ျမင္ေတြ႔ရတယ္၊ အဲဒီေနာက္ေတာ့ ဖ ဟာ ဘအျဖစ္ကို ေျပာင္းလဲလာၿပီး(ဘုရား)လို႔ပင္ အမ်ားအျပားေရးသားလာၾကတယ္၊ အမ်ားေရးရာေနာက္ကို လုိက္ၿပီး ကဗ်ာက်မ္း, သတ္ပုံက်မ္းမ်ားကလည္း (ဘုရား) လို႔ တညီတညြတ္တည္း ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကတယ္၊ ကင္းဝန္မင္းႀကီးရဲ႕ ခြဲထားေက်ာ္မွာ -
                   “အကယ္၍ျငား၊ ဘဝလ်ာလည္း၊ ဘုရားစက္ကြင္း၊ ေျခေတာ္ရင္းဝယ္”
                                                                   (အရညေကာဝါဒလကၤာ)
                   “နတ္လူအမ်ား၊ ေျမွာက္ခ်ီးဖုရား၊ မိုးလႊံ႔ၾကားမွ၊ ဘုရားက်ိန္းတန္”
                                                                   (ေရႊဟၤသာပ်ိဳ႕ ၆၈)
                   “ငယ္လင္သက္ထား၊ တို႔ဘုရားတည့္၊ လ်င္လ်ားမငံ့၊ လုိက္ၾကမအံ့ဟု”
                                                                   (မဟာဇနကပ်ိဳ႕)
                   ကဝိမ်က္မွန္သတ္ပံုက်မ္း ၂၄၉-မွာလည္း ‘ေထာင့္ကပ္ဖားရား၊ ယႏၲရား၊ ဘုရားရႀကီးမွတ္’ လို႔ ေရးစပ္ထားတယ္၊ ေခတ္ေပၚ ျမန္မာစာေရးထံုးက်မ္း ၂၄၄၊ သံတူေၾကာင္းကြဲသတ္ပံုက်မ္း ၁၈၄၊ ျမန္မာစာလံုးေပါင္း သတ္ပံုက်မ္း ၂၅၁-တို႔မွာလည္း အားလံုး တညီတညြတ္တည္း(ဘုရား)လို႔ ေရးထံုးအတည္ျပဳထားၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရဲ႕မူလစပ္ထံုးဟာ ပုရွာျဖစ္ၿပီး ပုရွာက ဖုရာ-ဖုရာက ဘုရားျဖစ္လာတယ္ကြယ့္၊ ဒီေနရာမွာ အထူးမွတ္စရာက သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကို (ဘုရား)လို႔ ေရးေသာ္လည္း မိဖုရားက်ေတာ့ ဖဦးထုပ္ႏွင့္ပင္ ယေန႔တိုင္ ေရးေနၾကဆဲျဖစ္တယ္။
                   “မိဖုရားဟု၊ ေလ်ာက္လ်ားထိုက္တန္” (ကိုးခန္းပ်ိဳ႕)
                   “ထိုသို႔စိေစၥး၊ ေမးလတ္ရကား၊ မိဖုရားလည္း၊ ေၾကာင္းလ်ာျခင္းရာ”
                                                                   (ဘုရိဒတ္လကၤာႀကီး ၈၇)
                   ဒါေတြက မိဖုရားကို ဖဦးထုပ္ႏွင့္ေရးပံု သာဓကေတြေပါ့ကြယ္၊ ယခုတင္ျပခဲ့တာေတြကို ေထာက္ခ်င့္ၾကည့္ခဲ့လွ်င္ ဘုရားရဲ႕ မူလအေျခခံ သတ္ပုံဟာ (ပုရွာ)ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပုရွာကဖုရား- ဘုရားေျပာင္းလဲလာတဲ့ သတ္ပံုေရးစီးေၾကာင္းကို ျမင္ႏိုင္တာေပါ့ကြယ္”

                   “ဒီေလာက္ဆိုလွ်င္ သတ္ပံုအေျခခံေတာ့ ရေလာက္ပါၿပီဘုရား၊ ဒါေပသိ ဗ်ဴပၸတ္က်န္ေနေသးတယ္၊ ဘာောကာင့္ ဘုရားကို ပုရွာေရးသလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေပါ့ ဘုရား၊ ဒါလည္း အမ်ားသိသင့္တာမို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါဦး”

                   “ေအး- ဗ်ဴပၸတ္ကိုေျပာဖို႔က်ေတာ့ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အယူအဆခ်င္း မတူညီၾကလို႔ ခက္ေနသကြယ့္၊ ကဝိမ်က္မွန္သတ္ပံုက်မ္း ၂၄၉-မွာ (ဘုရားဟု ျမန္မာလို ေခၚေဝၚေရးသားျခင္းကား ဘူရိ ဟူေသာ မဂဓပုဒ္ပ်က္စကားျဖစ္သည္၊ ဘူရိ၌ ဣသရကို အားျပဳ၍ ဘုရား ဟု ေခၚေဝၚေရးသားအပ္သည္) လို႔ ျပဆိုထားတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း အဘိဓာန္ သဂၢက႑ ဘုရားပရိယာယ္ ၃၂-ပုဒ္ ျပရာမွာ ဘူရိရယ္လို႔ ဘုရားေဟာပုဒ္မပါဘူး၊ ဘူရိပေညာ-ေျမႀကီးအထုနွင့္ တူေသာ ပညာရွင္ဘုရားလို႔သာပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘူရိက ဘုရားျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ သတ္ထံုးဟာ အင္မတန္အားနည္းတဲ့ သတ္ထံုးျဖစ္ေနတယ္၊ ၿပီးေတာ့ မိဖုရားကို ဘာေၾကာင့္ ဖဦးထုပ္ႏွင့္ေရးတာတဲ့လဲဆိုေတာ့ မိဖုရားဆိုတာ အေတြ႔အထိေကာင္းတဲ့အတြက္ ဖုသနအနက္ကို ရည္ရြယ္ၿပီး ဖဦးထုပ္ႏွင့္ ေရးတာလို႔ ဆုိၾကတယ္၊ အမွန္ကေတာ့ ေက်ာက္စာကေရြ႕လာတဲ့ သတ္ထံုးျဖစ္ေၾကာင္း သိသာပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဗ်ဴပၸတ္ကိုရွာလွ်င္ ေက်ာက္စာလာ သတ္ထံုးရဲ႕ ဗ်ဴပၸတ္ကိုသာ ရွာသင့္တယ္၊ ေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ားမွာ ရိွေနတာက (ဗုရဟာ-ပုၾတာ-ပုရွာ) ျဖစ္ေနေတာ့ ဒီပုဒ္ဟာ ဧကဝ႑-အကၡရာတစ္လံုးမွ်သာ ရိွတဲ့ ျမန္မာစကား ဟုတ္ဟန္မတူဘူး၊ ေရွးေဟာင္းမြန္စကားေသာ္လည္းေကာင္း၊ တိဗက္စကားေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကေတာ့ (ပုရိဟာ) ဆိုတာ ပူဇာရဟပုဒ္ရင္းက ပ်က္လာတာျဖစ္သတဲ့၊ ပူဇာရဟပုဒ္ဟာ စင္စစ္ သဗၺညဳတဘုရားကိုခ်ည္း မေဟာဘူး၊ ပူေဇာ္ထိုက္သူ အားလံုးကို ေဟာတယ္၊ သခင္ဘုရား, ခင္ဗ်ား, အရွင္ဘုရားဆိုတာေတြဟာ လူရဟန္းအားလံုး  သံုးစြဲေနၾကတဲ့ စကားျဖစ္တယ္၊ ဟိေတာပေဒသက်မ္း သႏိၶက႑မွာ -
                   ေဇညာ ေသ႒ာ ဒိြေဇာ ပုေဇၩာ၊ ခတိၱေယာ ဗလေဝန ဝါ။
                   ဓနဓညာဓိကာ ေဝေႆာ၊ သုေဒါၶ တု ဒိြဇေသဝယာ။

                   ဒြိေဇာ - ရဟန္းပုဏၰားကို၊ ေဇညာေသ႒ာ-အတက္ပညာျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ျခင္းေၾကာင့္၊ ပုေဇၩာ-ပူေဇာ္ထိုက္၏၊ ခတိၱေယာ-မင္းမ်ိဳးကို၊ ဗလေဝန ဝါ-ဗိုလ္ပါခြန္အား ႀကီးမားျခင္းေၾကာင့္လည္း၊ ပုေဇၩ-ပူေဇာ္ထိုက္၏၊ ေဝေႆာ-ကုန္သည္မ်ိဳးကို၊ ဓနဓညာဓိကာ-ဥစၥာစပါး ေပါမ်ားျခင္းေၾကာင့္၊ ပုေဇၩာ-ပူေဇာ္ထုိက္၏၊ သုေဒါၶတု-သူဆင္းရဲမ်ိဳးကိုကား၊ ဒိြဇေသဝယာ-ရဟန္း, ပုဏၰား, မင္း အမ်ား၏ ႀကီးမားပြားတိုး ျမတ္အက်ိဳးကို သယ္ပိုးဆည္းကပ္တက္ျခင္းေၾကာင့္၊ ပုေဇၩာ-ပူေဇာ္ထိုက္၏လို႔ ျပထားတယ္။

                   “ေလာကမွာ မင္းမ်ိဳး, ရဟန္းမ်ိဳး, ကုန္သည္မ်ိဳး, ဆင္းရဲသားမ်ိဳးရယ္လို႔ အမ်ိဳးေလးပါးရွိရာမွာ အလွဴခံစားတက္တဲ့  ရဟန္းမ်ိဳး, ျဗဟၼဏမ်ိဳးဟာ သာမန္လူတို႔ထက္ ပိုမိုၿပီး အတက္ပညာ တက္ေျမာက္တက္ၾကတယ္၊ အတက္ပညာ ပိုမိုတက္ေျမာက္တဲ့အတြက္ တစ္ဆင့္ပို႔ခ်ေပးျခင္း၊ ေဟာေျပာေပးျခင္းျဖင့္ အသိဉာဏ္တိုးပြားေအာင္ အားထုတ္ေပးၾကတဲ့အတြက္ ရဟန္း, ျဗဟၼဏတို႔ဟာ ပူေဇာ္ျခင္းကို ခံထိုက္သတဲ့၊ တိုင္းျပည္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္ၾကတဲ့ မင္းအစိုးရတို႔လည္း စစ္သည္အင္းအားျဖင့္ တိုင္းျပည္ႀကီးကို ေဘးမသီ ရန္မသန္းရေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ကာကြယ္ေပးတဲ့အတြက္ ပူေဇာ္ျခင္းကို ခံယူထိုက္သတဲ့၊ ကုန္သည္မ်ားလည္း ဥစၥာပစၥည္း ေပါမ်ားတဲ့အတြက္ တစ္နယ္က ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို တစ္နယ္သို႔ပို႔ေပးျခင္းျဖင့္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား အလြယ္တကူဝယ္ယူစားသံုး ႏိုင္ၾကတဲ့အတြက္ ပူေဇာ္ျခင္းကို ခံယူထုိက္ၾကပါသတဲ့၊ အလုပ္သမား, လယ္သမား, ဆင္းရဲသားမ်ားလည္း ရဟန္း, ပုဏၰား, မင္း, အမတ္မ်ားကို ဆည္းကပ္တက္ၾကတဲ့အတြက္ ပူေဇာ္ျခင္းကို ခံထုိက္သတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ ပူေဇာ္ျခင္း ခံယူထိုက္တဲ့အနက္ ‘ပူဇာရဟ’ ပုဒ္ဟာ သဗၺညဳတဘုရားရွင္ကိုခ်ည္း ေဟာတဲ့ ပုဒ္မဟုတ္ဘူး၊ အမ်ိဳးေလးပါးကို ေဟာတဲ့ပုဒ္ျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မွန္ပါ့ဘုရား၊ အရွင္ဘုရား၊ သခင္ဘုရား၊ ခင္ဗ်ား၊ မိဖုရား၊ ဘုရားရွင္စတဲ့ ဘုရားမွန္သမွ်ဟာ (ပူဇာရဟ) ပုဒ္ပ်က္ ပူရဟာ-ပုရဟာ-ပုရွာ-ပုၾဟာ-ဖုရွာ-ဘုရား ရယ္လို႔ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ သတ္ထံုးလို႔ ယူဆၾကရမယ္”

                   “မွန္ပါ့-ဘကုန္းတစ္ေခ်ာင္းငင္ ဘုရားႏွင့္ပတ္သက္လို႔ေတာ့ အေတာ္ကေလး သေဘာေပါက္သြားပါၿပီ၊ ဗထက္ၿခိဳက္(ဗရား)ရဲ႕ ဗ်ဳပၸတ္ကိုလည္း မိန္႔ေတာ္မူပါဦး”

                   “ဗရားဆိုတာကိုေတာ့ (ဝရ)ပုဒ္က ပ်က္လာတယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္၊ စရ, မွာ ဝ,ကို ဗျပဳ၊ ရ, အကၡရာက(ရား) ျဖစ္ၿပီး (ဗရား) ျဖစ္လာတယ္ေပါ့ကြယ္”

                   “ႏို႔ အဲဒီ ဝရပုဒ္က ဘုရားေဟာ ပရိယာယ္ ၃၂-ပုဒ္အတြင္း ပါဝင္ပါသလားဘုရား”

                   “ဝရပုဒ္သန္႔သန္႔ရယ္လို႔ ဘုရားေဟာပရိယာယ္မွာ မလာဘူး၊ (အနဓိဝရ ဝရပည)ရယ္လို႔ အျခားပုဒ္မ်ားႏွင့္တြဲၿပီးေတာ့ျဖင့္ လာပါရဲ႕”

                   “ဒါလိုဆို ဘူရိပုဒ္က ဘုရားျဖစ္တာ မခိုင္မာသလို ဝရပုဒ္က ဗရားျဖစ္တယ္ဆိုတာလည္း မခိုင္မာလွ ဘူးေပါ့ဘုရား၊ ဗထက္ၿခိဳက္တစ္ေခ်ာင္းငင္ႏွင့္ (ဗုရား)ျဖစ္ပုံကိုလည္း နာခ်င္ပါေသးတယ္ဘုရား”

                   “ဗထက္ၿခိဳက္တစ္ေခ်ာင္းငင္ႏွင့္ ဗုရားအေရးအသားကေတာ့ သိပ္မၾကာလွေသးပါဘူး၊ ဒီသတ္ပံုကို စတင္ေရးစားခဲ့သူကေတာ့ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းျဖစ္တယ္ကြယ့္၊ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဟာ သခင္ဘြဲ႔ကို မခံယူမီ မစၥတာေမာင္မိႈင္းဘဝက သူရိယသတင္းစာ ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္အခန္း၊ ႏိုင္ငံျခားဗုဒၶဘာသာအသင္းကို ေကာင္းခ်ီးေပးတဲ့ ေတးထပ္တစ္ပုဒ္ကို ဒီလိုေရးခဲ့တယ္”

                                                         ဗုဒၶပဏာမေတြးထပ္

                   ဗိုလ္ေဝေန ဦးခိုက္၊ ဖူးထိုက္ဖို႔ခြင့္သာ၊ က်ဴး႐ိုက္လို႔ ဆင့္ညာတယ္၊ ပြင့္လာသည္ထင္ရွား။ ဥေရာပ အတြင္းေမွာင္ကို၊ အလင္းေရာင္ျပမယ့္ ဗုဓ ား။
                   ဘုရားရွင့္ ဗ်ာႏႈတ္သံငယ္၊ သာ႐ုပၸံ ထပ္ပြား။ သာမုကၠံ အမွတ္ထားပါလို႔၊ ျမတ္တရားဆယ္ျဖာ။ မဂ္ေလးတန္ ဖိုလ္စတုငယ္ႏွင့္၊ ထိုသမု ေပါင္းတဲ့သဃၤာ။
                   ျမတ္သံုးပါး ရတနာကို၊ ေကဝတ္ညွာထံုးတာျဖန္႔ပါလို႔၊ သံုးျဖာကံ့ဖူးလက္တင္ခ်ီ၊ ဦးရြက္ဆင္ၿပီ။ ေရႊပါဒသခၤဋီကို၊ အဥၥလီကိုညႊတ္တြားငဲ့ေလး။
                   ဒီေတးထပ္မွာ(ဗုဓ ၆ ား) ဆိုတဲ့ သတ္ပံုထူးတစ္ခုပါတယ္၊ ဗုဓ,သဒၵါမွာ သကၠတဘာသာ ေရဖ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သကြယ့္”

                   “ေရဖ, ဆိုတာ ဘာလဲဘုရား”

                   “ေရဖ, ဆုိတာ ရ,ေကာက္အကၡရာကို ဆိုတာပါပဲကြယ္”

                   “ႏို႔ ခု ဓေအာင္ၿခိဳက္ထက္မွာေတာ့ ရ,ေကာက္ မဟုတ္ဘဲ ေျခာက္ဂဏန္းျဖစ္ေနပါတယ္ဘုရား

                   “ေအး - ဒီေနရာမွာ သတိထားစရာ ေျပာရဦးမွာေပါ့၊ ေရွးက ေရးထိုးထားခဲ့ၾကတဲ့ ေက်ာက္စာေတြမွာ ၾကည့္လွ်င္ ရ,ေကာက္ အေရးအသားဟာ ခုေခတ္ေရးသားပံုႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနတယ္၊ ရ,ေကာက္ေျပာင္းျပန္ကို အၿမီးရွည္ရွည္ဝိုက္ဆြဲလိုက္ေတာ့ ၆-ဂဏန္းႏွင့္ တူသြားသကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္ ေရဖ,ဆိုတာ ရ,ေကာက္လို႔ပဲမွတ္ရမယ္၊ ေရဖ,ဆိုတဲ့ ရ,ေကာက္အကၡရာတစ္လံုးလ့ုး အေပၚစီးေနလွ်င္ ရေကာက္က သူစီးတဲ့အကၡရာရဲ႕ ဦးစြာအသံထြက္တယ္၊ ဥပမာ ကမာ ဆိုလွ်င္ ကရမ၊ နိမ၆ ဏမ္ဆိုလွ်င္ နိရမာဏမ္လို႔ အသံထြက္တယ္၊ ခုေတးထပ္မွာလည္း ဓ, အက္ ေရဖ, ေရာက္ေတာ့ ဗုရဓားလို႔ အသံထြက္တယ္၊ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဟာ ဒီသတ္ထံုးက ဘုရားျဖစ္လာတယ္လို႔ယူဆၿပီး ေရးခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး၊ အလကၤာရႆ ဝစလကၤာရျဖစ္ေအာင္သာ ေတးထပ္ကို တန္ဆာဆင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သကြယ့္၊ သို႔ေသာ္လည္း  ေနာက္လူေတြက ဒီသတ္ထံုးကို အမွီျပဳၿပီး ဗုဓဓာတ္က ဗုရားျဖစ္လာတယ္ရယ္လို႔ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ဉာဏ္စူးေရာက္ၾကတာပါပဲကြယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သတ္ပံုေရစီးေၾကာင္းအရ ေျပာရလွ်င္ ယေန႔ဘုရားသတ္ထံုးဟာ ဘကုန္းေရးတစ္ေခ်ာင္းငင္ၿပီး ရေကာက္ေရးခ် ဝစၥႏွစ္လံုးေပါက္တဲ့ ဘုရားသာ အမ်ားက အတည္ျပဳေၾကာင္း မွတ္သားသင့္ၾကေပေပါ့ကြယ္”


                   “မွန္ပါ၊ ဒီလို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိရတဲ့အတြက္ အလြန္ဝမ္းသာပါတယ္၊ သာဓုပါဘုရား၊ သာဓု - သာဓု”


***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၄) “ဗုဒၶ၏က်င္ႀကီးက်င္ငယ္နံ႔"

***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (ႏွာ ၂၂-၃၀) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ဤ “ေဗာဓိပင္ျပႆနာ အေမး-အေျဖ” အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

(ကပိၸယ-ေမာင္ရဲ)
 Wednesday, August 08,2012     11:05  am


0 comments:

Post a Comment