Thursday, February 14, 2013

ဗုဒၶ၏ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္နံ႔

                သည္တစ္ခါျပႆနာကေတာ့ ရယ္စရာျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေနမလား မသိဘူးဘုရား


                   ဘာေၾကာင့္တုန္းကြယ့္

                   ရြာတစ္ရြာမွာ ဒါယကာတစ္စု ျပႆနာျဖစ္ေနၾကတယ္ ဘုရား၊ ျပႆနာက ကတိုးေကာင္ကထြက္တဲ့ အဆီအခဲတို႔ က်င္ငယ္တို႔ဟာ ေမႊးႀကိဳင္သတဲ့ဘုရား၊ ၿပီးေတာ့ ေၾကာင္နံ႔သာေခၚတဲ့ ေတာေၾကာင္ကစြန္႔တဲ့ က်င္ငယ္နံ႔ဟာလည္း နံ႔သာလိုေမႊးသတဲ့ဘုရား၊ ၿပီးေတာ့ ခုကာလ ေခတ္စားလာတဲ့ သစ္ေမႊးဆိုတာလည္း တကယ္ သစ္သားက ေမႊးတာမဟုတ္ဘဲ ပိုးေကာင္တစ္မ်ိဳးက ထုတ္ပစ္တဲ့ အညစ္အေၾကးက သစ္သားထဲစိမ့္ဝင္ၿပီး ေမႊးတာတဲ့ဘုရား၊

                   သည္လို ပိုးမႊားတိရစၦာန္ေတြရဲ႕ အညစ္အေၾကးေတြေတာင္ ေမႊးႀကိဳက္တယ္ဆုိလွ်င္ ပါရမီေတာ္ျပည့္ဝလို႔ ဗုဒၶအျဖစ္ေရာက္ေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ တံေတြး ေခၽြးစေသာ အညစ္အေၾကးမ်ားလည္း ေမႊးႀကိဳင္ရလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာဆိုေနၾကတယ္ဘုရာ့၊ သည္အခါ ဒါယကာတစ္ေယာက္ ေထာက္ခံၿပီး ဘယ္လိုေျပာသလဲဆိုေတာ့ အပဒါန္ဝတၳဳမွာ သုဂေႏၶေထရ္ဟာ ေရွးအခါက ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္ကို ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးက်ဴးခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ စကားေျပာခဲ့လွ်င္ ပရိသတ္အဆံုးတိုင္ေအာင္ ခံတြင္းကၾကာပန္း နံ႔ႏွင့္ စကားပန္းနံ႔မ်ား ေမႊးႀကိဳင္တယ္၊ ကိုယ္အနံ႔  ေခၽြးအနံ႔မ်ားလည္း ထို႔အတူေမႊးႀကိဳင္တယ္လို႔ ဆိုတယ္ဘုရာ့၊ သည္လိုဆိုေတာ့ ဒါယကာတစ္ဦးက ျပန္ေျပာတယ္ဘုရား

                        “ဘယ္လိုျပန္ေျပာသလဲကြယ့္

                   ဟုတ္မွာပဲဗ်ိဳ႕၊ က်ဳပ္လည္း ခုမွ စဥ္းစားမိတယ္တဲ့၊ မဟာဝင္ဝတၳဳမွာ ဒု႒ဂါမဏိမင္းရဲ႕ သားေတာ္ သာလိကုမာရမင္းသားရဲ႕ ၾကင္ယာေတာ္ အေသာကေဒဝီဟာလည္း ခံတြင္းက ၾကာညိဳပန္းနံ႔ေမႊးတယ္၊ ကိုယ္အနံ႔က စႏၵကူးနံ႔ သရကၡန္နံ႔လို သင္းပ်ံ႕တယ္လို႔ ဆိုထားတာကိုေတြးဖူးတယ္၊ မိန္းမသားျဖစ္ပါလ်က္ႏွင့္ပင္ သည္လို ေမႊးႀကိဳင္ေသးလွ်င္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အညစ္အေၾကးဟာလည္း ေမႊးႀကိဳင္မွာ အမွန္ပဲ၊ အရွင္ဘုရားကေကာ ဘယ္လို သေဘာရပါသလဲလို႔ တပည့္ေတာ္ကို အေဖာ္ညွိျပန္တယ္ ဘုရား

                   သည္ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္က ဘယ္လို ေျဖတုန္း

                   တပည့္ေတာ္ကလည္း သေဘာခပ္က်က်ပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ခိုင္ခိုင္လံုလံု အေၾကာင္းျပစရာ ကိုယ့္မွာမမရွိတာေၾကာင့္ ေအး-ဒကာမ်ားေျပာတာ သေဘာေတာ့က်ပါရဲ႕၊ သို႔ေသာ္လည္း ေထာက္ခံျခင္း, ကန္႔ကြက္ျခင္းေတာ့ မလုပ္လိုေသးဘူး၊ ကိုယ့္ဆရာသမားထံ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းၿပီးမွပဲ အေၾကာင္းျပန္ေတာ့မယ္လို႔ ေျပာခဲ့ရတယ္ဘုရား၊ အခု စကားစပ္မိလို႔ ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ထားတာပဲ၊ သည္အေျဖကိုလည္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါဦး ဘုရား

                   သည္ျပႆနာက ေရွးကျဖစ္ၿပီးသားျပႆနာပဲ၊ ပကိဏၰက ဝိသဇၨနာက်မ္း ပထမတြဲမွာ ျမန္ေအာင္ၿမိဳ႕က  ရဟန္းေတာ္ဦးေရဝတက ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတြက္ လံုးေထာ္ ဆရာေတာ္ဘုရားက ေျဖၾကားေတာ္မူထားသတဲ့ကြယ္

                   ဘယ္လို ေျဖၾကားထားပါသလဲဘုရား

                   ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ အေျဖကေတာ့ သာမန္လူသားတို႔ရဲ႕  က်င္ႀကီးက်င္ငယ္နံ႔ဟာ မေမႊးႀကိဳင္ဘဲနံသလို ဘုရားရွင္ဟာလည္း လူသား တစ္ဦးမွ်သာ ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ ဘုရွားရွင္ရဲ႕ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ဟာလည္း နံသတဲ့ကြယ္၊ မေမႊးဘဲ နံေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္ဘုရားက ေရွးဦးစြာ ဝကၠလိေထရဝတၳဳေၾကာင္းကို ထုတ္ျပေတာ္မူတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားက ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္း၌ ကိန္းေအာင္းေမြ႕ေလ်ာ္ စံေပ်ာ္ေတာ္မူစဥ္ကာလာက သာဝတၳိျပည္သား ဝကၠလိအမည္ရွိတဲ့ ရဟန္းဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ လွပသန္႔ရွင္းတဲ့ ႐ူပကာေတာ္ကို ဖူးျမင္ရေတာ့ ဖူးျမင္ရတာ မေရာင့္ရဲတဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္ႏွင့္အတူတကြ လုိက္ပါသြားတယ္၊ ဒီလုိလိုက္ပါသြားရင္း ငါဟာ လူဝတ္ႏွင့္ဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္ကို အၿမဲဖူးေျမာ္ရဖို႔မလြယ္လွဘူး၊ သကၤန္းဝတ္ႏွင့္ဆိုလွ်င္ ဖူးေျမာ္ရဖို႔လြယ္ကူတယ္၊ သည္ေတာ့ ငါရဟန္းဝတ္ၿပီးေတာ့ ရဟန္းကိစၥျဖစ္တဲ့ ပရိယတ္ ပဋိပတ္တရားတို႔ကို ပြားမ်ားအားထုတ္ျခင္း မျပဳေတာ့ဘဲ အခ်ိန္ရသေလာက္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာေတာ္ကို ဖူးေျမွာ္လို႔သာေနသတဲ့၊ ဘုရားရွင္ကလည္း ဝကၠလိရဲ႕ဉာဏ္ မရင့္က်က္ေသးတာကို ငံ့လင့္ေတာ္မူရင္း မသိသလိုဘာမွ် မိန္႔ဆိုေတာ္မမူဘဲေနတယ္။

                   ဝကၠလိရဲ႕ဉာဏ္ ရင့္က်က္ေလာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္က 
ကိ ံေတ ဝကၠလိ ဣမိနာ ပူတိကာေယန ဒိေ႒န၊ ေယာ ဝကၠလိ ဓမၼံ ပႆတိ၊ ေသာ မံ ပႆတိ ဆိုတဲ့ ပါဠိႏွင့္ 
ဝကၠလိ ငါ၏ကိုယ္ေကာက္ပုပ္ကို ၾကည့္ေနသျဖင့္ သင္ ဘာအက်ိဳးရွိသလဲ၊ 
ဝကၠလိ တရားကိုျမင္ေသာသူဟာ ငါဘုရားကို ျမင္တယ္၊ 
ငါဘုရားကိုျမင္ခ်င္လွ်င္ တရားကိုျမင္ေအာင္ အားထုတ္လု႔ိ မိန္႔ေတာ္မူတယ္၊ 

ဘုရားရွင္က သည္လို မိန္႔ဆိုေသာ္လည္း ဝကၠလိဟာ ဘုရားဖူးျမင္ျခင္းကိုပယ္ၿပီး အျခားအရပ္ကိုမသြားႏိုင္ဘူး၊ 
ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က သည္ရဟန္းဟာ သံေဝဂမရဘဲ တရားျမင္မွာမဟုတ္ဘူး၊ 
သံေဝဉာဏ္ေပၚေအာင္ လုပ္မွပဲလို႔ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔မွာ ဝကၠလိကိုေခၚေတာ္မူၿပီး ရဟန္း-သင္ သည္ေက်ာင္းမွာမေနႏွင့္ သြားေတာ့လို႔ ႏွင္ထုတ္ေတာ္မူလိုက္တယ္၊ ဘုရားရွင္ ႏွင္ထုတ္ေတာ္မူလိုက္ေတာ့ ဝကၠလိဟာ အလြန္ စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ၿပီး ဘုရားရွင္ရဲ႕ မ်က္ေမွာက္မွာမေနရလွ်င္ ေသရတာက ျမတ္ေသးတယ္လို႔ ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္ေပၚတက္ၿပီး ေတာင္ထိပ္က ေခ်ာက္အတြင္း ခုန္ခ်မယ္လုပ္တယ္။

                   သည္အေၾကာင္း ဘုရားရွင္သိေတာ္မူ၍ ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္ကိုလိုက္ၿပီး ေခ်ခၽြတ္ေတာ္မူတယ္၊ သည္ဝတၳဳမွာ ဘုရားရွင္က မိမိကိုယ္ကို(ဣမိနာ ပူတိကာေယန) ဤကိုယ္ေကာင္ပုပ္လို႔ ညႊန္ျပေတာ္မူတယ္၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆင္းေတာ္ဟာ ေရႊအဆင္းကဲ့သို႔ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေတာ္မူေသာ္လည္း ေခၽြးသလိပ္, က်င္ႀကီး က်င္ငယ္စတဲ့ အညစ္အေၾကးမ်ား မျပတ္ယိုစီးတက္လို႔ အေကာင္ပုပ္လို႔ ေဟာေတာ္မူသတဲ့။

                   သည္အေၾကာင္း ခႏၶဝဂၢံယုတ္ အ႒ကထာ ၂၈၈-မွာ 
ပူတိကာေယနာတိ အတၱေနာ သုဝဏၰဝဏၰမိ ကာယံ ဘဂဝါ ဓုဝပဂၣရဏေ႒န ဧဝမာဟ လို႔ ဖြင့္ျပထာတယ္ကြယ့္၊ 

သည္အေထာက္အထားေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ဟာ သာမန္လူသားမ်ားရဲ႕ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္လို နံေစာ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားတယ္၊ 

ဒုတိယအေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ အခါတစ္ပါး ဘုရားရွင္ဟာ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းမွာ ကိန္းေအာင္း ေမြ႔ေလ်ာ္ေတာ္မူစဥ္ ဝမ္းသြန္တဲ့ ေရာဂါေဝဒနာ ကပ္ေရာက္ေတာ္မူလာသတဲ့၊ သည္အခါ သိၾကားမင္းဟာ မထင္ရွားေသာအသြင္ျဖင့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျခေတာ္ကို ဆုပ္နယ္လာသတဲ့ကြယ္၊  
ဘုရားရွင္က ဘယ္သူလဲလို႔ ေမးေတာ္မူေတာ့ တပည့္ေတာ္ သိၾကားပါဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္သတဲ့၊ 
ဘုရားရွင္က သိၾကားမင္း လူတို႔ရဲ႕အနံ႔ဟာ အလြန္နံတယ္၊ နတ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ယူဇနာတစ္ရာေလာက္ကစၿပီး လည္ပင္းမွာ ေခြးေကာင္ပုပ္အဆြဲခံရသလို အလြန္နံတယ္လို႔ထင္ၾကတယ္၊ အသင္သိၾကားမင္း သြားေလ၊ ငါ့ထံမွာ ေကာင္းစြာျပဳစုမည့္ ရဟန္မ်ားရွိတယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္၊ 
သိၾကားမင္းက အရွင္ျမတ္ရဲ႕ သီလရနံ႔ဟာ ယူဇနာ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ အျမင့္ေဆာင္တဲ့ ျမင္းမိုရ္ေတာင္မ်ားကပင္ စံပယ္၊ စကား၊ ခရား၊ စြယ္ေတာ္၊ ကံ့ေကာ္အနံ႔ကဲ့သို႔ သင္းပ်ံ႕ေမႊးႀကိဳင္ လိႈင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လာခဲ့ရပါတယ္၊ ေကာင္းမြန္စြာလုပ္ေကၽြးပါရေစလို႔ ဘုရားရွင္ရဲ႕ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ ရြံရွာဖြယ္စြန္႔တ့ဲအိုးကို ဦးေခါင္းျဖင့္ရြက္ယူကာ ေဆးေၾကာသုတ္သင္ၿပီးမွ တာဝတိ ံသာကို ျပန္သတဲ့ကြယ္။

                   သည္အေၾကာင္း ရဟန္းမ်ားသိၾကေတာ့ ဘုရားရွင္၌ သိၾကားမင္းရဲ႕ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳျခင္းဟာ အလြန္အ့ံၾသဖြယ္ရာေကာင္းတယ္၊ ႀကီးက်ယ္ေသာ သိၾကားမင္းျဖစ္ပါလ်က္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အညစ္အေၾကးစြန္႔တဲ့အိုးကို မရြံမရွာ ဦးေခါင္းျဖင့္ရြက္ၿပီး လုပ္ေကၽြးျပဳစုေပးတယ္လို႔ ခ်ီးမြမ္းၾကသတဲ့၊ 

သည္အခါ ဘုရားရွင္က ငါ့အေပၚ သိၾကားမင္း ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳတာဟာ ဘာမွ်အံ့ၾသဖြယ္မရွိဘူး၊ 
ငါဟာ သိၾကားအိုကို သိၾကားအသစ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳေပးခဲ့တယ္၊ အရိယာျဖစ္ေအာင္လည္း ျပဳေပးခဲ့တယ္၊ အဲဒါကသာ အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းတယ္ လို႔ အနစၦရိယေမတံ သေကၠာ ေဒဝရာဇာ မယိ သိေနဟံ အေရာဟိ စေသာ အားျဖင့္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူသတဲ့၊ 
ဓမၼပဒအ႒ကထာ သုခဝဂ္ သကၠဝတၳဳကလာတဲ့ သည္စကားရပ္ကို ဒုတိယအေၾကာင္းျပၿပီး 
ဘုရားရွင္ရဲ႕ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ဟာ သရကၡန္ စႏၵကူးမ်ားလို မေမႊးႀကိဳင္ဘဲ သာမန္လူသားမ်ားရဲ႕ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္လိုပင္ စက္ဆုပ္ဖြယ္အနံ႔ရွိတယ္လို႔ ေျဖဆိုေတာ္မူထားတယ္၊ တို႔ကလည္း သည္အေျဖအတိုင္း အေျဖရွိရမွာပဲကြယ့္။

                   တို႔တစ္ေတြဟာ ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕အေပၚ ဘယ္လိုအထင္ႀကီးထားၾကေသာ္လည္း 
တရားကိုယ္အားျဖင့္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ နတ္လည္းမဟုတ္ဘူး၊ ျဗဟၼာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ သူလုိငါလို လူသားပုဂၢိဳလ္မွ်သာျဖစ္တယ္၊ လူသားပုဂၢိဳလ္မွ်သာျဖစ္တဲ့အတြက္ သာမန္လူသားမ်ားလို ၃၂-ပါးေသာ ေကာ႒သ အစုအေဝးမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ရွိေတာ္မူတယ္၊ ခႏၶာကိုယ္ တည္ေဆာက္ထားၾကတဲ့ အစုအေဝးအားလံုးတို႔ဟာ တင့္တယ္မႈမရွိတဲ့ အသုဘေတြခ်ည္းျဖစ္ၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ဟာလည္း တင့္တယ္မႈမရွိ၊ ရြံရွာဖြယ္အတိသာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို မွတ္သင့္တာေပါ့ကြယ္။

“သာဓုပါ ဘုရား - သာဓု - သာဓု”



***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၅) ဘုရားေလာင္း၏ ၾကင္ယာေတာ္ႏွင့္သားမ်ား

***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (ႏွာ ၃၀-၃၄) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ဤ “ေဗာဓိပင္ျပႆနာ အေမး-အေျဖ” အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

(ကပိၸယ-ေမာင္ရဲ)
 Friday, August 10,2012     10:42  am


0 comments:

Post a Comment